A Few Days in Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu A Few Days in Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

A Few Days in Orlando

Door: Jeffrey Kregel

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

13 Juni 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo iedereen,

Nou daar is die dan, de vierde blog vanuit de Verenigde Staten. In dit verslag lees je hoe de tussen periode van 5 dagen in Orlando waren. Dus na terugkomst uit de Florida Keys en voor de reis naar Californie. Zoals meeste wel van me gewend zijn schrijf ik nogal “uitgebreide” verslagen, veel lees plezier!

9 juni

Dus weer terug in Orlando, maar het was eerst tijd voor dingen die gedaan moesten worden voordat ik mezelf weer ging vermaken in Centraal Florida. Zoals de huurauto terug brengen naar het vliegveld van Orlando, voordat ik de Toyota Camry terugbracht heb ik de tank nog vol gegooid bij een Wawa tankstation. 50 dollar lichter en 15 gallons zwaarder (dus een benzineprijs van ongeveer 65 eurocent per liter) ging ik opweg naar het vliegveld. Eenmaal de auto ingeleverd ging ik per bus richting de Publix om wat kleine inkopen te doen. Dit alles heeft met voor zeker 4 uur bezig gehouden, dus heb ik nog even rustig aan gedaan in mijn hotel kamer, voordat ik SeaWorld weer ging bezoeken. Rond 14:00 was ik terug in het park en ging vrijwel direct de dolfijnen bezoeken bij Dolphin Cove, daar had ik een paar leuke interactie’s met de dolfijnen. Verder heb ik nog een One Ocean show gekeken en verder lekker rondgewandeld, wat gegeten en rustig aan gedaan eigenlijk. Een uur voor sluitingstijd (18:00) ging ik terug naar mijn hotel om nog wat “administratieve dingen” af te handelen. Deze avond tamelijk vroeg gaan slapen om morgen er een mooie dag van te maken.

10 juni

Vandaag ging ik even uitslapen tot een uur of 10:00 voordat ik aan de dag begon. In de ochtend heb ik mijn kleren nog gewassen en nog andere kleine administratieve dingen, voordat ik rond de klok van 12:30 weer richting SeaWorld ging. Eenmaal in het park aangekomen ging ik richting Shamu Stadium voor de orkashow One Ocean van 14:00, beetje nat geworden maar wat wil je als je vrijwel vooraan zit. Vervolgens had ik wat downtime en ging ik even aandacht zoeken bij de dolfijnen in Dolphin Cove, zoals bijna altijd weer geslaagd. De dolfijnen vinden een bepaalde houding van de handen erg interessant en willen het ontdekken door er in te bijten. Ik ben nog niet gebeten maar wel dat ze mijn hand aanraakten zonder te bijten, dus gewoon nieuwsgierig maar ben wel zo voorzichtig als mogelijk. Na de dolfijnen begroet te hebben ging ik de dolfijnenshow Blue Horizons bekijken en zat in de vooraf gereserveerde “platinum holders” gedeelte, zo’n beetje de beste plek van het stadion. Vervolgens ging ik naar de zeeleeuwen show Clyde and Seamore, ook tijdens deze show in het “platinum holders” gedeelte gezeten. Al werd deze show op 3/4 wel onderbroken door een onweersbui en dus gestaakt. Nadat het weer veilig was om buiten rond te lopen heb ik de rest van de namiddag en vroeg avond doorgebracht bij Dolphin Cove. Weer een aantal succesvolle interactie’s met de dolfijnen, maar wel veel geduld getoond. Na een dagje SeaWorld ging ik nog even wat eten bij de McDonald’s en heb de rest van de avond lekker gerelaxed.

11 juni

Vandaag weer redelijk rustig aan gedaan, een beetje uitgeslapen maar de eerste uren van de dag bij het hotel doorgebracht. Lekker in de zon gelegen, muziek geluisterd en lekker gezwommen in het zwembad. Toen de lucht begon te betrekken ging ik weer richting SeaWorld, in het park eigenlijk niet zoveel ondernomen. Gesproken met een paar educatie medewerkers maar eigenlijk best veel tijd doorgebracht bij de dolfijnen van Dolphin Cove. Zoals vrijwel altijd weer aandacht gekregen van de dolfijnen, het is ook gewoon leuk om de dolfijnen te observeren. Wat eerder terug naar het hotel gegaan door de constant aanhoudende regen en begon het door de natte kleren koud te krijgen. De rest van de avond gerelaxed en verder geen bijzonderheden.

12 juni

De laatste dag in Orlando voordat ik naar San Diego vertrek op de dertiende, vandaag had ik weer afgesproken met mijn vriendin Brandy Hughes in SeaWorld. Ik was redelijk vroeg in het park en ging eerst een beetje aandacht zoeken bij de dolfijnen, ik werd herkent door 1 van de trainers en besloot rustig aan te doen. Wel had ik de kans om even een dolfijn te aaien, maar daar hield ik het bij. Toen naar de ingang van Manta gegaan omdat ik daar met Brandy had afgesproken, eerst gingen we de dolfijnen bezoeken onderwater. We hadden een paar speeltjes meegenomen en dan vonden ze prachtig! Vervolgens richting Shamu Stadium gegaan om de One Ocean show te bekijken, we zaten bij de slide-out maar het viel nog wel mee kwa nat worden. We konden de verkoeling wel gebruiken sinds het best warm buiten was, na de show hebben we de orka’s onderwater nog even bezocht. Daar enkele interactie’s met de orka’s, maar redelijk kort ze kwamen wel kijken wat wel erg leuk was. Toen weer terug richting Dolphin Cove om aandacht te krijgen van de dolfijnen, al was het opzich al fijn om af te koelen om de handen in het koelere water te houden. We hadden een “what up!” moment met 1 van de dolfijnen die vanuit het niks opdoemde, verder nog een paar andere dolfijnen die aandacht wilden. Toen hebben we de Blue Horizons show gekeken, dus nog meer dolfijnen! Het was ondertussen redelijk laat op de middag en begonnen trek te krijgen dus gingen we even wat eten. Nadat we onze magen weer vol hadden gingen we de sprong wagen om de nieuw Antarctica attractie te doen, gelukkig hadden we “front-in-line” pasjes die eenmalig door abonnee houders gebruikt konden worden, wat een lange wachttijd scheelde. De rit zelf was leuk en bijzonder in zijn soort, de attractie eindigde IN het gebied waar de penguins leefde. Dus de temperatuur was 0 graden Celsius en met slechts korte broek en t-shirt aan was het KOUD. Wat het extremer maakte was dat het buiten 34 graden was. Toch bleven we toch lang om de penguins van zo dichtbij te zoen, maar gingen redelijk snel naar buiten om op te warmen in de Orlando zon. We sloten de dag af met een bezoekje aan de beluga’s en vervolgens de dolfijnen bij de underwater viewing. Toen was het tijd om weer op huis uit te gaan, maar Brandy’s vriendin had auto problemen en kon niet opgehaald worden. Door de extreme onweersbui die er aankwam ging ze met me mee naar mijn hotel en daar hebben we nog even kunnen knuffelen. Na 40 minuten werd ze opgehaald door een familielid en kon ik begonnen met inpakken van mijn koffer voor mijn vertrek naar San Diego. Wat ik beleef in San Diego lezen jullie de volgende keer!

De dagen in Orlando qua weer waren relatief goed, wel dagelijks de onweersbuien die in de namiddag ontstaan maar relatief kort duren. Verder was het best zonnig en warm weer, in de middag was het zo’n 32 tot 34 graden en ’s nachts werd het niet kouder dan 21 graden. Lekker warm dus!

Zoals altijd bedankt voor het lezen en tot de volgende update! Groetjes en “journey on” Jeffrey Kregel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

USA trip 2013

Hallo iedereen!

Leuk dat je weer mijn reis volgt die me deze keer voor de 12e naar Amerika zal brengen, dit keer zal het gaan om een 33 daagse reis naar Centraal en Zuid Florida met een kleine uitstap naar Zuid Californie.

Deze reis zou niet door alle mensen als "vakantie" beschouwd worden, sinds het nogal een drukke planning is. Natuurlijk zal ik ook tijd voor mezelf hebben en genieten van deze reis. Maar gedurende de laatste week van mei en eerste week zou juni, kan je zien als een werkweek. Net zoals in 2011 en 2012 zal ik weer meedoen aan een DolphinLab programma. Dit keer een meer geadvanceerde cursus van dit educatieve programma. Wat er allemaal gaat gebeuren weet ik wel, maar houdt het liever geheim, het is namelijk leuker als je het straks leest als ik op reis ben. In de eerste week van juni zal ik ook nog op de Florida Keys verblijven, om daar onder andere vrijwilligerswerk bij Dolphin Research Center te doen en ook om daar mijn verjaardag te vieren.

De overige 2 weken van mijn reis zullen meer privétijd zijn met een reisje naar Californie. Binnenkort zal ik mijn eerste reisverslag van deze reis uploaden om de planning en enige details te verhullen. Persoonlijk kijk ik erg uit naar deze reis en ben al aan het aftellen sinds ik terug kwam in september 2012.

Maar voor nu, groetjes van Jeffrey

"journey on"

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2013

De terugreis en de volgende reis?

24 Juni 2013

Last week in Florida

18 Juni 2013

CALIFORNIA!

13 Juni 2013

A Few Days in Orlando

09 Juni 2013

Birthday and Volunteer @ DRC
Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 49340

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: