Dag 30 t/m 36 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Dag 30 t/m 36 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Dag 30 t/m 36

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

14 Februari 2009 | Verenigde Staten, Marathon

Hey Familie, Vrienden en andere geïnteresseerden.

Na enkele technische problemen met de computer kunnen jullie niet gedetailleerd lezen wat ik heb meegemaakt van zaterdag 7 februari t/m woensdag 11 februari want deze gegevens zijn verloren gegaan. Daarom krijgen jullie een kleine samenvatting over deze dagen maar vanaf donderdag 12 februari kunnen jullie weer alles gedetailleerd volgen


Zaterdag 7 Februari t/m Woensdag 11 Februari 2009 (dag 30 t/m 34 van 124)

Even een korte samenvatting van de afgelopen dagen bij DRC:

Zaterdag

Op zaterdag kwam ik om 8:40 aan bij DRC voor mijn zoveelste werkdag. Ik heb eigenlijk niet zo heel veel gedaan ik heb 2 keer geholpen met de vogels. In de ochtend een Encounter assisteren en aan het eind van de dag D.J. geweest bij de Dolphins in Tune sessie. En ik ging om 16:30 weer terug naar huis.

Zondag

Op zondag kwam ik ook om 8:40 aan bij DRC. Vandaag stond ik ingepland in het vishuis en moest ik dus in de ochtend en middag daar helpen. Tussen mijn diensten in het vishuis door mocht ik vlak voor het middag uur nog de Splash Docks schoonmaken en om 14:00 nog een onverwachte Encounter assisteren, omdat ik de enige die beschikbaar was. En mijn dag eindigde om 16:15.


Maandag

Vandaag was het een bijzondere dag omdat ik alweer een maand in de Verenigde Staten was maar ook nog andere dingen meegemaakt vandaag. Ik moest onder andere mijn kansen bij het Educatie Team opgeven gewoon, omdat mijn Engels niet goed genoeg is om lange presentaties te geven. Maar ik kreeg vandaag ook te horen dat ik morgen bij de verplaatsing van Tanner aanwezig moest zijn en stond ik dus Stand-By. De rest van de dag was niet echt interessant ik heb meegeholpen met de vogels, Splash Docks schoongemaakt en aan het eind van de dag nog DJ geweest bij de Dolphins in Tune sessie

Dinsdag

Deze dag was ik vroeg bij DRC voor de verplaatsing van Tanner. En ik ging samen met Vanessa voor het eerst in mijn DRC geschiedenis in een wetsuit. Al zijn we niet het water in geweest, omdat het gewoon zo goed ging dat de Stand-by’s niet nodig waren. Dus kon ik deze dag gewoon mijn vishuis dienst draaien in de ochtend en middag ook heb ik om 14:00 nog een Encounter kunnen assisteren. En aan het eind van de dag had ik me nog ingeschreven voor Dock Time waar ik een eerste ontmoeting had met A.J. en een bijzondere ontmoeting met Cayo, ze bleef namelijk zo’n 30 seconden op haar zij liggen zodat ik haar heel rustig kon aaien was het super was! En ik ging om 17:20 terug naar huis.

Woensdag

Vandaag was degene die in het vishuis moest staan niet in staat om dat te doen dus ging ik voor de 3e dag in deze werkweek weer het vishuis in van mijn ochtend en middagdienst. Bij de middagdienst ben ik nog lang gebleven om met de laatste klusjes te helpen wat heel erg gewaardeerd werd en nog gezellig het gepraat me 1 van de dolfijnentrainers. Maar ik mocht ook nog een Encounter assisteren om 14:00. En deze dag ging ik om 16:30 terug naar huis.

Het weer van de afgelopen 5 dagen op de Florida Keys

Het was redelijk zonnig weer met tempraturen van zo’n 18 graden op zaterdag oplopend naar 24 graden op woensdag.

Donderdag 12 Februari 2009 (dag 35 van 124)

Na een rustige nacht ben ik om 9:00 wakker geworden en al snel uit bed gegaan. En na een kort ontbijt ben ik ook best snel de deur uitgegaan namelijk om 9:45. Ik ging zo vroeg de door uit om postzegels te halen en direct ook 2 brieven op de post te doen. Vervolgens ben ik naar de wasserette gegaan om mijn kleren te gaan wassen en nadat mijn kleren waren gewassen ben ik naar de kapper gegaan, want mijn haar was alweer best lang aan het worden. Ik was om 11:30 weer thuis en daar even rustig gegeten en gedronken toen ben ik rond 12:00 achter de computer gegaan en daar ging het ook mis met mijn gegeven. Ik ben een aantal foto’s verloren van Florida (gelukkig bleef ik hier nog voor 3 maanden en had ik ook wat foto’s op Hyves gezet) Dus daar maak ik me verder geen zorgen om, helaas ben ik ook al mijn Word-documenten verloren maar er staat een groot deel op internet en heb alles in mijn e-mail staan. Alleen van de laatste 5 dagen is wel vrijwel alles verloren gegaan. Nadat ik helemaal gefrustreerd was ben ik even op de fiets gestapt om naar de benzinepomp te gaan om drinken op te halen. En om 14:00 heb ik mijn moeder weer even gebeld en van haar kreeg ik te horen dat mijn moeder en mijn zus me gaan opzoeken van 21 maart t/m 28 maart hier in Florida! Nadat ik mijn moeder had gesproken ging ik op de fiets om naar DRC te gaan om wat filmfragmenten op te nemen voor een filmproject. Maar bij DRC heb ik niet alleen gefilmd maar heb ik ook Dock Time gedaan wat echt heel leuk was. Ik heb Tanner als enige kunnen aanraken en verder heb ik A.J., Calusa, Pandora, Gypsi, Cayo, Ras en Jax kunnen aanraken. En het groepje was ook super gezellig! Met Gypsi hebben Nicole en ik nog heel veel lol gehad, want ze ging op haar rug liggen en we konden haar steeds High-Fives geven! Na een geweldige Dock Time en nadat ik mijn filmfragmenten had ging ik weer naar huis. Het werd wel heel erg gewaardeerd dat ik op mijn vrije dag naar DRC kwam. Om 18:10 was ik weer thuis en daar ben ik direct achter de computer gesprongen om van alles en nog wat te doen en ik begin al een beetje aan de nieuwe situatie te wennen maar ik zag op de video opnames dit ik vandaag had gemaakt dat er een vieze vlek op de lens zat dus ik moet morgen terug om nieuwe opnames te maken maar dat vind ik niet zo erg. Uiteindelijk heb ik om 20:15 mijn avond eten gegeten en de rest van de avond heb ik televisie gekeken en nog achter de computer gezeten voor uitzoeken wat er precies aan de hand is. Ik ben deze avond om ..:.. naar bed gegaan.
Sorry, dat ik vandaag zo kortaf ben maar ik ben nog steeds een beetje gefrustreerd maar buiten dit computerissue heb ik een super leuke dag gehad.

Het weer op Donderdag 12 Februari 2009 op de Florida Keys

Het was vandaag gewoon zonnig en met een tempratuur van zo’n 28 graden was het een super dag op de Florida Keys!

Vrijdag 13 Februari 2009 (dag 36 van 124)

Vandaag werd ik uit mezelf wakker om 8:45 en heb ik de rest van de ochtend televisie gekeken met en hapje en een drankje. Maar vlak voor dat ik weer naar DRC wilde vertrekken rond 11:30 kreeg ik door dat ik een lekker voorband had. Net alsof Vrijdag de 13e zijn woord moest waar maken. Nadat ik succesvol mijn band had geplakt kon ik toch nog om 12:25 op weg naar DRC om nog filmopnames te gaan maken van het park en de dolfijnen. En daar werd ik met verbaasde gezichten verwelkomd vooral met het bericht ben je nou alweer op je vrije dag op de werkvloer. Maar ik heb deze keer wel goede opnames kunnen maken al was het wel mistig voor een groot deel van de dag. Nadat mijn missie was voltooid ben ik om 15:15 weer terug naar huis gegaan om de beelden op de laptop te zetten en later op de avond te gaan bewerken. En om 15:45 was ik weer thuis en ben ik direct achter de computer gesprongen. Vervolgens ben ik iets na 16:30 naar de McDonalds gegaan en vervolgens direct door naar de Publix voor mijn wekelijkse boodschappen ik was om 18:15 terug. Nadat ik alles had uitgepakt en de vaatwasser weer eens had aangedaan ging ik achter de computer om bezig te gaan met de DRC video. En daar was ik om 19:30 mee klaar en toen kon ik gaan beginnen met een lunchpakketje maken voor morgen op het werk, mijn kleren opvouwen die ik gisteren had gewassen, DRC bellen voor een Medical Assist (nee deze keer niet) en de vaatwasser opruimen. Hier heb ik een halfuur over gedaan, toen ben ik even rustig op de bank gaan zitten om televisie te kijken. Om 20:30 ben ik nog lekker in bad geweest en nagedacht over het Dolfinarium wat morgen weer open ging maar ook hoe snel de tijd hier in Florida gaat. Ik ben hier nu zo’n 5 weken en over 5 weken krijg ik bezoek van mijn moeder en zus die 1 week blijven, daarna zijn er 2 normale weken en vervolgens ga ik 1 week naar Orlando. Nadat ik naar Orlando ben geweest blijf ik nog 3 weken in Florida voordat ik naar huis ga. Dus het ziet er naar uit dat de tijd echt om gaat vliegen. Maar goed ik ben deze avond om 21:15 naar bed gegaan maar niet direct gaan slapen.

Het weer van Vrijdag 13 Februari 2009 op de Florida Keys

De dag begon bewolkt tot zelfs mistig en pas om 14:30 begon de zon er echt door te komen. Desondanks de zon er laat doorheen kwam werd het toch nog zo’n 24 graden.


Nou dat was het weer voor deze week. Volgende week zal ik weer een lekker lang, gedetailleerd verhaal online zetten. En hoe het er nu naar uit ziet zal dat weer op zaterdag gebeuren, dus houdt deze website in de gaten op de 21e!

Groetjes Jeffrey,

Als je nog een kaartje naar Amerika wilt sturen kan dat via het volgende adres:

Jeffrey Kregel
102 Avenue D
Appartment 3
Marathon, FL 33050-4071
United States of America

  • 15 Februari 2009 - 14:33

    Wilco:

    Hee Jeff,
    Leuke verhalen man!
    Er is ook weer een hoop gebeurt in het Dolfi, een zeeleeuw overleden Lina, en twee nieuwe stranders in SOS. Evert en Stef heten ze. Gaat goed met Evert, Stef is nog erg traag.
    Verder gister een recordpoging zoenen die is verbroken. Het was erg druk in het Dolfi.
    Weet je nog of je na Antibes gaat?
    Succes daar! En ik hoop nog wat van je te horen!

    Groetjes Wilco

  • 20 Februari 2009 - 10:17

    Renske:

    Hey Jeffrey echt goed weer wat van je te horen. Moest met de zoendag werken had er erg veel zin in. Helaas stond ik filmtheater dus eigelijk was er niks te doen.
    We hebben ook een nieuwe eerste medewerker Wim heet hij. Wel een leuke gozer.

    Groetjes Renske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 2133
Totaal aantal bezoekers 49338

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: