Dag 72 t/m 78 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Dag 72 t/m 78 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Dag 72 t/m 78

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

28 Maart 2009 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo Familie, Vrienden en andere geïnteresseerden!

Nu kunnen jullie gaan lezen wat ik allemaal heb meegemaakt in de week van zaterdag 21 maart tot en met vrijdag 27 maart 2009. Veel plezier!


Zaterdag 21 Maart 2009. (dag 72 van 124)

En na een lekker weekend ging de wekker weer om 7:15 af voor een nieuwe werkdag bij DRC. Natuurlijk bleef ik nog een tijdje liggen voordat ik eruit ging om me klaar te maken voor de dag. Een paar minuten eerder dan normaal ging ik op de fiets richting DRC. Vandaag was ik eigenlijk in gepland om de viskeuken in te gaan en dat Katherine haar ACT-dag had. Maar dat die speciale dag voor haar werd met 1 dag verschoven. En dat was de dag dat zij de viskeuken in moest dus hebben we gewisseld. Dus ik ga morgen in de viskeuken werken maar ik ben morgen ook Day Captain. Nadat dit was geregeld en nadat ik mijn verhalen had upgeload op het internet ben ik begonnen met het schoonmaken van de Splash Docks. Ik begon met het plateau waar Ras en Pandora zwommen en daar werd ik heel enthousiast ontvangen door Ras, ik heb nog even met haar gespeeld door de bezem heen en weer te bewegen zodat zij het ging volgen. Even kwam ze ook even met haar hoofd op het plateau. Verder heb ik eigenlijk geen interacties meer gehad met de dolfijnen, wel hebben enkele dolfijnen me begroet. Dus ze kwamen even langs zwemmen. Toen had ik een uurtje van niks doen en kon ik me om 10:45 klaar gaan maken voor mijn 1e Encounter van de dag. Maar de enige gast die zich had ingeschreven was nergens te bekennen, maar na 10 minuten zoeken kon eindelijk de Encounter beginnen met de dolfijnen A.J. en Tanner samen met dolfijnentrainer Daniel. Deze Encounter was wel een stille, want ze was helemaal alleen dus probeerde ik me best met klappen en juichen. Over het algemeen was het wel een leuke Encounter om te bekijken. Na deze Encounter was er een lange tijd van niks doen, dus heb ik achter de computer gezeten, dolfijnen wezen kijken en natuurlijk met mensen gepraat. Om 13:45 kon ik me klaar gaan maken voor mijn 2e Encounter van de dag. Er waren in totaal 8 mensen die eerst in 2 groepjes werd verdeeld, het ene groepje ging met Talon het andere groepje met Pax. En ik mocht het groepje van Pax assisteren, maar door onenigheid tussen de dolfijnen ergens anders in het bassin werd er besloten om het groepje weer samen te voege, voor de veiligheid van de gasten. Toch waren er nog 2 assistenten nodig voor dit groepje om in totaal 8 mensen in de gaten te houden. Uiteindelijk moest ik het groepje assisteren die dolfijn Tanner had samen met dolfijnentrainster Jennifer. Het was wel een leuke Encounter om te bekijken maar het gaat altijd best snel voorbij. Na de Encounter ben ik om 15:00 begonnen met mijn deel van het afval aan de weg te zetten, maar dat was best veel dus daar had ik even een golfkarretje voor nodig. Ook moest ik 2 vuilniszaken met recyclebaar afval verdelen over glas, plastic en aluminium en dat was wel vies werk, maar ja iemand moet het doen. Ik ben daar ongeveer 45 minuten bezig geweest met het afval, waarvan 10 minuten met het onderscheiden van het afval. Nadat ik klaar was heb ik even wat gedronken voordat ik weer naar buiten ging om DJ te spelen bij een Dolphin in Tune sessie. Ik mocht deze keer 2 liedjes zelf uitkiezen en achter elkaar laten spelen, het was een erg leuke sessie om te zien. Tijdens de sessie zag ik dat een regenbui richting Grassy Key kwam en dus ben ik eigenlijk vrijwel direct na de “in Tune” terug naar de kantine gegaan om me klaar te maken voor mijn rit terug naar huis, voordat de regen bij DRC aankwam. Om 16:30 was ik vertrokken en ik heb het droog gehouden, ik was om 17:00 thuis. Toen ik thuis was heb ik wat gegeten en gedronken en ben ik bezig gegaan met mijn verslagen. Toen ik bezig was met mijn verslagen begon het om 17:30 te regenen en het voetpad waar mijn condo aan ligt veranderde binnen 2 minuten in een klein riviertje. Dus het regende echt even keihard hier. Ik ben nadat ik klaar was op de computer bezig gegaan met schoonmaken van het huis en natuurlijk heb ik nog even lekker avondeten gegeten. De rest van de avond heb ik eigenlijk alleen maar televisie gekeken en de laatste voorbereidingen treffen voor mijn gasten uit Nederland. En na lang wachten en me ongerust had gemaakt en nadat ik voor ze was gaan zoeken op straat. Kwam mijn moeder om 0:45 aankloppen. Dus heb ik mijn familie nog even ontvangen maar we zijn wel snel op bed gegaan, want ik moest gewoon weer werken morgen.

Het weer van Zaterdag 21 Maart 2009 op de Florida Keys

Voor het grootste deel van de dag is het droog gebleven met heel veel zon, alleen in de namiddag ging het dus regen voor zo’n 20 minuten. Maar het was nog steeds heerlijk weer op de Florida Keys met zo’n 26 graden.

Zondag 22 Maart 2009. (dag 73 van 124)

En de wekker ging vandaag om 7:45 maar natuurlijk bleef ik nog even een tijdje liggen. Toen kon ik mijn moeder even wakker maken want ze ging me heen brengen naar DRC. Maar eerst heb ik me nog even klaar gemaakt voor een nieuwe werkdag, voordat ik samen met mijn moeder de auto in stapte. En na een rustige rit van nog geen 10 minuten kwam ik aan bij DRC om 9:00. Ik heb Sarah-Jane een beetje de leiding gegeven, omdat ik eigenlijk Day Captain was maar ik moest vandaag ook werken in de viskeuken. Dus in de viskeuken heb ik ook de eerste 2 uur van mijn dag doorgebracht, dus ik heb weer lekker 2 uur staan schoonmaken. Nadat ik uit de viskeuken kwam rook ik helemaal naar vis natuurlijk. Om 11:45 begon ik met het schoonmaken van de Splash Docks wat natuurlijk heel leuk blijft om te interacten met de dolfijnen en de dolfijnen pesten me ook altijd ook wel een beetje. Over het schoonmaken van de Splash Docks heb ik zo’n 40 minuten over gedaan. Om 13:00 kon ik me klaar maken voor mijn enige Encounter van de dag. Deze keer was dat met Cayo en Gypsi samen met dolfijnentrainster Jennifer. Het was een groepje van 6 personen die wel redelijk gezellig waren. Alleen aan het eind hadden Cayo en Gypsi er niet veel zin meer in en werden Merina en Santini bij de Encounter betrokken. Na deze interessante Encounter had een een uurtje rust voordat ik weer een 45 minuten de viskeuken in ging. Dus na 45 minuten weer in de viskeuken hebben gestaan ging ik snel naar buiten om muziek te gaan afspelen voor de “Dolphins in Tune” sessie, wat een hele leuke was ik kon namelijk gewoon zelf muziek weer achter elkaar laten afspelen. Na deze sessie heb ik mijn deel van het afval nog gedaan en dat was eigenlijk mijn hele dag bij DRC. Ik werd opgehaald door mijn moeder en zus en werd ik thuis gebracht. Bij thuiskomst heb ik rustig aan gedaan met mijn spullen uitpakken en later ben ik achter de computer gesprongen. Nadat ik voor het grootste deel klaar was met mijn verslagen heb ik samen met mijn zus en moeder avondeten gegeten. De rest van de avond heb ik eigenlijk alleen maar televisie gekeken totdat ik om 22:00 naar bed ging om te gaan slapen.

Het weer van Zondag 22 Maart 2009 op de Florida Keys

In het begin en aan het einde van de dag bewolkt, maar rond het middaguur begon het helemaal op te klaren. De hele dag heeft er wel een stevige wind gewaaid uit het Oosten. De tempratuur kwam uit rond de 25 graden.

Maandag 23 Maart 2009. (dag 74 van 124)

Vandaag ging de wekker om 7:45 wat normaal is voor nog een aantal dagen. Dus nadat natuurlijk nog even was blijven liggen ging ik om 8:15 om me weer klaar te maken voor een nieuwe werkdag. En dus nadat ik kort wat had gegeten en mijn tandengepoetst stapte ik samen met mijn moeder in de auto om naar mijn werk gebracht te worden. Om 9:00 kwam ik aan en ging ik eigenlijk vrijwel direct net zoals gisteren de viskeuken in om voor bijna 2 uur weer schoon te maken van viscoolers en nog alle andere dingen wat in aanraking met vis is geweest. Het was wel gezellig in de viskeuken vandaag. Om 10:45 kwam ik dus weer uit de viskeuken om even niks te doen, gewoon lekker rusten en dolfijnen kijken. Om 11:55 begon onze wekelijkse vrijwilligersmeeting waar we onder andere video hadden gekeken over de nieuwe zeeleeuwen Renee en Karen en we hebben ook nog bezoek gehad van de oprichter van het Dolphin Research Center, Mandy. Om 13:00 kon ik me klaar maken voor mijn 1e Encounter van de dag en dat was een Encounter met 6 personen. Tuimelaar dolfijnen Pandora en Ras en dolfijnentrainster Marie. Het was zeker een leuke Encounter om te bekijken want Pandora en Ras zijn eigenlijk mijn favoriete dolfijnen van DRC. En gelijk na deze Encounter kon ik mijn 2e Encounter van de dag assisteren en dat was met dolfijn Talon, dolfijnentrainster Loreal. En met een groepje van 6 personen waar er ook een Nederlander bij zat uit het Gelderse Ede. Ik heb aan Loreal nog even voorgesteld als hij hulp nodig had met uitlag dat ik Stand-by stond en dit werd wel gewaardeerd, maar het was achteraf niet nodig. Dus na deze 2e Encounter die zeker ook de moeite waard was om te assisteren ging ik terug naar de kantine. En daar kon ik me klaar gaan maken voor alweer mijn middagdienst in de viskeuken. En dat was eigenlijk vooral het schoonmaken van de deuren en al het andere wat in aanraking is geweest met vis, dus na zo’n 55 minuten werken kwam ik weer uit de viskeuken en moest ik even wachten op de tijd voordat ik om 16:45 werd opgehaald door mijn moeder en Denise. Maar voordat ik na buiten kon moest ik Terry nog op het laatste moment helpen met de afwas van de vogels, dus hebben we even snel samen gewerkt en kon ik om 16:45 door de personeelsingang/uitgang en instappen in de Dodge Caliber. En na een zeker rustige rit terug naar huis en vertelde wat ik allemaal had gedaan vandaag, was ik een paar minuten voor 17:00 weer thuis. Thuis ben ik eigenlijk direct bezig gegaan met uitpakken van mijn tas en mijn verslagen. Verder heb ik nog gepraat over diverse dingen met mijn zus en moeder voordat we om 18:45 gingen eten. De rest van de avond heb ik zoals ik altijd al deed televisie gekeken, totdat ik om 23:15 op bed gin.

Het weer van Maandag 23 Maart 2009 op de Florida Keys

De dag begon bewolkt, maar de zon kwam er al snel doorheen. Er stond nog steeds een harde wind uit het Oosten. De tempratuur lag rond de 25 graden

Dinsdag 24 Maart 2009. (dag 75 van 124)

En vandaag ging de wekker om 7:45, maar deze keer werd ik eigenlijk meer wakker gemaakt door Denise dan door de wekker. En na de dagelijkse voorbereidingen stapten we met z’n drieën de auto in richting DRC. Vandaag gingen mijn moeder en zus het park bezoeken waar ik werkte. Dus ik ging eerst door de personeelsingang naar de kantine en toen heb ik ze opgewacht in de souvenirwinkel. En mijn werkdag begon met het schoonmaken van de Splash Docks en dat was iets wat mijn moeder en zus heel graag wilde zien wat dat nou was. Dus ben ik af en toe ook gefotografeerd door mijn zus en na zo’n 40 minuten schoonmaken waar ik leuke interacties heb gehad met verschillende dolfijnen was ik klaar. Jeanette was vandaag de Day Captain en gunde me wat vrije tijd en ik heb voor langere tijd met mijn familie rond gelopen en heb ze ook aan een aantal collega’s voorgesteld. We hebben nog Hotdogs gegeten maar ik probeerde zoveel mogelijk het als een gewone werkdag te doen, maar ik kon wel merken dat er minder tegen me gepraat werd toen ik dingen aan het uitleggen was aan mijn moeder en zus. Tijdens de gesprekken met mijn collega’s vertelde de mensen waar ik mee werk aan mijn moeder dat ik een hele harde werker was en dat ik zeker gemist zal worden als ik terug ga naar Nederland. Dus ze zijn wel heel positief over mij, maar vertellen het niet direct tegen mij. Maar ik was erg blij toen ik te horen kreeg dat ze zo positief over mij praten. Om 14:00 begon ik echt weer te werken hoe ik altijd al deed ik had namelijk weer eens een Encounter om te assisteren. Deze Encounter was met 6 personen die niet zo heel enthousiast waren, maar ook weer niet echt saai. En samen met dolfijnen Gypsi en Cayo en dolfijnentrainster Loreal was het zeker voor mij wel een leuke Encounter. Natuurlijk stond mijn familie toe te kijken van de kant wat ik eigenlijk nou bij zo’n Encounter doe. Nadat de Encounter was afgelopen ging mijn moeder en zus ook weer terug naar huis om nog boodschappen te gaan doen. Ik heb eigenlijk na de Encounter ook niet zoveel meer gedaan behalve dat ik om 16:00 Terry nog even moest helpen met de afwas van de vogels waar we ongeveer 20 minuten over deden. En toen was het wachten tot 17:00, want ik had me weer ingeschreven voor Dock Time en alleen ik en Terry hadden ons ingeschreven dus was het heel rustig in de kantine.

Dock Time (vrijwillige interactietijd met de dolfijnen)

En rond een uur of 5 gingen we samen met Becky richting de dolfijnen, maar Becky wilde ook graag weer meedoen met Dock Time en ging ook gewoon naast ons zitten. Eerst proberen we het bij Tanner, A.J. en Kibby maar we hadden niet zoveel interacties met deze jongens. Toen waren we verder gegaan naar Calusa en Molly, en daar wilde Calusa heel graag spelen met een hoelahoep. En ik heb voor het eerst ook Calusa kunnen aanraken. Dus na een speelse Calusa gingen we verder naar Tursi en Aleta. En hun wilde ook heel graag spelen en Tursi mocht mij heel graag want ze gaf me steeds en stukje zeewier maar ze keek me wel echt aan: Je gaat het wel terug gooien he! En beide dolfijnen maakte ook allemaal geluidjes en ik heb ze allebei aan kunnen raken wat voor mij de eerste keer was. Na Aleta en Tursi gingen we naar Pandora en Ras. En die hebben altijd wel zin in interacties en vooral Ras die me zeewier gaf wat we steeds moesten terug gooien, maar we hebben ook de kans gehad om haar aan te raken. En na een tijdje hadden we nog maar 5 minuten en waren nog niet bij de jongste dolfijnen geweest. Dus toen aan het eind hebben we nog interacties gehad met Cayo en Gypsi, en dat was vooral met zeewier gooien maar ook nog voldoende tijd om ze aan te raken. En ik was de laatste van het groepje die Cayo nog even aan kon raken voordat we van het vlot af gingen. Dus na deze hele geslaagde Dock Time gingen we weer terug naar de kantine.

In de kantine heb ik mijn spullen gepakt en Becky nog even bedankt voor deze leuke Dock Time. Toen ging ik naar de parkeerplaats om bij mijn moeder in de auto te stappen en weer terug naar huis gereden te worden. En bij aankomst heb ik eerst mijn tas uitgepakt maar ik ben ook gelijk bezig gegaan met mijn verslagen. Rond een uur of 19:00 gingen we warm eten en daarna ben ik weer verder gegaan met mijn digitale verslag. De buurman kwam ook nog even een praatje maken en de rest van de avond hebben we zoals gewoonlijk televisie gekeken. En na deze zeer geslaagde dag ben ik om 21:45 gaan slapen.

Het weer van Dinsdag 24 Maart 2009 op de Florida Keys

Vandaag stond er weer veel wind uit het Oosten en het was een mix van wolken en zon. Maar het was heerlijk met zo’n 25 graden op de Florida Keys.

Woensdag 25 Maart 2009. (dag 76 van 124)

En na een heerlijke nachtrust kon ik vandaag uitslapen, want ik had vandaag een vrije dag. Maar morgen moet ik weer aan het werk. Ik werd om 9:45 wakker en hebben we de eerste uren eigenlijk alleen maar televisie gekeken. Rond 11:00 gingen we naar de Kmart en Publix om inkopen te doen en daar hadden we met deze vrouwen nog ander half uur over gedaan. Om iets voor 13:00 waren we weer thuis en konden we gaan uitpakken, vervolgens nog even wat gedronken voordat we naar het strand gingen. We zijn voor enkele uren op het strand geweest om lekker te zonnebaden en om 16:00 waren we weer terug in de condo. Toen hebben we even rustige televisie gekeken en om 17:45 weer in de auto gestapt om wat te eten bij de McDonald’s. De rest van de avond hebben we voornamelijk televisie gekeken, onder andere American Idol. Rond een uur of 21:00 ben ik nog in bad gegaan en later op de avond rond 22:45 ben ik naar bed gegaan.

Het weer van Woensdag 25 Maart 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het overwegend zonnig weer, maar er waren ook zeker stapelwolken aanwezig. De wind was nog goed aanwezig maar de tempratuur lag nog steeds rond de 27 graden.

Donderdag 26 Maart 2009. (dag 77 van 124)

En na een goede nachtrust van voldoende aantal uren ging mijn wekker af om 7:45. Na dat ik alles had gedaan wat ik altijd in de ochtend doe ben ik om 8:45 in de auto gestapt samen met mijn moeder en naar DRC gereden. Bij aankomst waren er enkele vrijwilligers en ik werd ingepland om de Splash Docks te doen in de ochtend, dus ben ik direct naar buiten gegaan om te beginnen. Tijdens het schoonmaken heb ik niet zo heel veel interacties gehad. Maar Ras was wel heel erg vrolijk vandaag, dus daar ben ik even blijven hangen. Nadat ik alle Splash Docks had gedaan was er een rustige periode van enkele uren en in die tussentijd heb ik natuurlijk dolfijnen gekeken maar vooral in de kantine gezeten. Ook heb ik in het souvenirwinkeltje een gouden dolfijnenstaartje gekocht, dat was in opdracht van Denise. Om 13:00 ging ik me klaar maken voor mijn eerste Encounter van de dag. Dat was een groep van 6 personen, dolfijnen Cayo en Gypsi. Met dolfijnentrainster Jessica, deze Encounter was een hele leuke vooral omdat de jongere nog wel eens eigenwijs kunnen zijn. Maar deze keer werkten ze heel goed mee. Na deze Encounter had ik weer een rustige periode van anderhalf uur, maar in die anderhalf uur heb ik wel met Kris en Becky gesproken over mijn ogen. En ze vonden het heel goed van me dat ik het vertelde, maar ik heb ze ook verteld waarom ik bij DRC vrijwilligerswerk doe. Om later dolfijnentrainer te worden en dat zal me niet gaan lukken in Nederland omdat ik te weinig zie. En hun vinden het belachelijk dat het onmogelijk voor mij is om dolfijnentrainer te worden, maar het was wel een interessant gesprek. Om 15:30 begon mijn volgende Encounter en dat was met een groepje van 4 personen, dolfijnen Therisa en Jax. En ook met dolfijnentrainsters Kelly-Jahne en Marie. Want als deze dolfijnen bij elkaar zitten worden er altijd 2 dolfijnentrainers ingezet. Dit was zeker weer een leuke Encounter om te assisteren en duurde iets meer dan 30 minuten. Vrijwel gelijk na deze Encounter ben ik naar de vogels gegaan om de afwas te doen. Ik werd geholpen door Terry en Nancy en zo ging het ook stukken sneller voorbij. En nadat alles klaar was bij de vogels heb ik tegen iedereen nog gedag gezegd voordat ik naar de parkeerplaats ging om bij mijn moeder en zus in de auto te stappen. In de auto heb ik Denise Molly’s dolfijnenstraatje laten zien die ze om haar nek gaat hangen en ze is van plan om in dat zelfde staartje mijn vaders en haar vriend (Jos) zijn naam in te graveren in Nederland. Om 17:00 was ik weer thuis en ben bezig gegaan met uitpakken en vervolgens bezig gegaan met mijn verslagen. Om 18:15 ben ik samen met mijn moeder de auto ingestapt om pizza’s op te halen bij de Pizzahut in Marathon en daar hebben we nog een halfuur over gedaan. Om iets voor 19:00 hebben we een lekkere pizza gegeten en de rest van de avond is rustig verlopen met vooral televisie kijken. Uiteindelijk ben ik om 22:15 naar bed gegaan, morgen had ik weer een dagje vrij.

Het weer van Donderdag 26 Maart 2009 op de Florida Keys

Een mix van zon en wolken, vooral in de middag waren er veel wolkenvelden. De wind was minder sterk dan gisteren, de tempratuur lag rond de 26 graden.

Vrijdag 27 Maart 2009. (dag 78 van 124)

En na 1 dagje werken had ik ook weer een dagje vrij en kon ik vandaag lekker uitslapen. Na weer een goede nachtrust werd ik om 10:00 wakker, eerst heb ik even wat gedronken en televisie gekeken. Rond 11:30 stapten we weer de auto in om naar de wasserette te gaan om mijn kleren te gaan wassen en hebben ook nog bij een kledingzaak gekeken om een nieuwe zwembroek te kopen, maar daar slaagde we niet in. Nadat mijn kleren weer schoon waren gingen we weer terug naar de condo waar ik eerst mijn kleren had opgehangen om te laten drogen. Om 13:30 zijn we naar het strand gegaan om lekker te zonnebaden voor ongeveer 1 uurtje. Nadat we terug van het strand waren hebben we even wat gedronken voordat we om 15:45 weer in de auto stapte. Ten eerste zijn we naar DRC gegaan om een foto van me te maken met de ingang op de achtergrond, vervolgens zijn we naar de Publix gegaan om boodschappen te doen zodat ik de komende twee weken voldoende in huis heb. Nadat de auto was volgeladen zijn we naar de Burger King gegaan om wat eten op te halen, het eten hebben we thuis opgegeten. Toen we klaar waren met eten ben ik de auto uit gaan pakken. Om 18:00 waren we alweer de auto ingestapt om naar een evenement in de stad “Relay For Life” waar ook mensen van DRC waren. En daar zijn we ook een tijdje gebleven tot dat de zon echt onder ging en zijn we naar de “Seven Mile Bridge” gegaan om de zonsondergang te bekijken. Helaas was het bewolkt en kwamen me eigenlijk voor niks bij die brug, dus hebben we de hele 12 kilometer brug afgereden en weer terug om de tijd te doven. Toen we bijna thuis waren moest ik van mijn moeder achter het stuur gaan zitten en dit was voor mij de eerste keer dat ik auto had gereden in mijn leven. Bij thuiskomst heb ik mijn kleren opgevouwen die ik in de middag had gewassen. Verder hebben we de rest van de avond televisie gekeken en ben ik om 22:45 naar bed gegaan, want ik moest ook morgen weer gewoon aan het werk. Morgen was ook de dag dat mijn moeder en zus terug naar Nederland gaan.

Het weer van Vrijdag 27 Maart 2009 op de Florida Keys

Het was een overwegend zonnige dag, maar er waren ook enkele stapelwolken. Het waaide nog steeds hard vanuit het Oosten maar met een tempratuur rond de 27 graden was het heerlijk op de Florida Keys.


Dit was wel een bijzondere week tijdens mijn verblijf hier in Florida want mijn moeder en zus waren op bezoek! En dat was het weer voor deze week, volgende week zaterdag (4 april) kunnen jullie gaan lezen wat ik aankomende week allemaal heb meegemaakt.

Groetjes Jeffrey,

PS. Als je nog graag een kaartje naar me wilt sturen kan dat via het volgende adres:

Jeffrey Kregel
102 Avenue D
Apartment 3
Marathon, FL 33050-4071
United States of America

En als je een kaartje naar Amerika stuurt vergeet dan niet een internationale of een prioriteit postzegel te gebruiken. Want als je gewone postzegels gebruikt doet het kaartje er langer over dan normaal of komt helemaal niet aan.

  • 30 Maart 2009 - 19:15

    Nicole:

    Heey Jeff

    Jeetje wat heb je weer een lekker lang verhaal gemaakt.
    Maar ik snap het nog steeds niet dat me verrassing is aan gekomen want ik heb het wel aan het goeie adres gedaan en via de het postkantoor gedaan.
    Je zult wel denken dat de mensen het wel goed doen.toch ?
    Naja het is wel fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat !!
    Maarja aan al het goede komt een einde en binnenkort mag je weer onder je echte vrienden en vriendinnen zijn.
    Ik kijk er zowiezo al naar uit !!

    Tot snel !

    Groetjes Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 49333

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: