Zon, Zee en Dolfijnen in de Keys - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Zon, Zee en Dolfijnen in de Keys - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Zon, Zee en Dolfijnen in de Keys

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

19 Juli 2011 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo Iedereen,

Leuk dat je me blijft volgen tijdens mijn reis in de VS deze zomer. De tweede week is alweer voorbij dus is het weer tijd voor een update. Hieronder lees je wat ik de afgelopen week heb beleefd, bereid je maar voor want ik heb ruim 4 pagina’s aan verslagen getypt.

Dinsdag 12 juli 2011

Na een mooi weekend ging ik vandaag weer aan het werk bij DRC. De dag begon voor mij met het schoonmaken van de vogelverblijven en heb meegeholpen met het bereiden van eten voor de vogels. Verder heb ik gelatine gemaakt voor de dolfijnen, wat een soort van lekkernij voor hen is. Na het middaguur kon ik mijn eerste Encounter van de dag assisteren en ook enige. Het is nogal zwak uitgedrukt dat dit een interessante Encounter was, betreft de mensen die de Encounter deden. Ook was het wel bijzonder om Delta en Luna te zien in dit programma, beide nog geen 2 jaar oud. Daarna besloot ik maar om een voorledige vuilnisronde te doen. Dus heb ik de golfkar gepakt en ALLE vuilnisbakken voorzien van een nieuwe zak. Een smerige onderneming moet ik wel zeggen, maar ik kon wel lekker rond racen in een golfkar! Aan het eind van de dag heb ik nog geholpen met de afwas van de vogels, zoals de eet- en drinkkommen schoonmaken. De dag eindigde met “Dock Time” waar ik me had voor aangemeld. Geen dolfijnen aangeraakt maar wel alle dolfijnen gelatine gegeven. Ze worden helemaal enthousiast als ze gelatine krijgen en het is een hele mooie manier om dichtbij ze te komen. Na een volle dag bij DRC was ik iets na 18:00 thuis en ging ik eten koken. Mijn moeder belde ook nog even, toch wel fijn om haar weer te horen. Want dat was toch wel ruim 1 week geleden, rond 22:00 ben ik naar bed gegaan om uit te rusten voor een nieuwe dag bij DRC morgen.

Woensdag 13 juli 2011

De afgelopen nacht had ik niet zo goed geslapen en versliep ik me tot 9:30, dus kwam ik ook later aan bij DRC. Gelukkig was het geen groot probleem en al snel ging ik aan het werk. Aan het eind van de ochtend ging ik samen met de jarige Yasmine de Splash Docks doen, daar had ik leuke interacties met een aantal dolfijnen. Tijdens het begin van de middag was het redelijk rustig en heb ik vooral met gasten gepraat en bij de dolfijnen gekeken. Om 14:00 heb ik de vogels hun lekkernijen gegeven en helemaal aan het eind van de dag ging ik nog een Encounter assisteren. Was wel een leuke Encounter en heb nog even met de “zwemmers” gepraat wat wel gezellig was. Net zoals gisteren deed ik weer een vuilnisronde. Al was er wel kritiek op mijn rijgedrag van andere vrijwilligers. Maar ik weet wat wel kan en wat niet kan, dus neem het niet te serieus. Om 17:00 ging ik terug naar huis en heb de rest van de avond rustig aan gedaan. Vanwege een slechte nachtrust de vorige nacht ging ik rond 21:30 maar weer slapen.

Donderdag 14 juli 2011

Na een goede, maar nog niet helemaal perfect nachtrust stapte ik deze ochtend om 8:15 weer op de fiets. Na de dagelijkse rit na DRC ben ik na inkomst begonnen met het schoonmaken van de vogelverblijven. Ook mocht ik alleen het eten, drinken en medicijnen voorbereiden voor de vogels. Blijkbaar had niemand zin om me mee te helpen, maar dat maakt ook niet uit. Om 11:00 kon ik mijn enige Encounter van de dag assisteren, was wel leuk. De trainer was nog niet geheel ingewerkt en dit was haar eerste “swim”, dus vond het wel leuk om daar aanwezig bij te zijn. Ze deed het in mijn eigen best wel goed, de gasten hadden het natuurlijk ook erg naar hun zin. Vreemd genoeg had ik de rest van de dag echt niks te doen, dus heb ik geholpen met diverse kleine projecten. Maar verder ook met gasten gepraat en diverse sessies gezien nu ik de tijd er voor had. Om 16:40 ging ik weer naar huis op de fiets waar ik 25 minuten later aankwam. De rest van de namiddag en avond heb ik natuurlijk gegeten maar ook nog even gezwommen in de Atlantische Oceaan. Deze avond ben ik om 21:30 naar bed gegaan.

Vrijdag 15 juli 2011

Na eindelijk een normale nachtrust ging ik vandaag iets later van huis dan normaal, zo’n 15 minuten later. Maar ik was gewoon rond 9:00 op plaats van bestemming, mijn dag bij DRC begon nogmaals bij de vogels. Eerst heb ik de vogelverblijven schoongespoten, terwijl een andere vrijwilliger het eten en de medicijnen voorbereiden. Gewoon goed teamwerk, want daar gaat het allemaal om. Om 10:00 had ik mijn eerste Encounter van de dag te assisteren, was niet zo bijzonder maar natuurlijk wel leuk om weer zo dichtbij de dolfijnen te komen. Geloof het of niet, maar tot en met 15:30 had ik niks te doen, of in ieder geval was ik nergens voor ingepland. In de tussentijd heb ik met gasten en meegeholpen in de Gift Shop met het begeleiden van Nederlandse bezoekers. Het was erg gezellig en ze waren erg blij met mijn hulp. Om 15:30 kon ik mijn tweede Encounter van de dag assisteren, deze groep was wel wat anders dan die vanochtend. Wel met dezelfde dolfijnen (Cayo en Gypsi) maar met 4 Nederlanders kon ik tolk gaan spelen in geval dat. Dit werd ook weer gewaardeerd door de bezoekers maar ook trainster Noelle. Om 16:45 ging ik weer naar huis na deze geslaagde en leuke dag, voor mijn gevoel niet zoveel gedaan maar was zeker erg leuk. In het begin van de avond ben ik nog naar de winkel gegaan om mijn vochtvoorraad aan te vullen. Uiteindelijk ben ik om 22:15 naar bed gegaan.

Zaterdag 16 juli 2011

De laatste dag van mijn werkweek begon lekker vroeg toen ik om 8:15 weer op de fiets stapte. Dit deed ik een beetje met opzet om er zeker van te zijn om de Splash Docks te doen in de ochtend. Dus daar begon mijn dag ook mee en was zeker weer leuk om samen met de dolfijnen te spelen met de bezem die ik vast hield. Helemaal baby dolfijn Flagler was erg nieuwsgierig en moeder Merina had ook wel zin in een spelletje. Rond de klok van 10 ging ik mijn eerste en enige Encounter van de dag assisteren, het was niet zo’n hele bijzondere Encounter. Maar wel weer gezellig om erbij te wezen natuurlijk. Na de Encounter ging ik gelatine maken voor de dolfijnen, maar dat duurde niet zo heel lang. Daarna was het een hele lange zit, want tot en met 16:00 had ik niks te doen. In de tussentijd heb ik diverse sessies gekeken en verder met verschillende gasten en medewerkers gepraat. Na vier uur niks doen ging ik bezig met de vogels. Eerst spoot ik de verblijven schoon met water en vervolgens kregen ze zelf schoon water. Ook heb ik de water en eetkommen schoongemaakt en dit was de laatste activiteit van de dag. Na deze niet zo interessante dag stapte ik om 16:45 weer op de fiets en was mijn weekend begonnen. Deze avond ging ik rond de klok van 22:30 naar bed.

Zondag 17 juli 2011

Op de eerste dag mijn weekend begon met uitslapen tot een uur of 11:00, blijkbaar had ik dat nodig. De rest van de late ochtend en eerste helft van de middag heb ik niet zoveel gedaan. Vooral televisie gekeken om ontwikkelingen te volgen van een Tropische Depressie dichtbij Florida. In de tweede helft van de middag ging ik naar de McDonald’s voor mijn avond eten, daarna ben ik naar de Publix gegaan om een paar boodschappen te halen. Toen weer thuis ging ik weer televisie kijken, het nieuws uit Nederland dat de Hoogersmilde televisietoren is ingestort heeft ook de lokale Zuid Florida televisiezender bereikt. Deze avond ben ik om 23:30 naar bed gegaan.

Maandag 18 juli 2011

De tweede dag van mijn weekend begon wat vroeger dan gisteren. Ik had de wekker gezet om 8:00 om op tijd richting de wasserette te gaan, voordat het buiten te warm werd. Nadat ik mijn kleren had gewassen was ik rond 10:30 weer thuis. Maar nog geen uur later stapte ik weer op de fiets om richting DRC te gaan voor de wekelijkse vrijwilligersmeeting, die ik vorige week had gemist. Mijn aanwezigheid werd erg gewaardeerd en er werd nog even gesproken over mijn optreden tegenover de Nederlanders. Ik had namelijk afgelopen week meegeholpen met het verkopen van diverse programma’s en entreebewijzen aan Nederlandse bezoekers. Ook Mandy (de mede-oprichter van DRC) was aanwezig bij deze meeting. Na de meeting werd gevraagd of ik nog een Encounter kon assisteren, natuurlijk wilde ik dat. De Encounter zelf was niet zo erg bijzonder, maar wel leuk om een deel van mijn vrije dag bij dolfijnen door te brengen. Iets na 14:00 ben ik weer op de fiets gestapt om richting Coco Plum te gaan, om van het overige deel van mijn vrije dag te genieten. Tijdens mijn rit kreeg ik wel even te maken met een lokale regenbui, maar met 30+ was het net een douche. De rest van de middag en avond heb ik vooral thuis doorgebracht, in het begin van de avond kreeg ik nog een telefoontje uit Nederland en ben ik nog even naar de winkel gegaan. Deze avond ben ik om 22:30 naar bed gegaan.

Het weer in de Keys.

Terwijl het weer in Nederland “herfstachtig” te noemen is, is het hoog zomer op de Florida Keys. Met maximum temperaturen tussen de 32 en 34 graden en ’s nachts wordt het niet kouder dan 28 graden, is het hier gerust tropisch te nomen. Voorzichtigheid is wel geboden want ’s middags voelt het namelijk aan als 40 graden. Op een paar tropische onweersbuien na, die snel plaatsmaakten voor de zon was het vooral zonnig weer.

De volgende update zal volgende week dinsdag (26 juli) waarschijnlijk online komen. Zoals altijd, weer bedankt voor het lezen.

Groetjes Jeffrey,

  • 20 Juli 2011 - 11:29

    Heleen:

    Hey Jeff,

    Mooi verslag hoor, heerlijk om te lezen.

    Just to let you know...
    Morgan verhuisd naar Tenerife, waarschijnlijk morgen al. De activisten gaan een kort geding aanspannen.
    Hoop voor Morgan dat ze naar Tenerife gaat!!! Ik houd je op de hoogte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 49336

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: