Dag 100 t/m 106 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Dag 100 t/m 106 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Dag 100 t/m 106

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

25 April 2009 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo Familie, Vrienden en andere geïnteresseerden!

Nu kunnen jullie gaan lezen wat ik allemaal heb meegemaakt in de week van zaterdag 18 april tot en met vrijdag 24 april 2009. Veel plezier!


Zaterdag 18 April 2009. (dag 100 van 124)

En na een goede laatste nachtrust in mijn hotel in Orlando werd ik om 7:00 wakker gemaakt door de wekker, maar natuurlijk bleef ik nog even liggen. Na 30 minuten ging ik uit bed en maakte ik me klaar voor vertrek terug naar de Florida Keys. Iets na 8:00 ben ik naar de wasserette gegaan van het hotel om mijn kleren te wassen. Toen ben ik maar achter de computer gegaan om mijn verslagen van de vorige week up-te-loaden. Verder heb ik de rest van de ochtend achter de computer gezeten en televisie gekeken. Om 10:30 ben ik richting de receptie te gaan om me uit te checken en mijn reis naar de Florida Keys kon gaan beginnen. Dus eerste liep ik naar de bushalte waar lijn 50 stopte wat heel dichtbij SeaWorld en Aquatica lag en om 11:08 stapte ik de bus in richting het centrum van Orlando. Na een kort ritje van 15 minuten was ik lekker op tijd op het Lynx Central Station. Om 12:00 heb ik lijn 40 richting het Amtrak station van Orlando genomen waar ik ook na 15 minuten aankwam. Daar heb ik direct mijn bagage ingecheckt en toen was het wachten op de trein die uit New York kwam. Tijdens het wachten heb ik nog een hotdog gekocht en de trein kwam ruim op tijd aan in Orlando. Toen ben ik ingestapt en het grootste deel van de reis begon. Maar tussen Kissimmee en Sebring ging het heel traag omdat het enkel spoor was en we moesten 3 treinen voorrang verlenen, dus toen we in West Palm Beach waren had ik het gevoel dat de trein vertraging had. Maar ik wist niet hoeveel minuten vertraging, ik moest in ieder geval om 21:00 op het vliegveld zijn van Miami. Na West Palm Beach heb ik de laptop erbij gepakt en even bezig gegaan met mijn verslag. Uiteindelijk kwam de trein om 18:55 aan op het Amtrak station van Miami, wat precies op schema was. Maar helaas moest ik 20 a 25 minuten wachten voordat ik mijn koffer kon ophalen waardoor ik bus 42 miste die richting het vliegveld ging. Dus toen moest ik improviseren. Ik ben vanaf het Amtrak station naar een Tri-Rail station gegaan (500 meter verder op) en heb daar een trein genomen richting het vliegveld van Miami. Ik moest nog wel even in een gratis shuttle bus zitten om echt naar de terminal toe te gaan, maar ik was om 20:15 op Miami Airport. Na 45 minuten hebben gewacht kwam de shuttlebus richting de Florida Keys aanrijden en vertrok ik om 21:00 richting de Keys. Na een rustige busrit van iets meer dan 2 uur was ik om 23:10 weer terug in Marathon, het eerste wat ik heb gedaan was mijn tas uitpakken en mijn spullen klaar leggen voor morgen. Want ik moest morgen weer gewoon aan het werk bij het Dolphin Research Center. Natuurlijk heb ik ook wat gegeten en gedronken, verder ben ik nog bezig gegaan met mijn verslag en ben uiteindelijk om 00:45 naar bed gegaan om te gaan slapen.

Het weer van Zaterdag 18 April 2009 in Florida

Het was een mix van zon in wolken in de hele staat Florida waar ik doorheen heb gereisd. De maximum tempratuur lag rond de 27 graden in Orlando als in de Florida Keys en alles wat er tussen in ligt.

Zondag 19 April 2009. (dag 101 van 124)

En zoals ik gisteren al had gedacht versliep ik me voor het eerst in Florida. Ik sliep door de wekker heen en werd wakker om 9:45. Dus daar kon ik helemaal niks aan doen, ik was compleet uitgeput van dit dagje reizen en ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat ik me ging verslapen. Ik besloot nog wel om naar DRC te gaan vandaag, maar ik heb het wel heel rustig aan gedaan met ontbijt enzovoorts. Uiteindelijk ben ik om 10:20 de deur uitgegaan en op de fiets gestapt. En na zo’n 25 minuten fietsen kwam ik weer aan bij DRC, maar er hing een ander slot met een andere code aan de personeelsingang. Dus moest ik eerst even informeren wat de nieuwe code was, nadat ik uiteindelijk binnen was werd er natuurlijk gevraagd waarom ik wat later was. Maar al snel ging het onderwerp over mijn reisje naar Orlando. En meeste collega’s vroegen er ook nog na. Om 11:20 begon ik met het schoonmaken van het paar platforms van de Splash Docks, de rest hebben Ruth en Martha gedaan. Dit waren vrijwilligers die voor enkele dagen bij DRC bleven. Nadat ik een deel van de Splash Docks had gedaan heb ik in de kantine met Sue overlegd dat ik morgenochtend voor haar de viskeuken dienst ging doen. Want ze was voor mij ingevallen deze ochtend. Toen had ik ook even een rust periode en heb mede vrijwilligers verteld over mijn ervaring naar Orlando. Om 13:45 kon ik me klaar maken voor mijn enige Encounter van de dag en dat was met een groepje van 6 personen die een Encounter hadden met Cayo en Gypsi. Dolfijnentrainster Sarah was in leiding, maar het was niet zo’n hele leuke Encounter. De mensen waren niet echt enthousiast en daardoor wordt het toch minder leuk, Cayo en Gypsi waren super. Ik kon wel merken tijdens mijn vrije tijd bij DRC dat de dolfijnen me zeker wel herkende, want ze kwamen allemaal wel even gedag zeggen. Dus ze kwamen even kijken of zwaaiden met hun borstvinnen naar me. Om 15:00 ging ik voor mijn middagdienst in de viskeuken, maar daar werkte ik niet zo heel hard. Maar dat was ook niet echt nodige omdat Alice en Summer er ook bij waren. Om 15:40 kwam ik uit de viskeuken en kon ik richting de geluidsapparatuur om muziek af te spelen van de Dolphins in Tune sessie van 16:00. Ik heb tijdens deze sessie 2 liedjes afgespeeld en vervolgens ging ik terug naar de kantine om terug te gaan naar huis. Na 21 minuten fietsen was ik weer thuis en ging ik eerst even wat eten en drinken, vervolgens ben ik begonnen met mijn verslagen. En daarna heb ik mijn tas uitgepakt en ben ik begonnen met het maken van mijn avondeten. En na een heerlijk avondmaal kon ik (geloof het of niet) beginnen met het inpakken van mijn koffer voor mijn reis terug naar Nederland, want sommige dingen hoefde ik niet meer te gebruiken hier in Florida. Dus dat heb ik alvast in de koffer gedaan zodat ik het zeker niet vergeet. Ik heb de rest van de avond televisie gekeken en muziek geluisterd, ook ben ik rond 19:30 in bad geweest en heb ik rond 20:00 DRC nog even gebeld omdat ik voor morgen Medical Assist stond. Maar dat was min of meer voor niks, ik ben deze avond om 21:45 gaan slapen.

Het weer van Zondag 19 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het heerlijk weer op de Florida Keys, de zon was er goed bij. Er was wel wat sluierbewolking aanwezig maar het werd toch nog zo’n 27 graden.

Maandag 20 April 2009. (dag 102 van 124)

Vandaag ging de wekker natuurlijk om 7:15 af en ik versliep me vandaag niet. Maar ik ben nog wel even blijven liggen voordat ik me echt ging klaarmaken voor een nieuwe werkdag. Nadat ik had ontbeten en mijn tanden had gepoetst ben ik een paar minuten later dan normaal op de fiets gestapt. Na een rustige fietsrit van 22 minuten kwam ik weer aan bij DRC. Ik heb in de kantine rustige omgekleed en ben vervolgens rond 9 uur naar de viskeuken gegaan om daar te helpen. In de viskeuken heb ik natuurlijk weer schoongemaakt, maar ook gepraat met de trainers over mijn ervaring in Orlando maar vooral SeaWorld. Ik was eigenlijk alleen maar naar SeaWorld gegaan afgelopen week. Na ongeveer anderhalf uur schoonmaken kwam ik om 10:30 uit de viskeuken en brak er een rustige periode aan. In deze periode heb ik June samen met Linda geholpen met het vouwen van foldertjes. Om 12:00 begon de wekelijkse vrijwilligersmeeting en tijdens deze meeting kreeg ik te horen dat ik mijn 500 uur had behaald en dat hield in dat ik mijn kleine zilveren dolfijnenstraat mocht ophalen. Dit was natuurlijk na keuze. Verder was het wel een gezellige meeting en veel mensen hebben naar Orlando gevraagd. Om 13:00 moest ik me klaar maken voor mijn 1e Encounter van de dag. Het was met een groepje van 5 personen die een Encounter hadden met Therisa en Jax. Dolfijnentrainers Loreal en Daniel waren in leiding. De Encounter was zeker leuke om naar te kijken, natuurlijk was Therisa weer hilarisch en Jax deed heel goed zijn best bij deze Encounter. Na deze Encounter nog een rustige periode maar nu had ik dus de tijd om mijn dolfijnenstaartje op te halen en ik heb die van Ras gedaan. Ras ik mijn favoriete jongere dolfijnen hier bij DRC. Rond 14:45 was ik begonnen met mijn deel van het afval en daar was het trainershuis een onderdeel van. In het trainershuis werd nog aan me gevraagd hoeveel keer in de Believe show had gezien en dat vond men wel gaaf dat ik die show zo vaak heb gezien. Om 15:10 moest ik me klaar maken voor een Encounter die over 20 minuten begon, het was met een groepje van 4 personen die een Encounter hadden met Merina en Santini. Rick was de dolfijnentrainer van deze sessie, helaas waren de mensen niet zo enthousiast. Maar Rick en de dolfijnen Merina en Santini waren geweldig. Na deze Encounter was mijn dag eigenlijk al bijna aan zijn einde gekomen. Ik heb afscheid genomen van Linda, want ze ging terug voor de zomer naar haar eigen staat. Uiteindelijk ben ik zelf om 16:20 op de fiets gestapt om terug naar huis te gaan waar ik ongeveer 25 minuten later aankwam. Bij aankomst keek ik in mijn brievenbus en daar lag een kaartje in vanuit Nederland. Het was een kaartje van Wilco uit Wapenveld die me een Dolfinarium kaartje had verstuurd. Eerst heb ik mijn tas uitgepakt en wat gedronken voordat ik bezig ging met mijn verslagen. Nadat ik mijn verslagen had afgerond ben ik om 17:30 op de fiets gestapt om mijn vochtvoorraad aan te vullen. Om 18:45 was ik begonnen met het oppeuzelen van mijn avondeten. De rest van de avond heb ik televisie gekeken en muziek geluisterd. Iets na 20:00 heb ik DRC nog gebeld omdat ik ook voor morgen Medical Assist stond, maar ik belde eigenlijk weer voor niks. Ik ben deze avond om 22:15 gaan slapen.

Het weer van Maandag 20 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het een mix van zon en wolken. Vooral in het begin van de middag waren er veel wolken aanwezig. Maar aan het eind van de middag was de lucht geheel blauw. Met een tempratuur rond de 28 graden was het super.

Dinsdag 21 April 2009. (dag 103 van 124)

En na weer een paar uur hebben geslapen op mijn bed in Florida werd ik om 7:15 wakker gemaakt door de wekker. Maar natuurlijk bleef ik nog een tijdje liggen voordat ik er echt uit ging. En na het gebruikelijk ochtendritueel vertrok ik 5 minuten later van huis dan normaal. Maar dankzij een wind uit het Westen was ik alsnog voor 8:45 bij DRC. Eerst heb ik me omgekleed en vervolgens heb ik het schema opgehaald voor Encounters van het trainershuisje en kon ik gaan beginnen met het inplannen van de dag, want ik was vandaag Day Captain. Nadat ik een planning had gemaakt van de dag en de taken had verdeeld kon ik begonnen met het schoonmaken van de Splash Docks. Het bleef echter alleen bij schoonmaken want ik had helemaal geen interacties met de dolfijnen, toch blijft het schoonmaken van deze plateaus leuk werk. Nadat ik de Splash Docks had gedaan kon ik me klaar gaan maken voor mijn eerste Encounter van de dag. Het was een Encounter met 5 personen die een Encounter hadden met Ras en Pandora, Linda was de dolfijnentrainster van deze sessie. Het was wel een leuke sessie om te zien en ik mocht ook in actie komen. Ik mocht voor de zoveelste keer met de targetpole aan de andere kant van het bassin staan om de “Dorsal Pulls” succesvol te laten verlopen. Dus ik kon weer even de assistent dolfijnentrainer uit gaan hangen. Eigenlijk zijn de vrijwilligers die Encounters assisteren over het algemeen ook gewoon assistent dolfijnentrainers. Na deze Encounter met mijn favoriete jongere dolfijn Ras brak er een rustige periode aan. In deze rustige periode heb ik achter de computer gezeten, met collega’s gepraat maar natuurlijk ook bij de dolfijnen gekeken. Vandaag was er ook een nieuwe lokale mannelijke vrijwilliger dus die heb ik ook nog even ontmoet. Om 13:45 kon ik me gaan klaar maken voor mijn tweede Encounter van de dag en dat was deze keer met een groepje van 6 personen die een Encounter hadden met A.J. en Tanner. Dolfijnentrainster Sarah was in leiding bij deze Encounter, het was niet echt een bijzondere Encounter maar zeker leuk om te bekijken. Na deze redelijk korte Encounter was er alweer een rustige periode dus begon ik maar met het afval op te halen. Verder heb ik Jeanette met haar afval nog geholpen, want ze had zoveel en daar hadden we een golfkarretje voor nodig. En ik zat weer eens achter het stuur, nadat was succesvol het afval bij de weg hadden gezet kon ik beginnen met de middagdienst bij de vogels. Dit was voor mij de aller eerste keer dat ik het helemaal alleen deed en dat is eigenlijk best veel werk in je eentje. Ik ben 45 minuten bezig geweest bij de vogels voordat ik klaar was, ondertussen was het ook alweer 16:45 en het was vandaag dinsdag dus dat betekende “Dock Time” wat om 17:00 begon. Dus Kris vroeg aan me of ik wilde blijven voor Dock Time en dat deed ik ook.

Dock Time “Vrijwillige interactietijd met dolfijnen”

Dus rond 17:00 liepen ik, Vanessa, Alice en Kris als begeleider richting de dolfijnen. De eerste 3 pogingen verliepen niet succesvol af. Bij Tanner, A.J. en Kibby hadden we geen interacties, ook bij Calusa en Molly werd het niks. Alice en Vanessa hadden wel klein beetje interacties met Tursi en Aleta, maar ik helaas niet. Toen gingen we het proberen bij Pandora en Ras en daar hadden we wel wat meer succes maar het bleef toch wel minimaal. Ik heb Pandora als Ras nog even kunnen aanraken maar verder bleef het redelijk stil. Toen waren de jongere dolfijnen aan de beurt en hun lagen letterlijk op ons te wachten. Ik heb de meeste interacties gehad met Cayo met vele aanrakingen met ook het spelletje van apporteren. Ook had ik interacties met Jax en Gypsi maar hun hadden iets meer oog voor Vanessa en Gypsi, maar ik mocht zeker niet klagen met Cayo aan mijn zijde. Na deze achteraf wel succesvolle Dock Time met vele dolfijn aanrakingen gingen we weer terug naar de kantine. Ras keek natuurlijk nog lief uit haar oogjes maar haar hadden we al bezocht en het halfuurtje was ook alweer voorbij.

In de kantine ging ik me klaar maken voor mijn fietsrit terug richting Coco Plum, maar Kris, Alice en Vanessa waren al vertrokken. Dus ik vertrok het allerlaatste maar dat was niet zo erg. Na een rustige fietsrit met wel de tegenwind kwam ik iets over 18:00 aan bij mijn huisje. Eerst had ik mijn tas uitgepakt en toen ben ik eigenlijk direct begonnen met het maken van mijn avondeten. Na mijn avondeten was ik begonnen met het maken van mijn verslagen, de rest van de avond heb ik televisie (onder ander American Idol) gekeken en muziek geluisterd. Ik ben om 19:45 ook nog lekker in bad geweest en uiteindelijk ben ik om 20:45 gaan slapen, rond 22:30 was ik nog even wakker geworden om wat te gaan drinken.

Het weer van Dinsdag 21 April 2009 op de Florida Keys

In de ochtend was het bewolkt en zelfs toen ik de Splash Docks schoonmaakte regende het een beetje. De zon liet zich voldoende zien vandaag en met een zeebriesje uit het Westen was het met zo’n 28 graden heerlijk op de Keys.

Woensdag 22 April 2009. (dag 104 van 124)

En na een hele goede en vooral lange nachtrust waar ik ook zeker aan toe was werd ik om 11:15 wakker. Ik kon zolang uitslapen omdat ik vandaag een vrije dag had! Ik heb nog nooit zolang uitgeslapen sinds mijn aankomst hier in Florida in januari. De eerste anderhalf uur heb ik televisie gekeken op bed en later in de woonkamer met een hapje en drankje erbij. Toen ben ik bezig gegaan met het bijwerken van mijn verslagen en ben rond 13:00 op de fiets gestapt om mijn vocht en snack voorraad aan te vullen. Eerst was ik naar een Circle K gegaan bij de 113e straat maar daar was het best duur en wat ik nodig had was uitverkocht. Toen ben ik naar de Walgreens gegaan bij de 107e straat en daar was precies wat ik zocht en het was ook nog eens goedkoop! Uiteindelijk was ik pas om 13:45 weer thuis en heb mijn tas uitgepakt en heb vervolgens mijn moeder gebeld rond 14:00. Ik had haar namelijk eigenlijk alweer 2 weken niet meer gesproken. En ik hoorde dat het goed was in Nederland en dat het eindelijk warmer begint te worden. Toen heb ik even anderhalf uur niet zoveel gedaan alleen televisie gekeken en achter de computer gezeten. Rond 16:00 ging stapte ik weer op de fiets om mijn wekelijkse boodschappen te doen bij de Publix, natuurlijk heb ik ook nog even bij de McDonald’s gegeten voor mijn avondeten. Ik was om 17:45 terug van het centrum van Marathon en heb toen ik thuis was direct mijn tas uitgepakt. Toen heb ik een lunchpakketje voor morgen gemaakt, want morgen moest ik weer gewoon aan het werk bij DRC. Om 18:50 ben ik nogmaals op de fiets gestapt maar deze keer met een videocamera en een blikje drinken in mijn tas om de zonsondergang bij de Seven Mile Bridge te bekijken en te filmen. Om 19:50 ging de zon onder en heb het dagelijkse fenomeen prachtige kunnen filmen, toen ik heb de brug stond heb ik helaas geen dolfijnen, roggen of haaien gezien. Toen moest ik eigenlijk als en speer weer terug richting Coco Plum wat nog zo’n 9 mijl (ongeveer 15 kilometer) fietsen was. En dat heb ik ook gedaan ik kwam in het donker thuis om 20:25. En ik ben direct bezig gegaan om het bestand op de computer te zetten. De rest van deze avond heb ik televisie gekeken en muziek geluisterd, uiteindelijk ben ik om 22:30 naar bed gegaan om te gaan slapen.

Het weer van Woensdag 22 April 2009 op de Florida Keys

Het was vandaag een fantastische dag op de Keys, er was geen wolkje te bekennen dus er was gewoon een strak blauwe lucht. Het werd zo’n 28 graden Celcius.

Donderdag 23 April 2009. (dag 105 van 124)

En na weer enkele uren hebben geslapen ging de wekker om 7:15 af voor een nieuwe werkdag bij DRC. Natuurlijk bleef ik nog een tijdje liggen maar ben er wel op tijd uitgegaan voor mijn dagelijkse ochtend dingen. Om 8:15 ging ik de deur uit en had helaas tegenwind dus kon niet zo heen snel fietsen maar toch was ik nog lekker vroeg bij DRC. Nadat ik me had omgekleed en nog wat water had gedronken ging ik naar de viskeuken om daar de trainers te helpen met het schoonmaken van viskoelers en andere dingen die dagelijks schoongemaakt moest worden. Na ongeveer 2 uur schoonmaken kwam ik uit de viskeuken en had ik even een rustige periode en kon ik even achter de computer om mijn e-mail te controleren. Om 11:30 ben ik begonnen met het schoonmaken van de Splash Docks en de meeste interacties had ik toch met Ras en Calusa vandaag. Na 45 minuten schoonvegen van de Splash Docks kon ik weer terug gaan naar de kantine voor mijn lunch en vervolgens om 13:00 me klaar maken voor een Encounter. Dit was een Encounter die wat later begon dan normaal maar het was zeker een leuke Encounter om te assisteren. Het was met een groepje van 5 personen die een Encounter hadden met Pax, Debby was de dolfijnentrainster van deze sessie. Omdat deze Encounter laat was begonnen was ik ook laat klaar dus kon ik geen 2e Encounter assisteren. Daarom heb ik maar de vogels hun lekkernijen gegeven en Becky was wel zo vriendelijk om me even te helpen, nadat de vogels weer tevreden waren ging ik weer terug in de kantine zitten en heb daar gepraat met medevrijwilligers. Om 15:00 ging ik terug de viskeuken in voor mijn middagdienst van schoonmaken, schoonmaken en nog eens schoonmaken. Om 15:55 kwam ik weer uit de viskeuken en zodra ik in de kantine was werd ik door Kris en Gus (nieuwe vrijwilliger) uitgenodigd om Dock Time vanmiddag te gaan doen. En heb “ja” gezegd, dus dit was alweer de 2e keer dat ik Dock Time ging doen deze week. Gus werd nog getraind door Nicole hoe we het doen met de middagdienst van de vogels en vervolgens was het tijd voor Dock Time.

“Dock Time”

En iets voor 17:00 gingen Becky (als begeleider), Gus en ik richting de dolfijnen, eerst heb ik Gus nog uitgelegd wat Dock Time eigenlijk precies is en wat acceptabel is en wat niet. Eerst gingen we het proberen bij Kibby, A.J. en Tanner, het enige wat we eruit konden halen was een eenmalige aanraking van Tanner. Vervolgens hebben we het geprobeerd bij Calusa en Molly maar dat was helemaal geen succes. Toen hebben we het bij Aleta en Tursi geprobeerd, Aleta had er geen zin in en heeft zich ook verder niet laten zien. Tursi heb ik wel een paar keer kunnen aanraken maar was meer geïnteresseerd in Gus met vooral apporteren van zeewier. Na Tursi en Aleta gingen we naar Pandora en Ras en daar had ik eindelijk weer succes, Pandora heb ik een paar keer kunnen aanraken en Ras natuurlijk ook. Even had ik beide dolfijnen voor me liggen en ze hadden allebei een stukje zeewier voor me meegenomen. Verder heb ik Ras als Pandora nog uitgebreid kunnen aanraken, maar gelukkig had Gus ook genoeg interacties met deze dolfijnen. Toen zijn we de laatste 5 minuten gaan kijken bij Cayo, Gypsi, Jax, Therisa, Santini en Merina. Merina, Santini en Therisa lieten zich niet zien. Maar de ander 3 hadden er wel zin in en we werden overladen met cadeautjes en het werd natuurlijk een spelletje van apporteren, op geef moment lagen er 3 dolfijnen voor mijn neus en ik wist niet wie ik aandacht moest geven. Ik heb Gypsi als Cayo uitgebreid kunnen aaien en Jax was er vooral om de situatie te observeren. Toen Gypsi, Cayo en Jax voor me lagen lag Jax eigenlijk met zijn rostrum op mijn rechterhand wat wel schattig was. En na de laatste interacties was het weer tijd om te gaan terug richting de kantine.

Na deze achteraf goede Dock Time ben ik me gaan omkleden en uiteindelijk om 17:40 op de fiets gestapt terug naar huis. Natuurlijk nog wel de mensen die nog aanwezig waren een prettige avond toegewenst. En na een rit van ongeveer 20 minuten was ik weer thuis en het eerste wat ik deed was mijn tas uitpakken en wat drinken. Toen ben ik bezig gegaan met het maken van mijn avondeten en heb tijdens het avondeten televisie gekeken, om 19:00 was ik begonnen met mijn verslagen. De rest van de avond heb ik met een hapje en een drankje televisie gekeken en ben uiteindelijk om 21:00 naar bed gegaan.

Het weer van Donderdag 23 April 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het weer een heerlijke dag, op een paar stapelwolkjes na was het over het algemeen onbewolkt. Het werd zo’n 29 graden, dus voor Nederlandse begrippen hoogzomer!

Vrijdag 24 April 2009. (dag 106 van 124)

En na een goede nachtrust werd ik eigenlijk om 8:00 wakker, maar ik bleef nog even liggen en soms viel ik nog heel even in slaap. Uiteindelijk werd ik “echt” wakker om 11:40 en heb eigenlijk direct de televisie aangedaan en met een hapje en een drankje televisie gekeken. Daarna ben ik achter de computer gaan zitten en in combinatie met televisie kijken dat de hele middag volgehouden. Het waaide veel te hard om naar het strand te gaan dus ik bleef maar thuis. Maar eindelijk om 15:50 ging ik de deur uit om naar de wasserette te gaan om mijn kleren te gaan wassen, toen mijn kleren in de wasmachine zaten ben ik naar de Publix gegaan om nog een item te kopen. Nadat mijn kleren gewassen waren ben ik naar de McDonald’s gegaan om wat te gaan eten en vervolgens weer op de fiets gestapt terug naar huis. De heen weg ging razendsnel maar de terugweg ging heel moeizaam, want ik had dikke tegenwind. Uiteindelijk was ik om 17:45 weer thuis en het eerste wat ik deed was eigenlijk mijn tas uitpakken en mijn kleren ophangen. Nadat ik mijn tas had uitgepakt begon eigenlijk ook al de avond. Ik heb deze avond niet zo heel veel gedaan, televisie gekeken, achter de computer gezeten. En ik ben om 19:30 nog even in bad geweest, uiteindelijk ben ik om 21:45 naar bed gegaan om een poging te doen om te gaan slapen. Ik had namelijk goed uitgeslapen vanochtend maar moet morgen ook weer aan het werk bij DRC.

Het weer van Vrijdag 24 April 2009 op de Florida Keys

Het was een onbewolkte dag op de Florida Keys, maar het waaide heel hard uit het Oosten met een constante wind rond de 40 km/u. Maar het was wel zo’n 28 graden buiten dus aan de andere kant was die wind wel lekker.


En dat was het weer voor deze week, volgende week zaterdag (2 mei) kunnen jullie gaan lezen wat ik aankomende week allemaal heb meegemaakt. En reacties plaatsen is natuurlijk altijd toegestaan, wil namelijk ook graag wat van jullie horen!


Groetjes Jeffrey,

PS. Als je nog graag een kaartje naar me wilt sturen kan dat via het volgende adres. Normaal doet een kaartje met een prioriteit of internationale postzegel er ongeveer 5 werkdagen over om hier te komen, als je normale postzegels gebruikt zal het kaartje er ongeveer 5 WEKEN over doen. En dan ben ik al lang weer terug in Nederland.

Jeffrey Kregel
102 Avenue D
Apartment 3
Marathon, FL 33050-4071
United States of America

  • 25 April 2009 - 16:49

    Rensket :

    Ik ben blij dat je het daar nog steeds goed hebt.

    Als je terug bent gaan we snel weer dolfinarium in

  • 25 April 2009 - 17:35

    Steven:

    Hey brother! =)
    Het einde is alweer bijna genadert en ik kan niet wachten tot je weer in Nederland bent. Al dat gameplezier is weg.. Mooi dat het zo leuk en goed daar gaat! Tot in mei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 49333

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: