Dag 114 t/m 120 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Dag 114 t/m 120 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Dag 114 t/m 120

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

09 Mei 2009 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo Familie, Vrienden en andere geïnteresseerden!

Nu kunnen jullie gaan lezen wat ik allemaal heb meegemaakt in de week van zaterdag 2 mei tot en met vrijdag 8 mei 2009. Veel plezier!


Zaterdag 2 Mei 2009. (dag 114 van 124)

Na een hele goede, lange nachtrust werd ik om 7:15 wakker gemaakt door de wekker, maar zoals gewoonlijk bleef ik nog tot ongeveer 7:45 liggen voordat ik uit bed ging om me klaar te maken voor een nieuwe dag. Nadat ik mijn tanden had gepoetst en een kort ontbijt had gegeten ben ik op de fiets gestapt rond 8:15. En gelukkig waaide het niet meer zo heel erg hard en deed ik er wat minder langer over om richting DRC te fietsen. Om 8:40 was ik in de kantine en startte direct de computer op om mijn verslagen up te loaden op 1 van de 2 websites. Toen ben ik begonnen met het schoonmaken van de verblijven van de vogels en vervolgens het eten en drinken klaar maken voor de vogels, helemaal in mijn eentje. Dat was voor mij de eerste keer dat ik het alleen deed. Maar er waren ook maar slechts 2 vrijwilligers vandaag aan het werk, Alice en mezelf. Nadat de vogels tevreden waren was het ook al 10:00 en kon ik me klaar maken voor mijn 1e Encounter van de dag. Het was met een groepje van 6 personen die een Encounter gingen doen met Tanner en A.J. Het groepje was niet geweldig maar het was zeker wel leuk om naar te kijken, dolfijnentrainster Jennifer was in leiding van de sessie. Om 11:00 was deze sessie afgelopen en had ik even tijd om mijn verslag up te loaden om de andere website, ook heb ik nog achter MSN gezeten en met verschillende mensen uit Nederland gepraat. Iets voor 12:00 ging ik naar de CD speler om muziek af te laten spelen voor een Dolphins in Tune sessie, en er waren maar 2 mensen die keken. En werd er besloten om maar 1 liedje af te spelen, vervolgens ben ik weer terug naar de kantine gegaan om te gaan lunchen. Om 13:00 moest ik me klaar gaan maken voor mijn 2e Encounter van de dag en bij de introductie hoorde ik weer Nederlands en heb even met deze mensen uit Noord-Brabant gepraat. Maar ik deed niet de Encounter waar de Nederlanders in zaten, maar wel gezellige Amerikanen. Het was een groepje van 6 personen die een Encounter gingen doen met Talon, dolfijnentrainster Jamie was in leiding van deze sessie. De sessie was een normale als anders en de mensen waren lekker enthousiast waardoor het wel leuke wordt om er naar te kijken. Gelijk na deze Encounter mocht ik nog een andere Encounter gaan assisteren en zoals de vorige 2 Encounters was dit ook met een groepje van 6 mensen. Maar dit groepje ging een Encounter doen met Cayo en Gypsi wat natuurlijk altijd leuk is als 2 jonge dolfijnen een Encounter gaan doen. Dolfijnentrainer Rick was in leiding van deze sessie en er waren ook “special guests” bij deze sessie, de nichtjes van Mandy (de baas van DRC) deden ook mee aan deze Encounter. En na een alweer een leuke Encounter kon ik weer terug naar de kantine om even wat te gaan drinken, dit was ook mijn 99e solo-Encounter (dus sinds ik recht kreeg om Encounters alleen te assisteren). Dus het zal niet lang gaan duren tot dat mijn 100e Encounter is aan gebroken. Nadat ik was had gedronken in de kantine ben ik alleen begonnen met Office Recycle en daar was ik binnen 40 minuten mee klaar, dat komt omdat het weekend is voor meeste mensen en daardoor zijn een paar gebouwen afgesloten en dit was ook het beste excuus om de golfkar weer te gebruiken. Toen had ik even een rust periode van een half uurtje voordat ik weer naar de CD speler ging om voor de 2e keer vandaag muziek af te spelen voor een Dolphin in Tune sessie. Dit was een normale sessie met 2 liedjes die ongeveer 15 minuten duurde, nadat deze sessie was afgelopen heb ik Alice geholpen met de middagdienst bij de vogels. Alice ging de verblijven schoonmaken terwijl ik de afwas moest doen en toch waren we pas om 16:50 daarmee klaar. In de kantine lag de “lijst” hoeveel mensen een “Dolphin Encounter” gingen doen morgen en dat waren er slechts 2. Dat heb ik nog nooit meegemaakt al zijn de kans op “Walk Inn’s” wel wat groter dan in het begin van het jaar. Maar goed, morgen is dus mijn ACT dag en hoe minder mensen een Encounter gaan doen, hoe meer tijd ik met de trainers kan door brengen. Toen was het weer tijd om terug naar huis te gaan en bij vertrek van het park werd ik door Daniel er nog opgewezen dat morgen mijn ACT dag was. Na een rustige rit van ongeveer 20 minuten kwam ik weer aan bij mijn huisje waar ik eerst wat had gedronken voordat ik mijn tas uit ging pakken. Daarna ben ik begonnen met het bewerken van mijn verslagen en toen begon ik eigenlijk wel honger te krijgen dus was ik maar begonnen met het maken van mijn avondeten, maar het was ook al 18:25 toen ik uiteindelijk ging eten. Nadat ik mijn buikje had rond gegeten ben ik nog even op de fiets gestapt om richting de Chevron te gaan om mijn vochtvoorraad aan te vullen, wat wel belangrijk is tijdens deze warme dagen. En hierna begon eigenlijk mijn avond waar ik eigenlijk alleen maar televisie heb gekeken en muziek heb geluisterd, uiteindelijk ben ik om 23:00 naar bed gegaan.

Het weer van Zaterdag 2 Mei 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het een heerlijke Tropische dag op de Florida Keys, de luchtvochtigheid was weer net zo hoog als in de zomer. En met een heerlijk zonnetje en enkele stapelwolkjes werd het zo’n 29 graden.

Zondag 3 Mei 2009. (dag 115 van 124)

En na een matige nachtrust ging mijn wekker vandaag om 7:15 en deed natuurlijk in het begin lekker rustig aan. Nadat ik was bijgekomen en mijn ochtendritueel had afgerond stapte ik op de fiets maar na 5 minuten kwam ik er achter dat ik mijn lunchpakketje had vergeten dus moest ik weer terug. Uiteindelijk ging ik echt op weg richting DRC om 8:25 (10 minuten later dan normaal) en kwam na zo’n 25 minuten fietsen aan bij DRC. En vandaag was mijn ACT day (Animal Care and Training day) waar ik heel erg naar uit kijk, dus het eerste wat ik deed was richting het trainershuisje lopen waar ik het schema ging observeren. Mijn dag begon met een sessie bij de dolfijnen Calusa en Molly, ik zat samen met dolfijnentrainster Jamie op het vlot. En natuurlijk mocht ik Molly en Calusa aanraken maar ook om gedragingen te doen, waar Molly me op de proef nam om mijn zelfvertrouwen weg te nemen. Ik deed een signaal voor een “Spirle Dive” maar ze deed een “Back Dive” maar dat was dus puur om me te testen. Ik heb Calusa en Molly nog beide de handen geschut en mocht ze natuurlijk nog een paar keer aanraken. Dus dat was de 1e sessie van de dag, de 2e sessie van de dag ging ik samen doen met Talon en dolfijnentrainer Daniel. En dit gaf de garantie dat ik nat ging worden, fotograaf Emily was er om foto’s te nemen. Natuurlijk heb ik Talon eerst mogen aanraken en toen moest ik van Daniel een water gevecht met Talon doen, wat ik verloor. Ik was helemaal doorweekt maar het water was absoluut niet koud. Wat ik verder nog met Talon heb gedaan was signalen aan hem te geven, dus vragen of hij een bepaalde gedraging wilde gaan doen. Ik ben ook met hem op de foto geweest, Talon lag op het vlot en ik zat achter hem dus poseerden we voor de camera. Ik heb Talon zijn handen geschud maar dan staand en dan zie je hoe groot en sterk deze dieren eigenlijk zijn. Ook heb ik met hem “gelopen”, ik hield mijn rechthand boven het water (terwijl ik stond) en pakte zijn vin en ik liep samen met Talon tot het eind van het vlot. Na deze super leuke sessie ben ik naar voren gelopen, maar heb Daniel nog wel bedankt. Toen was ik een beetje te verlegen om aan Jennifer te vragen of ik bij haar op het vlot mocht komen om bij Therisa en Jax te zijn. Maar ik heb met Jax nog wel handje kunnen schudden en beide dolfijnen nog kunnen aaien. Toen besloot ik het even om rustig aan te doen en even op te drogen, ik ben naar de vrijwilligerskantine gegaan en heb daar achter de computer gezeten. Sue trakteerde alle zondag vrijwilligers (was altijd een vast groepje en dit was de laatste keer) op een lunch, dus hebben we met z’n alle gezellig gelunched. Na deze heerlijke maaltijd waar we Sue natuurlijk voor hebben bedankt ging ik samen met dolfijnentrainer Jamie en ACT stagiere Alice spelen met Sandy en Rainbow. Ik kreeg Rainbow en Sandy bleef bij Alice de hele sessie maar ik heb inderdaad met hem gespeeld met een hoelahoep, bij deze sessie heb ik nog staand Rainbow’s handen geschut. En nog veel meer gave dingen, natuurlijk heel vaak aangeraakt en vragen om gedragingen uit te voeren. Rainbow was ook helemaal gek om high-five te doen en zoveel mogelijk rugmassages te krijgen. En nadat ik alweer helemaal was doorweekt ging ik verder om bij een andere sessie aanwezig te zijn, want ik had de smaak te pakken. De volgende sessie ging ik samen doen met Therisa, Jax, dolfijnentrainer Sarah en stagiere Summer. Dit was vooral een sessie van handjes schudden en rugmassages natuurlijk kreeg ik wel de kans om beide dolfijnen om een gedraging uit te oefenen. Dus na deze aardig leuke sessie was het eigenlijk ook al bijna 15:00 en kon ik even kijken wat Daniel aan het doen was bij Tursi en Aleta. Maar daar heb ik de meeste tijd op het trappetje gezeten maar werd helemaal aan het eind nog wel even gevraagd om Tursi en Aleta aan te raken, wat ik wel aardig vond van Daniel. Na deze sessie ben ik samen met de dolfijnentrainers Jessica en Jennifer, stagieres Summer en Alice bij de grote Jongens (Pax, Talon, Rainbow en Sandy gaan kijken) Het was beetje een verwarrende sessie maar wel een leuke, Alice en Summer hebben nog een t-shirt geschilderd met de dolfijnen. Ik heb zelf nog Rainbow, Sandy en Talon kunnen aaien en heb Rainbow en Sandy nog een staand de handen geschut. En wat zeker ook niet bij deze sessie mocht ontbreken was om de dolfijnen signalen geven om gedragingen uit te voeren. Maar het allergaafste wat ik mocht doen was met Talon en Sandy, ik mocht ze namelijk even knuffelen. Ik moest met mijn hand een schouder aanwijzen, zodat Talon als Sandy wisten waar ze heen moesten. En vervolgens kwam de dolfijn naar boven en legde zijn hoofd op mijn schouder en zo kon ik hem met beide armen omhelzen en dus knuffelen. Dat heb ik dus 2 keer gedaan eerst met Sandy en vervolgens met Talon, wat de mooiste ervaring ooit eigenlijk was. Helaas is daar geen foto van genomen, maar ik zal het wel voor langere tijd herinneren. De enige keren wanneer er een fotograaf bij was van DRC was met de sessie in de ochtend met Talon en in de middag bij Therisa en Jax. Mijn dag sloot ik af met een sessie bij alweer Therisa en Jax maar deze keer met dolfijnentrainster Jessica en dat was zeker en leuke sessie. Ik heb Therisa als Jax nog de hand kunnen schudden en nog uitgebreid kunnen aaien, natuurlijk heb ik ze ook gevraagd om gedragingen uit te voeren. De sessie eindigde met nog een laatste aanraking en dat was ook wel een beetje het einde van de dag. Eerst mocht ik nog van Jennifer met de jongere dolfijnen spelen met behulp van blokjes ijs, waar ik Cayo nog even heb kunnen aanraken. Vervolgens ben ik samen met Jessica richting de viskeuken gelopen om nog even mee te helpen met het schoonmaken van de viskoelers en heb haar nog bedankt. Ook ben ik nog richting het trainershuisje gelopen om de aanwezige trainers te bedanken voor deze geweldige dag. En vervolgens ging ik weer terug richting de kantine om me klaar te maken voor de rit terug naar huis. Alice, Sarah-Jane en Summer vertrokken iets eerder dan mij en hadden me nog een prettige avond toegewenst. Uiteindelijk ben ik om 16:45 op de fiets gestapt en heb over de volgende dingen nagedacht terwijl ik aan het fietsen was. Ik dacht terug aan alle sessies die ik vandaag heb gedaan en alle sessies waren leuk om te doen en eindelijk voelde ik me een echte dolfijnentrainer en nu weet ik ook zeker dat ik dit wil worden. Ik ken nu ook bijna alle ups en downs wat bij dit beroep komt kijken. Waar ik ook nog aan heb gedacht wat voor een geluk ik heb gehad vandaag, het was een super rustige dag en dat was ook de reden waarom ik zoveel verschillende sessies kon doen vandaag. Na deze rit van ongeveer 25 minuten kwam ik om 17:10 weer aan bij mijn condo. Eerst heb ik mijn tas uitgepakt en natuurlijk wat gedronken voordat ik bezig ging met het bijwerken van mijn verslagen. Om 18:40 heb ik lekker mijn avondeten opgegeten en daarmee begon ook de avond, ik heb natuurlijk zoals gewoonlijk televisie gekeken. Maar ik ben ook om 20:30 in bad geweest om al dat zoute water af te spoelen, ook moest ik DRC nog bellen omdat ik voor morgen Medical Assist stond. Maar ik belde helaas weer voor niks, mijn laatste kans om echt te assisteren bij een medisch onderzoek zal zijn op mijn laatste werkdag, zaterdag 9 mei 2009. Uiteindelijk ben ik om 22:30 naar bed gegaan. Dit was 1 van de beste dagen van mijn leven tot nu toe en zal het zeker nooit vergeten, ik ga 1 van deze dagen naar de fototiki om mijn foto’s op te halen.

Het weer van Zondag 3 Mei 2009 op de Florida Keys

Wat de dag nog mooier maakte was het weer van vandaag. De zon was er volop bij maar natuurlijk waren er ook nog enkele stapelwolkjes. Het werd zo’n 29 graden op de Florida Keys.

Maandag 4 Mei 2009. (dag 116 van 124)

En na een goede nachtrust werd ik iets voordat de wekker afging uit mezelf wakker, blijkbaar had ik genoeg geslapen. Maar natuurlijk bleef ik nog even liggen tot 7:45 voordat ik eruit ging om me klaar te maken voor een nieuwe werkdag bij DRC. Om 8:15 stapte ik op de fiets en kwam na een rustig ritje rond 8:40 aan bij DRC. Toen ik in de kantine kwam vroeg Kris natuurlijk hoe mijn ACT dag was verlopen en heb natuurlijk verteld dat het fantastisch was. Ik begon toen met het schoonvegen van de Splash Docks waar ik zo’n 40 minuten heb overgedaan, natuurlijk waren er ook weer een paar nieuwsgierige dolfijnen die langs kwamen zwemmen. Toen heb ik Sue geholpen bij de vogels, maar ze was al bijna klaar dus ik hoefde niet zoveel te doen. Terug in de kantine kreeg ik te horen van Kris dat een Nederlands gezin mijn hulp nodig had bij een Encounter (waar ik ook voor was ingepland). Dus heb ik dit Nederlandse gezin ontmoet en natuurlijk netjes voorgesteld en ze waren heel spontaan, ze kwamen uit Almere dus lekker dichtbij Harderwijk. Dit Nederlandse gezin wat bestond uit 4 personen en 2 mensen uit de Amerikaanse staat Wiscounsin gingen dus een Encounter doen die ik dus mocht gaan assisteren. Ze gingen een Encounter doen met Merina en Santini en dolfijnentrainer Daniel was in leiding van deze sessie. Na deze leuke sessie waar ik eigenlijk niet zoveel hoefde te doen kon ik weer terug richting de kantine en even lekker wat drinken. Dit was trouwens mij 100e Encounter die ik alleen mocht assisteren. Toen volgde er een rustige periode tot een uur of 13:00, ondertussen was er nog wel de wekelijkse vrijwilligersmeeting. En ik was niet de enige die deze week DRC ging verlaten, bijna alle stagieres verlieten DRC deze week ook. Om 13:00 kon ik me weer gaan klaar maken voor een nieuwe Encounter en ik had door dat er weer een ander Nederlands gezin aanwezig was. Dus heb ik aan hun gevraagd of ze hulp nodig hadden en of ze het prettiger (vooral voor de kinderen) of ik hun Encounter mocht gaan assisteren. En ze zeiden met volle overtuiging “JA”. Dus ik kon weer een Encounter gaan assisteren met een Nederlands gezin bestaande uit 5 personen en 2 mensen die uit Duitsland kwamen. Ze gingen een Encounter doen met de dolfijn Talon en dolfijnentrainster Jamie was in leiding van deze sessie. En na deze leuke Encounter hebben de Nederlanders als de Duitsers me nog bedankt, terwijl ik eigenlijk helemaal niet zoveel heb gedaan. Vervolgens ging ik de vogels hun dagelijkse lekkernijen geven, zodat hun ook weer tevreden waren. Toen heb ik voor een tijdje in de kantine gezeten en besloot later om bij de “Front Lagoon” te gaan zitten om dolfijnen te kijken en proberen om met mensen te gaan praten. Toen ik daar heen liep zwaaide het Nederlandse gezin naar me die een Encounter hadden gedaan met Talon en vroegen of ik bij hun kwam zitten. En natuurlijk hadden ze verschillende vragen, maar het was zeker super gezellig met dit gezin wat uit Den Bosch kwam. Toen was het tijd om Sue te helpen met het afval maar dat was niet zoveel vandaag en daar waren we behoorlijk snel mee klaar. Toen ben ik richting de fototiki gegaan om mijn foto’s te bekijken die gisteren waren gemaakt tijdens mijn ACT dag. En heb ook een CD-rom van ze meegekregen dus kon ik thuis nog na genieten. Ik baal er wel van dat er geen foto was gemaakt wanneer ik Sandy en Talon ging knuffelen, maar dat zal nog wel voor een tijdje in mijn hoofd blijven zitten! Rond 16:00 ging ik richting DE CD speler om muziek te gaan afspelen voor een Dolphins in Tune sessie, er werd besloten om maar 1 liedje te draaien. Na deze sessie heb ik nog het afval van de viskeuken bij de weg gezet en heb vervolgens Sue een beetje geholpen met de vogels, maar ze was ook al bijna klaar. Sue en ik waren vandaag de enige vrijwilligers maar we zijn wel een goed team, maar dit was wel de laatste werkdag voor mij dat ik met haar werkte. Ik zal haar op zondag nog zien als ik mijn Dolphin Encounter ga doen. Voordat ik naar huis ging heb ik nog gezellig met Becky gepraat en verliet de kantine rond 16:40. Toen kwam ik erachter (daar gaan we weer) dat mijn achterband lek was dus moest ik snel iemand aanhouden die me naar huis kon brengen. Gelukkig was Jessica er van educatie die me wel met fiets en al naar huis kon brengen. Aangekomen in Coco Plum heb ik haar nog bedankt voor haar hulp en ben vervolgens mijn huisje ingegaan en even wat gedronken. Toen ben ik direct bezig gegaan met mijn achterband en had de oorzaak al snel gevonden. Er zat een kleine doorn in mijn achterband die ik er moest uithalen, eerst liep de band heel langzaam leeg maar toen ik dit doorntje eruit had gehaald liep hij veel sneller leeg. Toen ik de oorzaak had gevonden besloot ik maar eerst nog even wat de drinken en ben ik nog bezig gegaan met mijn verslagen voordat ik bezig ging met mijn fiets. Eigenlijk ben ik pas nadat ik mijn avondeten op had bezig gegaan met het bandenplakken en dat was om 18:45. Maar de eerste poging niet goed, dat kwam omdat ik de Amerikaanse plakkers gebruikte waar je geen lijm voor nodig hoeft te hebben. Nou die waren de compleet waardeloos. Gelukkig had ik nog een normale plakker in mijn reparatietasje, maar ik kan nog maar 1 lekke band veroorloven. En hopelijk zal ik tijdens deze laatste (ongeveer) 130 kilometer geen lekke band meer krijgen, dat zou wel een beetje flauw zijn als dat wel gebeurd. Uiteindelijk was ik rond 20:00 klaar, maar morgenochtend weet ik pas of het echt is gelukt dus ik kruis mijn vingers. Nu kon ik eindelijk lekker van mijn avond genieten met televisie kijken en muziek luisteren, uiteindelijk ben ik om 22:15 naar bed gegaan.

Het weer van Maandag 4 Mei 2009 op de Florida Keys

En natuurlijk was het weer een tropische dag op de Florida Keys, de zon was er goed bij met enkele stapel wolkjes die aanwezig waren. De luchtvochtigheid was wel hoog zodat je wel rustig aan moest doen, het was zo’n 30 graden.

Dinsdag 5 Mei 2009. (dag 117 van 124)

En na een goede nachtrust werd ik weer om 7:15 wakker gemaakt door de wekker, maar zoals gewoonlijk bleef ik natuurlijk nog even liggen. Ik ben er natuurlijk wel op tijd uitgegaan om me klaar te maken voor een nieuwe dag bij DRC. Om 8:15 stapte ik op de fiets en gelukkig na een rustige rit en geen lekke band kwam ik rond 8:40 aan bij DRC. In de kantine kwam ik Carol tegen en zei was de Day Captain en ik mocht vandaag met de Splash Docks beginnen. En tijdens het schoonvegen van de plateaus heb ik weer met verschillende dolfijnen interacties gehad, aan het eind kwam ik de “Research Interns” tegen waarmee ik nog heb gepraat. Ik kan heel goed opschieten met Nicole en Danniele. We hebben met z’n drieën nog geinteract met Pandora, Ras en Aleta was heel erg leuk was. Toen had ik even niks te doen maar vandaag moest Office Recycle gebeuren en eerst werd er besloten om het in de middag te doen. Maar toen heb ik besloten om samen met Carol het direct in de ochtend te doen anders zou het veel te warm zijn, want het is best wel zwaar werk. Dus nadat Carol en ik Office Recycle hadden afgerond en ik mocht de golfkar besturen had ik voor een hele lange tijd niks te doen. Er waren zoveel vrijwilligers en er was zo weinig te doen dus mijn volgend activiteit was een Dolphin Encounter die begon om 16:00 en het was pas 10:30. Tijdens deze 5 en een half uur heb ik met de nieuwe vrijwilligers gepraat Ally en Emie, de ene kwam uit Engeland en de andere uit Amerika en waren 20 en 24 jaar oud. Verder heb ik nog met mede vrijwilligers gepraat en natuurlijk veel bij de dolfijnen wezen kijken, ik had ook nog een paar speciale opdrachten. Maar die stelden niks voor, ook heb ik nog achter de computer gezeten. Ik moest vandaag ook afscheid nemen van mede vrijwilliger Jeanette omdat ik binnen enkele dagen weer terug naar Nederland ga en dat was wel moeilijk. En ook had ik mijn allereerste “Smiley” verdiend, een Smiley houdt in dat iemand anders van het park zelf je waardeert als je een speciaal iets hebt gedaan. Ik kreeg deze Smiley van Kara omdat een doof gezin had geholpen uit Nederland met een rondleiding over het park (dat was op maandag 27 april) Uiteindelijk kon ik rond 16:00 in actie komen en mocht ik een Encounter gaan assisteren met de “Trainer For A Day” mensen, ze gingen een Encounter doen met Merina en Santini. Dolfijnentrainer Rick was in leiding van deze sessie, het was wel een leuke sessie om naar te kijken maar duurde nog geen 15 minuten. Rick is altijd heel snel in dit soort sessies en vooral als er maar 3 personen zijn. Terug in de kantine werd ik overgehaald om toch Dock Time te gaan doen waar ik nog 40 minuten voor moest wachten. In deze 40 minuten heb ik ook afscheid moeten nemen van Carol, deze vrouw bracht altijd koekjes mee en ik zal “Cookie Tuesday” wel gaan missen. Maar natuurlijk Carol ook, ze was altijd vrolijk en ik zal zeker met haar in contact blijven. En rond 17:00 was het tijd voor DOCK TIME!!!!

Dock Time

Deze Dock Time waren de nieuwe vrijwilligers Emie en Ally er ook bij, maar ook de interns (stagieres) Alice en Vanessa waren ook aanwezig. En Becky was de toezichthouder voor deze keer. Eerst gingen we met z’n vijven kijken bij Tanner, A.J. en Kibby. Waar iedereen even Kibby kon aanraken en Vanessa en Alice konden A.J. nog aanraken. Maar daar bleef het ook bij, toen werd de groep gesplitst en ging ik met Emie en Ally bij Calusa en Molly kijken en Vanessa en Alice gingen naar Aleta en Tursi. En ik heb als enige van het groepje Calusa kunnen aaien maar we hadden nog wel andere interacties met haar. Toen gingen we naar Tursi en Aleta waar ik van beide dames (Tursi en Aleta) zeewier kreeg en dat moest ik toen weer terug gooien. Ook heb ik Aleta nog rustig kunnen aaien. Helaas hadden de nieuwkomers niet de kans om deze dames aan te raken, ze hadden wel de kans om met zeewier te spelen. Vervolgens ging ik met Emie en Ally naar de jongere dolfijnen en daar hadden we niet zoveel aandacht, dat kwam waarschijnlijk omdat we op een ander vlot dan normaal zaten. Ik heb wel Cayo nog rustig kunnen aaien maar daar bleef het voor mij ook bij. Toen werd ik geroepen door Kris om haar een laatste knuffel te geven, want dit was de laatste keer dat ik haar zag. Dit was ook het einde van Dock Time voor vandaag. Op donderdag 7 mei zal ik voor de laatste keer deelnemen aan Dock Time.

Dus dit was het derde emotionele moment van de dag, Kris ging namelijk een paar dagen naar Orlando en kwam pas op maandag terug. In de kantine kwam het afscheid dan ook echt en ik heb beloofd om contact met Kris te houden en ik ga haar ook een e-mailtje sturen of ik veilig aan ben gekomen in Nederland aanstaande Dinsdag. Toen was het tijd om echt terug naar huis te gaan en ik schreef me uit om 17:30 en stapte uiteindelijk om 17:40 op de fiets. Na een rustige rit van ongeveer 20 minuten was ik weer thuis. Toen ik thuis was heb ik direct de vaatwasser aangedaan (dit betekende wel dat ik laat ging eten) en ben vervolgens bezig gegaan met het uitpakken van mijn tas. Ook heb ik de koekjes van Carol in een plasticzak gedaan zodat ik in het vliegtuig kon genieten van haar koekjes. Toen ben ik bezig gegaan met mijn verslagen en was daar uiteindelijk om 18:55 mee klaar, vervolgens ben ik nog even op mijn fiets gestapt om mijn vochtvoorraad nogmaals aan te vullen. Dus moest ik weer richting de benzinepomp toe fietsen. Rond 19:30 was de vaatwasser klaar met het wassen en kon ik eindelijk beginnen met het maken van mijn avondeten, wat voor mijn begrippen best laat was. Om 20:00 heb ik televisie gekeken (American Idol) en nadat dit programma was afgelopen ben ik rond 21:00 in bad gegaan. De rest van de avond heb ik nog even televisie gekeken en muziek geluisterd. Uiteindelijk ben ik om 21:45 gaan slapen.

Het weer van Dinsdag 5 Mei 2009 op de Florida Keys

En het was weer een tropische dag op de Florida Keys met de dagelijkse stapelwolkjes was de zon er goed bij. De tempratuur lag rond de 30 graden.

Woensdag 6 Mei 2009. (dag 118 van 124)

En vandaag had ik weer een vrije dag en dus kon ik lekker uitslapen en dat deed ik ook tot ongeveer 9:45, maar eerst ben ik nog rustig blijven liggen voordat ik de televisie aan deed. Ik heb televisie gekeken tot ongeveer 11:00 en ben vervolgens bezig gegaan met het bijwerken van mijn verslagen. Rond 11:20 stapte ik op de fiets om richting het centrum van Marathon om naar de kapper te gaan en heb ook nog mijn wekelijkse boodschappen gedaan bij de Publix. Uiteindelijk was ik om 12:45 terug en ben direct bij aankomst begonnen met het uitpakken van mijn tas en natuurlijk wat gedronken. Toen heb ik een uurtje even niks gedaan en heb rond 14:00 nog mijn moeder gebeld voor de laatste keer uit Amerika. En ik hoorde dat alles goed ging in Nederland en toen heb ik me voorbereid op mijn fietstochtje naar DRC. Ik ging namelijk even foto’s maken van het Dolphin Research Center, maar eigenlijk achteraf gezien heb ik helemaal niet zoveel foto’s gemaakt. Maar ik had ook al een behoorlijk aantal foto’s, verder natuurlijk bij DRC met collega’s gepraat. En eigenlijk was het ook de bedoeling om vandaag “vaarwel” te zeggen tegen Viv en Gil maar toen heb ik aan hun gevraagd of ze me maandagochtend me konden brengen naar het ophaalpunt. En nu is er dus afgesproken dat ze me maandagochtend om 10:15 gaan ophalen vanaf Avenue D en ze zullen me brengen naar 92th Street. Rond 16:40 ging ik weer terug naar huis waar ik iets na 17:00 aankwam. Natuurlijk heb ik eerst even wat gedronken en ben toen bezig gegaan met mijn verslag. Rond 17:45 was ik begonnen met het maken van mijn avondeten en heb mijn buikje goed rond gegeten. De rest van de avond heb ik alleen maar muziek geluisterd en muziek geluisterd, uiteindelijk ben ik rond 23:30 naar bed gegaan.

Het weer van Woensdag 6 Mei 2009 op de Florida Keys

En alweer een Tropische dag in paradijs, het was weer heel erg zonnig met wel enkele stapelwolkjes maar de tempratuur lag weer rond de 30 graden.

Donderdag 7 Mei 2009. (dag 119 van 124)

En vandaag ging natuurlijk de wekker weer rond 7:15 klaar voor de op 1 na laatste werkdag bij DRC. Maar zoals gewoonlijk bleef ik nog even liggen, maar ben er wel op tijd uitgegaan om me rustig voor te bereiden voor deze dag. Om 8:15 stapte ik op de fiets en kwam redelijk vroeg aan bij DRC en ik ging eigenlijk vrijwel direct door naar de viskeuken. In de viskeuken heb ik natuurlijk geholpen met het schoonmaken van diverse dingen maar ze waren extra vroeg begonnen dus was ik ook extra vroeg klaar namelijk om 9:40, zo vroeg was ik nog nooit uit de viskeuken. Toen was er een periode van rust en in deze periode heb ik achter de computer gezeten, maar natuurlijk had DRC ook nog een paar kleine opdrachten voor mij. Waarmee ik natuurlijk mee heb geholpen. Na ongeveer 2 uur van eigenlijk niks doen ben ik om 11:45 met het schoonmaken van de Splash Docks en daar had ik een klein beetje interactie met Tanner en Kibby. Maar verder bleef het rustig, vrijwel direct nadat ik klaar was met het schoonmaken van de Splash Docks kon ik muziek gaan afspelen voor een Dolphin in Tune sessie die om 12:30 begon. Ik het 2 liedjes afgespeeld en toen had ik eigenlijk wel zin om wat te gaan eten en dat heb ik ook gedaan, want om 13:00 moest ik me klaar maken voor een Encounter. Dit was een Encounter met 6 personen die een Encounter gingen doen met Pandora en Ras, Kelly-Jahne was de dolfijnentrainster van deze sessie. Deze sessie was eigenlijk helemaal niet zo bijzonder behalve dat deze sessie 39 minuten duurde en zo’n lange sessie heb ik nog nooit geassisteerd. Dus dat was wel even grappig toen ik Kelly-Jahne daar over informeerde en ik moest van haar 30 minuten op het bord schrijven in plaats van de 39 minuten. Doen heb ik Diana en Ally geholpen bij de vogels en dat was wel nodig, want 1 van de vogels had helemaal geen water. Maar het is allemaal wel goed gekomen en we gingen weer gezellig terug naar de kantine. Toen ik in de kantine zat en gewoon aan het praten was met Diana en Ally kreeg ik spontaan een bloedneus en het was helaas ook geen kleintje. Maar ik ging wel gewoon om 15:00 de viskeuken om voor de laatste keer bij DRC, tenminste wat ik nu weet hopelijk zal dit niet de laatste keer ooit zijn. Daar heb ik natuurlijk geholpen met het schoonmaken van de viskeuken en afval wegbrengen, uiteindelijk was ik rond 16:15 klaar. Toen was het wachten voor Dock Time wat om 17:00 begon. Becky, Ally, Diana, Joy, Nicole en ik hebben nog gezellig gepraat en vlakvoor dat Dock Time begon vertrokken Joy en Diana. En dit betekende dat ik afscheid moest nemen van Diana omdat ik haar waarschijnlijk niet meer zal zijn tijdens dit verblijf in Florida. En afscheid nemen is nooit leuk.

Allerlaatste Dock Time

Mijn allerlaatste Dock Time begon natuurlijk rond 17:00 en deze keer ging ik samen met Nicole en Ally op de vlotten zitten. Becky was de begeleidster van deze Dock Time. Eerst gingen we op bezoek bij Tanner, A.J. en Kibby en we iedereen kreeg wel wat. Nicole kreeg een steen van A.J. als cadeautje, Ally kon Kibby even aaien ik kon Tanner even aaien. Dus was echter de enige interactie die we hebben gehad met de dolfijnen. Bij Calusa en Molly ging het mis omdat ze gingen “breachen, bij Aleta en Tursi ging het ook niet goed vanwege agressief gedraag tegen elkaar. Bij Ras en Pandora was het zelfde verhaal en de jongere dolfijnen wilde ons gewoon geen aandacht geven. Dus dat was wel heel erg jammer voor mijn laatste Dock Time, Becky verontschuldigde zich nog maar zij kon er niks aan doen.

Terug in de kantine ging ik me klaar maken voor de fietsrit terug naar Coco Plum en Becky ging er 100% vanuit dat ik er morgen ook was. Maar morgen was mijn vrije dag maar ik voelde me er schuldig onder om vandaag afscheid te nemen, dus heb ik tegen haar gezegd dat ik morgen er even ben tussen 14:00 en 15:00. Ze wilde me nog vandaag een certificaat geven maar ik heb gezegd “Dat doen we morgen wel”. En dat werd wel gerespecteerd door Becky en zo vertrok ik van DRC terug naar huis. Waar ik rond 18:00 aankwam, eerst heb ik mijn tas uitgepakt en wat gedronken voordat ik bezig ging met het bijwerken van mijn verslagen. Nadat ik mijn verslagen had afgerond begon ik met het bereiden van mijn avondeten. Rond 18:45 was ik begonnen met het opeten van mijn avondeten en heb de rest van de avond eigenlijk niet zoveel meer gedaan. Om 19:30 ben ik nog wel even in bad geweest, uiteindelijk ben ik om 22:15 naar bed gegaan

Het weer van Donderdag 7 Mei 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het weer een heerlijke dag in paradijs. Met de gebruikelijke kleine stapelwolkjes in de ochtend maar verder heel veel zon werd het alweer 30 graden.

Vrijdag 8 Mei 2009. (dag 120 van 124)

En na een hele goede nachtrust kon ik vandaag weer even uitslapen want ik had weer eens een vrije dag. Ik werd om 9:30 uit mezelf wakker maar natuurlijk bleef ik nog even gewoon liggen, om 10:00 deed ik de televisie aan en heb nog op bed tot 10:45 op bed televisie gekeken. Natuurlijk heb ik ook even kort ontbijt gehad en vervolgens ging ik rond 11:00 achter de computer om mijn verslagen bij te werken. Om 11:15 stapte ik op de fiets om richting de wasserette te gaan om mijn kleren te gaan wassen en ik moest ook nog even naar de Publix om boter op te halen voor deze allerlaatste dagen. Om 12:40 was ik weer terug uit het centrum van Marathon en heb natuurlijk eerst wat gedronken en vervolgens heb ik mijn kleren opgehangen om te laten drogen. In deze periode dat ik even rust had heb ik nog lekker Floridiaanse aardbeien gegeten en ben vervolgens rond 13:30 op de fiets gestapt om even een uurtje bij het Dolphin Research Center te zijn. En na dit routine ritje kwam ik iets voor 14:00 aan bij DRC, natuurlijk was iedereen gewoon aan het werk dus dit gaf mij de gelegenheid om even bij de dolfijnen te gaan kijken. Ik heb nog Kathie gepraat (zij is een beetje het hoofd van ACT) en verteld dat ik over enkele dagen weer terug naar Nederland ging. Tijdens dit gesprek kwam Kelly-Jahne langs gelopen en vroeg aan me “Ga je binnenkort weg?”. En toen ik ja had gezegd moest ze me even een knuffel geven (ze zijn hier in Amerika heel knuffelig) ook hadden Kathie en Kelly-Jahne vonden mijn shirt die ik vandaag aan had heel mooi. Toen heb ik nog verder gekeken bij de dolfijnen en daar kwam ik nog meer trainers tegen die ik waarschijnlijk niet meer zou zien en dat was gewoon een simpel afscheid. Na een tijdje bij de dolfijnen wezen kijken ging ik naar de kantine en daar ging ik wachten tot dat Becky binnen kwam. En ik hoefde maar heel even te wachten en toen was het eigenlijk tijd om afscheid te nemen en dat was moeilijk. Ik heb mijn certificaat ontvangen en ik heb haar nog een paar knuffels gegeven. Ze vertelde me ook nog dat DRC heel blij is als er mannen komen om vrijwilligerswerk te doen. Toen ik bijna ging vertrekken heb ik Linda nog een knuffel gegeven en toen was tijd om te vertrekken. Mijn laatste woorden waren “Bye bye”, toen heb ik snel mijn fiets gepakt en ben rond 14:45 op weg terug naar huis gegaan. Om 15:10 was ik weer thuis en ging ik even wat drinken en natuurlijk mijn verslag bijwerken. De rest van de middag heb ik eigenlijk niet zoveel meer gedaan, gewoon lekker televisie kijken en af en toe even buiten zitten genieten van het tropische weer. Morgen als ik gewerkt heb ga ik voor de laatste keer nog even zwemmen in de Atlantische Oceaan. Om 17:30 was ik begonnen met het voorbereiden van mijn avondeten en natuurlijk kon ik even later beginnen met het op eten. Vandaag moest ik voor de laatste keer nog controleren of er morgen als “Medical Assist” in actie moest maar dat was niet nodig. Er waren wel verhalen dat er misschien dit weekend of het begin van volgende week er iets ging worden. Het gaat namelijk niet zo goed met Therisa en daarom staat er sommige mensen paraat voor een “Medical Assist” maar ik zal niet meer deelnemen een Medical Assist. Het is niet anders, maar ik mag zeker niet klagen ik ga zondag sowieso het water in om een Dolphin Encounter te doen. Uiteindelijk ben ik om 22:00 naar bed te gegaan om te gaan slapen.

Het weer van Vrijdag 8 Mei 2009 op de Florida Keys

En het blijft mooi weer op de Florida Keys met de gebruikelijke stapelwolkjes en volop zon werd het weer zo’n 30 graden.


En dat was het weer voor deze week, als ik weer terug ben in Nederland dus vanaf 12 Mei ga ik nog een verhaaltje uploaden in Nederland wat ik heb meegemaakt van 9 Mei tot en met 12 Mei. Zodat jullie niks hebben gemist van mijn laatste dagen in Florida. En het wordt afgeraden om nog een kaartje naar me toe te sturen dus vandaar dat mijn adres er niet meer bij staat. Maar over enkele dagen ben ik alweer terug in Nederland!


Groetjes Jeffrey,

  • 10 Mei 2009 - 19:25

    Renske:

    Ik ben blij dat je al weer bijna in nederland bent

    hoop je snel te spreken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 49345

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: