Dag 79 t/m 85 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Dag 79 t/m 85 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Dag 79 t/m 85

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

04 April 2009 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo Familie, Vrienden en andere geïnteresseerden!

Nu kunnen jullie gaan lezen wat ik allemaal heb meegemaakt in de week van zaterdag 28 maart tot en met vrijdag 3 april 2009. Veel plezier!


Zaterdag 28 Maart 2009. (dag 79 van 124)

En na afgelopen vrijdag een rustdag hebben gehad ging de wekker vandaag om 7:30 maar natuurlijk bleef ik nog even liggen tot een uur of 8. Toen ben ik uit bed gegaan en heb ik voor de laatste keer mijn moeder wakker gemaakt. Nadat ik me klaar had gemaakt voor een nieuwe werkdag stapte ik echt voor de allerlaatste keer de auto in samen met mijn moeder en mijn fiets die we gisteravond in de auto hadden gedaan. Om 8:45 kwam ik aan bij DRC en toen we de fiets uit de auto gingen halen kwam Terry er ook aan, vandaag was het zijn laatste werkdag bij DRC. Nadat ik mijn moeder nog even een prettige ochtend had gewenst, want ik zag haar weer om 13:00 want om die tijd gingen ze terug naar Miami en dus ook naar Nederland, ben ik samen met Terry naar de personeelsingang gelopen. Ik ben vrijwel direct begonnen met de Day Captain activiteiten, want ik was vandaag Day Captain. Dus heb ik het schema opgehaald van het trainerskantoor en kon ik de dag gaan inplannen. En we hadden maar 4 personen en het was een drukke dag, ik begon om 9:15 om Alice te helpen met de vogels waar we toch nog een halfuur over hebben gedaan. Toen had ik voor mezelf een lange periode van rust ingepland maar tijdens deze periode kreeg ik te horen van Kris dat er vanavond iets ging gebeuren waar ze de Medische Assistenten voor nodig hadden, en dat was ik vandaag. Dus zat ik me al helemaal druk te maken, omdat ik geen zwemkleding of niks bij me had. Maar achteraf was dat nergens voor nodig want later op de middag werd er besloten om er even mee te wachten. Ik weet niet wanneer ze de opdracht gaan uitvoeren maar ik sta ook voor zondag en dinsdag Medisch Assistent. Ook heb ik even de watervoorraad in de vrijwilligerskantine bijgevuld en daar had ik een golfkarretje voor nodig. Om 13:00 ben ik naar buiten gegaan om mijn moeder en zus op te wachten om nog even afscheid te nemen. En nadat ik afscheid had genomen en hun weer terug naar Nederland gingen moest ik natuurlijk weer gewoon aan het werk. En ik kon direct doorlopen naar de steigers om een privé Encounter te assisteren, en ik kon duidelijk merken dat de mensen heel veel geld hadden. Maar ik deed gewoon mijn werk en keek hoe dit gezin van 4 personen genoot om met de dolfijnen A.J. en Tanner te werken. Dolfijnentrainer Dan was er om alles te begeleiden. Na deze Encounter die redelijk lang duurde heb ik gepraat met Alice en Jean wie de volgende Encounter ging doen, en uiteindelijk werd Alice dag. Om 14:00 heb ik de vogels hun lekkernijen gegeven en even later om 14:30 zijn Terry en ik begonnen met “Office Recycle” en dat was best zwaar, omdat het gewoon heel warm weer is en je wel wat kracht moet hebben. Maar na 45 minuten hebben gezweet waren we klaar en werd Terry direct bij me weg geroepen. En ik moest eigenlijk een Encounter doen maar gelukkig was Jean voor me ingevallen en kon ik even tot rust komen. Mijn laatste ding van de dag was weer bij de vogels om de afwas te doen waar ik om 16:45 mee klaar was. Toen heb ik rustig aan gedaan voordat ik weer voor het eerst sinds 1 week weer op de fiets stapte om terug naar huis te gaan. En na een rustige rit kwam ik rond 17:20 aan bij mijn huisje waar het weer heel stil was. En zo zal het komende weken wel zo blijven. Maar ik sla me er wel doorheen en ik ga ook nog naar Orlando, en ik onthoud waarom ik dit doe. Om later dolfijnentrainer te worden. Dus bij aankomst ben ik rustig bijgekomen van de hele dag en mijn spullen uitgepakt en eigenlijk ook alweer klaar gelegd voor morgen. Toen ben ik achter de computer gegaan om mijn verslagen bij te werken en de foto’s te bekijken die Denise op de computer had gezet. Rond 18:45 heb ik lekker gegeten en 1 uurtje later heb ik het bad vol laten lopen en ben dus nog even in bad geweest. Eigenlijk heb ik de rest van de avond alleen maar televisie gekeken en muziek geluisterd, deze avond ben ik ook begonnen met het inpakken van mijn koffer voor mijn reisje naar Orlando over 2 weken. Vlak voor dat ik naar bed ging heb ik nog DRC gebeld of er morgen nog assistentie nodig was bij een medisch onderzoek, maar dat was voor morgen niet het geval. En uiteindelijk ging ik om 21:15 naar bed.

Het weer van Zaterdag 28 Maart 2009 op de Florida Keys

Vandaag was de zon er zeker weer goed aanwezig, alleen begon aan het eind van de middag wel bewolkt te worden door een “koufront” wat hier morgenmiddag zal aankomen. Vandaag werd het overdag zo’n 28 graden en er wordt een tempratuur voorspeld voor aankomende nacht rond de 26 graden.

Zondag 29 Maart 2009. (dag 80 van 124)

En zoals ik gewend was van de voorgaande weken ging vandaag de wekker weer rond 7:15 en begon een normale dag op de Florida Keys. En natuurlijk ben ik nog even blijven liggen, nadat ik was opgestaan begon ik met mezelf klaar te maken voor een nieuwe werk dag bij DRC. Rond 8:15 stapte ik zoals ik gewend was op de fiets om na zo’n 23 minuten fietsen aan te komen bij DRC, waar ik zoals gewoonlijk de eerste was van de vrijwilligers. Ik ben nadat ik me had omgekleed begonnen met het schoonmaken van de verblijven van de vogels, ook heb ik nog een stukje voetpad schoongespoeld met de waterslang en omdat ik het voetpad schoon aan het maken was kreeg ik een complimentje van Daniel die langs me liep. Nadat ik op de helft was met het schoonspuiten viel de waterdruk weg en had ik dus geen water meer, er zat dus niks anders op om mee te helpen met het klaar maken met de medicijnen, voedsel en drinken van de vogels samen met Sarah-Jane. Nadat ik een uur bezig met de vogels ben geweest en eigenlijk nog niet helemaal klaar was met het schoonspuiten van de verblijven kon ik me klaar gaan maken voor mijn eerste Encounter van de dag. Deze Encounter was met een groepje van 4 personen, dolfijnen Cayo en Gypsi samen met dolfijnentrainster Jennifer. Het groepje zelf was tamelijk stil maar probeerde ze wel op te peppen, maar ze konden maar niet wakker worden. Dus na deze matige Encounter had ik een lange periode van niks doen, ik heb tijdens deze rustige periode achter de computer gezeten om mijn laatste reservering te doen voor mijn reisje naar Orlando in April. Ook heb ik nog de T-shirts van DRC die worden gebruikt voor de viskeuken in de was gegooid en kon ik me klaar gaan maken voor mijn tweede Encounter van de dag die om 13:15 begon. Deze keer was het met een groepje van 6 personen, dolfijnen Merina en Santini en alweer dolfijnentrainster Jennifer. Het groepje zelf was wel leuk om te assisteren maar het bijzondere was dat Jennifer het belangrijkste van het hele programma was vergeten “De Dorsal Pulls” dus toen iedereen eigenlijk al uit het water was moest iedereen weer het water in om hun “Dorsal Pulls” nog te gaan doen. Dus na deze merkwaardige Encounter ben ik weer terug naar de kantine gegaan en had mijn diensten aangeboden om de vogels hun lekkernijen te geven, normaal gesproken moest Debbie dat doen maar zij had het te druk. Dus om 14:00 heb ik de vogels hun lekkernijen gegeven en tot mijn verbazing heeft niemand meer het verblijf schoongespoten terwijl men wel wist dat de waterdruk terug was. Toen heb ik dus de verblijven nog even schoongespoeld voordat ik bezig ging met afval bij de weg te zetten van de souvenirwinkel. Vrijwel nadat ik daarmee klaar was heb ik de kleren uit de droger gehaald en samen met Debbie heb ik de T-shirts opgevouwen. Toen had ik weer een tijdje rust tot ongeveer 15:30 en toen ging ik kijken of er een Encounter was, en er was een Encounter. Maar dat was de familie van Daniel en Daniel was de trainer dus hij zei dat het niet nodig was. Toen heb ik gewacht tot een uur of 16:00 want toen kon ik DJ gaan spelen voor een Dolphins in Tune sessie, maar Daniel die net uit het water kwam van zijn Encounter was me voor en zette alvast muziek op. Hij vroeg me wel of ik een paar coolers naar het vlot van Kibby, Tanner en A.J. kon brengen. Tijdens de sessie van Dolphins in Tune moest ik dus muziek afspelen maar ik moest ook meehelpen met een training van A.J. De dolfijn A.J. was namelijk een gedraging aan het doen “water spugen” maar dat deed hij maar op 1 plek, terwijl het de bedoeling was om rond te zwemmen. Dus vroeg Jamie aan mij of ik mijn hand kon opsteken toen A.J. er aan kwam en het gebaar gaf om te gaan zwemmen en spugen tegelijk en ik moest lopen zodat hij me ging volgen. En dat deed A.J. heel netjes en hij werd daarom ook groots beloond, Jamie had me nog bedankt voor mijn hulp. Na deze sessie wat eigenlijk een Dolphins in Tune was ging ik terug naar de kantine om me klaar te maken om op de fiets te stappen terug naar huis. En er was niemand meer in de kantine dus vertrok ik helemaal alleen naar huis. En na zo’n 23 minuten fietsen kwam ik thuis aan waar ik wat had gedronken en heb gerust voordat ik bezig ging met het uitpakken van mijn tas en bezig ging met mijn verslagen. Nadat ik klaar was met mijn verslagen ben ik bezig gegaan met het klaar maken van mijn avondeten. Om 18:15 was ik aan mijn avondeten begonnen en nadat ik vol was ben ik nog achter de computer gegaan en vanaf 19:00 heb ik de rest van de avond televisie gekeken. Ik ben ook vanavond nog even in bad gegaan en ben deze avond om 21:45 naar bed gegaan.

Het weer van Zondag 29 Maart 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het een overwegend zonnige dag maar er was ook sluierbewolking aanwezig wat later uit groeide tot 1 grote wolkenmassa. Het is toen ik werkte wel droog gebleven maar met een luchtvochtigheid die heel hoog was werd het zo’n 29 graden maar het voelde aan als 32 graden.

Maandag 30 Maart 2009. (dag 81 van 124)

En zoals ik gewend was ging de wekker weer om 7:15 en zoals gewoon bleef ik nog een tijdje liggen. Ik ben er wel op uit gegaan om mijn dagelijkse ochtendactiviteiten te doen en vertrok ietsje later van huis dan ik altijd deed. En na een rustige rit van ruim 20 minuten kwam ik weer aan bij DRC en toen heb ik maar gewacht op de andere vrijwilligers. Ik heb ook even het schema opgehaald voor alle Encounters en andere activiteiten omdat onze Day Captain (Linda) een beetje laat was maar toen ik terug kwam was Linda er wel. Toen Linda bezig was met iedereen in te plannen moest ze me nog iets vertellen, ze zei namelijk dat ik 1 van de beste mannelijke vrijwilligers ooit ben bij DRC. En dat is een compliment dat ik graag te horen krijg, maar ik blijf gewoon mezelf na zo’n compliment, dus het stijgt niet naar mijn hoofd. Toen heb ik Linda geholpen met het klaar maken van het eten en de medicijnen van de vogels waar we nog zo’n 30 minuten over hebben gedaan. Vrijwel gelijk nadat we klaar waren bij de vogels kon ik me klaar maken voor mijn eerste Encounter van de dag. Het was een groepje van 6 personen, dolfijnen Tanner en A.J. en dolfijnentrainer Daniel. De mensen waren wel enthousiast en was daarom ook leuke om de Encounter te bekijken, deze Encounter duurde zo’n 30 minuten en toen kon ik weer terug naar de kantine. Waar ik bezig ben gegaan met een klein administratief project maar na 45 minuten moest de tafel geruimd worden voor de vrijwilligersmeeting die elke maandag om 12:00 wordt gehouden. Tijdens deze meeting heb ik natuurlijk mijn broodje gegeten want ik moest om 13:00 me weer klaar gaan maken voor mijn tweede Encounter van de dag. Dit was weer een Encounter van 6 personen, dolfijn Talon en dolfijnentrainer Rick. In het begin van de Encounter waren de mensen niet zo enthousiast en dat vindt Rick absoluut niet leuk en maakt de gasten nat met behulp van de dolfijn. En dat gebeurde deze keer ook en daar stapte ik even achteruit want ik wist wat er ging gebeuren. Nadat de kust veilig was ben ik weer op mijn plaats gaan zitten en verder de Encounter afgekeken die stukken enthousiaster verliep. Vrijwel direct na deze Encounter was mijn derde Encounter van de dag en dat was weer met natuurlijk een andere groep van 6 mensen, dolfijnen Ras en Pandora en dolfijnentrainster Kelly-Jahne. De gasten zelf waren wel enthousiast dus was de Encounter ook leuk om te zien. Zelf mocht ik eenmaal van Kelly met de targetpole op het water slaan om de dolfijnen te assisteren bij de “Dorsal Pull”, dit was maar 1 keer nodig. Maar het blijft gaaf om te doen, dit was mijn 3e keer dat ik dit mocht doen. Na deze Encounter had ik een tijdje rust heb ging ik even rustig zitten en wat drinken, ondertussen had ik nog met Jean gepraat. En rond 15:00 werd aan me gevraagd of ik nog een Encounter wilde doen en dat betekende voor mij nummer 4. En ik heb dus deze Encounter ook aanvaard en was dus mijn vierde van de dag, ik had nog nooit 4 Encounter op een dag gedaan. Dit was een kleinere groep van 3 personen en de dolfijnen Tanner en A.J. (tweede keer vandaag) en dolfijnentrainer Rick (ook de tweede keer vandaag). En de gasten waren best stil dus Rick kwam weer in actie maar wel met iets minder zwaar geschut hij liet A.J. en Tanner water op de gasten spugen. De gasten zelf bleven wel redelijk stil maar ik en Summer klapten wel voor de dolfijnen en dat werd wel gewaardeerd door Rick. En na deze vierde Encounter van deze dag ging ik vrijwel direct door na de vogels om de afwas te doen en ze schoon water geven, waar ik zo’n 20 minuten mee bezig was. Toen ik klaar was waren vrijwel alle vrijwilligers al weg en besloot ik ook maar naar huis gegaan, Becky zei nog tegen me voordat ik vertrok: Doe voorzichtig op de fiets. En om 16:30 stapte ik weer op de fiets terug naar huis en bij aankomst lag er een GROTE envelop tegen de deur en dat kon maar van 1 iemand zijn, Nicole. Dus het eerste wat ik had gedaan na dat ik mijn spullen had uitgepakt wat er in deze gigantische envelop zat. En het was een grote briefkaart van A2 voormaat. En op deze brief stonden allemaal berichten van mijn nieuwe vrienden die ook geïnteresseerd zijn in dolfijnen, maar ook de medewerkers (en zelfs de dolfijnen) van het Dolfinarium in Harderwijk. Vrijwel nadat ik de hele brief had gelezen besloot ik Nicole te bellen en haar te bedanken, ik wist dat het 23:00 was in Nederland maar ik wilde haar gewoon persoonlijk bedanken en niet via een Sms’je. Nadat ik Nicole had gesproken en deze grote brief een plekje had gegeven heb ik wat gegeten en gedronken en vervolgens ben ik bezig gegaan met mijn verslagen. Nadat ik klaar was met mijn verslagen ben ik begonnen met het maken van mijn avondeten en kon om 18:30 toetasten. De rest van de avond heb ik televisie gekeken en vlakvoor dat ik naar bed ging heb ik DRC nog even gebeld omdat ik voor morgen weer Stand-by stond als Medical Assist en ik hoefde morgen niet vroeg op te staan. Deze avond ben ik om 22:15 naar bed gegaan.

Het weer van Maandag 30 Maart 2009 op de Florida Keys

Dit was vooral een dag met een mix van zon en wolken ook stond er een licht briesje uit het Noordoosten. Vandaag werd het zo’n 28 graden.

Dinsdag 31 Maart 2009. (dag 82 van 124)

En na een goede nachtrust ging de wekker zoals gewoonlijk weer om 7:15 en werd ook nog goed wakker, nadat ik mijn dagelijkse ochtend dingen had gedaan stapte ik rond 8:15 op de fiets om naar DRC te gaan. Na een rustige fietsrit van 9 kilometer kwam ik aan bij DRC en maakte me in de kantine klaar voor een nieuwe werkdag. En ook vandaag begon mijn dienst bij de vogels, ik ging deze keer de verblijven schoonspuiten en heb ook nog even geholpen met het voer en het water. En na zo’n 30 minuten bij de vogels werken kon ik even 20 minuten rusten want ik had om 10:00 een Encounter die ik kon gaan assisteren. Het was een groep van 6 mensen en de eerste 18 minuten was met dolfijn Pax en de overige 10 minuten was met de dolfijnen Calusa en Molly. Jody was de dolfijnentrainer en ze is altijd erg aardig, maar waarom we naar Calusa en Molly gingen was omdat Rainbow en Sandy een opstootje hadden en gingen we gingen om veiligheidsredenen ons terug trekken, maar Pax deed absoluut niks verkeerd. Na deze Encounter met eigenlijk 3 dolfijnen was er een hele lange tijd van rust tot ongeveer 15:00. In deze periode heb ik in de kantine gezeten, bij de dolfijnen gekeken en af een toe mocht ik een kleine opdracht doen maar dat stelde niks voor. Om 14:00 stond ik ingepland om een Encounter te doen maar er waren genoeg assistenten dus kon ik nogmaals een uur niks doen. Het was heerlijk weer buiten dus heb ik de hele tijd buiten gezeten. Om 15:20 heb ik meegeholpen met het vuilnis bij de weg te zetten en vervolgens was ik om 15:45 begonnen met het schoonspuiten van de verblijven van de vogels. Ik werd door Jean geholpen die een groot deel van de afwas heeft gedaan. Uiteindelijk was ik om 16:30 klaar en ging ik wachten in de kantine voor “Dock Time”, tijdens het wachten kwam Terry er ook aan en vandaag nam hij afscheid van DRC want hij ging terug naar Pittsburgh. Dus heb ik hem nog een hand gegeven voordat hij de door uit ging en ons helaas verliet, hij was echt een goede “gozer”! Verder heb ik nog met de medekandidaten van de aankomende Dock Time gepraat en om 17:00 nam Becky ons mee naar de vlotten.

Dock Time (vrijwillige interactietijd met de dolfijnen)

Het groepje vrijwilligers was groter dan voorgaande “Dock Times” en bestond vandaag uit: Jeanette, Carol, Jean, Debbie, Katherine en natuurlijk mezelf. Eerst ging ik samen met Debbie en Carol op 1 van de 2 vlotten zitten waar de dolfijnen Tanner, A.J. en Kibby in zwommen. Dus er waren eigenlijk 6 mensen bij het zelfde bassin. En het bleef eerst tamelijk stil en soms kwam Tanner even kijken, maar toen kwam A.J. en Debbie en ik hebben hem voor ongeveer 3 minuten achter elkaar aan kunnen masseren hij bleef vlak voor me liggen en daar bleef hij ook voor 3 minuten. Hij lag eigenlijk zo dat ik A.J. perfect kon aanraken en Debbie er meer naar toe moest trekken. Toen A.J. een massage van me kreeg kwamen Kibby en Tanner ook kijken en alle dolfijnen die in dit bassin zwommen was bij ons vlot. A.J. zwom heel even weg maar kwam al snel weer terug en kon hem voor nog een minuut over zijn rug aaien, dus ik had een super ervaring met A.J. En zodra hij vertrok gingen wij ook weg. Toen gingen we naar de andere kant van de “Causeway” dus eigenlijk naar de dames en daar ging ik samen met Debbie en Katherine bij Calusa en Molly zitten. En eerst bleef het stil maar Calusa kwam er even later aan en gaf me een cadeautje en daar heb ik de hele tijd met Calusa mee gespeeld en eigenlijk werden Debbie en Katherine min of meer genegeerd door Calusa, want het leek erop dat ze alleen geïnteresseerd in mij was. Ik heb haar nog een paar keer kunnen aaien en Katherine en Debbie hadden gelukkig ook nog enkele interacties met Calusa. Molly heeft zich niet zoveel aangetrokken van de situatie en liet zich eigenlijk nauwelijks zien. Toen ben ik samen met Katherine en Debbie bij Tursi en Aleta op bezoek geweest en Tursi wilde heel graag met zeesla gooien en deze keer was alle aandacht gericht op Debbie en Katherine, ik kreeg ook nog een kans van Tursi om met zeesla te gooien. Toen gingen we verder en wilden we Pandora en Ras proberen maar Pandora vertoonde agressief gedrag en moesten we dit vlot overslaan. Als laatste gingen Debbie, Katherine en ik nog even zitten bij het bassin waar de jongere dolfijnen in zaten, en in eerste instantie bleef het tamelijk rustig tot dat Cayo, Gypsi en Jax er alle 3 tegelijkertijd aan kwamen. Cayo heeft me nog een cadeautje geven die ik wel weer moest terug gooien omdat ik gewoon kon zien dat ze hem terug wilde hebben om er verder mee te spelen. En ik heb Gypsi nog een aantal keer een langzame rugmassage kunnen geven, Jax bleef een beetje op afstand maar zat nog steeds heel dichtbij ons om naar ons te kijken. En nadat ik Gypsi nog even kon aaien gingen we weer terug naar de kantine. Natuurlijk nog even tegen de dolfijnen gepraat voordat ik me in de kantine ging klaar maken om terug naar huis te gaan.

Om 17:45 schreef ik me uit en vertrok op de fiets terug naar huis waar ik na zo’n 20 minuten aankwam. Bij aankomst heb ik eerst mijn tas uitgepakt voordat ik wat ging drinken en vervolgens ben ik bezig gegaan met mijn verslagen. Nadat ik klaar was met mijn verslagen ging ik maar eens eten voor mezelf koken omdat het alweer bijna 19:00 was. Nadat ik had gegeten ben ik om 19:30 in bad gegaan en de rest van de avond heb ik eigenlijk alleen maar televisie gekeken onder andere “American Idol” natuurlijk wat ik op de voet volg. Vandaag ben ik om 22:30 naar bed gegaan, morgen heb ik even een dagje vrij dus kan ik lekker uitslapen!

Het weer van Dinsdag 31 Maart 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het gewoon een schitterende dag, de zon was er volop bij en er waren enkele stapelwolkjes die niks voorstelden. En met een tempratuur rond de 29 graden was het een super dag op de Florida Keys.

Woensdag 1 April 2009. (dag 83 van 124)

En nadat ik goed had geslapen kon ik ook nog eens een beetje uitslapen vandaag. Om 9:15 werd ik wakker maar ik bleef eerst nog een tijdje gewoon op bed liggen voordat ik de televisie aandeed rond een uur of 10. Na een uurtje televisie hebben gekeken ben ik nog even achter de computer gegaan om mijn verslagen bij te werken en heb ik ook op de computer video’s gekeken van Miami Seaquarium, Dolfinarium Harderwijk en SeaWorld Orlando die ik allemaal zelf heb opgenomen. En nadat ik verschillende video’s had gekeken heb ik om 13:40 mijn moeder gebeld, normaal bel ik altijd op donderdag maar ik moet dan werken dus ik verplaats het even naar woensdag. Nadat ik mijn moeder had gebeld ben ik voor een uurtje naar het strand geweest en toen ik terug van het strand was heb ik even wat gegeten en gedronken voordat ik om iets over 15:30 richting het centrum van Marathon ging om naar de Publix, internetcafé en de McDonald’s te gaan. Toen ik wegging heb ik mijn nieuwe buren van nummer 4 nog even verwelkomd en dit betekende ook dat ik de komende nachten weer op de andere slaapkamer moet gaan slapen, omdat dit “nummer 4” een luidruchtige airconditioner heeft. Maar ze waren wel heel aardig en blijven hier voor een paar dagen. Om 17:20 was ik weer terug uit het centrum van Marathon en ging ik alles natuurlijk uitpakken, ik ben ondertussen ook druk bezig om mijn koffer in te pakken voor mijn reisje naar Orlando die volgende week zaterdag van start gaat. De rest van de avond heb ik eigenlijk alleen maar televisie gekeken en mijn spullen klaar leggen, want morgen moet ik even 1 dagje werken. En vrijdag heb ik mijn 2e vrije dag. Ik ben deze avond om 22:15 op bed gaan liggen in de logeerkamer.

Het weer van Woensdag 1 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het een mix van zon en wolken, aan het eind van de dag kwam de zon er steeds beter bij en werd het zo’n 28 graden op de Florida Keys, Heerlijk!

Donderdag 2 April 2009. (dag 84 van 124)

Dus nadat ik een nachtje op het logeerbed had geslapen, wat best wel goed lag. Werd ik vandaag gewoon wakker gemaakt door de wekker om 7:15, maar natuurlijk bleef ik nog een poosje liggen. Nadat ik uit bed ging om me klaar te maken voor een nieuwe dag ben ik om 8:15 van huis vertrokken, na een rustige rit kwam ik om 8:40 aan bij DRC. Eerst ben ik even achter de computer gegaan voor het controleren van mijn e-mails. En zoals gewoonlijk kon ik weer mee gaan helpen met de vogels, ik heb het schoonspuiten gedaan terwijl Jean bezig was met het klaar maken van het eten van de vogels. Toen stond er op het schema dat ik een Encounter had maar dat was niet zo, er was wel een Encounter maar het was slechts 1 en op het schema stond dat er 2 waren. En ik stond ingepland voor de 2e van 10:15, toch was deze tijd niet helemaal nutteloos. Jennifer de dolfijnen trainer had nog iets nodig uit de viskeuken en vroeg me of ik dat wilde op halen, dus ben ik even snel heen en weer gerend. Vandaag stond ook Office Recycle op het schema en normaal wordt dit met z’n tweeën gedaan omdat het “onmogelijk” was om het alleen te doen. Maar ik ben na overleg met Debbie toch maar begonnen met Office Recycle en ze ging me helpen zodra ze terug was van haar Encounter. Dus ik begon met Office Recycle voorledig in mijn eentje en kon dus zelf al het werk doen, van het golfkarretje besturen tot de poorten open doen en van 3 keer per afdeling op en neer lopen tot het sorteren van blikjes en plastic. En ik was om 10:35 en om 11:35 was ik klaar en iedereen was heel verbaasd dat ik Office Recycle voorledig in mijn eentje heb gedaan, maar het is dus voor mijn begrippen niet onmogelijk. Natuurlijk was ik wel moe en moest ik even rusten, om 12:00 stond ik voor een “Sea Lions In Tune” ingepland en moest ik dus muziek afspelen voor de zeeleeuwen voor de verandering. In plaats van de dolfijnen, maar ze besloten het maar een gewone zeeleeuwentrainingssessie van te maken. Maar dat is ook wel leuk om te bekijken, na deze sessie heb ik gegeten en toen had ik een rustige periode tot ongeveer 13:45. Om deze tijd heb ik me klaar gemaakt voor mijn eerste en enige Encounter van de dag. En het waren eigenlijk 2 verschillende Encounter die ik alleen moest assisteren, dus moest ik extra goed opletten. Uiteindelijk heb ik in totaal 8 mensen in de gaten gehouden, gelukkig hielpen de dolfijnentrainers Kelly-Jahne en Jamie hier behoorlijk aan mee. Maar hun waren natuurlijk ook druk bezig met de dolfijnen Merina en Santini. Dit was wel een leuke Encounter om te zien en werd even onderbroken toen Jax een Time-Out kreeg. Na deze Encounter was ik gewoon oververhit want ik zat voor 40 minuten stil in de zon en moest ik even letterlijk afkoelen in de kantine. Ik hoefde vandaag geen afval meer te doen omdat ik Office Recycle alleen had gedaan. En van 15:15 tot en met 17:00 ben ik formulieren gaan vouwen en boekjes in elkaar aan het zetten voor de “zwemmers”, ik werd hierbij geholpen in eerste instantie door Diana. Maar later kwamen ook Nicole en Jean erbij en omdat we zo goed bezig waren besloten we door te gaan tot 17:00 om vervolgens met zijn alle “Dock Time” te gaan doen. Dus nadat we min of meer klaar waren, nou we moesten eigenlijk stoppen van Kris. Gingen we naar buiten voor Dock Time!!! En dit was eigenlijk mijn 2e Dock Time van deze week.

Dock Time (vrijwillige interactietijd met de dolfijnen)

Dus het groepje van Jean, Diana, Nicole, mezelf en Kris als begeleider gingen naar de vlotten om de dolfijnen wat aandacht te geven. We begonnen met z’n allen bij het zelfde vlot waar Kibby, A.J. en Tanner zwommen. De vorige keer had ik hele interessante interacties met A.J. maar dat was deze keer niet zo. Maar deze keer heb ik voor het eerst wel Kibby een paar keer kunnen aaien samen met Nicole. Toen is het hele groepje verder gegaan naar de meiden waar het groepje in tweeën werd gedeeld. Ik ging samen met Diana bij Molly en Calusa kijken en Calusa was duidelijk klaar om weer te gaan spelen. Ze had een hoelahoep en het spelletje was meer om de hoelahoep van haar af te pakken, maar daar slaagde we maar steeds niet in. Maar je kon zien dat ze het geweldig vond om te spelen en dat vonden wij ook. Ik heb Calusa niet kunnen aanraken deze keer, maar deze interactie was ook super! Toen hebben we met het andere groepje gewisseld ten toen gingen we het proberen bij Tursi en Aleta, Tursi kwam ons wel in het begin verwelkomen en gaf ons 1 keer een cadeautje maar daar bleef het ook bij. Toen werd het groepje nogmaals opgedeeld en ging ik samen met Nicole bij de jongere dolfijnen kijken, maar eerst bleef het stil tot dat Gypsi er aan kwam. En al snel kwamen ook Cayo en Jax er aan. Ik heb Cayo en Jax even kunnen aanraken maar Gypsi was helemaal weg van mij, ze gaf me een ongelofelijk groot pakket van zeesla die ik wel terug moest gooien. Verder heb ik Gypsi nog een letterlijke rugmassage gegeven met 2 handen. Toen Diana en Jean op het vlot kwamen moesten ik en Nicole een kijkje gaan nemen bij Ras en Pandora. Maar voordat ik het vlot verliet heb ik Gypsi nog even kunnen aaien. Toen gingen we naar Pandora en Ras en die waren wel blij om ons te zien maar eigenlijk hebben we alleen interacties gehad met Pandora. Ze gooide een paar keer zeewier naar ons toe en ze liet ons ook toe om haar te aaien. Vlakvoor dat Dock Time voorbij was kwam Ras er nog even aan en heb haar ook nog even kunnen aaien voordat we weer terug ging naar de kantine. Dus eigenlijk voor de 3e keer op rij was dit een geweldige Dock Time met een super gezellig groepje.

In de kantine heb ik me klaar gemaakt voor mijn terugreis en verliet ik samen met Nicole en Diana het Dolphin Research Center. En na een snelle terug rit van ongeveer 20 minuten was ik iets over 18:00 weer thuis, het eerste wat ik deed toen ik thuis was, mijn spullen uitpakken en wat drinken. Verder heb ik direct bezig gegaan met mijn verslagen en na mijn verslagen ben ik begonnen met het maken van mijn avondeten. Rond 19:15 heb ik uiteindelijk was ik begonnen met mijn avondeten, de rest van de avond heb ik televisie gekeken en ben voor de tweede nacht op rij op het logeerbed om 22:15 in slaap gevallen.

Het weer van Donderdag 2 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was een hele zonnige dag met af en toe wat stapelwolkjes, de luchtvochtigheid was hoog dus voelde de 29 graden dat het vandaag eigenlijk werd aan als 32 graden. Maar officieel heb ik op papier nog geen 30 graden ervaren in het jaar 2009.

Vrijdag 3 April 2009. (dag 85 van 124)

En na een goede nachtrust weer op het logeerbed werd ik om 10:00 wakker gemaakt door een grasmaaier, dus het komt er op neer dat mijn nachtrust niet echt gegund wordt. Want voor het huis is er lawaai en ook achter het huis, maar goed ik heb wel lekker geslapen. Toen heb ik de televisie aangezet en met een hapje en een drankje heb ik voor 1 uur televisie gekeken, daarna ben ik nog even bezig gegaan om de computer voordat ik om 11:10 op de fiets te stappen om naar de wasserette te gaan om mijn kleren te gaan wassen. Om 12:35 was ik weer terug van de wasserette en heb direct mijn kleren opgehangen om te laten drogen, pas na dat ik mijn kleren had opgehangen ging ik wat drinken. Om 14:00 ben ik naar een winkel gegaan om een zwembroek te kopen, omdat mijn oude nog al gedateerd was, nadat ik een nieuwe zwembroek had gekocht ben ik naar het strand gegaan om te gaan zonnebaden en te gaan zwemmen. Om ongeveer 16:30 kwam ik weer terug van het strand om ben maar eerst wat gaan drinken, tijdens het drinken ging ik natuurlijk televisie kijken. Om 17:15 was ik begonnen met mijn avondeten, de rest van de avond heb ik niet zoveel meer gedaan. Vooral televisie gekeken, om 21:00 heb ik DRC nog gebeld omdat ik morgen weer Medical Assist stond. Maar ik hoefde morgen niet in actie te komen. Ik ben deze avond om 22:00 naar bed gegaan.

Het weer van Vrijdag 3 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het zonnig weer op de Florida Keys en de plaats Marathon heeft een officiële tempratuur van 31 graden gehaald. Dit betekende dus voor mij mijn eerste 30’er van het jaar 2009 (en het is pas 3 april)


En dat was het weer voor deze week, volgende week zal ik mijn verhaal op zaterdag 11 april uploaden maar dan in de avond (Amerikaanse tijd). Dus dit betekend eigenlijk voor Nederland heel vroeg in de ochtend van zondag 12 april. Dus dan kunnen jullie gaan lezen wat ik aankomende week allemaal heb meegemaakt. En reactie's zijn natuurlijk altijd welkom!

Groetjes Jeffrey,

PS. Als je nog graag een kaartje naar me wilt sturen kan dat via het volgende adres:

Jeffrey Kregel
102 Avenue D
Appartment 3
Marathon, FL 33050-4071
United States of America

En als je een kaartje naar Amerika stuurt vergeet dan niet een internationale of een prioriteit postzegel te gebruiken. Want als je gewone postzegels gebruikt doet het kaartje er ongeveer 5 weken over om hier te komen en over 5 weken ga ik alweer bijna terug naar Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 49344

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: