Dag 37 t/m 43 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Dag 37 t/m 43 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Dag 37 t/m 43

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

21 Februari 2009 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo Familie, Vrienden en andere geïnteresseerden!

Nu kunnen jullie gaan lezen wat ik allemaal heb meegemaakt in de week van zaterdag 14 februari tot en met vrijdag 20 februari 2009. Veel plezier!


Zaterdag 14 Februari 2009 (dag 37 van 124)

En vandaag ging de wekker zoals gewoonlijk weer om 7:15 af, maar deze keer werd ik met een ander gevoel wakker. Ik wist namelijk dat vandaag de dag was dat het Dolfinarium in Harderwijk weer open ging voor het publiek en dat het in Nederland ook al 13:15 was. Maar goed toen ben ik gaan nadenken over de DolfijndoMijn show hoe hij er uit zou zien in 2009, maar dat zal ik pas op 15 mei gaan zien. Ik ben na de gebruikelijke dingen om 8:15 op de fiets gestapt en daar kwam ik achter dat ik (geloof het of niet) een lekke ACHTERband had die heeeeel langzaam leegliep. Dus nadat ik mijn voorband had geplakt had ik een lekke achterband, hoeveel pech met een fiets kan je hebben. Toen heb ik het risico toch maar genomen om naar DRC te gaan waar ik om 8:45 aankwam. En na een 2 dagen DRC bezoeken om video opnames te maken kon ik weer echt aan het werk. Mijn dag begon op de Splash Docks waar ik heb gespeeld met Jax, Cayo, Gypsi, Tanner, Aleta, Calusa, A.J., Kibby en nog meer dolfijnen. Dus ze hadden er zin in vandaag, om 10:00 was ik klaar en tot mijn verbazing waren er 2 Encounters terwijl er niks op het schema stond in de kantine. Dit kwam omdat de Day Captain van de dag het niet goed had gelezen dus ben ik snel meegelopen met degene die de Encounter gingen doen en mocht ik dus gaan assisteren. Het was een best interessante Encounter met Santini en Merina ik mocht deze keer serieus gaan helpen. Toen de gasten de “Dorsal Pull” deden samen met Merina en Santini mocht ik bij 2 van die “Pulls” op de steigers staan om de dolfijnen een heel rondje te laten gaan en er voor zorgen dat ze niet gingen afsnijden en dat ging als volgt. (Dorsal Pull: De gast houdt vast aan de rugvin van de dolfijn en wordt door het water heen getrokken) Maar goed ik moest dus aan de zijkant van het bassin gaan staan met een “targetpole” in mijn handen en zodra de Merina en Santini de bocht omkwamen moest ik een tik op het water geven zodat ze naar mij toekwamen en zo het hele rondje zwommen ik zorgde er ook nog voor dat ze sneller gingen zwemmen. Ik voelde me voor heel even een hele echt dolfijnentrainer. De rest van de Encounter is goed en gezellig verlopen. Vervolgens heb ik Alice (de Day Captain) een beetje geholpen met haar taken en kon ik even gaan rusten. Tot dat ik om 13:00 mijn 2e Encounter van de dag mocht gaan assisteren en dat was weer met Santini en Merina maar daar kreeg ik geen grote rol in te spelen al was het wel een hele leuke Encounter om bij te wonen. Om 14:00 gingen Johanna en ik de vogels hun lekkernijen geven en vervolgens het afval van de parkeerplaats opruimen en toen was het even een rust periode. Om 16:00 dus aan het eind van de dag mocht ik alleen de vogels schoon water geven voor de nacht en de kooien schoonmaken en dat was mijn dag bij DRC. Het was een behoorlijk drukke dag zelfs in de periodes dat ik eigenlijk niks had te doen had ik nog veel andere dingen te doen die zo klein zijn die je heel snel vergeet. Maar goed ik wilde om 16:45 gaan vertrekken maar dat ging dus niet, omdat ik een echte goed lekker achterband had dus heb ik het park afgezocht voor iemand die me naar huis wilde brengen. Gelukkig heb ik Katherine kunnen vinden en ze kon me naar huis brengen in haar auto met de fiets achterin. Ik was dus om 17:15 thuis waar ik eerst heb gegeten en vervolgens bezig gegaan met de achterband van mijn fiets. Soms toen ik aan het plakken was ben ik nog achter de computer gesprongen voor mijn dagboek voor wat afleiding. Het was echt en minuscuul gaatje dat ongeveer 1/10 was van een MILLIMETER. Maar ik heb hem kunnen vinden en dus ook succesvol kunnen plakken uiteindelijk was ik om 19:30 klaar. Toen kon ik eindelijk rustig televisie gaan kijken en een SMS’je van Nicole lezen hoe het vandaag in het Dolfinarium was ik las ook in het zelfde SMS’je dat ik de groetjes kreeg van de Nederlandse dolfijnentrainers Paul, Lindsey en Natasha. Ik ben deze avond om ongeveer 21:30 naar bed gegaan.

Het weer van Zaterdag 14 Februari 2009 op de Florida Keys

Het was echt een hele mooie dag het was wel heel vochtig maar dat vind ik niet erg en ik had niet veel last van de warmte de zon was goed van de partij en het werd zo’n 26 graden, gewoon heerlijk dus.

Zondag 15 Februari 2009 (dag 38 van 124)

En het was de zoveelste zondag dat ik aan het werk moest en dat vind ik absoluut niet erg om op een zondag aan het werk te gaan. Ik werd wakker 7:15 door de wekker en ging er redelijk makkelijk uit, na de gebruikelijke dingen ben ik om 8:15 op de fiets gestapt maar ik heb de eerste 800 meter niet over het fietspad gefietst want ik denk dat het slechte wegdek van het fietspad de reden is dat ik 2 lekke banden had laatste dagen. En ik weet ik neem wel een risico maar het is ook niet leuk om lekke banden te plakken, maar goed eenmaal op weg in de mist kwam ik halverwege een wielrenner tegen die al enige tijd achter me fietste en hij zij dat ik het redelijk goed deed met zo’n 18 mijl per uur (28 km/u) en ik heb zo’n 4 kilometer met hem meegefietst tot het einde van het fietspad voor dat ik de U.S. 1 op ging. Maar voor het einde gingen we nog een sprintje trekken waar wel een snelheid haalde van zo’n 22 mijl per uur (36 km/u) dus dat was wel even leuk. Ik was dankzij dit snelle ritje ook vroeg aangekomen bij DRC maar dat maakte niet zoveel uit ik was namelijk vandaag de Day Captain en moest extra dingen doen in de ochtend. Dus nadat ik het schema had opgehaald van de Encounters kon ik iedereen gaan inplannen maar het was een rustige dag maar ik hem mijn best gedaan om iedereen gespreid over de dag iets te laten doen, en zelf vind ik dat ik het goed heb gedaan. Mijn eerste activiteit was om 11:30, want toen ging ik in samenwerking met Sue de Splash Docks doen en deze keer was het best rustig behalve dat Santini en Merina heel er graag wilde spelen. Toen was het weer voor langere tijd erg rustig voor mij maar toen ik ging controleren of er “Walk In’s” (mensen die op het laatste moment te besluiten om te gaan zwemmen met de dolfijnen) waren voor andere Encounter in de middag kwam ik een groepje Nederlanders tegen die zich voor een Encounter hadden ingeschreven en niet zo heel goed Engels konden. Dus heb ik enige tijd met hun opgetrokken en ook de assistent geweest van die ene Encounter met Santini en Merina en de dolfijnentrainer Rick had al heel snel door dat ik dezelfde taal sprak dus gaf me extra ruimte om te spreken. Rick heeft me achteraf nog bedankt en dat was de zoveelste Encounter in een hele korte periode. Nederlanders vragen soms nog wel eens aandacht als je in het buitenland bent en dat kon ik deze keer wel merken, want iemand had een pleister nodig omdat hij zich had gestoten aan een rots. Dus na dat extra aandacht ben ik weer terug aan het werk gegaan, ik kon wel merken dat ze uit het Westen van Nederland kwamen (accent). Om 15:15 ben ik begonnen met het afval en het sorteren van afval van de kantine en de kantine van de trainers en toen ik bezig was moest ik even aan Rick vragen hoe hij hier bij DRC terecht was gekomen gewoon uit nieuwsgierigheid. En als je met hem praat is het een hele aardige jongen. En de dag eindigde met een Dolphins in Tune sessie waar ik weer de muziek mocht gaan draaien en na de sessie en na de dingen die een Day Captain moet doen voordat hij vertrekt ben ik om 16:45 vertrokken richting huis waar ik om 17:10 aankwam. Thuis heb ik rustig wat gedronken voordat ik weer op de fiets stapte naar de Circle K om mijn snackvoorraad aan te vullen. En om 17:50 ben ik bezig gegaan met uitpakken en de dagboeken die ik vrijwel iedere dag behandel. En om 18:30 ben ik aan mijn avondeten begonnen. En ik ga vanaf nu elke Woensdag, Vrijdag en Zondag in bad en dat betekende dus ook vandaag en dat heb ik ook gedaan iets na 19:00. Nadat ik in bad was geweest heb ik de rest van de avond nog televisie gekeken en uiteindelijk ben ik rond 22:00 gaan slapen. Maar voordat ik ging slapen heb ik nog even snel naar DRC gebeld voor berichtjes voor de Stand-by Medical Assist crew maar er waren helemaal geen berichtjes dus morgen gewoon een rustige dag.

Het weer van Zondag 15 Februari 2009 op de Florida Keys

De dag begon heel raar met een nieuwe betekenis voor mistbanken. De ene 500 meter reed ik midden in een mist bank en de ander 500 meter was er een strak blauwe lucht. De rest van de dag is het op een enkele stapelwolk zonnig gebleven, het was best wel vochtig (vandaar de mist in de ochtend) en voelde soms dus klam aan met een graad of 27.

Maandag 16 Februari 2009 (dag 39 van 124)

En vandaag werd ik weer wakker om gemaakt door de wekker om 7:15 maar ben zoals gebruikelijk nog lekker lang blijven liggen maar ik ging wel op tijd weg na dat ik het gebruikelijk had gedaan wat ik elke ochtend doe, tandenpoetsen en een ontbijtje. Om 8:15 vertrok ik richting in richting DRC en na zo’n 3 a 4 kilometer was het weer zover mijn 3e lekke band in 4 dagen tijd en dat moet bijna een nieuw record zijn! Maar goed ik heb dus 5 kilometer gelopen met de fiets aan mijn hand en ook op mijn schouder en kwam ik compleet gesloopt en opgedroogd aan bij DRC. Ik heb zelfs de laatste 2 kilometer zonder T-Shirt gelopen. Maar nadat ik was uitgerust ben ik dus rustig bijgekomen in de kantine en kon ik weer echt aan het werk iets voor 11:00, want toen stond ik ingepland om een Encounter te assisteren met een groepje van 5 personen, dolfijnentrainerster Marie en dolfijn Talon. Wat een best interessante Encounter en duurde ook best lang maar dat vond ik niet zo erg. Om 12:00 was er weer de wekelijkse meeting wat niet echt bijzonder was alleen er werd wel gepraat over dingen die ik niet mag prijsgeven aan ander dolfinaria’s. Dus voor en na de meeting had ik een rustperiode maar zodra de klok 1 uur sloeg begon het weer druk te worden. En dat heb ik echt altijd rond die tijd ik moest namelijk Marie helpen om 6 grote waterflessen van 20 liter naar de kantine van de trainers te brengen, maar eigenlijk had ik het toen best druk maar heb het toch gedaan. Vlakvoor dat ik een Encounter ging assisteren heb ik nog wat gegeten, omdat ik niet genoeg ik huis had tot en met vrijdag dus koos ik ervoor om vandaag in de middag bij DRC te eten. Toen ben ik naar het groepje opzoek gegaan die de 14:00 Encounter gingen doen en het waren eigenlijk 2 groepen maar daar hadden we wel rekening meegehouden. Dus mijn 2e Encounter van de dag met 5 personen, dolfijnentrainer Daniel en dolfijn Pax was het wel een leuke Encounter. Maar helaas durfde een jongen niet de “Dorsal Pull” te doen en ik heb hem nog geprobeerd over te halen maar dat had geen zin. Het werd wel gewaardeerd door de Daniel en de moeder van de jongen. Maar buiten dat was het een hele leuke Encounter. Om 15:00 mocht ik weer muziek gaan afspelen voor de Dolphins in Tune maar die ging niet door, want er was een training met dolfijn Tanner wat heel leuk was om te zien. Toen was het eigenlijk wachten om terug naar huis gebracht te worden en heb helaas vandaag niet zoveel met de dolfijnen geinteract. Uiteindelijk werd ik door Linda naar huis gebracht en kon ik weer gaan plakken, voordat de fiets in de auto werd getild werd er nog een grote doorn uit mijn wiel gehaald. En was het ook heel makkelijk om het groepje van 3 gaatje te vinden. Toen heb ik wat gedronken en met mijn dagboeken bezig gegaan voordat ik bezig ging met het plakken van mijn band. En toen ik aan het plakken was kwam ik er achter dat de doorn geheel door de band is gegaan want aan exact de andere kant van het de 3 gaatje was nog een ander gaatje. Dus ik ben er 100% zeker van dat de doorn geheel door de band is heen gegaan. En ik moet zeer binnenkort naar de K-mart om mijn plakkers aan te vullen. Ik was uiteindelijk om 19:45 klaar met deze “operatie”. En hopelijk hoef ik de rest van de week niet meer te plakken. Ik heb de rest van de avond televisie gekeken en ik ben na een lange, uitputtende dag om 22:00 naar bed gegaan.

Het weer van Maandag 16 Februari 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het overwegend zonnig weer met af een toe wat wolkenvelden en met een temperatuur rond de 24 graden was het een mooie dag.

Dinsdag 17 Februari 2009 (dag 40 van 124)

En vandaag ging de wekker weer als gewoonlijk om 7:15 en gelukkig toen ik wakker werd zat er nog steeds lucht in de banden van mijn fiets. Ik ben na het gebruikelijke ochtend ritueel om 8:15 vertrokken naar DRC en ik wist dat het een redelijk drukke dag ging worden maar ik was vandaag in het vishuis ingepland dus ik zou er niet zo heel veel van meekrijgen, ja dat had ik gedacht. Ik kwam na zo’n 25 minuten fietsen aan bij DRC en toen was alles nog rustig en ik begon gelijk mijn dienst in het vishuis en het eerste uur ging best rustig voorbij. Toen had Alice hulp nodig om vis huis de GROTE vriezer te halen en dat ging per golfkarretje en ik liet haar rijden, want toen ik voor het eerst op de golfkar ging kwam het niet echt goed. Dus nadat we vis uit de vriezer hadden gehaald waar het min 20 was gingen we weer terug naar het vishuis om de vis uit te laden. En ik moest de kartonnen resten met het golfkarretje na de vuilnisbak brengen dus dat was voor het eerst dat ik het golfkarretje bestuurde en dat liep heel goed af. Nadat ik het karton had gedumpt in de vuilnisbak reed ik de personeelsparkeerplaats op om te draaien en bovenaan de trap stond Becky die me riep. Ze had hulp nodig om zware spullen uit haar auto te halen en na het “Care Takers” gebouw te brengen dus ik met het golfkarretje naar de publieke parkeerplaats waar haar auto stond. En nadat de golfkar was ingeladen ging ik weer achter het stuur en naar het Care Takers gebouw gereden. Ik moest ook nog een grote koelbox met ijs vullen en daar had ik de golfkar ook voor nodig. Dus nadat ik heb rond gereden in de golfkar dacht ik, ik kan weer terug naar het vishuis want het was eigenlijk alleen de bedoeling om het karton naar de vuilnisbak te brengen. Maar ik kon nog niet gaan ik moest met diverse dingen helpen in voorbereiding voor een lunch. Tijdens het voorbereiden van de lunch had men ook iemand nodig voor een Encounter en ik moest snel opkomen dagen. Bij dat snel op komen dagen ben ik gevallen en heb nu dankzij een paar kiezels een paar gaatjes in mijn been. Dus ik heb de Encounter laten schieten en door Vanessa laten doen om eerst mijn knie te laten verzorgen. En iedereen was een beetje ongerust maar ik was gelukkig wel wat gewend en ben na de nodige verzorging gewoon weer terug naar het vishuis gegaan voor de laatste schoonmaakwerkzaamheden. Ik was klaar om 11:45 en dit betekende ook dat ik nog geen eens op de helft van de dag was en al zoveel had meegemaakt. Van 12:00 tot en met 12:45 was er een lunch ter ere van de vrijwilligers. “De Vrijwilligers Waarderings Lunch”. Want zonder de vrijwilliger (wat ik ben) zou DRC eigenlijk geen eens bestaan. De vrijwilligers in het park doen de meeste dingen en zijn eigenlijk ook het belangrijkste, natuurlijk zijn de trainers en ander medewerkers ook belangrijk maar de vrijwilligers doen het meeste werk. Dus na een heerlijk gratis lunch waar ik met heel veel vaste medewerkers maar ook vrijwilligers heb gepraat ben ik me gaan voorbereiden van de Encounter om 13:15. Deze Encounter was met 4 personen en met dolfijn Aleta, het was een hele leuke Encounter om te zien en het was ook een super gezellig groepje. En de volgende Encounter was om 14:00 en de regel van wie het eerst klaar was met zijn Encounter moet de volgende ook doen. We waren namelijk maar met z’n 4en vandaag en er waren 10 Encounters. Dus moest ik ook “een” Encounter doen van 14:00 en dat was met een groepje van 6 personen en met dolfijn Talon. En deze was ook weer heel leuk om bij te wonen en het klinkt raar maar het is echt een hele mooie baan. Je bent namelijk heel dicht bij de dolfijnen en hebt heel veel sociale contacten. En vrijwel gelijk na deze Encounter kon ik terug naar het vishuis voor mijn middagdienst en dat liep gelukkig wat minder druk af. Het was gewoon het gebruikelijke schoonmaken en afval bij de weg zetten en eindelijk had ik rust van 16:15 tot en met 17:00, want ik had me ingeschreven voor Dock Time. In de tussentijd heb ik gepraat met bezoekers maar ook geinteract met de dolfijnen en vooral met Cayo en Gypsi wat echt heel erg leuk was.

Dock Time “Interactietijd met de dolfijnen”

Nadat ik had geinteract ging ik naar de kantine om me te melden voor Dock Time en ze waren op mij aan het wachten maar ik was niet heel erg laat. Toen zijn Katherine, Clare, Vanessa, Alice, ik en toezichthouder Becky naar de steigers en vlotten gegaan. Eerst gingen Clare, Alice en Vanessa kijken bij dolfijn Tanner en ondertussen had ik een gesprek met Becky wat wel een leuk gesprek was. Nadat alleen Clare succes had bij Tanner probeerden Katherine en ik het bij Tanner en hij kwam even hallo zeggen en ik heb hem nog een High-Five kunnen geven maar daar is het ook bij gebleven. Toen ging we naar de andere dolfijnen waar Katherine en ik het eerst probeerden bij A.J. En vooral de laatste keren kwam A.J. me altijd gedag zeggen. Het is de regel om altijd tegelijkertijd op de knieën te gaan zitten maar deze keer was ik te snel maar dat werkte deze keer in mijn voordeel. Toen ik op mijn knieën zat kwam A.J. er vrijwel direct aan en ik kon hem van neus tot staart aanraken en dat was eigenlijk ook de enige interactie met A.J. Vervolgens heeft het hele groepje op Katherine na het geprobeerd bij de jongere dolfijnen en daar heb ik de borstvinnen van Gyspi kunnen aanraken en een paar korte aanrakingen op de ruggen van Cayo en Gyspi. Wat wel heel leuk was dat ik mijn hand zo in het water had liggen dat de dolfijnen hun nostrum (snuit) in mijn hand konden leggen en dat wilde Gypsi ook doen. En kort nadat ik Cayo nog even kon aanraken was onze Dock Time voorbij. Dit was de een minder succesvolle Dock Time dan de afgelopen keren maar ik ben sowieso blij dat ik vandaag weer dolfijnen heb kunnen aanraken.

Toen is het hele groepje terug naar de kantine gelopen waar ik tijdens de wandeling weer een gesprek had met Becky en tijdens het gesprek verontschuldigde Becky zich nog voor mijn kleine wondjes in mijn been en zei ze nog dat ik het heel goed had gedaan vandaag. En dat is natuurlijk altijd leuk om te horen, vervolgens ging iedereen weg en ik natuurlijk ook en dat was om 17:45. En na een hele snelle rit was ik om 18:00 thuis waar ik snel mijn spullen had uitgepakt en vrijwel direct weer op de fiets gesprongen, omdat ik nog mijn drinkvoorraad moest aanvullen. Om 18:15 was ik weer thuis en kon ik rustig wat gaan drinken en even de hoogte punten opschrijven in mijn schriftelijke dagboek. Ik ben toen vrijwel direct begonnen met eten koken en heb om 18:45 heerlijk gegeten, na mijn avondmaal ben ik achter de computer gesprongen voor een update voor mijn digitale dagboek. Ik had vandaag wel soms moeite met adem halen in verband met spierpijn in mijn hele boven lichaam door het tillen van de fiets op mijn schouders voor 2 a 3 kilometer van gisteren. De rest van de avond heb ik zo als gebruikelijk televisie gekeken en dat was voornamelijk “American Idol”, ik ben deze avond om 22:00 gaan slapen.

Het weer van Dinsdag 17 Februari 2009 op de Florida Keys

Het was een overwegend zonnige dag met af en toe een stapelwolkje en met een graad of 23 was het heerlijk. Er stond wel een stevige wind uit het Oosten.

Woensdag 18 Februari 2009 (dag 41 van 124)

En vandaag ging de wekker weer om 7:15 maar ik wist na dat ik deze werkdag achter de rug had dat ik 2 dagen vrij heb. Niet dat ik het niet leuk vindt om te werken maar een vrije dag kan geen kwaad. Dus na het gebruikelijk ochtend ritueel ben ik weer om 8:15 vertrokken richting DRC met een stevige tegenwind kwam ik toch nog zo’n 25 minuten later aan bij DRC. De eerste uren van de dag verliep rustig met speciale opdrachten zoals boekjes klaar maken voor de mensen die de komende weken gingen zwemmen met de dolfijnen. En dat deden we natuurlijk met meerdere personen waardoor het heel gezellig was. Om 11:30 ben ik samen met Kris naar een vuilnisbelt gereden op Long Key om afval te dumpen (papier) en dat was wel een leuk ritje. Long Key is richting Miami en 10 mijl verwijderd van DRC dus dat was wel een mooi ritje over de bruggen van de Keys. Nadat dat klusje was geklaard heb ik geluncht en iedereen was gewoon zo vrolijk vandaag. Om 13:00 stond ik ingepland om een Encounter te assisteren samen met de dolfijnen Santini en Merina en een groepje van 6 mensen. Maar er gebeurde niet zo heel veel bijzonders tijdens deze sessie en de mensen waren best saai. Van 14:00 tot en met 15:45 had ik een rust periode waar ik achter de computer heb gezeten maar ook verder gegaan met DE speciale opdracht van de dag namelijk die boekjes in elkaar zetten wat wel heel gezellig is met de collega’s die ik heb. Om 15:45 stond ik weer ingepland om een Encounter te doen, en dat was gelijk de laatste van de dag. Het was met dolfijn Therisa en 2 meiden en het was wel gezellig om zo’n klein groepje te hebben en Therisa is zo’n lieve dolfijn en hilarisch. Toen de Encounter was afgelopen moest ik de tijd opschrijven van hoelang de personen in het water zijn geweest (moet bij iedere Encounter) en daar nog even alle trainers begroet. Na deze Encounter zat mijn dag erop en kon ik weer terug naar huis gaan. Om 16:50 vertrok ik terug naar Coco Plum en daar was ik om 17:10 en mijn weekend kon gaan beginnen. Eerst heb ik rustig voor de televisie gezeten met een hapje en een drankje en vervolgens ben ik bezig gegaan met mijn dagboeken. En om 18:30 ben ik aan mijn avondeten begonnen en nadat ik had gegeten ben ik rond 19:00 in bad gegaan.

Het weer van Woensdag 18 Februari 2009 op de Florida Keys

Het was een best mooie dag vandaag met wel wat wolkenvelden maar de zon was ook goed vertegenwoordigd vandaag. Met een graad of 24 was het weer een hele mooie dag op de Florida Keys.

Donderdag 19 Februari 2009 (dag 42 van 124)

Op mijn eerste vrije dag van de week werd ik uit mezelf wakker rond 9:00. Natuurlijk ben ik eerst televisie gaan kijken en vervolgens ben ik weer een beetje gaan schoonmaken, maar het schoonmaken duurt meestal niet langer dan 15 a 20 minuten bij mij. Dus ging ik al snel weer met een hapje en een drankje voor de televisie zitten. En van 11:15 tot en met 13:30 ben ik naar het strand gegaan om lekker in de zon te gaan liggen voor het eerst heb ik echt gezwommen in de Atlantische Oceaan tijdens dit bezoek aan Florida. Dus om 13:30 ben ik weer terug gegaan naar mijn huisje en daar even alles klaar gemaakt voor mijn tripje naar het centrum van Marathon. Maar eerst heb ik mijn moeder rond een uur of 14:00 gebeld. Voordat ik naar de wasserette ging moest ik nog even naar de benzinepomp om mijn vochtvoorraad aan te vullen maar nadat dat was gedaan ben ik om 15:30 vertrokken richting het centrum van Marathon. Eerst ben ik mijn kleren gaan wassen en vervolgens ben ik naar de K-mart gegaan om plakkers te halen voor eventuele lekke banden (hopelijk hoef ik deze helemaal niet te gebruiken). En als laatst heb ik gegeten bij de McDonalds voor mijn avondeten en om 17:40 was ik weer thuis. Eenmaal rustig wat gedronken heb ik mijn kleren opgehangen om te laten drogen en toen ben ik maar weer televisie gaan kijken en dat heb ik ook de hele avond volgehouden. Ik ben op mijn vrije dag toch nog vroeg gaan slapen namelijk om ..:..

Het weer van Donderdag 19 Februari 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het een zonnige dag met een matige wind uit het Zuidoosten en met een tempratuur rond de 27 graden was het een heerlijke dag op de Florida Keys.

Vrijdag 20 Februari 2009 (dag 43 van 124)

Vandaag werd ik uit mezelf wakker om 7:45 maar dit vond ik te vroeg om op te staan dus ben ik nog blijven liggen tot 9:15 voordat ik de televisie aan deed. Het beloofde een rustige dag te worden. Alleen aan het eind zou het iets drukker gaan worden. Maar het grootste deel van de ochtend en middag heb ik achter de computer gezeten en televisie gekeken. De eerste activiteit was om 14:45 want toen stapte ik op de fiets naar de Circle K om mijn snackvoorraad aan te vullen maar na 15 a 20 minuten was ik alweer terug en kon ik nogmaals 30 a 40 minuten niks doen. Het huis was ook schoon en mijn kleren waren nog niet echt droog dus zat er niks anders op dan wachten. Om 15:45 ging ik op de fiets richting centrum van Marathon daar heb ik even achter internet gezeten om mijn treinticket te boeken voor mijn reis naar Orlando in April. Verder ben ik nog naar de Publix geweest en naar een restaurant gegaan om wat te eten, uiteindelijk was ik om 18:05 weer thuis. Toen ik thuis was ben ik begonnen met uitpakken van mijn boodschappen en heb de vaatwasser aangedaan, kort daarna heb ik het nieuws gekeken en om 18:30 ben ik begonnen met het kleren opvouwen en mijn lunchpakketje klaarmaken voor morgen, want morgen moet ik weer gewoon aan het werk. En het is vandaag ook weer vrijdag dus ik ben rond 19:00 ook in bad gegaan. Toen ik in bad was geweest heb ik DRC gebeld omdat ik morgen als Stand-by stond voor een Medical Assist maar ook deze keer weer niet. Ik heb de rest van de avond rustig televisie gekeken en muziek geluisterd, uiteindelijk ben ik om 23:00 naar bed gegaan.

Het weer van Vrijdag 20 Februari 2009 op de Florida Keys

Het was vandaag een zonnige dag met een stevige wind uit het Noorden waardoor het soms kouder aanvoelde dan het eigenlijk was. Met een tempratuur rond de 21 graden was het 5 graden onder normaal voor eind Februari.


En dat was het weer voor deze week volgende week zaterdag 28 februari kunnen jullie gaan lezen wat ik aankomende week allemaal heb meegemaakt.

Groetjes Jeffrey,

PS. Als je nog graag een kaartje naar me wilt sturen kan dat via het volgende adres:

Jeffrey Kregel
102 Avenue D
Appartment 3
Marathon, FL 33050-4071
United States of America

En als je een kaartje naar Amerika stuurt vergeet dan niet een internationale of een prioriteit postzegel te gebruiken. Want als je gewone postzegels gebruikt doet het kaartje er langer over dan normaal of komt helemaal niet aan.

  • 28 Februari 2009 - 14:43

    Nicole:

    Aaah ik wil dat het hier ook zo lekker weer is.
    Naja ik ben benieuwd wat je van me verrassing vind !
    Mandy en ik gaan morgen weer even lekker naar dolfi toe.
    Van het vorige bezoek aan dolfi staan de foto's al op me hyves !

    Ik spreek je snel !

    Groetjes

    Nicole

  • 08 Maart 2009 - 20:39

    Ik:

    jfiohfhufocghfuohnjhnjpd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 49340

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: