Dag 107 t/m 113 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Dag 107 t/m 113 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Dag 107 t/m 113

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

02 Mei 2009 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo Familie, Vrienden en andere geïnteresseerden!

Nu kunnen jullie gaan lezen wat ik allemaal heb meegemaakt in de week van zaterdag 25 april tot en met vrijdag 1 mei 2009. Veel plezier!


Zaterdag 25 April 2009. (dag 107 van 124)

En na een dagje vrij ging de wekker weer om 7:15 af voor een nieuwe werkdag bij DRC. Natuurlijk bleef ik nog een tijdje liggen voordat ik daadwerkelijk uit bed stapte. En na het gebruikelijk ochtendritueel stapte ik om 8:15 op de fiets, alleen door de harde wind deed ik er 28 minuten over. Eenmaal aangekomen ging ik me omkleden om me vervolgens in de viskeuken te melden (3e keer binnen 1 week tijd) en kon ik gaan beginnen met schrobben voor de komende 2 uur. Er was alleen 1 probleem vandaag de enige die als vrijwilligers werkte vandaag waren Alice en ik en er waren 42 gasten die een Encounter gingen doen. Dus ik werd om 10:45 uit de viskeuken geroepen om een Encounter te assisteren, terwijl ik nog niet helemaal klaar was in de viskeuken. Dus ik heb me omgekleed en ik kon direct met een groepje van 6 personen meelopen die een Encounter ging doen met dolfijn Pax. Dolfijnentrainster Jennifer was in leiding maar ik moest haar af en toe wel helpen tijdens deze sessie. Na een leuke Encounter met dit groepje en dolfijn Pax ging ik terug naar de kantine om even wat te gaan drinken. Maar om 12:00 moest ik muziek afspelen voor een “Sea Lions In Tune” dus ik had maar heel even rust. Nadat ik 1 liedje had afgespeeld kon ik eindelijk even rusten en rustig mijn lunch opeten, ook heb ik achter de computer gezeten om mijn verslag van de vorige week up-te-loaden. Maar tijdens deze pauze kreeg ik iets wat ik lang niet meer had gehad, een bloedneus. Dit fenomeen is echter (helaas) heel normaal voor mij en bleef er ook heel rustige onder. Om 13:00 kon ik me klaar gaan maken voor mijn 2e Encounter van de dag en dat was met een groepje van 6 personen die een Encounter gingen doen met Cayo en Gypsi, dolfijnentrainster Jamie was in leiding van deze sessie. De dolfijnen Cayo en Gypsi waren een beetje afwezig en afgeleid. Wat volgens mijn vooral kwam door de mensen aan de linkerkant van het platform die maar niet stil konden blijven staan, dus daar moest ik ook een paar keer iets van zeggen. Vrijwel gelijk na deze Encounter had ik nog een Encounter die ik moest assisteren en dat was met een groepje van 7 personen die een Encounter hadden met A.J. en Tanner. Dolfijnentrainster Sarah was in leiding van deze sessie. Het groepje was zeker een gezellig groepje en was eigenlijk ook de leukste Encounter van de dag. Vooral A.J. was heel enthousiast vandaag en dat is altijd leuk! Om 14:40 was deze Encounter afgelopen en had ik even 20 minuten rust voordat ik om 15:00 weer terug de viskeuken in ging voor de middagdienst. Dus na deze korte rustperiode ben ik weer gaan schrobben in de viskeuken en Summer wilde snel klaar zijn dus had ik extra had gewerkt. Helaas was dit een beetje te hard want ik had alweer een bloedneus, wat super irritant was. En natuurlijk kwam er net een groepje trainers aan en toen moest ik uitleggen dat het “normaal” was. Even later had ik Kris verteld dat de kans op bloedneuzen de aankomende periode groter wordt, maar ook verteld dat ik weer hoe ik er mee om moet gaan. Na deze korte bloedneus en na mijn viskeuken dienst ben ik maar begonnen met het schoonspuiten van de vogelverblijven en de afwas gedaan. Maar Alice was ook druk bezig dus heb ik dit helemaal in mijn eentje gedaan en ik was uiteindelijk om 16:25 daarmee klaar, vlakvoor dat ik klaar was kwam Alice er nog aan of ik hulp nodig had. Maar dat was op dat moment niet meer nodig. Toen weer terug richting de kantine gegaan en kon ik me klaar maken voor mijn fietsrit terug naar huis na deze “drukke” dag. Om 16:36 stapte ik op de fiets en kwam om 16:54 aan bij mijn huis wat 9 kilometer verderop lag. Toen ik thuis was heb ik eerst mijn tas uitgepakt en wat gedronken voordat ik bezig ging met mijn verslagen. Nadat ik klaar was met mijn verslagen ben ik begonnen met het maken van mijn avondeten en kon uiteindelijk om 17:45 gaan beginnen met mijn avondeten. Nadat ik mijn avondeten op had ging ik bezig met het opvouwen van mijn kleren die ik gisteren had gewassen, nadat ik mijn kleren waren opgevouwen en ondertussen ook 3 T-shirts in de koffer gedaan ging rustig televisie kijken. Rond 18:30 ben ik nog op de fiets gestapt om naar de benzinestation te gaan om mijn vochtvoorraad aan te vullen. De rest van de avond heb ik televisie gekeken en ben uiteindelijk om 22:15 gaan slapen.

Het weer van Zaterdag 25 April 2009 op de Florida Keys

Het was een mooie dag op de Florida Keys, er waren wel enkele stapelwolkjes aanwezig maar de zon was er volop bij. Maar er stond wel een stevige wind uit het Oosten wat het aan de andere kant wel aangenaam maakte. Het werd uiteindelijk nog zo’n 29 graden op Grassy Key.

Zondag 26 April 2009. (dag 108 van 124)

Deze dag ging de wekker natuurlijk weer om 7:15 maar uiteraard bleef ik nog een tijdje liggen. Ik ben wel op tijd uit bed gegaan om mijn tanden te poetsen en voor mijn ontbijt. Om 8:15 ben ik weer op de fiets gestapt en deed er een half uur over om naar DRC toe te fietsen, omdat ik een stevige tegenwind had. Eenmaal aangekomen en mijn fiets weggezet en me snel omgekleed ben ik naar het trainershuisje gegaan om het schema van de dag op te halen, maar heb beloofde een rustige dag te worden. Er waren slechts 13 mensen die een Encounter gingen doen, natuurlijk zijn er ook zogenaamde “Walk Inn’s”, maar het was gewoon een rustige dag. Nadat ik het schema had opgehaald en iedereen (mezelf, Sarah-Jane en Sue) had ingepland begon iedereen met zijn eigen taak. Mijn taak was om de Splash Docks te doen maar ondertussen moest ik ook muziek draaien van de Sea Lions in Tune van 9:30, maar dit kwam wel goed. Nadat ik enkele interacties met de dolfijnen had tijdens het schoonmaken en muziek afgespeeld voor de “in Tune” was ik om 9:55 klaar. Vervolgens bood ik Sarah-Jane mijn diensten aan bij de vogels en heb voor haar de afwas gedaan terwijl zij een Encounter ging doen. Nadat ik klaar was met de ochtendafwas heb ik een golfkar gepakt en ben ik zelfstandig begonnen met “Office Recycle” waar ik in totaal 1 uur over heb gedaan. Om 11:40 was ik klaar en kon ik eindelijk genieten van een lange rustige periode, tijdens deze rustige periode heb ik achter de computer gezeten, gelunched, met collega’s gepraat en natuurlijk bij de dolfijnen gekeken. Om 13:45 kwam ik weer in actie omdat ik mezelf had ingepland om een Encounter te assisteren die om 14:00 begon. En heb dus de mensen verwelkomd en een beetje enthousiaster gemaakt voordat de Encounter begon. Deze Encounter was met een groep van 7 personen die een Encounter gingen doen met Merina en Santini. Dolfijnentrainer Daniel was in leiding en ik moest heb soms heel even helpen, maar dankzij het op peppen van de gasten voordat de Encounter begon was de Encounter wel leuker. En vooral Daniel zelf is daar heel goed in om mensen enthousiast te krijgen en ik kijk eigenlijk zijn strategie af. Deze sessie was om 14:40 afgelopen en kon ik even rustig wat gaan drinken voordat ik alleen de dagelijkse afvaldienst ging doen. Maar het is niet zo’n hele grote werkplek dus viel het eigenlijk best mee en we hoeven niet alle afvalbakken te doen, daar is een regel op “vanaf ¾ moet hij geleegd worden”. Maar toch was ik nog zo’n 30 minuten daarmee bezig, mijn laatste activiteit van de dag was de bij de vogels. Ik moest de verblijven schoonmaken en de afwas doen en daar ben je in je eentje nog zo’n 45 minuten mee bezig. Uiteindelijk was ik klaar rond 16:30 en maakte ik me ook klaar om terug naar huis te fietsen. Maar deze keer had ik de wind in de rug en ik was ook voor 17:00 thuis. Toen ik thuis was heb ik natuurlijk eerst wat gedronken voordat ik mijn tas uit ging pakken en bezig ging met mijn verslagen. Nadat ik klaar was met mijn verslagen ben ik om 17:40 begonnen met het maken van mijn avond eten en heb vervolgens heerlijk gegeten. De rest van de avond heb ik televisie gekeken en ben rond 19:30 in bad gegaan. Ook heb ik DRC nog even gebeld omdat ik morgen weer Medical Assist stond maar het was weer voor niks, volgende keer beter. Dat zal zijn aanstaande Donderdag, uiteindelijk ben ik om 22:45 naar bed gegaan.

Het weer van Zondag 26 April 2009 op de Florida Keys

En het was alweer een heerlijke dag op de Florida Keys. De zon was goed van de partij maar er waren ook wel wat wolken aanwezig. De tempratuur lag rond de 28 graden maar door de wind voelde het wel aangenaam aan.

Maandag 27 April 2009. (dag 109 van 124)

En na wel een goede nachtrust ging zoals gewoonlijk de wekker rond 7:15, maar uiteraard bleef ik nog een tijdje liggen. Nadat ik het gebruikelijke ochtendritueel had afgerond stapte ik om 8:15 op de fiets voor een nieuwe werkdag bij DRC, vandaag was ook de start van mijn 2 laatste werkweken bij DRC. En na een rustige rit van bijna een half uur, dit kwam vooral door de wind kwam ik aan bij DRC. Nadat ik me had omgekleed ging ik direct bezig met het schoonvegen van de Splash Docks, maar ik had vandaag niet echt interacties. Natuurlijk kwamen de dolfijnen wel even kijken en “goedemorgen” zeggen maar daar bleef het ook bij. Ook heb ik met een Nederlands gezin gepraat uit Limburg, alleen toen wist ik nog niet hoeveel Nederlanders er vandaag naar het park toe kwamen. Nadat ik de Splash Docks had schoongeveegd heb ik Sue nog even geholpen met de vogels, maar dat was vooral de afwas doen. Om 10:00 kon ik me klaar maken voor mijn eerste Encounter van de dag. Het was slechts met een groepje van 2 personen die een Encounter gingen doen met Therisa en Jax. En dolfijnentrainers Rick en Daniel waren in leiding en dat maakte de Encounter best interessant. Ik kon horen dat de gasten uit Duitsland kwamen en ze hadden het best naar hun zin tijdens hun Encounter. Na deze eerste Encounter ging ik June helpen in de kantine met het vouwen van folders en dat heb ik tot 11:30 gedaan. Toen ben ik samen met Sue de Splash Docks gaan schoonvegen en zij deed het voorste gedeelte en ik het achterste gedeelte van het park, toen ik terug was rond 12:00 begon de wekelijkse vrijwilligersmeeting. Maar toen hoorde ik van Kris dat er een probleem was bij de fototiki met een Nederlands gezin en mijn hulp werd gevraagd. Uiteindelijk ging het om een doof Nederlands gezin uit Utrecht en ze wilde graag meer informatie over de dolfijnen, dus heb ik 45 minuten met hun meegelopen en met behulp van gebarentaal en pen en papier kwamen we er prima uit. Mijn hulp werd erg gewaardeerd door het gezin maar ook door de DRC medewerkers, al heb ik wel de meeting moeten missen. Maar het was zeker een bijzondere ervaring. Om 12:45 kwam ik terug in de kantine om wat te gaan eten en drinken, omdat ik om 13:00 me moest melden voor mijn tweede Encounter van de dag. Sue en ik waren de enige vrijwilligers van vandaag dus we hadden het wel druk met z’n tweeën. Ik kon een Encounter met 6 personen gaan assisteren die een Encounter hadden met Merina en Santini, Emily was de dolfijnentrainster van deze sessie. De mensen waren wel enthousiast en dat maakt het voor mij ook leuker om de Encounter te assisteren. Na de Encounter kwam ik in gesprek met mensen uit Rotterdam die op vakantie waren in de Florida Keys. En zoals bij alle andere gesprekken kreeg ik de vraag waarom ik hier ben. Maar ze waren wel heel erg aardig en konden het wel waarderen dat ik met ze aan het praten was. Vrijwel direct moest ik nog een Encounter gaan assisteren en dat was met een groepje van 6 personen en hoe kon het ook anders 4 van de 6 kwamen uit Nederland. En het leuke was ze wisten al dat ik ook een Nederlander was, dus de Nederlanders die vandaag in het park waren zaten over mij te praten. Maar goed deze 6 personen gingen een Encounter doen met Pax en dolfijnentrainer Daniel was in leiding. En het was zeker een leuke Encounter om bij te wonen vooral omdat de mensen lekker enthousiast waren. Aan het eind van de sessie heb ik uit respect voor de andere 2 Amerikanen even met ze gepraat en het bleek dat ze op huwelijksreis waren. Dus heb ik hun nog gefeliciteerd met hun huwelijk. Om 14:45 was ik klaar met al deze Encounter en kon ik even gaan rusten. In deze rustperiode heb ik achter de computer gezeten om mijn e-mail te checken en andere dingen. Toen bood ik aan om een groot aantal flip-flops in een doos naar de souvenirwinkel te brengen. Daar heb ik ook even geholpen om ze op te hangen en hoe kon het ook anders dat ik ALWEER in gesprek kwam met Nederlanders. En ze wisten dat ik Nederlands was want dat hadden ze van de andere tientallen Nederlanders gehoord in het park. Nadat ik in de souvenirwinkel had geholpen gingen Sue en ik op vuilnisjacht met een golfkar en ik zat achter het stuur. En hebben we samen een groot deel van het vuilnis opgehaald. Nadat we klaar waren met het vuilnis ging ik naar de CD speler om muziek te gaan afspelen voor een Dolphins in Tune sessie die rond 16:00 begon. Nadat ik 2 liedjes had afgespeeld ging ik kijken of Sue me nodig had bij de vogels maar ze was al klaar. Toen ben ik even bijgekomen van deze dag. Er waren vandaag ongelofelijk veel Nederlanders zo iets had ik nog niet mee gemaakt tijdens mijn verblijf hier in Florida. Maar het was wel leuk het leek net alsof ik aan het werk was in het Dolfinarium, maar dat was niet zo ik was aan het werk bij het Dolphin Research Center in de Florida Keys. Om 16:40 stapte ik op de fiets om terug naar huis te gaan en kwam daar iets over 17:00 aan. Het eerste wat ik heb gedaan was mijn tas uitpakken en wat gedronken. Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met mijn verslagen. Iets na 18:00 was ik begonnen met mijn avondeten en nadat ik vol was begon de avond. Deze avond heb ik niet zoveel gedaan eigenlijk alleen maar televisie gekeken en muziek geluisterd. Uiteindelijk ben ik om 22:30 naar bed gegaan.

Het weer van Maandag 27 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het natuurlijk weer heerlijk weer op de Florida Keys met een mix van zon en wolken. Maar er was wel een klein buitje rond het middaguur maar het koelde geen graad af. De maximum tempratuur lag vandaag rond de 28 graden.

Dinsdag 28 April 2009. (dag 110 van 124)

En weer een nieuwe dag op de Florida Keys begon om 7:15 door de wekker die afging. En na het gebruikelijk ochtendritueel ben ik om 8:15 op de fiets gestapt en richting DRC gegaan waar ik om 8:42 aankwam. Ik heb me gelijk omgekleed en ben direct naar de viskeuken gegaan om daar te gaan helpen. Na bijna 2 uur hebben schoongemaakt kwam ik om 10:30 uit de viskeuken en brak er een lange periode van niks doen aan. In deze periode heb ik achter de computer gezeten maar ook met gasten gepraat onder andere uit Nederland. Om 13:00 moest ik me klaar maken voor een Encounter en er was een groep van 8 personen die uit Nederland kwamen en die ik al eerder vandaag had ontmoet. Ik heb aan hun gevraagd of ik hun Encounter mocht assisteren, dus of ze dat leuke zouden vinden. En het antwoord was natuurlijk! Deze 8 Nederlanders gingen een Encounter doen met Merina en Santini, dolfijnentrainsters Cindy en Sarah waren in leiding. Ze waren heel enthousiast en genoten er echt van, ze waren het meest enthousiaste groepje van de dag. De trainers konden ook wel waarderen dat ik sommige dingen in het Nederlands uitlegde. Aan het eind van de Encounter hebben we nog de hand geschut en natuurlijk moest ik gewoon weer aan het werk, nou ja werk. Ik had weer een rustige periode van ongeveer 1 uur, maar in dat ene uurtje werd ik wel door Jeanette getrakteerd voor een ijsje. Om 15:00 ging ik weer terug in de viskeuken om daar nog even te helpen met diverse schoonmaakwerkzaamheden. Uiteindelijk was ik om 16:00 klaar maar daar eindigde mijn dag zeker niet. Ik heb van 16:10 tot en met 16:40 Jeanette geholpen met de afwas van de vogels, dus ik kon nog meer gaan schoonmaken. Toen was het wachten op de tijd want ik had me zoals gewoonlijk weer ingeschreven voor Dock Time.

Dock Time

En om 17:00 ging het groepje van ik, Alice, Danielle, Gus en Becky (als begeleider) richting de dolfijnen. Eerst probeerden we het bij Kibby, Tanner en A.J. Alice en ik hadden het geluk dat Kibby even bij ons langs kwam zwemmen en zodat het hem konden aaien maar daar bleef het ook bij. Toen ging het groepje verder en werd gesplitst in 2 groepjes van 2 personen. Ik ging met Alice het proberen bij Molly en Calusa maar dat werd deze keer helemaal niks, toen hebben we het geprobeerd bij de grote groep jonge dolfijnen. En die hadden we zin in wat aandacht, want Jax, Cayo en Gypsi kwamen direct naar ons toe. Ik heb natuurlijk alle drie de dolfijnen aankunnen raken maar de meeste interactie had ik toch wel met Cayo. Ik heb met Cayo met zeewier gespeeld en natuurlijk een paar keer heel goed kunnen aanraken, op geef moment spuugde ze even water naar me. Maar dit is puur speels gedrag alleen later probeerde Cayo op het vlot te komen waar we op zaten en eerst hebben Alice en ik nog even gewacht maar we besloten voor ons eigen best wil te vertrekken. Toen hebben we het geprobeerd bij Pandora en Ras maar daar hadden we geen groot succes, aan het eind ging iedereen (inclusief Becky) op het vlot zitten. Maar dat was ook geen groot succes toch heeft iedereen wel even Ras kunnen aaien. Dit was het einde van deze Dock Time en dit was eigenlijk op de Dock Time van dinsdag 13 januari na de slechtste.

Toen liep het groepje weer terug richting de kantine om vervolgens richting huis te gaan. Het mooie is je gaat wel als een groepje het park uit en dat is wel zo gezellig. En na een rustige fietsrit kwam ik iets voor 18:00 aan bij mijn condo. Het eerste wat ik heb gedaan was mijn tas uitgepakt en een tussendoortje gegeten en gedronken voordat ik bezig ging met mijn verslagen. Nadat ik mijn verslagen had afgerond heb ik de vaatwasser leeggeruimd die in deze ochtend had aangedaan. Om 18:50 ben ik nog op mijn fiets gestapt om mijn vochtvoorraad aan te vullen en daarvoor moest ik dus naar de Chevron. Nadat ik terug was van de Chevron en mijn spullen had opgeruimd begon ik met mijn avondeten. Uiteindelijk kon ik om 19:30 aan mijn avondeten beginnen en dat was ook de start van mijn avond. Deze avond heb ik niet zoveel gedaan dan zoals gewoonlijk televisie kijken, ik ben wel om 20:15 in bad geweest. Ik ben deze avond om 21:30 gaan slapen en morgen kan ik lekker uitslapen want morgen heb ik een vrije dag.

Het weer van Dinsdag 28 April 2009 op de Florida Keys

En natuurlijk was het weer lekker warm weer op de Florida Keys, er waren wel enkele stapelwolkjes aanwezig maar de zon was goed vertegenwoordigt. Het werd vandaag zo’n 29 graden Celsius.

Woensdag 29 April 2009. (dag 111 van 124)

En vandaag kon ik lekker gaan uitslapen en dat deed ik ook tot ongeveer 10:30. Toen ik wakker was heb ik een klein ontbijtje gehad en heb de rest van de ochtend televisie gekeken. En eigenlijk heb ik de rest van de gehele dag niet zoveel gedaan, het was wel fantastisch weer buiten maar het waaide nog steeds hard. Ik heb het meest televisie gekeken en achter de computer gezeten. En ik besloot om 15:00 toch nog even mijn moeder te bellen, ik had namelijk gezegd dat ik op haar verjaardag 1 mei ging bellen. Maar deze dag kwam gewoon beter uit, al denk ik wel dat vrijdag ook een rustige dag wordt. Maar goed, ik ben wel om 15:45 op de fiets gestapt voor mijn wekelijkse boodschappen bij de Publix en vervolgens heb ik bij de McDonald’s nog wat gegeten. Tijdens dit uitje naar het centrum van Marathon heb ik nog waarschijnlijk voor de laatste keer in Amerika geld gepind. Uiteindelijk was ik om 17:15 terug en tijdens aankomst heb ik eerst even wat gedronken voordat ik mijn tas uit ging pakken. En nadat ik daarmee klaar was begon eigenlijk mijn avond, en zoals gewoonlijk heb ik televisie gekeken en achter de computer gezeten. Rond 20:15 heb ik DRC nog gebeld omdat ik Stand-by stond voor Medical Assist maar het was eigenlijk weer voor niks. Maar ik mag zeker niet klagen over de aankomende week ik ga zeker veel dingen doen met dolfijnen. Op donderdag 30 april en donderdag 7 mei zal ik nog een keer meegaan doen met Dock Time. Op zondag 3 mei is mijn ACT-dag, dat houdt ik dat ik de hele dag met de trainers mee mag lopen. En als laatst zal ik op zondag 10 mei zelf gaan mee doen aan een Dolphin Encounter. Dus na deze hele rustige dag ben ik om 22:30 gaan slapen en morgen kon ik weer voor 1 dagje aan het werk bij DRC.

Het weer van Woensdag 29 April 2009 op de Florida Keys

Het was vandaag heel mooi weer op de Florida Keys, maar het waaide nog steeds heel hard. En op een paar stapelwolkjes na was de zon er goed bij. Het werd zo’n 28 graden.

Donderdag 30 April 2009. (dag 112 van 124)

En na een dagje vrij ging vandaag de wekker weer rond 7:15 en nadat ik zoals gebruikelijk nog even bleef liggen. Ik ging er natuurlijk wel op tijd om mijn dagelijkse ochtendritueel af te leggen en vervolgens op de fiets te stappen. En toen ik op de fiets stapte lag er water op de weg, dus dat betekende dat het had geregend en dat was hard nodig. Na deze routine fiets rit kwam ik om 8:45 aan bij het Dolphin Research Center en ik kon direct beginnen met mijn Day Captain taken. Eerst heb ik het schema ingepland en vervolgens heb ik Diana geholpen met de vogels. Om 9:35 waren we klaar en begon er een periode van rust, maar het was een speciale dag op de Florida Keys. Het was namelijk “Ocean Celebration Day” en er waren allemaal activiteiten te doen op het terrein van DRC voor de scholen van de Florida Keys. Toen werd ik door Kris verzocht om fotograaf te spelen bij een “Special Needs” programma. Dit programma is eigenlijk een dolfijnen therapie sessie en daar moest ik dus foto’s van maken, wat natuurlijk een hele bijzondere ervaring is. Na deze bijzondere ervaring hebben Diana en ik met z’n tweeën muziek af te spelen bij een Dolphins in Tune sessie, en als je ons twee bij elkaar zet is het een groot feest. Na deze leuke In Tune sessie konden we gaan lunchen, maar om 13:00 moest ik me klaar maken voor een Dolphin Encounter om te gaan assisteren. En ik wilde graag Pandora en Ras gaan assisteren en natuurlijk waren 5 van de 6 mensen van Nederlandse afkomst. Maar deze Nederlanders en de eenzame Amerikaan waren wel heel enthousiast waardoor de Encounter wel leuker werd gemaakt, dolfijnentrainster Jamie was in leiding van deze sessie. Na deze Encounter heb ik op de banken gezeten van de “Front Lagoon” en daar begon ik een gesprek met mensen uit Maine. Maar ik heb ook een gesprek gehad met een aantal Nederlanders, op geef moment kwam er zelfs naar me toe en zij “Kijk deze jonge man komt uit Nederland aan heb kan je het wel vragen”. Er was een jong meisje die aan me vroeg hoe ze bij DRC kon gaan werken en wat te doen om uiteindelijk dolfijnentrainer te worden. Dus dat was heel leuk natuurlijk en heb uiteindelijk maarliefst 1 uur met de mensen uit Nederland als Maine (Noord-Oost Verenigde Staten) gepraat. En ik moest af en toe wisselen van de Nederlandse naar de Engelse taal wat me best goed af ging. Een van de Nederlanders zei dat ik zelfs Nederlands sprak met een licht Amerikaans accent. En dankzij mijn fantastische mede vrijwilligers hoefde ik niet meer het afval te doen, omdat hun dat al hadden gedaan waar ik hun natuurlijk voor heb bedankt. Ik heb nog wel even het afval van de viskeuken bij de weggezet en de watervoorraad van de vrijwilligerskantine bijgevuld, waar ik natuurlijk de golfkar voor nodig had. Verder heb ik nog diverse Day Captain dingen gedaan en de tijd ging zo snel dat het alweer bijna 17:00 was. En dit betekende DOCK TIME!!!!

Dock Time

Uiteindelijk deden alleen ik en Gus Dock Time en Kris was onze begeleider. Eerst gingen we het proberen bij Tanner, A.J. en Kibby maar dat werd niks. Toen probeerden we het bij Tursi en Aleta waar we wel interacties hadden. Beide meiden brachten ons zeewier en we hadden genoeg mogelijk om de dolfijnen aan te raken. Nadat we Tursi en Aleta aandacht hadden gegeven zijn we richting Pandora en Ras gegaan. En we hadden voldoende interactie ook met deze 2 jongere dolfijnen die zeker in waren voor aanrakingen maar ook spelen met zeewier, al was Ras soms wel wat eigenwijs. Vervolgens zijn we richting de jongere dolfijnen gegaan waar Cayo helemaal verliefd was op Gus. En ik was meer bezig met Gypsi en Jax, natuurlijk heb ik Cayo ook wel aandacht gegeven. Maar net zoals altijd was het een spel van zeewier gooien en wat dolfijnenmassages wat een geweldige ervaring blijft. En de tijd vliegt altijd als het leuk is dus moesten we alweer afscheid nemen en kon ik Cayo als Jax als Gypsi nog even aanraken.

Toen gingen we weer terug naar de kantine en maakte ik me klaar voor mijn rit terug naar huis. En ik las ook dat ik volgende week op Woensdag en Vrijdag vrij ben in plaats van de verwachte Donderdag. Maar ik zal aankomende woensdag wel naar DRC gaan om afscheid te nemen van Viv en Gil, want ze werken alleen op woensdag en ze waren toch wel m’n “Buddies”. Toen ging ik weer terug naar huis en kwam daar iets voor 18:00 aan, eenmaal thuis heb ik eerst mijn tas uitgepakt en heb ik wat gedronken. Vervolgens ben ik bezig gegaan met mijn verslagen en toen heb ik in mijn brievenbus gekeken of ik nog post uit Nederland had ontvangen. En er lag weer een kaartje in de bus. Het was een kaartje van Goffe, wat ik echt heel gaaf vondt! Vervolgens ben ik bezig gegaan met het maken van mijn avondeten. Nadat ik mijn avondeten op had begon de avond met televisie kijken en achter de computer zitten en wat er tijdens koninginnen gendag was gebeurd in Apeldoorn heeft Zuid-Florida ook bereikt. Morgen had ik weer een vrije dag dus hoefde ik niet vroeg te gaan slapen, uiteindelijk lag ik om 23:30 te slapen.

Het weer van Donderdag 30 April 2009 op de Florida Keys

En vandaag was het natuurlijk weer heerlijk zomerweer op de Florida Keys, er waren wel enkele stapelwolkjes aanwezig en het waaide nog steeds hard. Maar de zon was er goed genoeg bij om het op te laten warmen tot 29 graden Celsius.

Vrijdag 1 Mei 2009. (dag 113 van 124)

En vandaag kon ik weer even lekker uitslapen en dat deed ik ook tot 10:45. De rest van de ochtend en tussen de middag heb ik televisie gekeken en rond 12:45 ben ik nog achter de computer gegaan om mijn verslagen up te daten. Nadat ik klaar was op de computer stapte ik rond 13:00 op de fiets met een tas op mijn rug en ging ik naar de wasserette om mijn kleren te wassen. Rond 14:30 was ik weer terug in mijn huis en waren mijn kleren gewassen, maar ik moest ze nog wel even ophangen om ze voorledig te laten drogen. Natuurlijk heb ik ook wat gedronken en ben vervolgens even bezig geweest achter de computer en heb nog even televisie gekeken. En dat heb ik voor de rest van de middag ook gedaan, het rare is als je zo dichtbij het strand woont dat je eigenlijk helemaal niet zo vaak naar het strand toe gaat. De rest van de middag heb ik dus televisie gekeken en muziek geluisterd op de computer, ook kon ik de kleren gaan opruimen die hingen te drogen in de logeerkamer. En een deel van mijn kleren moest ik nog in de kast leggen, omdat ik die nog nodig had voor later volgende week. Maar een groot deel kon ik ook al in mijn koffers doen, daardoor begint 1 van de koffers al goed vol te worden. Maar het grootste deel van mijn kleren liggen nu ook al in mijn koffers. Om 17:45 heb ik even mijn avondeten opgegeten en dat luide ook het begin van deze avond in, ik heb deze avond niks anders dan televisie gekeken en muziek geluisterd op de computer. Ik ben wel om 19:00 nog even in bad geweest en uiteindelijk ging ik om 21:15 naar bed. En morgen weer terug aan het werk voor een nieuwe werkdag bij het Dolphin Research Center.

Het weer van Vrijdag 1 Mei 2009 op de Florida Keys

En weer een fantastische zomerdag op de Florida Keys met enkele stapelwolkjes en nog steeds een harde wind vanuit het Oosten werd het zo’n 29 graden.


En dat was het weer voor deze week, volgende week zaterdag (9 mei) kunnen jullie gaan lezen wat ik aankomende week allemaal heb meegemaakt. En dat zal ook de laatste keer zijn dat ik mijn verslag upload in Florida. Natuurlijk upload ik ook nog een verslagje wat ik heb meegemaakt van 9 mei tot en met 12 mei maar dat zal ik weer in Nederland doen. En reacties plaatsen is natuurlijk altijd toegestaan, wil namelijk ook graag wat van jullie horen!


Groetjes Jeffrey,

PS. Je mag me nog een kaartje sturen maar dan moet je er wel een prioriteit of internationale postzegel en dan zou het kaartje hoogst waarschijnlijk op tijd aankomen. (Het kaartje dat ik van Goffe had ontvangen op donderdag was op de maandag ervoor verstuurd) Dus het is wel mogelijk om nog snel een kaartje te sturen naar Amerika want voordat je het weet heb ik alweer terug in Nederland. Dus hier komt het adres nog 1 keer!

Jeffrey Kregel
102 Avenue D
Apartment 3
Marathon, FL 33050-4071
United States of America

  • 07 Mei 2009 - 17:05

    Steven:

    Hey Jeff! Nog maar even genieten van Amerika, en ben je weer fijn in Nederland =) Het vlog om die 4 maanden =O Ik wens je een fijne reis terug ! Groetjes uit Assen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 49343

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: