CALIFORNIA! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu CALIFORNIA! - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

CALIFORNIA!

Door: Jeffrey Kregel

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

18 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Diego

Hallo iedereen,

Nou daar is die dan, de vijfde blog vanuit de Verenigde Staten. In dit verslag lees je hoe de eerste dagen voor mijn in Californie ooit waren. Ik heb me vooral gefocussed op San Diego, maar heb ook een korte trip gemaakt net ten Noorden van LA. Zoals meeste wel van me gewend zijn schrijf ik nogal “uitgebreide” verslagen, veel lees plezier!

13 juni

Vandaag de reisdag naar Californie, de dag begon rustig en op schema helaas duurde het niet lang voordat ik vertraging had opgelopen. De busrit van International Drive naar Orlando International Airport ging goed, de bus reed op tijd en was ook ruim op tijd op het vliegveld. Vervolgens ingecheckt voor de 2 geplande vluchten van vandaag en kort daarna richting de “security check” gegaan. De instap procedure begon op tijd en het zag er naar uit dat het vliegtuig op tijd ging vertrekken. Door slecht weer in Washington moesten we uit voorzorg extra kerosine tanken omdat we om gingen vliegen, dit koste natuurlijk tijd. Uiteindelijk na een halfuur vertraging steeg dit vliegtuig op richting Washington, de vlucht zelf was rustig en ging best snel voorbij. Al was de vlucht wel langer dan gepland, namelijk 2,5 uur. Door de opgelopen vertraging in Orlando en de omgeleide vlucht kwam ik 50 minuten te laat aan op Washington. Uiteindelijk schoot ik het vliegtuig uit en ging naar de gate waar het vliegtuig voor San Diego nog stond, letterlijk binnen 5 minuten zat ik in een ander vliegtuig. Achteraf was dit niet nodig want ook voor deze vlucht die omgeleid werd was er extra kerosine nodig, in de tussentijd heb ik mijn moeder nog even gebeld voor een Amerikaanse update. Dit was slechts de tweede keer dat ik mijn moeder had gesproken sinds vertrek uit Nederland. Anderhalf uur later dan gepland werden we uiteindelijk achteruit geduwd om richting San Diego te gaan, tenminste dat dachten we. Totdat we bij de startbaan kwamen, door weersomstandigheden werd de startbaan gesloten en kon het lange wachten weer beginnen. Deze keer hadden we niet de vrijheid om uit het vliegtuig te stappen om de benen te streken, maar stond het vliegtuig midden op het vliegveld. Na het vele wachten en met uiteindelijk bijna 3 uur vertraging stegen we op, vervolgens was het een zit van 5 uur voordat ik uiteindelijk lande in San Diego. Dus na een lange reis naar de andere kant van Amerika en nadat ik mijn koffer had opgehaald kon ik mijn huurauto bij Hertz gaan ophalen. Dit is de kleinste huurauto die ik tot nu toe heb gekregen, een Toyota Yaris. Wat me opviel toen ik voor het eerst de Californische wegen bereed hoeveel kleinere auto’s er waren. Mijn hotel in Chula Vista had ik snel gevonden en was al snel gewend aan de locatie, heb nog wat gegeten en drinken gekocht voordat ik de avond ging relaxen en slapen.

14 juni

Vandaag was een dag naar Six Flags Magic Mountain net ten Noorden van Los Angeles gepland. Rond de klok van 7:30 vertrok ik in Noordelijke richting en volgde Interstates 805 en 5 richting Los Angeles. Een mooie route over heuvelachtig landschap en dus erg anders dan het platte Nederland of Florida. De enige vertraging die ik had was in het begin rondom San Diego, omdat ik toch vertrok in de ochtendspits en het verkeer in Los Angeles liep ook niet echt door. Toch was ik mooi op tijd bij Six Flags aangekomen en kon dus lekker lang het park bezoeken. Normaal ben ik geen liefhebber van een “Fast Pass” om sneller attractie’s berijden, maar omdat ik er maar 1 dag was koos ik het deze keer wel te doen. Geen spijt van gehad want ik heb vrijwel alle achtbanen gedaan die ik wilde doen, waaronder de Californische versie van Goliath een erg soepele achtbaan. Andere mooie achtbanen waren Tatsu, zelfde soort achtbaan als Manta in SeaWorld San Diego en de snelste achtbaan van het park met 160 km/u Superman: Escape from Kripton. Ook heb ik de ruim 100 meter hoge Sky Tower bezocht om een mooie overzicht te krijgen van het park en de omgeving. Na het park voor 10 uur hebben bezocht ging ik weer terug naar San Diego, wat toch nog 3 uur rijden is. Het verkeer in Los Angeles was echt belachelijk voor 22:00, maar goed ben toch veilig in San Diego aangekomen rond 23:45. Vrijwel direct nadat ik was aangekomen kon ik direct slapen, zo moe was ik.

15 juni

Nadat ik ruim 9 uur had geslapen begon de tweede volle dag in Californie, in de ochtend heb ik rustig aan gedaan. Enige updates gedaan zoals mijn verslag bijwerken en andere pc activiteiten. Toen ging ik op een kleine autotrip die toch langer duurde dan verwacht, ik wilde graag de Mojave Woestijn bezoeken aan de andere kant van de bergen die bij San Diego liggen. Het was een mooie rit door dit woeste landschap met prachtige heuvelruggen en droog klimaat, hoogste punt van deze route was ruim 1200 meter boven zeeniveau. Na de bergen volgt de woestijn wat snel rond het zeeniveau afdaalt en erg warm was, zo’n 41 graden. Het was eens wat anders, maar een prachtige rit door dit Zuid Californische landschap. Na deze autotrip ging ik uiteindelijk naar SeaWorld San Diego, ik kwam precies op tijd het park in om een One Ocean show te zien. Het stadion is kleiner dan die in Orlando en niet overdekt, maar zo warm is het niet in San Diego dus dat was geen probleem. Ik had een relatief goede plek en genoot van de show. Toen kon ik het niet laten om de dolfijnen aandacht te geven bij Dolphin Point, hier kwam ik een persoon tegen die regelmatig het park bezocht en gaf me tips hoe te interacten met deze dolfijnen. Op geef moment hadden we de aandacht van een jongere dolfijn en was erg schattig toen ze met haar snuit tegen me hand aan zat en daar ook bleef. Achteraf heb ik verhaal gehaald bij een van de trainers of dit wel oké was en was geen probleem, het werd juist aangemoedigd. Ook heb ik de Californische versie van Manta gedaan, een hele andere achtbaan dan die in Orlando maar ook erg leuk. In de avond ben ik blijven hangen om de Shamu Rocks shows te bekijken, dus de avond versie van de orkashow. Mijn favoriete show die ik voor ruim anderhalf jaar niet heb gezien, al was dit niet in Orlando het was nog steeds super om deze show te zien. Tijdens beide shows zat ik bij de slide-out en had mooie foto’s kunnen maken. Uiteindelijk ben ik rond 22:00 terug naar het hotel gegaan om lekker te rusten en klaar te maken voor morgen.

16 juni

De tweede dag op rij op bezoek in SeaWorld San Diego, vandaag was een rustige dag en heb ik de tijd genomen om het park te ontdekken. Naast dat ik 1 One Ocean en Shamu Rocks show heb gezien heb ik het daarbij gehouden. Verder heb ik enkele attractie’s gedaan zoals de waterachtbaan Journey to Atlantis en de San Diego versie van Wild Arctic. Ook heb ik enkele dieren verblijven bezocht zoals die van de roggen, zeeleeuwen, orka’s en dolfijjnen. Bij de dolfijnen had ik niet erg veel contact met de dieren, wel had ik even aandacht toen ik ging spelen met mijn nieuwe speeltjes. De zogenaamde plakballetjes, die ook in de smaak viel van 1 van de orka’s. Natuurlijk binnen enkele seconden werd ik omringd door mensen die allemaal foto’s gingen maken, maar ik bleef gewoon geconcentreerd op de dieren. Ook heb ik nog een rit gemaakt op lanceer achtbaan Manta, niet de meest spectaculaire achtbaan maar wel leuk. Het was dus een rustige dag in SeaWorld en morgen doe ik het nog eens rustig over. Uiteindelijk ben ik rond middernacht gaan slapen, want morgen wordt een érg lange dag.

17 juni

De laatste vrijwel volle dag in Californie was aangebroken en begon na een redelijk rustige nacht met genoeg slaap. Rond de klok van 10:45 checkte ik uit bij mijn hotel en ging nog een kleine sightseeing tour maken rond San Diego, ik heb bijvoorbeeld het grensgebied tussen de VS en Mexico bezocht en vervolgens de stranden van de grote oceaan. Rond het middaguur kwam ik aan bij SeaWorld San Diego en begon ook in het park mijn laatste dag. Over het algemeen heb ik niet zo nodig veel gedaan, ik heb onder andere een Sea Lions Live show gezien in de middag en een foto ronde over het park gemaakt. Ook heb ik een speciaal moment meegemaakt tijdens mijn bezoek aan Dolphin Point.

Rond de klok van 14:20 ging ik de dolfijnen bezoeken om een poging te ondernemen om te interacten met de dolfijnen. Dat lukte erg goed, verschillende dolfijnen kwamen meerdere keren langs om geaaid te worden wat natuurlijk erg leuk is. Wat speciaal was de interactie met de 2 jaar oude dolfijn Connie die nog moest leren hoe te interacten met mensen. Bij toeval legde ze haar snuit in de palm van mijn hand en begeleide haar als ware door het water zodat ik haar kon aaien, dit werd opgemerkt door 1 van de trainers (Tori) en gevraagd om dit gelieve niet te doen. Gedurende mijn tijde bij Dolphin Point kwam ze terug en deed ze het dunnetjes over, maar uiteindelijk kreeg ze het door en kreeg ik een perfect “backrub” van haar. Met dit moment sloot ik mijn tijd in dit gebied af. Maar ik wilde graag een de-briefing over wat er gebeurde, maar twijfelde om Tori aan te spreken. Na erg veel twijfel sprak ik haar aan en dit werd erg gewaardeerd. We hadden een gesprek over de interactie en zei dat ik het fenomenaal deed en gaf me alle lof van de wereld. Hoe ik met Connie om ging en dat ik hun heb geholpen met de training van deze dolfijn. Uiteindelijk vroeg ze nog naar mijn naam en hadden vervolgens een meer informeler gesprek, maar het was fijn om feedback te krijgen. Voor mij was dit een bijzonder moment en ik ben blij dat mijn input werd gewaardeerd.
Gedurende de rest van de middag heb ik nog wat rondgelopen, gerelaxed en ging ik naar de One Ocean show van 17:00. Hier zat ik bij de slide-out dus lekker dichtbij de orka’s, maar ook het grootste risico om nat te worden. Gelukkig had ik mijn poncho bij me en heb ik het (min of meer) droog gehouden. Na de One Ocean show ging ik nog een ritje maken op Manta en zat helemaal vooraan. Toch kon ik het niet laten om de dolfijnen nogmaals bezoeken en was bij toeval was ik bij een Dolphin Connection sessie. Na de gestructueerde sessie heb ik Cocoa nog kunen aaien en sloot hier de dag mee af bij Dolphin Point. Rond de klok van 19:00 ging ik nog naar de underwaterviewing van de orka’s en daar heb ik nog met behulp van de plakballetjes met Kasatka en ook haar 4 maanden oude jong Makani. Erg leuke afsluiter van de dag en ook erg speciaal, dit trok natuurlijk erg veel aandacht van andere mensen. Het was leuk om even in het midden van de aandacht te staan en werd ook bedankt voor het interacten met Kasatka. Hierna heb ik nog even gerelaxed op het park en maakte vervolgens mijn weg richting het vliegveld. Daar maakte ik me klaar voor de nachtvlucht naar Washington Dulles en daar sluit ik ook mijn verslag mee af voor deze week. Hoe de vlucht ging terug naar Washington en Orlando lezen jullie in het vervolg verslag van volgende week.

De dagen in California waren kwa weer afhankelijk van waar ik was, omdat ik 1 dag vlakbij Los Angeles heb doorgebracht en de overige dagen in San Diego een opgesplitste weerbericht. Wat beide locatie’s wel gemeen hadden, het was zonnig en droog.

San Diego: Was het over het algemeen zonnig weer en niet zo koud, ’s middags was het rond de 21 en 24 graden en in de nacht werd het niet kouder dan 15 graden.

Valencia (Six Flags): Het was warm en zonnig weer in de heuvels van Californie. Zo’n 28 graden, maar niet vochtig wat toch erg anders is dan de Florida vochtigheid.

Zoals altijd bedankt voor het lezen en tot de volgende update! Groetjes en “journey on” Jeffrey Kregel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Diego

USA trip 2013

Hallo iedereen!

Leuk dat je weer mijn reis volgt die me deze keer voor de 12e naar Amerika zal brengen, dit keer zal het gaan om een 33 daagse reis naar Centraal en Zuid Florida met een kleine uitstap naar Zuid Californie.

Deze reis zou niet door alle mensen als "vakantie" beschouwd worden, sinds het nogal een drukke planning is. Natuurlijk zal ik ook tijd voor mezelf hebben en genieten van deze reis. Maar gedurende de laatste week van mei en eerste week zou juni, kan je zien als een werkweek. Net zoals in 2011 en 2012 zal ik weer meedoen aan een DolphinLab programma. Dit keer een meer geadvanceerde cursus van dit educatieve programma. Wat er allemaal gaat gebeuren weet ik wel, maar houdt het liever geheim, het is namelijk leuker als je het straks leest als ik op reis ben. In de eerste week van juni zal ik ook nog op de Florida Keys verblijven, om daar onder andere vrijwilligerswerk bij Dolphin Research Center te doen en ook om daar mijn verjaardag te vieren.

De overige 2 weken van mijn reis zullen meer privétijd zijn met een reisje naar Californie. Binnenkort zal ik mijn eerste reisverslag van deze reis uploaden om de planning en enige details te verhullen. Persoonlijk kijk ik erg uit naar deze reis en ben al aan het aftellen sinds ik terug kwam in september 2012.

Maar voor nu, groetjes van Jeffrey

"journey on"

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2013

De terugreis en de volgende reis?

24 Juni 2013

Last week in Florida

18 Juni 2013

CALIFORNIA!

13 Juni 2013

A Few Days in Orlando

09 Juni 2013

Birthday and Volunteer @ DRC
Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 670
Totaal aantal bezoekers 49338

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: