Dag 86 t/m 93 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Dag 86 t/m 93 - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Dag 86 t/m 93

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

12 April 2009 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo Familie, Vrienden en andere geïnteresseerden!

Nu kunnen jullie gaan lezen wat ik allemaal heb meegemaakt in de week van zaterdag 4 april tot en met zaterdag 11 april 2009. Veel plezier!


Zaterdag 4 April 2009. (dag 86 van 124)

En nadat ik alweer een nacht had geslapen op het logeerbed door de luidruchtige airconditioner van de buren werd ik om 7:15 weer wakker gemaakt door de wekker. Toen ik wakker was ging ik luisteren of die airco nog steeds aan het brullen was en ja hoor! Maar goed, nadat ik alles ochtendactiviteiten had afgerond was ik om 8:10 op de fiets gestapt, ik ga namelijk altijd iedere zaterdag iets vroeger weg omdat ik mijn verslagen moet uploaden voor de Nederlanders. Ik kwam om 8:35 aan bij DRC en had direct de computer aangedaan om vervolgens direct bezig te gaan met het uploaden van mijn verhalen. En toen ik klaar was moest ik zoals gewoonlijk beginnen met het schoonmaken van de verblijven van de vogels terwijl Alice bezig was met het klaarmaken van de medicijnen en het eten. Daar waren we om 9:50 mee klaar en ik kon me direct gaan klaar maken voor mijn eerste Encounter van de dag. En dat was deze keer een groepje van 4 personen wat niet erg enthousiast was. En Cayo en Gypsi waren de dolfijnen die tijdens deze Encounter getraind werden door dolfijnentrainster Jessica. Maar het was niet zo’n hele leuke Encounter want de mensen waren niet echt enthousiast, al waren Cayo en Gypsi echt geweldig! Na deze Encounter had ik een lange periode van niks doen tot 13:45, in de tussentijd heb ik dolfijnen gekeken, met mensen gepraat en met collega’s gepraat. Ook heb ik nog even met het golfkarretje rond gereden om de watervoorraad van de vrijwilligerskantine aan te vullen. Om 13:45 kon ik me gaan klaar maken voor mijn tweede Encounter van de dag en dat was met een gezelligere groep dan in de ochtend. Dit was een groep van 6 personen en ze hadden Pax als hun dolfijn, dolfijnentrainster Jamie was er ook bij. En door Pax maar ook het hele groepje maakte de Encounter extra leuk om te assisteren. En eigenlijk van 14:30 tot dat ik terug naar huis ging om 16:30 heb ik niet zoveel meer gedaan, om 16:00 heb ik nog een “Dolphins in Tune” sessie gekeken. Ik hoop ook Leslie nog even een e-mailtje gestuurd van de airconditioner van mijn buren, Leslie is de contactpersoon van het verhuurbedrijf van mijn huis waar ik in verblijf. En ben om 16:30 op de fiets gestapt om terug naar huis te gaan, toen ik thuis was heb ik mijn spullen uitgepakt en wat gedronken voordat ik bezig ging met mijn verslagen. Nadat ik klaar was met mijn verslagen ben ik even op de fiets gestapt om maar weer eens naar het benzinestation te gaan om mijn drinkvoorraad aan te vullen. Toen ik weer thuis was heb ik televisie gekeken en was om 18:45 begonnen met het maken van mijn avondeten, nadat ik mijn avond eten op had gegeten heb ik de rest van de avond alleen maar televisie gekeken en muziek geluisterd achter de computer. Ik ben deze avond om 22:30 gaan slapen.

Het weer van Zaterdag 4 April 2009 op de Florida Keys

De dag begon half bewolkt maar al snel was de zon volop aanwezig, vandaag werd het weer tropisch warm met zo’n 30 graden!

Zondag 5 April 2009. (dag 87 van 124)

En na eigenlijk een hele slechte nachtrust werd ik toch uitgerust wakker gemaakt door de wekker om 7:15. Maar natuurlijk ben ik nog wel even blijven liggen voordat ik eruit ging om mijn ochtend dingen te doen. Nadat ik me klaar had gemaakt voor een nieuwe werkdag ben ik om 8:15 op de fiets gestapt richting DRC. En natuurlijk was ik weer 1 van de eersten en ik ben eigenlijk direct doorgegaan naar de viskeuken om daar te gaan helpen, maar ik had niet mijn “viskeuken slippers” bij me dus moest ik op mijn goede slippers gaan. En na 2 uur hebben schoongemaakt in de viskeuken kwam ik om 10:45 weer de vrijwilligerskantine ingelopen met een visgeur. Toen heb ik me even weer omgekleed en toen moest ik eigenlijk wachten tot 13:00 want toen had ik pas weer wat te doen. In de tussentijd heb ik diverse sessies gekeken maar ik ben ook even achter internet gegaan. Om 13:00 kon ik me dus klaar maken voor mijn eerste en eigenlijk ook enige Encounter van de dag. En het was een groepje van 6 personen, waarvan 3 uit België kwamen. Het groepje was wel enthousiast en dat maakte het leuke om de Encounter te assisteren, de dolfijnen van dit groepje waren Therisa en Jax samen met de dolfijnentrainer Rick en Jody. Na dat deze Encounter was afgelopen heb ik nog voor enkele minuten met de Belgen gepraat die in mijn groepje zaten, dus ze kwamen uit Nederlandstalig België (Antwerpen). Toen heb ik de vogels hun lekkernijen gegeven en vervolgens direct doorgelopen naar de geluidsapparatuur om muziek te laten afspelen voor de “Dolphins in Tune” sessies. Daar werd ik opgewacht door iemand van educatie en samen hebben we de liedjes uitgekozen en gekeken naar de “Dolphins in Tune” sessie. En van 14:20 tot 15:00 had ik weer even niks te doen, maar ik heb wel even met mensen gepraat over DRC enzovoorts, gewoon uit Amerika uiteraard. Om 15:00 kon ik weer de viskeuken in voor mijn middagdienst maar deze keer besloot ik op blote voeten te gaan en dat was wel toegestaan maar het was heel glad. Dolfijnentrainster Marie was ook in de viskeuken en ze was in een hele vrolijke bui en daardoor ging de tijd ook heel snel voorbij. Nadat ik weer voor 3 kwartier had schoongemaakt kwam ik om 15:45 uit de viskeuken. En eigenlijk kon ik al terug naar huis gaan, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb eerst nog een uitgebreid rondje gelopen en enkele dolfijnen begroet en nog een sessie gekeken voordat ik om 16:20 op de fiets stapte om terug naar huis te gaan. En na zo’n 25 minuten fietsen was ik weer thuis en ging ik eerst even wat drinken, daarna ben ik begonnen met mijn verslagen. Nadat ik klaar was met mijn verslagen ben ik rond 17:45 weer op de fiets gestapt om naar de McDonald’s te fietsen, ik zal nu elke woensdag en zondag bij de McDonald’s gaan eten. Ik weet dat het slecht is, maar ik sport ook heel veel en daarom mag ik me af en toe ook wel eens verwennen. En eigenlijk een retourtje van mijn huis naar de McDonald’s is ook al 16 kilometer. Om 18:50 was ik weer terug en heb eigenlijk de rest van de avond alleen maar televisie gekeken, uiteindelijk ben ik om 23:00 naar bed gegaan.

Het weer van Zondag 5 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het weer een hele zonnige dag op de Florida Keys met een maximum tempratuur van 30 graden. In Nederland zou dit dus nu een hittegolf zijn.

Maandag 6 April 2009. (dag 88 van 124)

En na een goede nachtrust werd ik om 7:15 wakker gemaakt door de wekker en begon een nieuwe dag in Florida. Nadat ik nog even op bed had gelegen heb ik me klaar gemaakt voor de dag. Om 8:15 stapte ik op de fiets en reed redelijk snel richting DRC. Bij aankomst deed ik rustig aan maar Kris verzocht me om snel het schema op te halen, omdat het heel druk werd deze dag. En ik was Day Captain vandaag en normaal als ik Day Captain ben was het altijd heel rustig maar vandaag moest ik de leiding geven over 1 van de drukste dagen van het jaar. Nadat ik het schema had opgehaald moest ik 23 Encounters in gaan plannen en we waren met 4 personen, gelukkig wilden andere afdelingen wel helpen met sommige Encounter. Ondertussen was iedereen bezig met hun eigen ding, maar helaas had Sue zich geblesseerd en ging iets later op de dag ook terug naar huis. En toen waren en nog maar 3. Om 10:00 was mijn eerste Encounter van deze dag en dat was met een groepje van 6 personen, de mensen waren wel redelijk enthousiast alleen 1 jongens was heel erg onzeker. Dit groepje was met de dolfijnen A.J. en Tanner samen met dolfijnentrainster Sarah, na deze redelijk leuke Encounter moest ik direct verder voor mijn 2e Encounter van de dag. Dit was een groepje van 5 personen, die echt super enthousiast was en dat zie ik graag. Ze waren met de dolfijnen Merina en Santini en dolfijnentrainster Loreal was in leiding. Vrijwel direct na deze Encounter kon ik gaan beginnen (voor het eerst in anderhalve week) met het schoonmaken van de Splash Docks en daar had ik wel enkele interacties met de dolfijnen wat altijd heel gaaf blijft. Nadat ik de Splash Docks had schoongemaakt kon ik eindelijk wat gaan drinken en eten tijdens de vrijwilligersmeeting van 12:00 die 1 uur duurde. Na de meeting kon ik direct weer aan de slag om mijn 3e Encounter van de dag te assisteren, dit was een Encounter met 6 mensen, de dolfijnen Pandora en Ras en dolfijnentrainster Kelly-Jahne was in leiding. En ik mocht ook weer in actie komen bij deze Encounter om Ras en Pandora te trainen hoe ze de “Dorsal Pull” moesten doen, dus mocht ik weer een aantal keer met de targetpole op het water slaan. Na deze leuke Encounter met een enthousiaste groep had ik weer een rustige periode, maar toch heb ik nog veel gedaan ik heb namelijk al het afval voor mijn rekening genomen en dat was nog best zwaar in je eentje. Verder moest ik nog mensen zien te vinden voor de overige Encounters van de dag en daar slaagde in min of meer in. Ik heb nog even rustig in de kantine gezeten om wat te drinken voordat ik mijn 4 Encounter van de dag kon assisteren. Het was een groepje van 5 mensen met de dolfijnen Tursi en Aleta en dolfijnentrainster Loreal was in leiding. Tijdens deze Encounter deden ook de ouders van Loreal mee en duurde de Encounter iets langer dan normaal. En eigenlijk vrijwel direct na deze Encounter was er nog 1 en eigenlijk moest Jean deze doen, maar omdat ze zich niet goed voelde en ik de enige die in de buurt was heb ik deze Encounter ook gedaan. Het was met een groepje van 2 mensen (beide die heel slecht Engels spraken) de dolfijnen Cayo en Gypsi en dolfijnentrainer Rick. En eigenlijk was dit mijn minst interessante Encounter van de dag maar mijn hulp werd wel gewaardeerd. Toen ik terug in de kantine was waren alle vrijwilligers al weg maar ze hebben wel een berichtje voor me achter gelaten: Thanks Jeff, You were a WICKED Day Captain!. En dat was natuurlijk super, tijdens deze dag heb ik ook nog met verschillende mensen gepraat en geïnformeerd. Om 16:45 vertrok ik weer op de fiets en tijdens het fietsen heb ik nagedacht over deze hele drukke dag. En dankzij een sterke tegenwind kwam ik om 17:15 weer aan bij mijn huisje en kon ik even uitrusten. Natuurlijk moest ik nog wel mijn tas uitpakken en ook bezig met mijn verslagen. Nadat ik mijn verslagen had afgerond ben ik bezig gegaan met het maken van mijn avondeten en om 18:30 begon ik met het oppeuzelen van mijn avondeten. De rest van de avond heb ik lekker uitgerust en televisie gekeken, uiteindelijk ben ik om 22:30 naar bed gegaan.

Het weer van Maandag 6 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was de zon weer heel erg aanwezig maar deze keer waren er ook stapelwolken, de luchtvochtigheid was ook heel erg hoog waardoor het warmer aanvoelde dan de werkelijke 31 graden dat het eigenlijk was. Dus weer Tropisch Warm, de komende 2 a 3 dagen wordt het stukken koeler maar dat kan ook wel eens lekker zijn.

Dinsdag 7 April 2009. (dag 89 van 124)

En een paar minuten voordat de wekker afging werd ik uit mezelf wakker, maar natuurlijk bleef ik nog 20 minuten liggen voordat ik er echt uit ging. Nadat ik alle ochtend dingen had gedaan ben ik om 8:15 weer op de fiets gestapt voor een nieuwe werkdag bij DRC. Mijn dag begon weer voor het eerst in lange tijd met het schoonmaken van de Splash Docks, maar het water was soms zo slecht dat ik de plateaus geen eens kon zien. Maar ik werd wel door een enkele dolfijnen begroet en bij Ras en Pandora’s platform gebeurde er iets wat eigenlijk onacceptabel was. Ik was bezig met het schoonmaken van dit plateau en het bewoog nog al vanwege de harde wind en golfjes in het water, maar tegelijkertijd was Ras ook bezig bij dit vlot en ik kon gewoon zien dat ze op het vlot wilde aan liggen om haar zelf te stranden. Dus ik was bezig en eigenlijk bijna klaar tot dat het vlot van rustig wiebelen opeens en wilde schok gaf. En ik keek achter me en ik zag dat dolfijn Ras op het vlot lag op zo’n 40 centimeter van mijn voeten en ze gleed er weer af. Dus ik ging wel even verder en even later deed ze het voor de tweede keer en toen ben ik letterlijk van het vlot afgesprongen op de steigers, voor mijn eigen veiligheid. Ik weet dat het alleen spelen is maar als een 100 kilo zware dolfijn naast je op het vlot zit te spelen wil je niet dat die dolfijn je het water in duwt. Aan het eind ben ik nog bij ditzelfde vlot geweest om nog even schoon te maken en dat ging deze keer wel goed. Nadat ik klaar was met de Splash Docks had ik een korte periode van rust tot dat ik om 10:00 me moest gaan klaar maken voor mijn 1e Encounter van de dag. Het was een groepje van 6 personen, die wel lekker enthousiast was. En ze deden de Encounter met Talon en Kelly-Jahne was de dolfijnentrainster. Deze Encounter verliep heel goed en Kelly-Jahne was heel vriendelijk tegen mij, ze is eigenlijk altijd heel aardig. Na deze Encounter had ik even niks te doen maar omdat het vandaag druk was ben ik op een afval ronde gegaan met een golfkarretje om een paar prullenbakken te legen. Iets na 12:00 was ik klaar en kon ik gaan beginnen met lunchen maar ik moest me om 13:00 klaarmaken voor mijn 2e Encounter van deze dag. Dit was een groepje van alweer 6 personen en met de dolfijnen Pandora en Ras, dolfijnentrainster Emily was in leiding. Tijdens 1 van de “Dorsal Pulls” verloor en gast haar oogdruppels en het flesje dreef in het water. Dus Emily vroeg me of ik een net wilde gaan halen om dat flesje eruit te vissen, maar ik kon geen net vinden. Toen vroeg Emily of ik op het vlot aan de andere kant van het bassin wilde zitten, omdat het flesje daar dichtbij was. En ze liet Pandora en Ras een sprintje trekken, tenminste dat was de bedoeling. Maar ze gingen geen sprintje trekken maar kwamen even bij mij kijken bij het andere vlot, dus nadat Pandora en Ras me hadden begroet kon ik terug komen van deze mislukte poging. Even later hadden we nog een kans om het flesje te pakken vanaf de steigers dus heb ik even op de steigers gelegen en het flesje met mijn handen uit het water gevist. Dit was dus een merkwaardige Encounter met hele vrolijke mensen. Toen had ik een langere periode van rust en kon ik even rustig drinken, natuurlijk ben je altijd wel ergens mee bezig als je rust hebt. Om 15:15 kon ik me klaar maken voor mijn 3e en laatste Encounter van de dag. En dat was deze keer een groepje van 7 mensen die een Encounter hadden met Tursi en Aleta, dolfijnentrainster Kelly-Jahne was in leiding. Dit was gelukkig een beetje normale Encounter en de gasten waren ook super. Na deze laatste Encounter bedankte Kelly-Jahne me nogmaals, maar eigenlijk doen alle dolfijnentrainster dat. Vrijwel na deze Encounter ben ik gaan helpen met het afwassen van de kommen van de vogels terwijl Jean bezig was met het schoonmaken van de verblijven van de vogels. Vandaag was ook Jean’s haar 20e verjaardag, om 16:45 was ik eindelijk klaar en vertrok om 17:00. Nadat ik Jean’s haar vader nog even had ontmoet. Na een rustige maar windige rit kwam ik om 17:30 aan en ben vrijwel begonnen met mijn tas uitpakken en direct wat gegeten en gedronken. Toen ben ik bezig gegaan met het maken van mijn verslagen tot dat ik rond 18:30 weer op de fiets sprong om mijn vochtvoorraad aan te vullen bij de benzinepomp. Iets voor 19:00 ben ik begonnen met het maken van mijn avondeten en even later rond 19:20 kon ik mijn avond eten lekker oppeuzelen! De rest van de avond heb ik televisie gekeken waaronder “American Idol, ik ben deze avond om 21:30 gaan slapen.

Het weer van Dinsdag 7 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het letterlijk een mix van zon en wolken, er stond ook een stevige wind uit het Westen waardoor het soms best koud was. De tempratuur deed vandaag namelijk ook een stevige stap achteruit, van de 31 graden van gisteren naar de 23 graden van vandaag overdag.

Woensdag 8 April 2009. (dag 90 van 124)

En na een goede lange nachtrust werd ik om 10:00 wakker, gelijk toen ik wakker was heb ik de televisie aangedaan en even wat gegeten en gedronken. Ik heb televisie gekeken tot 11:00, toen ben ik achter de computer gegaan om mijn verslag bij te werken. Nadat ik klaar was op de computer heb ik het hele huis schoongeveegd en daar was ik om 11:30 mee klaar. En toen was het eigenlijk wachten op de tijd en dat heb ik gedaan met televisie kijken en achter de computer gezeten. En later dan normaal belde ik mijn moeder om 14:20 voor mijn wekelijkse Nederlandse gesprek en met haar ging alles goed. En natuurlijk ga ik haar volgende week woensdag weer bellen rond dezelfde tijd, al zal ik dan wel in een pretpark zitten op dat moment. Om 15:20 was ik op de fiets gestapt om naar het internetcafé te gaan vervolgens naar de kapper gegaan. Toen bij de Publix boodschappen doen en later bij de McDonald’s gegeten, ook heb ik geld gepind voor mijn reisje naar Orlando en de aankomende laatste weken hier in Florida. Om 17:20 was ik weer terug en kon ik eigenlijk niks anders doen dan mijn avond doorbrengen achter de computer en de televisie. Ik ben ook nog even in bad geweest rond 19:00. En om 23:00 ben ik deze avond gaan slapen.

Het weer van Woensdag 8 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was er een strak blauwe lucht maar het was relatief koud met zo’n 21 graden op de Florida Keys.

Donderdag 9 April 2009. (dag 91 van 124)

Nadat ik 1 dagje vrij was ging vandaag de wekker weer om 7:15, maar natuurlijk bleef ik weer even liggen. Natuurlijk ben ik er wel op tijd uitgegaan om mijn dagelijkse ochtendritueel te doen, om 8:15 ben ik op de fiets gestapt voor een nieuwe werkdag bij DRC. Mijn dag begon om de Day Captain Diana te helpen met het ophalen van het schema in het trainershuisje. Nadat we samen het schema hadden opgehaald kon zei iedereen inplannen voor de dag, terwijl ik bezig ging met het schoonvegen van de Splash Docks. Er waren wel enkele interacties tussen mij en de dolfijnen en Ras probeerde weer zichzelf te stranden, maar dat ging deze keer niet door. Nadat ik klaar was met de Splash Docks heb ik Diana nog even geholpen met de ochtenddienst van de vogels. En nadat ik we klaar waren bij de vogels had ik even de tijd om wat te drinken, want om 10:00 moest ik me klaar maken voor mijn 1e Encounter van de dag. Dit was met een groepje van in totaal 8 mensen die samen met A.J. en Tanner zwommen, Kelly-Jahne en Jennifer waren de dolfijnentrainers van deze sessie. De sessie was zeker leuk om bij te wonen maar ik had ook een storende factor achter me zitten, de nichtjes van Kelly-Jahne waren ook bij deze sessie en ze zaten me een beetje te pesten. Ze deden steeds stukjes zeegras in mijn haar, Kelly-Jahne heeft hier wel een paar keer wat van gezegd. En aan het einde moest ik hun vragen om op te houden, omdat het storende was van mij maar ook voor de trainers en de gasten. Na deze Encounter kon ik een andere Encounter gaan assisteren, maar vlak daarvoor kwam Kelly-Jahne nog even naar me toe. En ze liet haar nichtjes zich verontschuldigen, omdat ze me aan het pesten waren. Toen ging ik verder naar de volgende Encounter en dat was met een groepje van 6 personen, dolfijnentrainster Jamie en de bedoeling was dat ze gingen zwemmen met Cayo en Gypsi. Maar alle dolfijnen waren in de war in dit bassin dus werd er snel geïmproviseerd en ging dit groepje naar Tanner en A.J. Dus daar zat ik weer op dat zelfde vlot met de zelfde dolfijnen alleen zonder de nichtjes van Kelly-Jahne. Na deze leuke Encounter wat niet veel anders was dan andere Encounters had ik eindelijk rust en kon ik gaan eten. Deze rustige periode duurde tot en met 13:45 want toen kon ik me klaar gaan maken voor mijn 3e Encounter van de dag. Dit was een Encounter met een groepje van 6 personen die zwommen met Aleta en Tursi. En Kelly-Jahne was de dolfijnentrainster van deze sessie, na een normale Encounter had ik weer even een rustige periode. In deze periode heb ik meegeholpen met het vuilnis en verder was het eigenlijk wachten op “Dock Time”, tijdens het wachten heb ik nog met mijn collega’s gepraat. Toen was het tijd dat het groepje van Vanessa, Alice, Viv, Gil, Nicole, mezelf en Kris als begeleider naar de dolfijnen ging.

Dock Time (vrijwillige interactietijd met de dolfijnen)

Eerst ging ik samen met Alice en Vanessa (waar ik de rest van Dock Time ook mee ben geweest) wezen kijken of Kibby, A.J. en Tanner geaaid wilden worden. En ik had even de kans om Tanner aan te raken maar daar bleef het ook bij. Toen ben ik samen met Vanessa en Alice op het vlot gegaan van Calusa en Molly, maar daar hadden we ook maar een kleine interactie. Calusa kon ik even aanraken en ze gaf me een hoepel die ik weer terug het water in gooide. Maar daar bleef het ook bij, toen zijn we naar Pandora en Ras gegaan. En daar bleef het ook stil de meiden hadden wel een enkele interactie met Ras maar ik zelf niet. Ik heb Pandora nog wel kunnen aanraken wat de meiden weer niet konden doen. Tot slot ben ik in eerste instantie met Vanessa op het vlot gegaan van de jongere dolfijnen en daar hadden we wel veel succes. Vooral Vanessa werd overladen door cadeautje van Cayo, zelf heb ik Cayo, Jax en vooral Gypsi nog een paar keer uitgebreid kunnen aanraken. Ondertussen kwam Alice ook op het vlot en de interacties gingen gewoon door. Als laatst heb ik Gypsi nog even snel kunnen aaien voordat we weer terug gingen na een half uur dolfijnen aandacht.

In de kantine kon ik me weer gaan klaar maken voor mijn dagelijkse routine rit terug naar huis. Om 17:30 vertrok ik van DRC en na 22 minuten fietsen was ik ook weer thuis. Als eerst ging ik bezig om mijn tas uit te pakken en vervolgens bezig gegaan met het maken van mijn avondeten. Nadat ik om 18:30 klaar was met mijn eten kon ik gaan beginnen met mijn dagelijkse verslagen en natuurlijk ben ik daarna gaan televisie kijken. En dat heb ik de rest van de avond ook gedaan, deze avond ben ik om 21:45 gaan slapen.

En vandaag was weer een belangrijke mijlpaal tijdens mijn verblijf hier in de VS, vandaag was het namelijk alweer 3 maanden geleden dat ik aankwam in Florida. En dit betekende ook dat ik nog iets meer dan 1 maand heb te gaan.

Het weer van Donderdag 9 April 2009 op de Florida Keys

Het was vandaag een hele zonnige dag op de Florida Keys. Al begon de dag wel wat frisjes met zo’n 14 graden, maar toch werd het nog zo’n 24 graden overdag.

Vrijdag 10 April 2009. (dag 92 van 124)

En vandaag ging de wekker zoals gewoonlijk weer om 7:15 af voor een nieuwe werkdag, maar deze keer was het iets anders dan normaal. Ik zal zaterdag 1 week op vakantie gaan naar Orlando dus niet werken bij DRC de aankomende week. Maar na het gebruikelijke blijven liggen en ochtendritueel stapte ik om 8:15 op de fiets richting DRC waar ik na zo’n 27 minuten fietsen aankwam. En vrijwel direct bij aankomst in de kantine ben ik naar de viskeuken gegaan om daar te gaan helpen. En ik was vandaag best snel klaar, dus na anderhalf uur schoonmaken kwam ik om 10:10 uit de viskeuken. Vervolgens had ik een korte rustpauze maar ik heb nog wel even padden schoongeveegd in de tussen tijd. Om 10:45 kon ik me gaan klaar maken voor mijn eerste Encounter van de dag en dat was een groepje van 6 personen die gingen zwemmen met Aleta en Tursi. Dolfijnentrainster Emily was in leiding van deze sessie. En het was zeker een leuke sessie om te kijken, Tursi kreeg ook nog 5 liter vocht toegediend waarbij stagiaire Sarah-Jane bij mocht helpen. Om 11:35 was deze Encounter afgelopen en het was zeker een leuke Encounter om bij te wonen. Toen had ik een langere periode van rust. In die rust periode heb ik mijn lunch gegeten en met collega’s gepraat. Om 13:00 kon ik me gaan klaar maken voor mijn 2e Encounter van de dag en dat was met een groepje van alweer 6 personen maar dit groepje ging zwemmen met Talon. Linda de dolfijnentrainster was in leiding bij deze sessie, dit was volgens het schema ook mijn laatste Encounter voordat ik naar Orlando ging. Maar helaas was deze Encounter niet zo leuk, de mensen waren niet echt enthousiast en ik werd min of meer genegeerd. Dus ik baalde na de Encounter er wel van dat dit mijn laatste Encounter was voordat ik tijdelijk weg ging. Toen ik de tijd had genoteerd en weer terug naar de kantine ging riep dolfijnentrainster Debby mij of ik haar Encounter kon assisteren, omdat ze nog geen assistent had. Dus eerst ben ik gaan kijken voor een andere assistent en toen besloot ik toch maar deze Encounter ook te gaan assisteren. En daar was ze wel blij mij dat ik haar Encounter kon gaan assisteren. Dit was een groepje van 6 personen die gingen zwemmen met Tursi en Aleta en dus dolfijnentrainster Debby was in leiding. Dit was al een veel leuke Encounter om bij te wonen, de mensen waren lekker enthousiast en als mijn hulp nodig was werd ik ook direct geroepen. Al was het gewoon de gasten helpen met sommige dingen. Aan het eind van deze sessie mocht Sarah-Jane weer meehelpen met het vocht toe dienen and dolfijn Aleta, deze keer 3 liter. En de vorige keer was dat Tursi met 5 liter. Toen ze klaar was werd Sarah-Jane gevraagd of ze Aleta wilde aaien en Debby vroeg het zelfde aan mij. Dus ging ik naast Sarah-Jane zitten en hebben we allebei Aleta even kunnen aaien. Natuurlijk heb ik Debby hier voor wel bedankt, maar het was dus een super leuke groepje met een Duits gezin. Na deze geslaagde tijdelijke laatste Encounter had ik eventjes rust voordat ik om 15:00 weer de viskeuken in ging om daar te helpen met de laatste schoonmaakwerkzaamheden. En na 55 minuten weer hebben schoongemaakt ging ik terug naar de kantine en ik ging eigenlijk ook direct weg terug naar huis, omdat ik nog enkele dingen voor 19:00 moest doen. Dus iedereen die aanwezig was (waar onder Kris en Becky) hebben me veel plezier gewenst, maar ik realiseerde ook dat Jean op 15 april terug naar Canada ging. Dus stapte ik op de fiets en reed op mijn fiets door het park om Jean op te zoeken. Ze was bezig met het assisteren van een Encounter met Pax, maar ik besloot om over de lijn te gaan en nog even “gedag” te zeggen als laatste afscheid. En ze was er wel blij mee en we hebben elkaar nog even een knuffel gegeven. En toen was het echt tijd om te gaan, tijdens de rit naar de uitgang zag Kelly-Jahne me nog en ze zei ook nog: Veel plezier in Orlando en we zien je 19 april weer verschijnen. Dus toen ben ik eindelijk echt vertrokken op de fiets in eerste instantie terug naar huis, bij aankomst heb ik mijn tas uitgepakt en nog even wat gedronken voordat ik direct weer op de fiets stapte om naar de wasserette te gaan. En na 20 minuten fietsen was ik om 17:00 bij de wasserette en dit bezoekje was de meest interessante bezoekje aan de wasserette tot nu toe, ik heb voor het eerst echt met de inwoners van Marathon gepraat. Nadat mijn kleren waren gewassen ging ik naar de McDonald’s voor mijn avondeten. Toen ik mijn avondeten op had moest ik nog 8 kilometer terug fietsen en uiteindelijk kwam ik om 18:35 weer aan op Avenue D. Nadat ik eerst even wat had gedronken heb ik direct mijn kleren opgehangen om te laten drogen, omdat ik ook sommige kledingstukken in de tas moest doen. Toen ben ik bezig gegaan met het inpakken van mijn tas maar ook bezig gegaan met deze verslagen. Maar ik moest nog best veel doen voordat ik om 4:00 ’s ochtends wordt opgehaald door de taxi. Om 19:45 was ik uiteindelijk echt klaar achter de computer maar ik liet hem wel aan staan voor muziek. En in de loop van de avond had ik mijn koffer helemaal ingepakt, maar de laatste dingen zal ik in mijn koffer doen vlak voor vertrek. Om 21:45 ben ik nog in bad gegaan, omdat ik nogal zweterig was en ik had gewoon zin in om in bad te gaan. De rest van de avond heb ik televisie gekeken, muziek geluisterd en nog een beetje schoongemaakt. Het is namelijk wel fijn als ik zaterdag 19 april in de avond terug kom in toch een beetje schoon huis. En om nog een beetje uitgerust aan de volgende dag te beginnen ging ik om 23:45 slapen.

Het weer van Vrijdag 10 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het een heerlijke dag, al waren er af en toe wel een paar stapelwolkjes. Maar de zon was er zeker ook goed bij vandaag. En na vandaag kwam de tempratuur weer rond de 28 graden uit, wat 1 graad te koud is voor de tijd van het jaar hier in de Florida Keys.

Zaterdag 11 April. (dag 93 van 124)

En mijn allerlaatste maand in Florida begon om 2:45 in de ochtend. Ik had eventjes geslapen om energie te besparen voor een nieuwe avontuur. Ik begon met de laatste voorbereiding en dat was vooral laatste dingen in mijn koffer en tas doen, vaatwasser leegruimen en de kleren opvouwen die ik gister laat in de middag had gewassen. En om 3:45 was ik voorledig klaar en besloot met koffer en al naar buiten te gaan en de deur op slot te doen en toen was het wachten op de Florida Keys Shuttle. Om 4:10 kwam het busje aanrijden, dus eigenlijk iets later dan verwacht. Maar ik stapte dus in en mijn reis richting Orlando begon. Ondertussen heeft het busje nog gestopt om mensen op te halen op Duck Key en Tavernier, ook hebben we gestopt bij een benzinepomp voor een pauze op Key Largo. Maar ik bleef gewoon zitten, om 6:30 (keurig op tijd) kwam ik aan bij het vliegveld van Miami. En vanaf daar moest ik een bus nemen die me zou brengen naar het Amtrak treinstation van Miami. Om 7:09 nam ik bus 42 richting dit treinstation waar ik 20 minuten later aankwam. In het stationsgebouw werd ik direct geholpen met mijn koffers en kon ik mijn treinkaartjes ophalen. Er was wel een probleempje mijn koffer woog 12 pond te zwaar, dus er moest wat uit. Gelukkig kwam de medewerker van Amtrak op het idee om kartonen doos voor me op te halen zodat ik 12 pond (ongeveer 5,5 kilo) daar in kon doen. En toch nog mee kon nemen naar Orlando, toen ik de tickets ophaalde werd er ook gevraagd of ik een trein eerder wilde nemen. Gewoon omdat ik zo vroeg op het station was, dus heb ik maar besloten om een trein eerder te nemen die om 8:40 vertrok. Maar eerst moest ik natuurlijk nog instappen en toen ik in de trein stapte voel me direct de beenruimte op, ENORM! Dus had ik een mooi plekje bij het raam gevonden en de trein vertrok precies om 8:40 richting Orlando (met als eindbestemming New York). Ondertussen heeft de trein nog gestopt op de stations van Hollywood, Ft. Lauderdale, Deerfield Beach, Delray Beach en West Palm Beach. Voordat hij voor een hele lange tijd niet stopte, simpelweg omdat er geen stations waren. Tijdens deze non-stop rit heb ik mijn laptop erbij gepakt en ging ik bezig met mijn verslagen. Om 10:10 vertrokken we van West Palm Beach en het volgende station was Sebring waar de trein om 11:45 aankwam. Dus de trein had voor ruim anderhalf uur niet gestopt, omdat er geen tussenliggende stations waren. Verder stopte de trein nog in Winter Haven en Kissimmee. Om 14:10 kwam de trein aan op het station van Orlando, bij het uitstappen moest ik natuurlijk mijn koffers ophalen. Nadat ik mijn koffers had opgehaald werd me een rit aangeboden door een shuttle bus die me naar International Drive ging brengen. Maar dat koste wel 20 dollar en ik wist dat ik het ook voor 2 dollar kon doen. Dus heb ik gewoon gewacht op de bus die eerst naar het centraal station ging, dat was bus 40. En op het centraal station heb ik overgestapt op bus 50. Iets over 16:00 was ik bijna op plaats van bestemming, het enige wat ik moest doen was naar het hotel toe lopen en me inchecken. Eenmaal ingecheckt ging ik naar mijn kamer toen, wat natuurlijk niet echt groot was maar ik ga het wel redden. Eerst heb ik mijn spullen uitgepakt en toen even snel wat gegeten en gedronken, maar ik had geen zin om de hele avond op deze kamer te blijven zitten. Dus heb ik om 17:30 mijn tas gepakt met een blikje drinken erin en ben ik naar SeaWorld toe gelopen. Maar de reis zelf ik heel goed verlopen en ben zelfs 3 uur eerder op plaats van bestemming dan ik zelf had gedacht. Bij aankomst bij het park ging ik regelrecht naar Shamu Stadium omdat ik wist dat er om 18:30 een “Believe!” voorstelling was. En die heb ik ook gezien en ik zat op de 7e rij, maar wonderbaarlijk genoeg heb ik het wel droog gehouden en het was super om de show weer in het echt te zien. Toen heb ik even over het park heen gewandeld en bij de dolfijnen gekeken van “Dolphin Cove”. Daarna heb ik een ritje gemaakt in de achtbaan “Kraken”, wat nog steeds een gave achtbaan blijft. En toen ging ik weer terug naar Shamu Stadium om de laatste voorstelling van Shamu Rocks om 21:30 te kijken. En deze keer nam ik wel iets meer risico, want ik zat op de 5e rij. En dat heb ik geweten ook ik was doorweekt. Na deze show nog in het stadion zag ik een vrouw die ik tijdens mijn laatste vakantie in Orlando (juli 2008) ook had gezien. En daar heb ik natuurlijk nog mee staan praten wat wel heel toevallig was. Na de Shamu Rocks show heb ik nog het vuurwerk spectakel van Mistify gekeken en er ging weer aan tonnen aan vuurwerk de lucht in. Om 22:20 verliet ik het park en liep ik terug naar mijn hotel wat zo’n 20 minuten lopen was. Toen ik op mijn kamer was aangekomen ging ik eerst even wat drinken en eten voordat ik bezig ging met het bijwerken van mijn verslag. En vervolgens ben ik op bed gegaan want het was een hele lange dag! Ik had ook maar kort geslapen en ben eigenlijk al sinds 2:45 wakker, dus bijna 24 uur.

Het weer van Zaterdag 11 April 2009 in Florida

Toen ik uit Marathon vertrok was het half bewolkt en om 4:00 ’s nachts was het rond de 25 graden. In de rest van Florida was het een mix van zon en wolken maar ik heb geen idee wat de tempratuur buiten was. In Orlando was het bewolkt weer maar in de avond werd het weer helder, werd uiteindelijk zo’n 30 graden.


En dat was het weer voor deze week, volgende week zaterdag (18 april) kunnen jullie gaan lezen wat ik aankomende week allemaal heb meegemaakt. Maar dat zou waarschijnlijk niet zo heel veel zijn, omdat ik volgende week alleen maar pretparken ga bezoeken. Natuurlijk vertel ik wel wat ik heb gedaan en misschien dat er nog bijzondere momenten tussen zitten! En reacties plaatsen is natuurlijk altijd toegestaan, wil namelijk ook graag wat van jullie horen!

Groetjes Jeffrey,

PS. Als je nog graag een kaartje naar me wilt sturen kan dat via het volgende adres:

Jeffrey Kregel
102 Avenue D
Apartment 3
Marathon, FL 33050-4071
United States of America

En als je een kaartje naar Amerika stuurt vergeet dan niet een internationale of een prioriteit postzegel te gebruiken. Want als je gewone postzegels gebruikt doet het kaartje er ongeveer 5 weken over om hier te komen en over 5 weken ben ik alweer terug in Nederland. En elk kaartje wat ik volgende week ontvang zal ik pas op zondag 19 april lezen maar natuurlijk lees je in mijn verslag van die week wel of ik een kaartje heb gekregen en van wie.

  • 16 April 2009 - 22:13

    Edward En Liane:

    Hoi Jeff,
    Leuk om je verhalen te lezen. Geniet van de laatste 26 dagen, want het is heel bijzonder wat je doet. Voor ons is het aftellen ook begonnen. We zien elkaar weer als wij terug zijn in augustus.

    Groetjes Edward & Liane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 49336

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: