Birthday and Volunteer @ DRC - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Birthday and Volunteer @ DRC - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Birthday and Volunteer @ DRC

Door: Jeffrey Kregel

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

09 Juni 2013 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo iedereen,

Nou daar is die dan, de derde blog vanuit de Verenigde Staten. In dit verslag lees je hoe de tweede week in de Florida Keys was, toen ik weer voor het eerste sinds 2011 vrijwilligerswerk deed bij het Dolphin Research Center. Zoals meeste wel van me gewend zijn schrijf ik nogal “uitgebreide” verslagen, veel lees plezier!

1 juni

Ja, mijn 24e verjaardag. Eigenlijk was het niet zo’n bijzondere dag, in de ochtend heb ik uitgeslapen tot 10:00 en heb rustig aan gedaan. Met de auto even weggeweest om onder andere een paar vergeten boodschappen op te halen, naar de kapper geweest. Dit was wel grappig want de medewerker herkende me nog van destijds, wat alweer 2 jaar geleden is. Ook wilde ik graag mijn kleren wassen, maar de wasserette waar ik dit altijd deed is failliet gegaan. Dus ging ik naar het bezoekers centrum van Marathon om te vragen waar de dichtstbijzijnde wasserette was, daar kwam ik een oude bekende van DRC tegen. Dus mijn aanwezigheid hier in Marathon heeft wel indruk achter gelaten over de jaren. Nadat ik mijn kleren had achter gelaten ging ik weer terug naar Duck Key, ondertussen was het keihard gaan regenen. Na het middaguur ben ik naar DRC gegaan om daar de rest van mijn middag door te brengen, maar door het onstuimige weer bleef ik binnen tot 15:00. Tijdens dit bezoekje ben ik een aantal keren nog gefeliciteerd en kon ik de dolfijnen ook nog even zien op mijn verjaardag. De rest van de namiddag en avond heb ik gewoon gerelaxed in mijn huisje en rustig aan gedaan.

2 juni

Mijn 2e dag van mijn weekend was redelijk vergelijkbaar met gisteren, rustig aan gedaan. Wel een klein uitje gemaakt zoals een kort bezoekje aan DRC, Coco Plum waar ik eerder altijd verbleef en ook de Seven Mile Bridge. Ook heb ik mijn kleren opgepikt van de wasserette, maar verder rustig aan gedaan. Lekker genieten van mijn vrije dagen, het weer was alleen niet zo mooi. In de avond was het rustig weer en ging ik op een klein uitstapje naar 1 van de vele bruggen, op de Long Key Channel Bridge heb ik 3 kilometer gelopen. Ook heb ik nog gesocialiseerd met mensen die aan het vissen waren op de brug, was wel gezellig. Verder nog veel dieren gezien zoals, haaien, vissen en roggen. Maar een (tenminste) 3,5 meter lange zaagvis was toch erg indrukwekkend. In de avond ben ik vroeg gaan slapen, klaar voor de werkweek!

3 juni

Eerste dag weer als vrijwilliger aan het werk bij DRC sinds september 2011, dus al een redelijk tijdje geleden. De dag begon sowieso al anders sinds ik op een andere locatie verbleef en dat ik beschikking had over een auto. De dag zelf was voor mijn een relatief rustige, heb geholpen met het klaar maken van het eten voor de vogels. Heb twee keer muziek afgespeeld voor een “Dolphin in Tune” sessie, verder heb ik in de middag nog even meegeholpen in de viskeuken. Maar eigenlijk was het verder een erg rustige dag bij DRC, niet een erg indrukwekkende terugkomst dag dus. Na de werkdag ben ik nog naar de Publix gegaan om nog enkele boodschappen te halen en de auto vol gegooid met benzine. Verder heb ik in de avond rustig aan gedaan, geen grootse dingen gedaan.

4 juni

Ook vandaag was het een relatief rustige dag bij DRC, later in de dag ging ik zelf op zoek naar activiteiten. Maar inprinciepe was ik vrijwel voor niks aanwezig tot ongeveer 14:00. Deed wel kleine klusjes maar eigenlijk niks bijzonders, verder veel gepraat met bezoekers en kijken waar ik zoal nodig was. Rond de klok van 2 uur ben ik samen met Jeanette het vuilnis gaan ophalen zowaar nodig was. Een uur later kon ik eindelijk mijn eerste Encounter gaan assisteren, het was een Encounter met dolfijnen Delta en Louie en trainer Wade. Was een leuke Encounter om bij te wonen, dolfijn Delta had erg veel energie. Het laatste uur heb ik niet zoveel gedaan, beetje geholpen met de afwas maar niks bijzonders. Wel had ik mezelf ingeschreven voor Dock Time, ik kon kiezen tussen dinsdag en donderdag. Ik heb voor de dinsdag gekozen, vanwege het slechte weer dat voor donderdag wordt verwacht.

Dock time zelf was leuk samen met Chelsea and Ali, dus met z’n 3-en en 22 dolfijnen voor onszelf. Dus dat ging wel goed komen dachten we zo, gelukkig dacht ik dat correct. Eerst gingen we de dolfijnen aandacht geven, voor dat we ze jello gingen geven. We hebben aandacht gekregen van Delta en Louie, Delta vond het leuk om te spelen met zeewier en Louie vond het “water spelletje” interessant. Ook hebben we ze nog even kunnen aaien, was natuurlijk leuk om even met de dolfijnen te spelen. Ook probeerden we het ook bij Cayo en Gyspsi, daar niet zoveel succes. Maar Gypsi gunde mij toch nog wel een “back-rub” wat ik erg kon waarderen. Vervolgens gaven we de rest van de dolfijnen de gelatine blokjes, waar ze erg veel moeite voor doen. Een erg geslaagde de Dock Time al zeg ik het zelf.

De daarop volgende avond was niet erg interessant, lekker uitgerust en redelijk vroeg naar bed gegaan.

5 juni

De woensdag en dus de derde dag vrijwilliger bij DRC, begon voor mij tamelijk goed. Eindelijk mocht ik weer de Splash Docks doen, dus het schoonvegen van de onderwater plateaus waar gasten op staan terwijl ze met de dolfijnen bezig zijn. Eigenlijk heb ik ze twee keer gedaan, in de ochtend als middag. Dus hier was ik erg blij mij, hier blijft het voor mij ook bij (tenminste als het aan mij ligt), het was gewoon leuk om het weer eens te doen. In de ochtend kwamen vooral Gypsi en Cayo even kijken en spelen, dit was ook het geval voor de middage. In de middag had ik ook interactie’s met Louie en de andere dolfijnen in de Front Lagoon, op een moment had ik 5 dolfijnen voor me liggen. Verder heb ik nog een Encounter geassisteerd en geholpen met de vogels. Het was weer een erg rustige dag, maar best warm en voor de verandering droog! Gedurende de uren dat ik “niks” te doen had ben ik vooral gaan praten met gasten op het park en verder rustig aan gedaan. We waren best snel klaar en konden we dus lekker vroeg naar huis, ik was best moe dus heb lekker gerelaxt gedurende de avond.

6 juni.

Nogmaals een erg rustige dag bij DRC, voor het overgrote deel van de dag was er niet zoveel te doen. Vooral gepraat met gasten en de dolfijnen geobserveerd. De enige wat drukkere tijden was tijdens het begin van de dag, tussen de middag en het eind van de middag. Heb onder andere geholpen met de vogels en heb ook nog een Encounter geassisteerd. Maar zoals ik al zei was het erg rustig vandaag. Rond 16:20 ging ik weer terug naar huis en ben tamelijk vroeg gaan slapen deze avond.

7 juni.

De laatste vrijwilligersdag voor aanzienlijke tijd bij Dolphin Research Center is hier. Voor de dag was ik gedeeltelijk ingedeeld om te helpen in de viskeuken, wat ik absoluut niet erg vond. Gewoon schoonmaken maar ook gezellig praten met de trainers, in heb anderhalf uur doorgebracht in de viskeuken. Er waren ook wat rustige periodes gedurende de dag, maar werd afgewisseld door verschillende activiteiten. Rond het middaguur heb ik mijn laatste Encounter geassisteerd en het was een best leuke Encounter, vooral de dolfijnen Delta en Flagler waren lekker bezig. Ook heb ik voor de staff van de technische dienst en educatie team een dienst verricht. Ik had een golfkar nodig om een aantal nieuwe stoelen verplaatsen van de ene locatie naar de andere. Maar de golfkar was volgeladen met kokosnoten dus die moest ik eerst dumpen, voordat ik de stoelen kon verplaatsen. Het was even een leuke bezigheid, waardoor de tijd redelijk snel ging. Om 14:00 mocht ik even DJ spelen om muziek af te spelen voor een “Dolphins in Tune” sessie. Natuurlijk een beetje up-beat nummers. Vanaf deze sessie werd het erg rustig en heb ik vooral tijd doorgebracht met het observeren van de dolfijnen. Uiteindelijk heb ik nog even geholpen met de vogels in de namiddag en toen was het tijd om naar uit te gaan, en uit te schrijven. Als ik het goed heb sluit ik af (voorlopig) bij DRC met 1.198 vrijwilligersuren. Het was nog geen echt afscheid, want morgen zal ik nog een paar uur doorbrengen voordat ik terug richting Orlando ga. In de avond heb ik rustig aan gedaan, gerelaxed, televisie gekeken en mijn koffer alvast deels ingepakt.

8 juni

De dag van de terugreis naar Orlando was aangebroken, rond 9:45 vertrok ik vanaf Duck Key om de sleutels van mijn appartement in te leveren. Nadat ik de sleutels had afgeleverd ging ik door naar Dolphin Research Center om daar de laatste 2,5 uur door te brengen voor vertrek naar Orlando. Al was ik een “bezoeker” toch heb ik even meegeholpen met een paar dingen, zoals nog even DJ spelen voor een “Dolphins in Tune” sessie en een zonnescherm opgehangen voor de dolfijnen. Als laatst ging ik een ronde doen over het park om afscheid te nemen van de mensen en de dolfijnen, altijd een vervelend moment. Ik kom terug maar wanneer is nog onbekend, dus dat is wel wat vervelend. Om 13:11 ging ik met mijn Toyota Camry richting Orlando, natuurlijk eerst over de prachtige Florida Keys en vervolgens het vaste land op van Florida. In totaal heb ik 2 korte stops gemaakt in West Palm Beach en Vero Beach, eigenlijk uit puur technische redenen. In West Palm Beach ben ik er achter gekomen hoe ik Cruise Control kon gebruiken en heb deze functie voor vrijwel de rest van de reis gebruikt. In Vero Beach ging ik mijn voorruit schoonmaken want het begon te regenen en door de muggen die op het raam terecht waren gekomen was het bijna geen doorkomen aan. De rest van de rit ging heel soepel, alle toll-wegen weten te ontwijken en toch een afstand afgelegd van 550 kilometer in 7 uur tijd. Rond 20:15 kwam ik aan bij de Days Inn waar ik altijd verblijf als ik in Orlando ben en kon ik me gaan klaar maken voor de aankomende 5 dagen in Orlando.

Net zoals vorige week was het ronduit een regenachtige week, de dag begon nog wel met zonneschijn gedurende het weekend en het einde van de werkweek. Doordeweeks heb ik nauwlijks de zon écht gezien, dit kwam vooral door laagdruk gebied boven de Golf van Mexico, wat later in de week uitgroeide tot Tropische Storm Andrea. Desondanks de afwezigheid van de zon en af en toe best regenachtig weer, was het niet koud. In de middag was het zo’n 28 tot 33 graden en ’s nachts niet kouder dan 24 graden.

Zoals altijd bedankt voor het lezen en tot de volgende update! Groetjes en “journey on” Jeffrey Kregel

Verslag uit: Verenigde Staten, Marathon

USA trip 2013

Hallo iedereen!

Leuk dat je weer mijn reis volgt die me deze keer voor de 12e naar Amerika zal brengen, dit keer zal het gaan om een 33 daagse reis naar Centraal en Zuid Florida met een kleine uitstap naar Zuid Californie.

Deze reis zou niet door alle mensen als "vakantie" beschouwd worden, sinds het nogal een drukke planning is. Natuurlijk zal ik ook tijd voor mezelf hebben en genieten van deze reis. Maar gedurende de laatste week van mei en eerste week zou juni, kan je zien als een werkweek. Net zoals in 2011 en 2012 zal ik weer meedoen aan een DolphinLab programma. Dit keer een meer geadvanceerde cursus van dit educatieve programma. Wat er allemaal gaat gebeuren weet ik wel, maar houdt het liever geheim, het is namelijk leuker als je het straks leest als ik op reis ben. In de eerste week van juni zal ik ook nog op de Florida Keys verblijven, om daar onder andere vrijwilligerswerk bij Dolphin Research Center te doen en ook om daar mijn verjaardag te vieren.

De overige 2 weken van mijn reis zullen meer privétijd zijn met een reisje naar Californie. Binnenkort zal ik mijn eerste reisverslag van deze reis uploaden om de planning en enige details te verhullen. Persoonlijk kijk ik erg uit naar deze reis en ben al aan het aftellen sinds ik terug kwam in september 2012.

Maar voor nu, groetjes van Jeffrey

"journey on"