De terugreis en de volgende reis? - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu De terugreis en de volgende reis? - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

De terugreis en de volgende reis?

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

25 Juni 2013 | Nederland, Assen

Hallo iedereen,

Ongelooflijk genoeg is dit echt het einde van deze maand durende reis in de Verenigde Staten. Tijdens dit verslag lees je hoe de terugreis richting Nederland was en wat mijn toekomst plannen zijn. Zoals altijd veel lees plezier.

24 en 25 juni.

De dag begon al lekker vroeg door een slecht getimed telefoontje van mijn Nederlandse werkgever PostNL, ik werd namelijk rond 5:30 opgebeld. Ik heb geen gehoor gegeven aan deze oproep, simpelweg omdat ze donders goed weten dat ik nog op vakantie ben. Nadat ik nog 2 uur extra heb kunnen slapen ging de wekker, maar ben nog een extra 30 minuten blijven liggen voordat ik echt opstond. Nadat ik me had klaargemaakt voor deze lange reisdag vertrok ik vanuit mijn hotel rond 8:45 en ging ik zoals gepland nog een dik halfuurtje naar SeaWorld. Daar heb ik alleen tijd doorgebracht met de dolfijnen van Dolphin Cove, hier had ik enkele connectie’s met de dolfijnen waar ik persoonlijk wel blij om was. Ik stond op het punt om te vertrekken, totdat er nog 1 dolfijn langs kwam voor een perfecte “backrub” waar ik erg blij mee was. Na dit uiterst korte bezoekje aan SeaWorld ging ik richting het vliegveld van Orlando om de huurauto in te leveren. Nadat dat was gebeurd ging ik mezelf inchecken voor de vluchten richting Houston en Amsterdam, dit duurde ook niet zo lang. Kort daarna ging ik door naar de douane en de vertrekhallen. Ik heb nog enige tijd bij de gate gezeten en gebruik gemaakt van de gratis internet service. Rond de klok van 11:30 stapte ik het vliegtuig in die me naar Houston zou brengen en zo’n halfuur later steeg deze ook op. Tijdens het opstijgen kreeg ik nog een glimp te zien van SeaWorld, na een rustige 2 uur durende vlucht richting Houston kwam ik daar rond 13:00 aan. Natuurlijk een uur tijdsverschil tussen Orlando en Houston, dus kon ik mijn horloge een uur terug zetten. Op het vliegveld van Houston had ik ruim 2 uur de tijd om andere dingen te doen, zoals mijn verloofde Brandy opgebeld met mijn Amerikaanse mobieltje. Het was een leuk gesprek en goed om haar stem nog eens te horen, maar vrijwel de seconde nadat ik had opgehangen kwam de vrijwel logische emotionele reactie. Het voelde gewoon niet goed om terug naar Nederland te gaan, maar er zit gewoon niks anders op. Rond de klok van .15:00 stapte ik het vliegtuig in dat me uiteindelijk naar Amsterdam zou brengen. De vlucht zelf was tamelijk rustig, het was natuurlijk een gedeeltelijke nachtvlucht, wel was er af en toe enige turbulentie maar dat maakt de vlucht ook wat minder eentonig. Na een ruim 8,5 uur durende vlucht lande ik op de vroege dinsdag ochtend rond 7:30 op Amsterdam. Op de luchthaven natuurlijk mijn bagage opgehaald en nog enkele telefoontjes gepleegd, waaronder het overbodige belletje van PostNL van zo’n 24 uur geleden. Ik moest even wachten voordat ik met de trein naar Assen ging reizen, ik heb altijd nog een weekend-vrij abonnement. Maar door de weeks heb ik na 9:00, 40% korting op reizen. Dus nam ik de 9:03 intercity richting het Noorden, na 2 uur treinreizen zat mijn reis erop en werd ik opgehaald door mijn moeder op het station van Assen.

Toekomst plannen

Het originele plan na deze reis was eigenlijk om in het begin van 2014 richting Australië te gaan om daar mijn in januari geïmmigreerde oom en tante op te zoeken. Door de gebeurtenissen van de afgelopen weken en doordat ik nu officieel verlooft ben met Brandy zal ik dit moeten uitstellen. Mijn prioriteit nu is om de relatie tussen mij en Brandy te versterken, natuurlijk kan ik momenteel niet altijd naar Amerika afreizen maar ik zal mijn best doen om toch nog zoveel te gaan als mogelijk. Vandaar dat ik extreem aan het overwegen ben om eind december van dit jaar nogmaals af te reizen voor een 1,5 tot 2,5 week durende reis naar Florida. Binnenkort starten we met de procedure om te gaan trouwen in Amerika en dus uiteindelijk nationalisering tot Amerikaan in de toekomst. Hoe dan ook zal ik altijd met Nederlandse nationaliteit behouden, voor het geval dat. Maar hopelijk zal dat nooit gebeuren, ik voel me erg verbonden met haar en ik voel me vereerd om de rest van mijn leven met haar door te brengen. Dus ja grote plannen in het vooruitzicht en hopelijk een betere toekomst!

Zoals altijd bedankt voor het lezen en tot mijn nieuwe reis verslagen. Groetjes en “journey on” Jeffrey Kregel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Assen

USA trip 2013

Hallo iedereen!

Leuk dat je weer mijn reis volgt die me deze keer voor de 12e naar Amerika zal brengen, dit keer zal het gaan om een 33 daagse reis naar Centraal en Zuid Florida met een kleine uitstap naar Zuid Californie.

Deze reis zou niet door alle mensen als "vakantie" beschouwd worden, sinds het nogal een drukke planning is. Natuurlijk zal ik ook tijd voor mezelf hebben en genieten van deze reis. Maar gedurende de laatste week van mei en eerste week zou juni, kan je zien als een werkweek. Net zoals in 2011 en 2012 zal ik weer meedoen aan een DolphinLab programma. Dit keer een meer geadvanceerde cursus van dit educatieve programma. Wat er allemaal gaat gebeuren weet ik wel, maar houdt het liever geheim, het is namelijk leuker als je het straks leest als ik op reis ben. In de eerste week van juni zal ik ook nog op de Florida Keys verblijven, om daar onder andere vrijwilligerswerk bij Dolphin Research Center te doen en ook om daar mijn verjaardag te vieren.

De overige 2 weken van mijn reis zullen meer privétijd zijn met een reisje naar Californie. Binnenkort zal ik mijn eerste reisverslag van deze reis uploaden om de planning en enige details te verhullen. Persoonlijk kijk ik erg uit naar deze reis en ben al aan het aftellen sinds ik terug kwam in september 2012.

Maar voor nu, groetjes van Jeffrey

"journey on"

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2013

De terugreis en de volgende reis?

24 Juni 2013

Last week in Florida

18 Juni 2013

CALIFORNIA!

13 Juni 2013

A Few Days in Orlando

09 Juni 2013

Birthday and Volunteer @ DRC
Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 49338

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: