Laatste volle week op de Keys tot mid-Augustus - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Laatste volle week op de Keys tot mid-Augustus - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Laatste volle week op de Keys tot mid-Augustus

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

26 Juli 2011 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo Iedereen,

Leuk dat je me blijft volgen tijdens mijn reis in de VS deze zomer. De derde week ging net zoals de eerste 2 weken best snel, dus het is nu weer tijd voor een update. Hieronder lees je wat ik de afgelopen week heb beleefd, bereid je maar voor want ik heb ruim aan 4 pagina’s aan verslagen getypt.

Dinsdag 19 juli 2011

Na een rustig weekend ging ik vandaag weer per fiets in de vroege ochtend richting DRC. Door een soepele rit was ik er redelijk vroeg en kon ik ook vroeg beginnen met schoonmaken in de viskeuken. Was wel erg gezellig, trainers waren in goed humeur en de stagiaires maakt het ook gezellig. De eerste 2 uur van mijn dag heb doorgebracht in de viskeuken. Rond het middaguur moesten we verzamelen op het dakterras van het “Bayside” gebouw, voor de zomer versie van “Volunteer Appreciation Lunch”. Daar werd verteld hoe essentieel de vrijwilligers eigenlijk zijn voor DRC. Dus verder we eigenlijk bedankt door alle staf medewerkers en kregen we taart. Natuurlijk voor iedereen, het was super gezellig. Pas rond een uur of 14:00 kon ik pas weer in actie komen, om de vogels hun lekkernijen te geven. In de namiddag heb ik nogmaals geholpen in de viskeuken met schoonmaken. Dus eigenlijk heb ik niet zoveel gedaan vandaag, in de rustige periodes had ik verschillende kleinere projecten. Uiteindelijk ben ik om 16:50 weer op de fiets gestapt om terug naar huis te gaan. Na een rustige avond ben ik rond 23:00 naar bed gegaan.

Woensdag 20 juli 2011

Na een goede nachtrust stapte ik zoals gebruikelijk om 8:15 weer op mijn fiets richting DRC. Mijn eerste activiteit van de dag was het schoonmaken van de Splash Docks. Natuurlijk waren sommige dolfijnen weer erg speels zoals alle dolfijnen in de Front Lagoon, de baby’s helemaal links achteraan. De 4 jongere mannelijke dolfijnen waren iets te enthousiast, Tanner worp zoveel water omhoog me zijn staart en het gevolg was, dat ik vanaf mijn middel en naar beneden doorweekt was. Na het schoonmaken van deze Splash Docks ging ik geen Encounter assisteren maar filmen voor een mede vrijwilliger die de Encounter deed. Om 11:30 mocht ik nogmaals de Splash Docks doen, alleen het achterste gedeelte, want de Front Lagoon was al gedaan. De 2 interessante dingen tijdens deze Splash Docks was dat ik bezoek kreeg van Rainbow en Sandy, dit gebeurd niet zo heel vaak. Bij Pandora gebeurde iets anders, zij strandde zichzelf steeds op het platform dus ik moest haar een paar keer ontwijken. Maar was wel leuk en het werd een soort van spelletje, maar moest er wel goed in de gaten houden anders gekegelde ze me zo van het platform af. Delta en de baby’s waren ook erg geïnteresseerd. Toen was het lunchtijd en heb rustig buiten bij de dolfijnen gegeten, daarna heb ik gelatine gemaakt voor de dolfijnen. Toen ging ik wat nieuws voor mijn begrippen doen, ik heb een wetsuit aangedaan en met het water ingegaan van de Golf van Mexico. Maar niet aan de kant waar de dolfijnen zwemmen, maar aan de andere kant van het hek. Ik heb samen met Jack zeewier van de hekken afgehaald, dus eigenlijk de hekken schoonhouden van zeewier. Het gave was dit natuurlijk dat ik ging zwemmen tijdens mijn werkdag, maar ook de interactie met de dolfijnen. Zo nieuwsgierig en als je even onderwater ging hoorde je natuurlijk allemaal dolfijnen geluidjes. Nadat we moe waren geworden wilden we ons omkleden, maar de “Enviormental Services” vroeg om mee te helpen met het schoonmaken van de “medical pool”. Dit was een bad waar dolfijnen worden opgevangen die zijn overgeplaatst van andere dolfinariums zoals Louie en Jax. Dit hadden we best snel gedaan, maar uiteindelijk ben ik nog 2 uur in het water doorgebracht vandaag. Het water in de medical pool was zo zout dat je gewoon kon drijven, zonder wetsuit aan. Zeg maar een soort van “Dode Zee”, toen ging ik me weer omkleden om me gewone werkkleding aan te doen. De dag eindigde met de afwas van de vogels en dit deed ik ook in samenwerking met Jack. Na deze redelijk interessante dag stapte ik om 16:45 weer op de fiets terug naar huis. Eenmaal thuis heb ik lekker kunnen uitrusten en heb ik lekker gegeten. Deze avond ben ik om 22:00 naar bed gegaan.

Donderdag 21 juli 2011

Na een leuke werkdag gisteren, begon deze dag wat minder leuk. Ik had maagkrampen en voelde me niet zo lekker, dus heb ik me voor het eerst ooit ziek gemeld bij DRC. Deze dag heb ik uitgerust vooral binnen doorgebracht. Aan het eind van de dag voelde ik me al stukken beter, uiteindelijk ben ik om 22:00 naar bed gegaan.

Vrijdag 22 juli 2011

Na een rustdag was ik ook weer opgeladen om weer naar DRC te gaan, maar ik ging wat later weg vanwege een onweersbui die overtrok. Iets na 9:00 kwam ik uiteindelijk aan bij DRC. Mijn dag begon met het schoonspuiten van de vogelverblijven, terwijl iemand anders het eten voorbereide. Na een kleine rust periode heb ik samen met Yasemin de Office Recycle ronde gedaan, aan het eind van de ochtend voordat het te warm werd. Daarna ging ik nog even gelatine maken voor de dolfijnen, want ze hadden bijna geen gelatine meer dus ik hielp de trainers daar even uit. Van 13:00 tot en met 14:15 was er een “thunderstorm warning” voor DRC, dit hield in dat er onweer in de buurt was en dat je niet naar buiten mag. Want onweer of bliksem en water gaan niet echt goed samen. Nadat we de “all clear” kregen kwam iedereen weer in actie. Eerst heb ik de vogels hun lekkernijen gegeven en direct doorgegaan om een Encounter te assisteren, ik was 2 minuten te laat. Direct na deze Encounter kon ik nog een andere assisteren, deze was met dolfijn Louie die nog niet zo heel lang bij DRC leeft maar snel gedraging oppikt. Dit was de laatste activiteit van de dag en ging ik rond 16:45 weer terug naar huis. Toen ik thuis was heb ik even uitgerust en mezelf opgefrist, want om 18:30 stapte ik samen met Sara in de auto om naar een feestje te gaan in Becky’s huis. Het was erg gezellig, we hebben Cincinnati Chili gegeten dat vulde erg goed. Maar verder nog gepraat met mijn mede vrijwilligers en stagiaires. Na een gezellige avond werd ik nog gevraagd om naar een 21+ club te gaan maar ik was erg moe en moest de volgende dag ook nog werken. Even na 22:00 was ik weer thuis ging bezig met mijn verslagen en ben even later onder de douche gestapt. Uiteindelijk ben ik om 23:30 naar bed gegaan.

Zaterdag 23 juli 2011

De laatste dag van de werkweek begon als een normale dag, de gebruikelijke fietsrit naar DRC met muziek op. Eenmaal aangekomen bij DRC begon mijn dag met de schoonspuiten van de vogelverblijven, terwijl mede vrijwilliger Heather het eten voor de vogels aan het bereiden was. Om 10:00 ging ik naar de Front Lagoon om mijn eerste Encounter van de dag te assisteren, was niet erg bijzonder maar blijft leuk om te doen. Na deze Encounter liet ik Julia zien hoe je gelatine moest maken, zodat ze het ook zelf kon doen. Toen ging ik de Splash Docks schoonvegen, natuurlijk had ik weer interacties met de dolfijnen. Vooral de jongere natuurlijk weer, wat er echt uitsprong was dat Gypsi 4 keer achter elkaar om de borstel heen zwom. Dus ze ging steeds in rondjes zwemmen, het was een onderdeel van een spelletje. Daarna had ik lunch dus kon ik even uitrusten en opladen voor de middag. In de middag heb ik niks anders dan Encounter geassisteerd, 3 achter elkaar om precies te zijn. Om 13:15, 14:00 en 15:30, je doet niet zoveel tijdens zo’n Encounter. Je zit was op een trap en kijkt naar dolfijnen en soms assisteer je de trainer. Maar als de zon recht boven je staat, met een beetje wind en de “voelt aan als” temperatuur is 41 graden is het toch zwaar. Daarbij komt kijken dat elke Encounter ongeveer 30 minuten duurt, dus je kan wel mooi bruin worden. De Encounters waren stuk voor stuk leuk om te doen en werd ook bedankt door de trainers voor mijn hulp. Het einde van de dag heb ik nog een vuilnisronde met Julia gemaakt en ben uiteindelijk om 17:00 op mijn fiets gestapt. Na een rit van 20 minuten was ik weer thuis en begon mijn weekend. De rest van de avond heb ik lekker gerelaxt en ben rond 22:00 naar bed gegaan.

Zondag 24 juli 2011

De eerste dag van voorlopig mijn laatste “weekend” begon met uitslapen tot 9:00. Later in de ochtend ben ik naar de Publix gegaan om nog enkele boodschappen te halen, om de laatste dagen op de Keys door te komen. Rond 11:30 was ik weer terug in mijn huis en heb ik op de bank gelegen en televisie gekeken. De rest van de dag heb ik niet zoveel gedaan, ik heb vooral gerust en zelfs mijn slaap ingehaald. Na deze relaxdag ben ik om 22:00 weer naar bed gegaan.

Maandag 25 juli 2011

De tweede dag van mijn weekend begon rond 9 uur in de ochtend, nadat ik een klein ontbijt had gegeten stapte ik weer eens op mijn fiets. Deze keer om naar de wasserette te gaan om mijn kleren te wassen, maar ook om naar de kapper te gaan. Leuk was wel dat deze kapper me nog herkende en zelfs nog wist waar ik vandaan kwam, hij wist ook precies wat ik wilde. Nadat ik weer een kort kapsel had en mijn kleren waren gewassen ging ik weer terug naar huis. Weer thuis heb ik mijn kleren opgehangen om te drogen, verder heb ik even gerust voordat ik om 12:30 nogmaals om de fiets stapte om richting Circle K te gaan. Om mijn vochtvoorraad aan te vullen, want veel drinken is erg belangrijk als het zo warm is. De rest van de middag heb ik vooral gerust en op de bank gelegen. Toen ik aan het eten was belde mijn moeder nog even, om te vertellen hoe het in Nederland was. De rest van de avond heb ik televisie gekeken en ben ik uiteindelijk rond 22:00 naar bed gegaan.

Het weer in de Keys.

Natuurlijk was het nog steeds hoogzomer in de Florida Keys. Met veel zon, maar ook diverse verkoelende buien af en toe. De middagtemperaturen lagen tussen de 32 en 34 graden, met op enkele dagen een hitte index van 40+. Zelfs ’s nachts kwam de temperatuur nauwelijks onder de 30 graden uit. Maar net zoals overdag heb je ’s nachts ook een hitte index, het voelde ’s nachts buiten aan als 32 graden.

De volgende update zal volgende week dinsdag (3 augustus) waarschijnlijk online komen. Zoals altijd, weer bedankt voor het lezen.

  • 27 Juli 2011 - 19:11

    Kim:

    Erg leuk om je te volgen en jemig wat gaat de tijd snel.. Heel veel plezier nog met de rest van je vakantie /rondreis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 49341

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: