Dag 44 t/m 50 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Dag 44 t/m 50 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Dag 44 t/m 50

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

28 Februari 2009 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo Familie, Vrienden en andere geïnteresseerden!

Nu kunnen jullie gaan lezen wat ik allemaal heb meegemaakt in de week van zaterdag 21 februari tot en met vrijdag 27 februari 2009. Veel plezier!


Zaterdag 21 Februari 2009. (dag 44 van 124)

En na twee dagen een beetje hebben uitgeslapen ging de wekker weer om 7:15 maar natuurlijk bleef ik nog even liggen. Ik ben er ruim op tijd uit gegaan om me klaar te maken voor de dag en om 8:15 vertrok ik naar DRC waar ik om 8:40 aankwam. Eerst ben ik achter de computer gaan zitten om mijn verhalen te uploaden maar ik had maar tijd voor 1 website, de andere moest ik dus later op de dag gaan doen. Ik moest namelijk de Splash Docks schoonmaken maar Alice hielp me wel een beetje mee met een aantal platforms, ik heb de leukste interacties vooral gehad met A.J. en Tanner de rest van de dolfijnen waren tamelijk rustig. Toen ik bijna klaar was moest ik naar de vogels toe om Alice ook een handje te helpen en dat ging ook best goed. Toen was er een rustige periode van lekker zitten en praten en kon ik ook weer achter de computer om mijn verhaal up-te-loaden voor mijn andere site. Om 13:00 werd het echter wat drukker, want er waren 3 Encounters om 13:15 dus er waren ook 3 “moniters” (dat is de officiële naam voor Encounter assistenten) en ik had op de lijst gezien dat er ook 2 Nederlanders waren dus daar heb ik ook nog heel kort meegepraat. Mijn Encounter was met een heel gezellig groepje van zes mensen, dolfijn Talon en dolfijnentrainster Julie en het was ook een hele leuke Encounter om te doen. Ik had niet de Nederlanders in mijn groepje maar dat maakte voor mij niet zoveel uit, het groepje dat ik had was als eerste klaar met de Encounter en ik was dus ook als enige beschikbaar om de Encounter van 14:00 te doen met voormalig vrijwilliger Johanna. Er was wel wat onduidelijkheid over of ik deze Encounter inderdaad ging doen maar uiteindelijk heb ik de Encounter toch gedaan met een groepje van 4, dolfijnentrainer Rick en de 2 jongere dolfijnen Gypsi en Cayo. Tijdens de Encounter werd ik een aantal keer om hulp te bieden aan de gasten, namelijk 1 gast wilde toch op het laatste moment toch nog een reddingsvest voor de “Dorsal Pull” dus moest ik nog snel een reddingsvest ophalen. Verder was het een hele leuke Encounter en vooral dat kwam vooral omdat er een collega van me in het water lag. Achteraf ben ik bedankt door Rick en heb hem ook bedankt dat hij me zoveel vrijheid gaf om op het vlot te bewegen. Na de Encounter en een korte rust periode heb ik in eerste instantie met Day Captain Diane het vuilnis opgehaald maar ze was ook ergens anders hard nodig dus moest ik het op het laatst allemaal zelf doen. En mijn dag zat er nog niet op want ik moest ook nog de vogels schoonwater geven, de kooien schoonmaken en de kommen schoonmaken. Dat laatste werd gedaan door Diane, omdat ik best had gewerkt vandaag. Diane is opzich wel aardig maar kan soms ook heel irritant zijn en ze brengt me heel vaak in twijfel over mijn Engels, omdat ik alles moet herhalen maar ik weet dat mijn Engels gewoon goed is. Als laatst moest ik gewoon een rondje maken over het park om bij de dolfijnen te zijn en daar heb ik nog een beetje interactie gehad met Ras, A.J. en Pandora wat heel erg gaaf blijft om met dolfijnen te communiceren. Uiteindelijk ben ik om 17:00 vertrokken richting Coco Plum waar ik om 17:20 aankwam. Toen ik thuis was heb ik eerst mijn tas uitgepakt, een tussendoortje gegeten en vervolgens bezig gegaan met mijn dagboeken en televisie gekeken. En om 19:00 was ik aan mijn avondeten begonnen en toen ging ik weer televisie kijken wat ik tot 22:30 heb volgehouden en toen ben ik ook gaan slapen.

Het weer van Zaterdag 21 Februari 2009 op de Florida Keys

Het was een overwegend zonnige dag met soms wat wolkenvelden en een stevige wind uit het Oosten voelde het soms wat cool aan. Maar het was nog steeds zo’n 22 graden.

Zondag 22 Februari 2009. (dag 45 van 124)

Na een redelijke nachtrust werd ik toch moeilijk wakker deze ochtend maar de wekker ging natuurlijk wel gewoon weer om 7:15 en toen ben ik natuurlijk bezig gegaan met de dagelijkse verzorging en een mini ontbijtje. Vervolgens ben ik om 8:15 weer op de fiets gestapt richting DRC waar ik na een rustige rit 25 minuten later aankwam. Ik heb eerst even achter internet gezeten voor mijn e-mail en andere dingen, toen moest ik de Splash Docks schoonmaken samen met Sue en we hadden de taken verdeeld. Maar er was niet zoveel interactie tussen mij en de dolfijnen alleen Aleta, A.J. en Tanner kwamen even kijken maar daar is het ook bij gebleven. Toen ik klaar was heb ik nog bij de vogels geholpen en om 10:00 was er weer een rustige periode. Om 11:00 moest ik een Encounter assisteren en het was weer een gezellige Encounter. Deze keer een klein groepje van 3 personen, dolfijn Theresa en dolfijnentrainster Julie. Dus na deze zeer leuke Encounter moest ik nogmaals op de vlotten om voor de 2e keer van de dag de Splash Docks schoon te maken en deze keer werd ik geholpen door Sarah-Jane. We waren ook maar met z’n drieën vandaag en dat was precies genoeg. En toen ik bezig was met schoonmaken heb ik nog interacties gehad met Gypsi, Ras en Pandora was heel erg leuk was. Dolfijnen zijn goed in staat om mensen van hun werk af te houden. En om 13:00 was er weer een Encounter die ik mocht assisteren, er waren maarliefst 3 groepen tegelijkertijd en gelukkig waren we ook met zijn drieën. Ik had deze keer een groep van 6 personen en deze keer met dolfijn Talon maar dezelfde dolfijnentrainster Julie, maar ze is wel aardig dus was het een leuke Encounter om te kijken. Het groepje zelf was ook heel leuk dus dat uurtje ging ook heel snel voorbij. Toen was er een echte rustige periode van 14:00 t/m 15:30 maar in deze tussentijd heb ik wel een reservering gemaakt voor mijn eigen Encounter op Zondag 10 mei 2009, het is gewoon om afscheid te nemen van de dolfijnen. Dus op mijn allerlaatste volle dag in Florida ga ik met dolfijnen zwemmen die ik heel goed ken! En heb natuurlijk ook nog gewoon bij de dolfijnen gezeten. Als laatste heb ik vuilnis opgehaald en aan de weg gezet van een deel van het park en heb ik vrijwel alleen de laatste dingen gedaan bij de vogels. En dat is vogels schoon water geven, het verblijf schoon spuiten en de kommen van eten en drinken afwassen en daar was ik om 16:45 mee klaar. Als laatste heb ik weer een rondje gemaakt bij alle dolfijnen waar ik nog even leuke interacties had met Ras en A.J., ik denk dat ik nu elke dag zo’n rondje ga maken. Het is net zoals in het Dolfinarium dat ik altijd aan het eind van de dag bij de glaswand ging zitten totdat ik werd verzocht om weg te gaan. Maar deze keer kan ik zelf bepalen wanneer ik weg ga want ik werk bij DRC! Ik ben uiteindelijk om 17:00 op de fiets gestapt en na een rustige fietstocht van 20 minuten was ik weer thuis. Toen ik thuis was heb ik wat gegeten en gedronken en vervolgens ben ik bezig gegaan met mijn dagboek en verslag. Daarna heb ik televisie gekeken en ondertussen was ik ook aan het avondeten begonnen. En omdat het alweer zondag was ben ik ook weer in bad geweest rond een uur of 19:00 nadat ik in bad was geweest heb ik me bezig gehouden met een lunchpakketje maken voor morgen. En ook DRC gebeld omdat ik weer Stand-by stond als Medical Assist maar zoals gewoonlijk belde ik voor niks. De rest van de avond heb ik televisie gekeken en uiteindelijk ging ik om 22:00 slapen.

Het weer van Zondag 22 Februari 2009 op de Florida Keys

Het was een dag van zon maar ook midden op de middag met veel bewolking maar met een tempratuur rond de 25 graden was het gewoon super op de Keys.

Maandag 23 Februari 2009. (dag 46 van 124)

En de wekker ging weer om 7:15 en net zoals gisteren ging het toch wat moeizaam maar ik ben er nog wel ruim op tijd uitgegaan. En na de dagelijkse persoonlijke verzorging en een ontbijt ging ik om 8:15 weer de deur uit voor nog een werkdag bij DRC. En omdat ik elke keer zo vroeg vertrek van huis ben ik vrijwel altijd de eerste van de vrijwilligers op het park dus heb ik altijd rustig de tijd om op internet te gaan kijken. Mijn dag begon met het schoonmaken van de Splash Docks en dat was deze keer gewoon saai er waren wel enkele dolfijnen die kwamen kijken maar verder was het niet zo interessant, ik heb er bijna een uur over gedaan. En ik was gelukkig net op tijd klaar want ik moest om 10:00 een Encounter assisteren en dat was met een groepje van 6 personen (2 uit Zweden), dolfijn Pax en dolfijnentrainster Emily. Helaas waren de mensen uit Zweden niet zo heel aardig, want ze zeiden dat mijn Engels slecht was. Terwijl ze zelf nauwelijks Engels konden spreken dus heb ik hun tijdens het hele programma genegeerd. De overige 4 personen waren wel aardig en kwamen gewoon uit Amerika. Maar het was wel weer een leuke Encounter om te zien. Nadat ik de Encounter had gedaan kwam ik terug in de kantine waar ik me voor had gesteld aan de nieuwste vrijwilliger Jean uit Canada, maar vandaag ging ook een vrijwilliger weg dus was het meer aflossen. Toen hebben Jean en ik Becky geholpen om de beschermende omheining tegen de kou voor de vogels te verwijderen, omdat het weer begon op te warmen de komende dagen. Toen was er nog een meeting om 12:00 waar de nieuwe vrijwilliger natuurlijk werd voorgesteld en hebben nog over andere dingen gepraat. Ik had een rustperiode van zo’n ander halfuur en toen heb ik toen ik aan het eten was heb ik uitgebreid gepraat met mensen uit Utah en dat was wel een leuk gesprek. Om 13:45 moest ik me klaar maken voor mijn 2e Encounter van de dag en dat was met een groepje van 4 mensen, dolfijn Theresa en dolfijnentrainer Daniel. En het was gewoon de perfecte Encounter de mensen waren vrolijk en met dolfijn Theresa en de mannelijke dolfijnentrainer Daniel (er zijn namelijk maar 2 mannelijke dolfijnentrainers bij DRC) was het gewoon echt heel erg leuk! Na de Encounter moest ik nog 3 grote waterflessen van Caretaker’s naar de kantine brengen van de vrijwilligers. Maar daar had ik wel het golfkarretje voor nodig dus kon ik mijn rijvaardigheid weer uitproberen en dat ging gewoon super. Dus nadat ik de watervoorraad had aangevuld heb ik aan Kris gevraagd of ik eerder weg mocht om naar de Publix te gaan, omdat ik achteraf gezien te weinig in huis had. En dat was wel goed maar te herinnerde mij ook dat ik mijn 200 uur aan werken bij DRC al lang was gepasseerd en dat betekende dat ik een T-Shirt mocht uitkiezen van de souvenirs winkel. Dus nadat ik mijn gratis T-Shirt had uitgezocht moest ik nog even mijn deel van de afval in de grote vuilniscontainer dumpen en kon ik om 16:00 vertrekken. Vandaag heb ik het afsluit rondje even niet gedaan, omdat ik niet zoveel tijd had. Maar ik moet morgen toch weer aan het werk en ik ben dan Day Captain. Ik denk wel dat ik nog een ander T-Shirt ga kopen want het is zo moeilijk om te beslissen maar ik heb nog ongeveer 10 weken te gaan. Dus nadat ik vroeg was vertrokken vanuit DRC naar huis heb ik op het eind nog een heel mooi sprintje kunnen trekken en volgens mij ben ik nog nooit zo snel op de fiets gegaan in de VS dus dat was best gaaf. Vrijwel gelijk nadat ik thuis was gekomen heb ik even snel wat gedronken en gelijk weer op de fiets gesprongen richting de Publix. Nadat ik mijn aanvullende boodschappen had gedaan en om 17:40 weer terug in huis was kon ik eindelijk rustig uitpakken en ook mijn post open maken. Ik had namelijk een brief binnen gekregen van Rick uit Vinkel wat ik heel erg kan waarderen dat ik post uit Nederland krijg. Toen ik rustig was bijgekomen ben ik met mijn dagboeken begonnen en heb het even afgewisseld met mijn avondeten. En zoals gewoonlijk heb ik de rest van de avond televisie gekeken tot dat ik om 22:15 min of meer ging slapen.

Het weer van Maandag 23 Februari 2009 op de Florida Keys

Het was een overwegend bewolkte dag en zo af en toen kwam de zon er wel even bij maar het was nog steeds heerlijk met een tempratuur rond de 23 graden.

Dinsdag 24 Februari 2009. (dag 47 van 124)

Na een matige nachtrust door de airconditioner van de buren waar ik wakker werd door gehouden en heb moeten verhuizen na de andere slaapkamer ben ik om 7:15 toch wakker geworden en heb nog even gelegen op bed. En uiteindelijk moest ik toch uit bed en dat heb ik ook gedaan en na een ontbijtje en persoonlijke verzorging ging het wel weer. Toen ben ik om 8:15 vertrokken en ik heb er een half uur over gedaan om naar DRC te fietsen in verband met een flinke tegenwind. En nadat ik was bijgekomen van deze redelijk zware routine rit kon mijn 3e dag als Day Captain beginnen. In het begin moest ik even op Jean wachten omdat ik van Kris het schema moest uitleggen aan Jean. En nadat ik mijn best had gedaan om het schema uit te leggen aan Jean moest ik haar achter laten in het vishuis. En ik mocht het schema van de dag opstellen en ik heb iedereen 2 Encounters kunnen geven (natuurlijk mezelf ook) en Vanessa heeft er achteraf 3 gedaan. Maar de eerst uren heb ik niet zoveel gedaan vooral controleren voor Walk Inns voor de Encounters, want opzich was het volgens het schema rustig maar door de Walk Inns werd het toch een drukke dag. Mijn eerste activiteit was om samen met Jean de Splash Docks schoon te maken en ondertussen moest ze ook bij Vanessa zijn voor de “Dolphins in Tune” dus dat werd met elkaar afgewisseld. Tijdens het schoonmaken waren er enkele interacties met Cayo, Aleta, Gypsi en Ras. Uiteindelijk waren we om 12:50 echt klaar en kon ik me alweer klaar maken voor mijn 1e Encounter van de dag en ik had mezelf ingepland samen met Jean, omdat ze nog niet alleen de Encounters mag doen werd deze met 2 personen gedaan. Het was een hele gezellige, enthousiaste groep van 6 personen, dolfijnentrainer Rick en dolfijn Pax. En het is soms echt de mooiste baan in het park want je zit op de steigers lekker naar dolfijnen te kijken en in de zon. Na de Encounter heb ik Jean gevraagd of ze enkele dingen voor me kon doen, omdat de Encounter uitliep en ik had om 14:00 mijn 2e Encounter van de dag mocht ze de tijd opschrijven en de mensen begeleiden naar de Fototiki. Dus om 14:00 had ik mijn 2e Encounter en Becky stond even Stand-by als moniter maar dat was niet nodig want de 3e persoon die we nodig hadden kwam er net op tijd. Mijn Encounter was een redelijk speciale omdat er een persoon was met een handicap (Special Needs Person) en dat was wel interessant om mee te maken. Het programma was met een groepje van 4 personen, dolfijnentrainster Lorieal en dolfijn Aleta. En het was weer een Encounter die behoorlijk uitliep maar dat maakte niet zoveel uit omdat ik niks meer had te doen tot en met 15:30. Uiteindelijk na deze leuke Encounter was ik om 14:45 echt klaar. En toen begonnen met diensten als Day Captain echt want ik moest improviseren omdat er nog een Encounter was om 16:00 en daar moest ik mensen voor inplannen. Maar dat is gewoon een leuke uitdaging en ik kan wel goed tegen stress, al zorgde dit niet voor stress. Om 15:30 begon ik met het afval bij de weg te zetten van mijn gedeelte van het park en mijn dag werd afgesloten samen met Taffy bij de vogels en dat ging beter dan ik had verwacht. Uiteindelijk waren we om 16:15 klaar en kon het wachten beginnen voor Dock Time. In de tussentijd heb ik gepraat met Jean over Canada maar ook over Nederland en natuurlijk wat haar ultieme doel is. Nadat Becky enige uitleg aan Jean had verteld over Dock Time konden we vertrekken richting de vlotten en ondertussen hebben we Clare ook nog opgepikt die vandaag haar ACT-dag had en dit was ook haar laatste werkdag.

Dock Time (Interactietijd met de dolfijnen)

Toen Becky, Clare, Jean en ik waren aangekomen bij de vlotten probeerden we het eerst bij A.J. en Tanner maar dat was geen groot succes en gingen we al snel door richting Pandora en Ras. Pandora zwom gewoon maar wat rond maar Ras wilde de hele tijd spelen met een stukje zeewier wat we steeds over en weer gooiden. En natuurlijk heb ik wel een aantal keer de kans gehad om haar te aaien. Na een tijdje zeewier hebben gegooid gingen we verder naar Jax, Cayo, Gypsi, Aleta en Theresa. Maar Aleta en Theresa lieten zich eigenlijk gewoon niet zien. De meeste interacties hebben we gehad met Jax uit wilde maar al te graag geaaid worden en met Cayo en Gypsi die wilde spelen met zeewier en natuurlijk een paar aanrakingen was het een goede Dock Time. En ik zal me zeker weer gaan inschrijven voor de Dock Time van volgende week dinsdag, Dock Time voor vrijwilligers word 2 keer per week gedaan namelijk op dinsdag en donderdag en aangezien ik elke donderdag vrij ben ga ik BIJNA altijd op dinsdag (er was 1 uitzondering zo’n 2 weken geleden).

Na deze redelijk geslaagde Dock Time ging het kleine groepje weer terug naar de kantine om onze spullen te pakken en weer terug naar huis te gaan. Bij het hek heb ik Clare nog een hand gegeven want dit kon wel eens de laatste keer zijn dat ik haar zag, en ze was een collega van me voor 2 a 3 weken. Ik ben om 17:50 op de fiets gestapt en was na een rit van 17 minuten thuis, dit ging zo snel omdat ik de wind deze keer in mijn rug had. En toen ik thuis was heb ik eerst voor de televisie gezeten met een hapje en een drankje en vervolgens ben ik bezig gegaan met mijn dagboeken. Om 19:30 ben ik aan mijn avond eten begonnen en de rest van de avond heb ik zoals gewoonlijk televisie gekeken, ik ben deze avond om ongeveer 22:15 gaan slapen.

Het weer van Dinsdag 24 Februari 2009 op de Florida Keys

Het was vandaag een zonnige dag op de Florida Keys met wel af een toe een klein wolkje wat voorbij kwam maar dat stelde niks voor. En met een tempratuur rond de 24 graden was het heerlijk!

Woensdag 25 Februari 2009. (dag 48 van 124)

En na weer een goede nachtrust werd ik 10 minuten voordat de wekker af ging uit mezelf wakker, maar natuurlijk ben ik nog een tijdje blijven liggen. En na het gebruikelijke ochtend ritueel ging ik om 8:15 de deur uit voor nog een werkdag bij DRC. Het was weer een zware rit want er stond weer een behoorlijke wind uit het Oosten wat het me soms erg lastig maakte, dus na 25 minuten fietsen kwam ik aan bij DRC. En ik stond vandaag ingepland in de viskeuken dus daar ben ik ook direct naar toe gegaan en heb daar van alles schoongemaakt tot een uur of 11. Toen ik uit de viskeuken kwam was het erg rustig ik heb achter de computer gezeten in de kantine en gepraat met mijn collega’s en bij de dolfijnen gekeken. Uiteindelijk had ik om 13:00 weer wat te doen namelijk een Encounter en dat was deze keer met alweer een gezellig groepje van 6 personen, dolfijnentrainster Jody en de dolfijnen Tanner en A.J. Het was een leuke Encounter om van dichtbij mee te maken en dit was voor mij ook de eerste keer dat ik een Encounter mocht assisteren met de dolfijnen Tanner en A.J. Dus na een redelijk lange Encounter was er weer een periode van niks doen aangebroken tot dat de klok 15:00 sloeg en ik kon weer terug de viskeuken in voor de middagdienst. Ik kon wel aan mezelf merken dat ik vandaag niet in de viskeuken wilde zijn, ik werkte niet zo hard als vorige keren. Maar ja, je kan ook niet elke dag je dag hebben. Dus nadat ik het afval van de viskeuken bij de weg had gezet ging ik weer terug naar de kantine en daar weer even gepraat met collega’s en uiteindelijk verliet ik DRC om 16:30 en kon mijn “weekend” beginnen. En na een rit van 20 minuten was mijn weekend ook begonnen, eerst heb ik mijn spullen uitgepakt en toen heb ik met een hapje en een drankje televisie gekeken. En om 17:30 was ik bezig met mijn dagboeken en nadat ik mijn verslagen had afgerond was het ook alweer bijna 18:00. Iets voor 18:30 was ik met mijn avondeten begonnen en nadat ik mijn eten had laten zakken ben ik om 19:00 in bad gegaan. Om 20:00 ben ik American Idol gaan kijken maar alleen voor de eerste 45 minuten omdat ik best moe was ging ik om 21:00 slapen.

Het weer van Woensdag 25 Februari 2009 op de Florida Keys

Vandaag leek behoorlijk veel op gisteren met veel zon en ook wat stapelwolkjes werd het weer zo’n 24 graden op de Florida Keys.

Donderdag 26 Februari 2009. (dag 49 van 124)

Na een goede nachtrust werd ik uit mezelf wakker om 7:15 en om 8:15 maar dat vond ik te vroeg om op te staan voor mijn vrije dag. Dus heb ik nog 1 uurtje geslapen en uiteindelijk ben ik om 9:15 echt wakker geworden. Ik heb eerst voor bijna anderhalf uur televisie gekeken en toen ging ik achter de computer om muziek te luisteren en mijn digitale verslag bij te werken. Iets voor 11:00 ben ik op de fiets gestapt om naar het tankstation te gaan om mijn vochtvoorraad aan te vullen waar ik uiteindelijk nog een kwartier over deed. Ik was rond 11:30 nog naar het strand gegaan maar daar ben ik niet lang gebleven. Ik wilde namelijk even gaan zwemmen maar door de harde wind die er stond (tot 50 km/u) ben ik snel weer terug naar huis gegaan. Thuis heb ik onder ander televisie gekeken en muziek geluisterd en verder was het wachten op de tijd. Iets na 14:00 heb ik mijn moeder nog gebeld voor mijn wekelijkse telefoontje en ik hoorde dat het heel goed ging in Nederland al was het nog steeds koud. En toen besloot ik maar vroeg richting de wasserette te gaan, omdat ik thuis niks meer te doen had dus was ik om 14:30 vertrokken. En met een forse Oostenwind ging de heenweg heel erg snel, toen ik mijn kleren in de wasmachine had gedaan ging ik even naar de Publix om hamburgers op te halen en even testen of ik kleine boodschappen en kleren wassen kon combineren. Maar dit viel vies tegen ik ben toen weer terug gegaan naar huis en dat duurde wel even voordat ik thuis was en ik kwam nog een paar regendruppels tegen. Toen ik thuis was heb ik mijn kleren opgevouwen en de hamburgers in de koelkast gedaan en dit ga ik waarschijnlijk niet weer doen. Toen ben ik weer richting het centrum van Marathon gegaan om toch nog even te eten bij de McDonald’s en nog achter internet gezeten, ik was uiteindelijk om 18:05 thuis. En de rest van de avond heb ik lekker muziek geluisterd maar natuurlijk ook gewoon televisie gekeken. Ik ben deze avond om 12 uur ‘s nachts op mijn verschoonde bed gaan liggen slapen.

Het weer van Donderdag 26 Februari 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het een mix van zon en wolken waarvan sommige uitgroeide tot een klein buitje en met een stevige Oostenwind was het toch met zo’n 24 graden een matige dag op de Florida Keys. Dit vooral dankzij de Oostenwind van 40 km/u.

Vrijdag 27 Februari 2009. (dag 50 van 124)

En na zo’n 9 en een half uur slapen werd ik rond 9:45 wakker en dat was redelijk laat voor mijn begrippen hier in Florida. Ik heb het eerste uurtje televisie gekeken met een hapje en een drankje en om 11:00 was ik weer achter de computer gesprongen om mijn digitale dagboek bij te werken en om een muziekje op te zetten. Vervolgens ben ik mijn kleren gaan opvouwen die ik gisteren heb gewassen en daarna ben ik iets voor 12 naar de Circle K gegaan om mijn snackvoorraad aan te vullen. Toen ik terug kwam van de Circle K heb ik het nieuws gekeken maar dat heb ik niet lang volgehouden, ik heb namelijk diverse zelfgemaakte video’s gekeken op de computer tot een uur of 13:30. Na een tijdje niks doen ben ik even op de fiets gesprongen om de rest van Fat Deer Key (waar ik op woon) te ontdekken dus heb ik de Coco Plum Drive afgereden tot het eind en daar kwam ik op een schitterend punt uit dat eindigde in de oceaan, daar heb ik nog op een bankje gezeten om te genieten van de zon maar ook het prachtige uitzicht wat ik had. En toen ben ik weer terug naar huis gegaan en wachten tot dat het ongeveer 15:30 was. Om 15:30 ben ik dus vertrokken richting het centrum van Marathon om nog even te gaan internetten, mijn wekelijkse grote boodschappen te doen en mijn avondeten daar ook gegeten. Ik heb ook voor het eerst geld uit de muur moeten halen om rond te komen, maar nu kan ik er de komende maand weer tegen aan! Dit alles duurde ongeveer 2 uur (inclusief 16 kilometer fietsen), ik was namelijk om 17:45 weer thuis. Toen ik thuis was heb ik mijn tas uitgepakt en alles een plekje gegeven waar ik ongeveer 10 minuten mee bezig was. En ik ging vlakvoor dat het weekend begon van alle ander Amerikanen en natuurlijk ook de meeste Nederlanders of ik nog post had en ja hoor, weer een ansichtkaart van Renske uit Harderwijk. Toen heb ik voor een klein uurtje televisie gekeken en om 19:00 ben ik in bad gegaan. En vrijwel direct nadat ik in bad was geweest heb ik DRC nog even gebeld omdat ik voor morgen weer Medical Assist stond, er waren wel enkele berichten. Maar geen van de berichten ging over het verplaatsen van dolfijnen of een medische controle voor dolfijnen., dus volgende keer beter! En nadat ik had gebeld kon ik de vaatwasser uitruimen en de rest van de avond heb ik televisie gekeken en uiteindelijk ben ik om 21:45 naar bed gegaan maar ik ben niet direct gaan slapen.

Het weer van Vrijdag 27 Februari 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het gewoon een heerlijke dag op de Florida Keys de zon was er goed bij, het waaide nog wel hard (niet zo hard als gisteren) en met een tempratuur rond de 25 graden was het heel goed te doen.

En dat was het weer voor deze week, volgende week zaterdag (7 maart) kunnen jullie gaan lezen wat ik aankomende week allemaal heb meegemaakt.

Groetjes Jeffrey,

PS. Als je nog graag een kaartje naar me wilt sturen kan dat via het volgende adres:

Jeffrey Kregel
102 Avenue D
Appartment 3
Marathon, FL 33050-4071
United States of America

En als je een kaartje naar Amerika stuurt vergeet dan niet een internationale of een prioriteit postzegel te gebruiken. Want als je gewone postzegels gebruikt doet het kaartje er langer over dan normaal of komt helemaal niet aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 49342

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: