Één week voor vertrek - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Één week voor vertrek - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Één week voor vertrek

Door: Jeffrey Kregel

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

15 Mei 2013 | Nederland, Assen

Hallo Iedereen,

Ja het is dan bijna zover, over exact 1 week zal ik voor de 12e keer vertrekken richting de Verenigde Staten. Deze reis zal bijna een combinatie zijn van alle vorige reizen die ik naar Amerika heb gemaakt. Van vrijwilligerswerk bij Dolphin Research Center tot een persoonlijke mini-achtbaan trip in Californie. De planning ziet er als volgt uit:

22 Mei 2013:
Zal ik vertrekken richting de Verenigde Staten, ook deze keer vlieg ik weer vanaf Schiphol. Ik zal gaan vliegen met United Airlines met een overstap op New York - Newark Liberty Airport, om vanaf daar door te vliegen naar Orlando.

Hier volgen enkele vlucht gegevens:

Amsterdam > Washington
Vluchtnummer: UA 947
Toestel: Boeing 767-300
Vertrektijd Amsterdam: 11:15
Aankomsttijd New York: 14:00

Washington > Orlando
Vluchtnummer: UA 1219
Toestel: Boeing 737-900
Vertrektijd New York: 17:15
Aankomsttijd Orlando: 19:41

22 t/m 25 mei 2013:
Gedurende deze dagen zal ik in Orlando verblijven, tijdens de enige 2 volle dagen die ik in Orlando deze keer heb zal ik op beide dagen SeaWorld Orlando gaan bezoeken. Op 24 mei zal ik de dag doorbrengen met mijn vriendin Brandy Hughes, best spanned want het is onze eerste date ooit!

25 mei 2013:
Dit zal een reisdagje worden, al zal ik niet de hele dag onderweg zijn. In de vroege ochtend zal ik Orlando per auto verlaten in verruilen voor Marathon op de Florida Keys.

25 mei t/m 31 mei 2013:
Dit zal de eerste van de 2 weken zijn die tijdens deze vakantie op de Florida Keys zijn doorbrengen. Deze week zal in het teken staan van mijn 3e DolphinLab cursus. Na de basis cursus dolfijnen kennis en basis zeezoogdierentraining, is het tijd om het hoger op te zoeken. Ik zal namelijk deelnemen aan de geadvanceerde versie van de zeezoogdieren training cursus mee gaan doen.

31 mei t/m 8 juni 2013:
De 2e week op de Florida Keys zal in het teken staan vrijwilligerswerk doen bij Dolphin Research Center. Ook natuurlijk lekker relaxen en oude tijden herleven, gedurende deze week heb ik een appartement afgehuurd op Duck Key.

8 juni 2013:
Dit is nogmaals een reisdag, maar deze keer net andersom. Namelijk van Marathon terug naar Orlando.

8 t/m 13 juni 2013:
Gedurende deze periode zal ik verblijven in Orlando, de invulling van deze dagen is echter onbekend.

13 juni 2013:
Dit zal een échte reisdag zijn en zal me letterlijk naar de andere kant van Amerika brengen. Ik zal namelijk Orlando gaan verruilen voor San Diego, Californie. United Airlines zal me hier meehelpen met een bijna 9 uur durende reis. Dit zal ook voor mij de eerste keer zijn dat ik in Californie zal zijn en omschrijf ik ook aan het meest spannende deel van de reis.

Hier volgen de vluchtgegeven:

Orlando > Washington
Vluchtnummer: UA 1225
Toestel: Boeing 737-800
Vertrektijd Orlando: 9:02
Aankomst Washington: 11:16

Washington > San Diego
Vluchtnummer: UA 231
Toestel: Airbus A320
Vertrektijd Washington: 12:20
Aankomsttijd San Diego: 14:25

13 t/m 17 juni 2013
Zoals je al ziet zal ik niet al te lang doorbrengen in Californie, als voornaamste bestemming heb ik SeaWorld San Diego voor ogen. Maar ik zal ook echt wel naar de stranden gaan in Zuid Californie. Om nog een extra element toe te voegen aan deze reis zal ik op de eerste volle dag (14 juni) een bezoek brengen aan Six Flags Magic Mountain. Dit park ligt 250 kilometer ten Noorden van San Diego, nabij Los Angeles. Lekker achtbaantje berijden in de woestijn.

17 en 18 juni 2013
Deze dagen zullen allebij gedeeltelijke reisdagen zijn, maar het zal beginnen beginnen en eindigen met een bezoek aan een SeaWorld park. Tussen de SeaWorld park bezoeken in zal ik eerst 9 uur moeten reizen, om terug naar de Oostkust van Amerika te komen. Hierbij zal weer United Airlines mijn helpen.

De vlucht gegeven luiden als volgt:

San Diego > Washington
Vluchtnummer: UA 238
Toestel: Airbus A320
Vertrektijd San Diego: 22:27
Aankomsttijd Washington: 6:19 (18 juni)

Washington > Orlando
Vluchtnummer: UA 379
Toestel: Airbus A320
Vertrektijd Washington: 8:14
Aankomsttijd Orlando: 10:25

18 juni t/m 24 juni 2013
Dit zal de laatste week zijn dat ik in de Verenigde Staten zal zijn, deze week zal ik in zijn geheel doorbrengen in Centraal Florida. Het is nog onbekend hoe ik deze week precies ga invullen.

24 juni 2013:
Dit is dan de vertrekdag en dus de terugreis naar Nederland. Ook deze keer zal United Airlines me helpen om me naar Amsterdam toe te krijgen.

De vluchtgegevens luiden als volgt:

Orlando > Houston
Vluchtnummer: UA 1261
Toestel: Boeing 737-900
Vertrektijd Orlando: 11:51
Aankomsttijd Houston: 13:13

Houston > Amsterdam
Vluchtnummer: UA 58
Toestel: Boeing 777-200
Vertrektijd Houston: 15:35
Aankomsttijd Amsterdam: 8:20 (25 juni)

---------------------------------------------------------------------------------------

Gedurende deze reis zal ik enkele verslagen uploaden. Hier volgen de titels van de verslagen en de verwachte uploaddatum en tijd:

Back in the USA: 25 mei om circa 11:00 (Nederlandse tijd)
DolphinLab: 31 mei om circa 21:00
Birthday and Volunteer @ DRC: 9 juni om circa 4:00
Few Days in Orlando: 13 juni om circa 12:00
CALIFORNIA!: 19 juni om circa 3:00
Last week in Florida: 24 juni om circa 5:00
De terugreis en de volgende reis?: 25 juni om 18:00

Ik hoop dat jullie allen zoals gewoonlijk genieten om mijn verslagen te lezen. Het zal dus een redelijk intensieve reis worden, maar dat doe ik liever dan braden op het strand. De volgende update zal dus vanuit Florida zijn! ZIN IN.

Groetjes Jeffrey en "journey on"

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Assen

USA trip 2013

Hallo iedereen!

Leuk dat je weer mijn reis volgt die me deze keer voor de 12e naar Amerika zal brengen, dit keer zal het gaan om een 33 daagse reis naar Centraal en Zuid Florida met een kleine uitstap naar Zuid Californie.

Deze reis zou niet door alle mensen als "vakantie" beschouwd worden, sinds het nogal een drukke planning is. Natuurlijk zal ik ook tijd voor mezelf hebben en genieten van deze reis. Maar gedurende de laatste week van mei en eerste week zou juni, kan je zien als een werkweek. Net zoals in 2011 en 2012 zal ik weer meedoen aan een DolphinLab programma. Dit keer een meer geadvanceerde cursus van dit educatieve programma. Wat er allemaal gaat gebeuren weet ik wel, maar houdt het liever geheim, het is namelijk leuker als je het straks leest als ik op reis ben. In de eerste week van juni zal ik ook nog op de Florida Keys verblijven, om daar onder andere vrijwilligerswerk bij Dolphin Research Center te doen en ook om daar mijn verjaardag te vieren.

De overige 2 weken van mijn reis zullen meer privétijd zijn met een reisje naar Californie. Binnenkort zal ik mijn eerste reisverslag van deze reis uploaden om de planning en enige details te verhullen. Persoonlijk kijk ik erg uit naar deze reis en ben al aan het aftellen sinds ik terug kwam in september 2012.

Maar voor nu, groetjes van Jeffrey

"journey on"

Recente Reisverslagen:

25 Juni 2013

De terugreis en de volgende reis?

24 Juni 2013

Last week in Florida

18 Juni 2013

CALIFORNIA!

13 Juni 2013

A Few Days in Orlando

09 Juni 2013

Birthday and Volunteer @ DRC
Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 49341

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: