Terug in de VS - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Terug in de VS - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Terug in de VS

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

12 Juli 2011 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo Iedereen,

Leuk dat je me weer volgt tijdens mijn reis in de VS deze zomer. De eerste week zit er alweer op en dat ging dus best snel. Ik voelde me direct alweer thuis, nu kunnen jullie lezen wat ik heb meegemaakt tijdens de eerste week. Bereid je maar voor want ik heb 6 pagina’s aan verslagen getypt.

Zondag 3 juli 2011

De dag was weer eens aangebroken dat ik weer een reis ging maken naar de Verenigde Staten. Het begon allemaal toen de wekker rond 3:00 afging voor deze hele lange reisdag naar de VS. Na een beetje opfrissen vertrok ik samen met mijn moeder, Denise en Jos richting Schiphol, waar we rond 6:10 aankwamen. Eenmaal in de terminal ging ik direct door naar de check in balie van Iberia, daar stond wel een lange rij maar ging sneller voorbij dan ik had gedacht. Nadat ik was ingecheckt voor de 2 vluchten van vandaag ging ik nog lekker wat eten bij de HEMA op Schiphol. Toen was het tijd om afscheid te nemen en dit deden we ook terplekken, wel een beetje zwaar want het is toch 2 maanden van huis. Ik ben gelijk maar door de beveiliging gegaan en direct richting gate B31 gelopen om daar in te stappen voor mijn vlucht naar Madrid. Deze vlucht duurde ongeveer 2 uur en we hadden wel wat vertraging dus had ik minder tijd om over te stappen. Maar door mijn vorige ervaring op Madrid wist ik precies waar ik heen moest en was ik op tijd bij de gate, voor de vlucht naar Miami. Na uiteindelijk 40 minuten vertraging steeg dit vliegtuig ook op richting de VS. Het was een rustige vlucht en had aardige mensen naast me zitten, waar ik af en toe mee heb gepraat. Om 15:35 lokale tijd stond in het terminal gebouw van Miami en ging ik door de douane. Dat ging ik zo als gepland, eerst stond ik in een rij die maar niet op schoot. De beambte twijfelde nog een beetje, omdat ik pas een maand geleden uit de VS vertrok. Uiteindelijk kon ik doorlopen, toen had ik nog maar 20 minuten om mijn koffer op te halen maar die had vertraging opgelopen. Dus het zag er naar uit dat ik mijn taxi rit naar Marathon zou missen. Gelukkig kwam hij er net op tijd aan, maar toen werd ik nog eens eruit gepikt om door “agricultuur controle” te gaan. Wat me gewoon tijd koste dat ik niet meer had. Verder waren en geen problemen en ben ik als een gek naar de standplaats toegelopen waar de taxi al stond te wachten. Ik was net op tijd en we gingen al snel op weg naar de Keys, uiteindelijk was ik rond 20:00 echt “thuis”. Eenmaal thuis wilde ik nog wat kopen bij de Chevron en wilde de fiets daarvoor gebruiken, helaas zat er geen achter binnenband in dus was hij waardeloos. Toen heb ik snel geïmproviseerd om Kara (een college van DRC) te vragen of ze me naar het tankstation wilde brengen. Ze woont tegenover van me, dus dat kwam heel mooi uit. Ze wilde me graag helpen en bracht me even snel naar het tankstation. Toen kon ik eindelijk mijn koffer uitpakken en een verslag bijwerken. Tot slot rustig kunnen zitten op de bank en wat gedronken en gegeten, voor dat ik om 22:00 naar bed ging. Het fietsprobleem los ik maandag of dinsdag wel op.

Maandag 4 juli 2011

Na een goede nachtrust werd ik redelijk vroeg wakker, namelijk al om 6:50 en kon niet meer slapen. Gedurende ochtend ging ik kijken hoe ik de fiets kon maken, gelukkig was het heel makkelijk. Alleen moet ik nog een binnenband zien te kopen. Door advies van Justin een andere collega van DRC heb ik een taxi gebeld die me naar het centrum van Marathon kon brengen. Daar heb ik tegelijkertijd ook inkopen gedaan bij de Publix en ben ik langs een fietsenwinkel gegaan om een nieuwe binnenband te kopen. Toen weer een taxi terug genomen, wat helemaal niet zo duur is hier in Florida. Eenmaal thuis heb ik de boodschappen uitgepakt en ging ik bezig met de fiets. Na wat doorzetten kreeg ik het voor elkaar om de achterband te voorzien van een nieuwe binnenband. Natuurlijk ging ik direct een ritje maakte en ging naar mijn idee wel goed, we zullen zien hoe goed ik het daadwerkelijk heb gedaan. Rond de klok van 14:00 werd ik nog door mijn moeder gebeld om te vragen hoe de reis was. De rest van de middag heb ik gerust en televisie gekeken, het was niet echt buiten zit weer. In de avond heb ik nog vuurwerk gezien vanwege de viering van “Independence Day”, echt fantastisch mooi vuurwerk. Uiteindelijk ben ik rond 23:00 naar bed gegaan.

Dinsdag 5 juli 2011

Na een goede nachtrust werd ik rond 10:30 wakker, dus lekker lang geslapen. Na een kort ontbijt wilde ik naar American Caribbean gaan om de huur te betalen. Helaas moest ik dat verzetten, want het was weer zover, de achterband was nieuw. Maar helaas er zaten weer eens 2 gaatjes in de voorband, dus kon ik weer plakken. Na deze eindelijk geplakt hebben ging ik toch naar American Caribbean om de huur te betalen, daarna ging ik direct door naar de Publix om boodschappen te doen wat ik gisteren vergeten was. Uiteindelijk was ik rond 15:00 weer thuis en kon ik even bijkomen. De rest van de namiddag heb ik buiten gezeten en ging pas na het avondeten weer wat ondernemen. Ben namelijk gaan zwemmen in de wateren van de Atlantische Oceaan, het water was super maar niet echt helder. Nog steeds beter dan de Noordzee. Rond 22:00 ben ik naar bed gegaan en gaan rusten voor de eerste werkdag bij DRC voor deze zomer.

Woensdag 6 juli 2011

Om 7:30 ging de wekker en na ontbijt en televisie kijken vertrok ik rond 8:40 per fiets richting het Dolphin Research Center. Tijdens deze eerste rit in een lange tijd kreeg ik een verfrissende regenbui op mijn hoofd en was zeker geen kleintje, gelukkig was ik goed voorbereid. Toen was ik weer terug bij DRC en natuurlijk vanaf de eerste minuut werd ik weer begroet door de staf. Maar ik ging gewoon direct aan de slag alsof ik nooit ben weggeweest. Ik stond ingepland voor de viskeuken dus ging ik daar naartoe om me gezicht weer te tonen. Natuurlijk ook daar weer verwelkomd en ging ik direct bezig met schoonmaken. Om 11:00 stond ik ingepland om weer eens een Encounter te assisteren en het blijft gewoon leuk om te doen. De Encounter duurde best wel lang dus kon ik direct door naar het vrijwilligerskantoor om daar te lunchen. Vanaf dat moment had ik niet zoveel meer te doen, maar had ik wel mooi de tijd om bij de dolfijnen te kijken. Verder nog geholpen met kleine projecten om de tijd weg te werken. Om 16:00 mocht ik weer een Encounter assisteren en dit was ook de laatste activiteit van de dag, zodat ik om 16:50 weer op de fiets stapte. Terug naar Coco Plum op Avenue D, deze rit was relaxed en droog en was best snel thuis. Eenmaal thuis ging ik televisie kijken, heb eten gekookt en nog even naar de winkel om mijn vochtvoorraad aan te vullen. Rond 22:15 ben ik naar bed gegaan, klaar voor een nieuwe dag bij DRC.

Donderdag 7 juli 2011

Na een goede nachtrust werd ik zoals gebruikelijk om 7:15 wakker, na te hebben ontbeten ging ik samen met Heather en Justin naar DRC. De dag begon met het assisteren bij de Splash Docks, dus aan een ander iemand leren hoe je de Splash Docks moet doen. Even tussenhaakjes, Splash Docks zijn onderwater platforms waar gasten op staan, die 2 keer per dag schoon geveegd moet worden. De rest van de ochtend was niet zo heel bijzonder, lekker rustig en ging vooral rond kijken op het park. Toen ben ik zelf de Splash Docks gaan vegen met een andere vrijwilliger. Nadat ik lunch had gehad ging ik mijn enige Encounter van de dag assisteren, bij dolfijnen Jax en Tanner. De rest van de middag was rustig en ging ik vooral met mensen praten die het park bezochten. Aan het eind van de middag wilde ik de afwas doen van de vogels, maar dat ging niet door. Dat kwam doordat de verwachte regen eindelijk was gearriveerd en legde al het werk lam. Om 16:45 werd ik naar huis gebracht en de rest van de avond heb ik vooral televisie gekeken. Rond 22:00 ging ik naar bed.

Vrijdag 8 juli 2011

Op deze dag ging ik weer eens per fiets richting DRC waar ik redelijk vroeg aankwam. Samen met de Turkse Yasmine ging ik de vogels voeren in de ochtend, ik moest wel even inkomen. Tenslotte het was alweer een tijdje geleden wanneer ik het voor het laatst deed. Rond de klok van 11 mocht ik mijn eerste Encounter van de dag assisteren, de groep was best leuk en een halfuurtje lekker zitten bij de dolfijnen is nooit vervelend. Toen een tijdje rust dus kon ik rustig lunchen en bij de dolfijnen kijken. Na een rustperiode vroeg Becky of ik een golfkarretje kon pakken om 2 nieuwe printers te vervoeren naar “Visual Communications Department”. Ze hielp me gelukkig wel mee, maar het was ook leuk om het golfkarretje weer eens te besturen. Daarna kon ik de 2e Encounter van de dag assisteren, die nog leuker was dan de eerste. Ook deze keer werd mijn hulp op prijs gesteld en dat is altijd prettig om te horen. De rest van de dag heb ik nog meegeholpen met vuilnis ophalen en mocht ik weer eens DJ spelen voor een “Dolphins in Tune” sessie. De dag eindigde waar het ook mee begon, namelijk bij de vogels. Ik heb vooral de vogelverblijven schoongespoten terwijl Yasmine de afwas deed. Uiteindelijk ging ik als laatste van de vrijwilligerswerk rond een uur of 17:00. De rest van de avond heb ik rustig aan gedaan, vooral televisie gekeken maar ook even wezen douchen. Vooral omdat je heel veel zweet op zo’n dag, rond een uur of 10 ging ik slapen.

Zaterdag 9 juli 2011

Na de gebruikelijke, relaxte rit richting DRC begon ik deze dag met het schoonmaken van de “Splash Docks”. De meeste interactie had ik vooral met de jongere dolfijnen in de front lagoon. Alleen ik onderschatte wel hoe zwaar het ook alweer was, helemaal als het zo warm is. Rond de klok van 10 kon ik de eerste Encounter van de dag assisteren, het was niet zo heel bijzonder maar wel leuk. Het was een rustige dag bij DRC en er waren best veel vrijwilligers, dus mijn volgende activiteit van de dag was pas rond 2 uur ’s middags. In de tussentijd heb ik met bezoekers gepraat en diverse sessie gekeken bij de dolfijnen. Toen mocht ik weer in actie komen, namelijk weer een Encounter assisteren. Ik werd bij toeval ingedeeld om een groep te assisteren waar Nederlanders in zaten, dit waren echt hele aardige mensen. Ze hadden een geweldige tijd en hadden alle begrip van de wereld “waarom” ik steeds terug kwam. Na deze Encounter was het weer even rustig, maar heb me wel vermaakt. Aan het eind van de dag heb ik nog geholpen met het schoonmaken van de vogelverblijven, we waren best snel klaar en rond 16:30 stapte ik weer op de fiets terug naar Avenue D. Terug in mijn eigen huisje ging ik eten klaar maken en heb de rest van de avond bij de televisie doorgebracht.

Zondag 10 juli 2011

De eerste dag van mijn weekend begon niet zo goed. Nadat ik me had klaar gemaakt voor de dag, wilde ik op de fiets stappen, om richting de Publix te gaan om boodschappen te halen. Helaas had ik alweer een lekke voorband en heb ik een taxi gebeld, om me naar het centrum te brengen. Eerst ben ik naar de fietsenwinkel gegaan om een nieuwe binnenband te kopen, die meer resistent is tegen doorns en andere scherpe objecten. Na ook boodschappen had gedaan bij de Publix ging ik terug met de taxi naar Coco Plum. Helaas kwam ik er thuis achter dat ik een verkeerde band had gekocht, dus na een plak poging om de oude te repareren ging ik later op de middag weer naar het centrum. Ik wilde nog steeds deze voorband vervangen en heb dit ook terplekke gedaan. Nadat ik mijn band had vervangen ging ik eten bij de McDonald’s en vervolgens weer terug naar huis. De rest van de dag heb ik televisie gekeken en het begin van de avond heb ik gezwommen in de Atlantische Oceaan. Nadat ik Harry Potter en de Order van de Feniks had gekeken ging ik rond middernacht slapen.

Maandag 11 juli 2011

De 2e dag van mijn weekend begon met een ritje naar de wasserette om mijn kleren te wassen. Dit uitje duurde ongeveer anderhalf uur en eenmaal thuis kon ik mijn kleren ophangen om te laten drogen. De eerste helft van de middag heb ik lekker gerust en televisie gekeken. Rond een uur of 3 ging ik naar Coco Plum Beach om lekker te zwemmen in de zee, waar ik bijna 2 uur heb rondgehangen. Toen ik weer terug was heb ik natuurlijk eten gekookt en heb de rest van de avond bij de televisie doorgebracht.

Het weer in de Keys.

Het begin van de week was wisselvalig en regenachtig te noemen, in de 2e helft van de week werd het droger. Maar ook warmer en vochtiger, de middag temperaturen lagen tussen de 28 en 33 graden. ’s Nachts was het tussen de 24 en 28 graden.

De volgende update zal in de loop van volgende week wel online komen, bedankt voor het lezen!

Groetjes Jeffrey,

  • 14 Juli 2011 - 11:39

    Denise:

    Heey lief broertje,

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! en dat de reis voor de rest goed is verlopen!...

    Wat een pecht zeg met die fiets bah... maar goed beter dat de taxi daar niet zo duur is hahah... hopen dat je fiets nu voor de rest van de zomer heel blijft;)

    Ik verheug me nu al op de volgende update!

    Heel veel plezier daar nog, en we houden je in de gaten hahah..

    Liefs je zusje, en jos en de hondjes natuurlijk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 49334

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: