Last week in Florida - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Last week in Florida - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Last week in Florida

Door: Jeffrey Kregel

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

24 Juni 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo iedereen,

Ongelooflijk genoeg is dit mijn zesde en laatste blog van mijn reis in de Verenigde Staten. Nooit gedacht dat het zo snel zou gaan, maar aan de andere kant voelde het ook erg lang. In dit verslag lees je hoe de aller laatste dagen van mijn vakantie waren en wel te verstaan in Florida. Zoals meeste wel van me gewend zijn schrijf ik nogal “uitgebreide” verslagen, veel lees plezier!

18 juni

Dit verslag begint met de nachtvlucht van San Diego naar Washington, het was een lekker rustige vlucht. Veel lichtjes gezien van diverse Amerikaanse en Mexicaanse steden. Wat wel leuk was dat tijdens het opstijgen SeaWorld San Diego nog te zien was, dus een mooi afscheid voor mijn geweldige tijd in de staat Californie. Tijdens het inchecken heb ik aangegeven om me vrijwillig op te geven om een eventuele plaats af te staan en hiervoor een alternatief vluchtplan en compensatie te krijgen, meer informatie zou ik krijgen op het vliegveld van Washington. Dus na ruim 4 uur vliegen lande ik alweer voor de derde keer tijdens deze reis op Washington Dulles en ging me informeren over het afstaan van mijn stoel. Uiteindelijk was dit niet nodig en ging ik met de van vooraf geboekte vlucht terug richting Orlando. Na nog eens bijna 2 uur vliegen kwam ik rond 10:10 aan in Orlando. Nadat ik mijn koffer had geclaimed ging ik voor de derde keer tijdens deze vakantie mijn huurauto ophalen bij Hertz. Deze keer kreeg ik een Nissan Versa mee en ging met deze auto direct naar SeaWorld Orlando. Aangekomen terug op het park ging ik eerst de dolfijnen bezoeken en daar lukte het me toch weer om aandacht te krijgen van de dolfijnen. Toen heb ik de zeeleeuwen show gekeken vervolgd door de orkashow. De dag sloot ik af met een ritje in de achtbaan Manta. Nadat ik SeaWorld weer verliet ging ik naar de Publix om wat boodschappen op te halen en vervolgens naar mijn hotel in te checken. Rond 17:30 was ik wel zo’n beetje klaar met het uitpak proces, ondertussen heb ik mijn kleren nog gewassen en verder heb ik erg rustig aan gedaan, sinds het toch een best lange dag is geweest.

19 juni

Ik was blijkbaar zo moe van de vorige dagen dat ik maarliefst 16 uur had geslapen tot 12 ’s middags. Doordat ik zo goed had geslapen ging ik ook best snel op pad. Voor de vakantie begon heb ik een kennis beloofd om knuffels voor haar te kopen bij Build-a-Bear en de dichtst bijzijnde winkel voor mij was in de Florida Mall. Een groot winkelcentrum aan Stateroad 528 richting het vliegveld. De winkel is erg uniek want ik maakt letterlijk je eigen knuffels, zelfs de vulling doe je zelf. Verder mag je je knuffel aankleden hoe jij wilt. Ik heb de 2 gevraagde My LIttle Pony knuffels gekocht met diverse accessoires. Een erg aardige medewerker heeft me hiermee geholpen en nam deze knuffels terug naar mijn hotel. Hier heb ik nog even contact opgenomen met haar of ze blij was met het resultaat, ze vroeg nog wel even of ik terug kon gaan voor nog 2 aantal andere accessoires. Ik verblijf gelukkig maar 10 kilometer verder op dus dat is geen probleem, dus ik ga later nog wel even heen. SeaWorld was vandaag tot en met 19:00 geopend dus ben tijdens de laatste 2,5 uur van de dag nog even het park gezocht. Gedurende deze periode heb ik de laatste One Ocean show van de dag gezien, lekker gesocialiseerd met bezoekers en medewerkers van SeaWorld die ik kende. Toen ben ik nog even naar Dolphin Cove gegaan, ook deze keer positief afgesloten na een positieve ervaring. Helemaal aan het eind van de dag heb ik nog een ritje gedaan in de twee grote achtbanen van SeaWorld Orlando, namelijk Kraken en Manta. De rest van de avond heb ik in mijn hotel kamer doorgebracht en beetje laat gaan slapen, maar dat kwam door de extreem goede nachtrust die ik had eerder.

20 juni

Vandaag ook weer rustig aan de dag begonnen, na een goede nachtrust. Rond de klok van 13:00 weer op pad gegaan, om bijvoorbeeld even wat drinken in te slaan en toch weer terug naar Florida Mall om nog een paar accessoires te kopen bij Build-a-Bear. Nadat ik deze missie had afgerond ging ik weer terug naar SeaWorld, dit was rond 14:45. Rond binnenkomst ging ik naar de Blue Horizons show, helaas werd deze show halverwege geannuleerd door de vrijwel dagelijkse onweersbuien. Het duurde best lang voordat het weer droog was, rond de klok van 17:00 ging ik even wat eten. Verder ben ik nog naar de underwaterviewing gegaan van de dolfijnen, geen echte interactie’s gehad maar wel leuk om ze even te zien. Rond 17:50 ging ik terug naar mijn hotel en klaar maken voor mijn overnachting bij Brandy in Paisley. Omdat het toch nog anderhalf uur rijden is ging ik rond 18:30 richting Paisley, waar ik na een regenachtige rit net voor 20:00 aankwam. Eenmaal bij haar thuis heb ik haar oma, moeder en zoon ontmoet. Gedurende de avond hebben we het gezellig gehad met zijn tweeen en hebben lekker geslapen.

21 juni

Vandaag gingen we op pad richting het Tampa gebied aan de Mexicaanse Golf, daar hebben we Clearwater Marine Aquarium bezocht. Thuis aan een aantal geredde dolfijnen, waarvan 1 Winter. De dolfijn die bekend is geworden door de film Dolphin Tale. We hebben anderhalf uur doorgebracht op het centrum voordat we naar een aanvullende locatie gingen om meer informatie te krijgen over de film. Dit was in de haven van Clearwater een leuke locatie waar ik al eerder was geweest, hier hebben we ook even wat gegeten. Rond het eind van de dag gingen we naar Busch Gardens Tampa, slechts op minder dan een uur rijden van Clearwater. Hier hebben we oude bekende van Brandy ontmoet genaamd Nicki, Nicki is een vaste bezoeker van dit pretpark/dierenpark in Tampa. Zei had ons rondgeleid over het park en locatie’s laten zien die je écht moet kennen. Hier hadden we een kleine connectie’s met de dieren wat natuurlijk erg leuk is. Helaas regende het nogal heftig gedurende de eerste uren, maar het park was tot 21:00 geopend. In het laatste uur gingen de achtbanen weer open en hebben we nog een ritje gedaan Cheetah Hunt, een leuke lanceer achtbaan. Even na sluitingstijd gingen we ook weer op pad richting Paisley, want dat was nog ruim 2 uur rijden van Tampa. Maar we hadden best trek ik wat eten en hebben nabij Lakeland gestopt om even naar de McDonald’s te gaan. Rond middennacht waren we weer terug in Paisley, het orginele plan was om Brandy af te zetten en weer terug te gaan. Maar persoonlijk vond ik het risico te groot om alleen terug te rijden, na zo’n lange dag en ik was erg moe. Daarnaast hadden we nog een extra nacht om gezellig bij elkaar te zijn.

22 juni.

Na een gezellig nacht en eigenlijk ook ochtend zijn we rond 11:30 van bed gegaan, Brandy’s moeder Terry had ontbijt voor ons gemaakt. Daar waren we wel aan toe en ben uiteindelijk tot de klok van 13:00 helaas weer terug naar huis ging. Het was zwaar om afscheid te nemen van Brandy want ik weet simpelweg niet wanneer ik haar weer zie. Na een vermoeide rit waar ik alleen maar aan haar heb gedacht en onze toekomst ben ik even op bed gaan liggen en heb 2 uur geslapen. Om toch het beste te maken van mijn helaas laatste dagen hier in Florida ging ik rond de klok van 18:30 richting SeaWorld Orlando. Vandaag was de eerste dag van het zomerseizoen met de avondshows, waaronder Shamu Rocks! Eigenlijk is dit de enige show die ik heb gezien, want ik stond al te wachten 2 uur voor de show aan. Ach je moet er wat voor over hebben. De Orlando versie is zeker beter dan die van San Diego, sfeer is gewoon beter. Na de show ging ik richting de dolfijnen underwaterviewing daar kwam ik helaas een paar “know it alls” tegen, de zogenaamde groupies. Deze mensen hebben nogal een slechte reputatie, verbaasd me niks vanwege hun houding. Toch heb ik nog een beetje pret kunnen hebben met de dolfijnen. Rond de klok van 22:30 was ik weer terug op mijn hotel kamer, en ben kort daarna ook gaan slapen.

23 juni

Vandaag de laatste dag in Orlando, of eigenlijk de Verenigde Staten voor zover bij mij bekend. Dus zoals de vele dagen die ik in Centraal Florida heb doorgebracht gedurende mijn maand hier in de VS ging ik weer naar SeaWorld Orlando. Op het park heb ik een aantal shows gekeken in de volgende volgorde, de zeeleeuwenshow “Clyde and Seamore, take pirate island”. Orkashow “One Ocean” en dolfijnenshow “Blue Horizons”. Na de dolfijnenshow was het alweer eind van de middag, dus probeerde ik nog even aandacht te krijgen van de dolfijnen. Helaas was dit de meest minst succesvolle poging tijdens dit verblijf. Verder heb ik nog een boeiend gesprek gehad met een lid van het educatie team. Rond de klok van 18:00 ging ik lekker avondeten, zoals een pizza. De avond heb ik vooral doorgebracht rondom Shamu Stadium. Hier kwam ik oude bekende en goede vrienden van me tegen Bob en Lisa. Ik heb samen met hun de 21:00 Shamu Rocks show gezien. Na de show gingen we nog en Antarctica attractie doen, ik kon dus al een klein beetje wennen aan Nederlandse temperaturen. Al hoe wel ik hoop dat het warmer is dan 0 graden als ik terug kom, wat redelijk zeker is. Verder een gezellige avond gehad met mijn oude bekende vrienden en rond de klok van 22:30 ging ik terug naar mijn hotel. Op mijn hotelkamer ging ik me voorbereiden op mijn terugreis terug richting Nederland. Ook heb ik nog langdurig gechat met Brandy, ik ga haar onvergetelijk veel missen. Maar heb een geweldige tijd met haar en de kans dat ik eerder terug keer richting de VS dan gepland, wordt in mijn volgende update bekend gemaakt.

De laatste dagen in Florida kwa weertype was puur “Zomers Florida” te noemen. Elke dag warm en veelal zonnig weer, gevolgd door tamelijk korte namiddag onweersbuien. Sommigen redelijk heftig van karakter en ander minder heftig, maar duurde niet langer dan een uur. Ook waren er dagen dat de onweersbuien niet over het gebied trokken waar ik verbleef. Uiteraard was het warm buiten met overdag temperaturen rond de 31 tot 33 graden en ’s nachts niet kouder dan 23 graden

Zoals altijd bedankt voor het lezen en tot de volgende update, wat vanuit Nederland komt en vooral ingaat hoe de terugreis ging en wat mijn toekomst plannen zijn. Groetjes en “journey on” Jeffrey Kregel

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

USA trip 2013

Hallo iedereen!

Leuk dat je weer mijn reis volgt die me deze keer voor de 12e naar Amerika zal brengen, dit keer zal het gaan om een 33 daagse reis naar Centraal en Zuid Florida met een kleine uitstap naar Zuid Californie.

Deze reis zou niet door alle mensen als "vakantie" beschouwd worden, sinds het nogal een drukke planning is. Natuurlijk zal ik ook tijd voor mezelf hebben en genieten van deze reis. Maar gedurende de laatste week van mei en eerste week zou juni, kan je zien als een werkweek. Net zoals in 2011 en 2012 zal ik weer meedoen aan een DolphinLab programma. Dit keer een meer geadvanceerde cursus van dit educatieve programma. Wat er allemaal gaat gebeuren weet ik wel, maar houdt het liever geheim, het is namelijk leuker als je het straks leest als ik op reis ben. In de eerste week van juni zal ik ook nog op de Florida Keys verblijven, om daar onder andere vrijwilligerswerk bij Dolphin Research Center te doen en ook om daar mijn verjaardag te vieren.

De overige 2 weken van mijn reis zullen meer privétijd zijn met een reisje naar Californie. Binnenkort zal ik mijn eerste reisverslag van deze reis uploaden om de planning en enige details te verhullen. Persoonlijk kijk ik erg uit naar deze reis en ben al aan het aftellen sinds ik terug kwam in september 2012.

Maar voor nu, groetjes van Jeffrey

"journey on"