I'm already halfway there. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu I'm already halfway there. - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

I'm already halfway there.

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

02 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo Iedereen,

Leuk dat je me blijft volgen tijdens mijn reis in de VS deze zomer. De vierde week ging net zoals de eerste 3 weken snel, dus het is nu weer tijd voor een update. Hieronder lees je wat ik de afgelopen week heb beleefd, bereid je maar voor want ik heb 6 pagina’s aan verslagen getypt.

Dinsdag 26 juli 2011

Na een rustig weekend ging ik vandaag weer aan het werk bij DRC, na een iets later vertrek dan normaal kwam ik altijd nog op tijd aan bij DRC. De dag begon met het schoonspuiten van de vogelverblijven en klaar maken van het eten, ik werd ook nog geholpen door Jeri dus stond er niet alleen voor. Na de vogels ging ik de eerste Encounter van de dag assisteren, tijdens deze Encounter ging ook een Nederlands gezin het water in. Maar ze wilde niks met mij te maken hadden, tegenwoordig denk ik daar heel nuchter over en dacht “Well fine, be that way!” Natuurlijk waren de dolfijnen Cayo en Gypsi weer geweldig dus daar lag het niet aan. Na de Encounter deed ik een digitale update, ik heb geen internettoegang in mijn eigen huis. Dus alle internet activiteiten handel ik af op de computer van DRC. Na de lunch ging ik mijn tweede Encounter van de dag assisteren, deze groep mensen was al stukken beter die van vanochtend. Aan het eind van de middag mocht ik nog een Encounter assisteren, maar door onstabiel weer werd deze Encounter 20 minuten eerder gedaan. Gelukkig bleef de regen en onweer uit en had iedereen een leuke tijd in het water met Cayo en Gypsi. De dag eindigde zoals hij eigenlijk begon met de vogels, ik deed de afwas terwijl Annemette de vogelverblijven schoon spoot. Uiteindelijk nog een korte vuilnis ronde gedaan en toen op de fiets terug naar huis gegaan. Gelukkig heb ik gedurende de dag het droog gehouden, maar toen ik een tijdje thuis was kregen we uiteindelijk de voorspelde regen. De rest van de avond heb ik televisie gekeken en ben uiteindelijk om 22:15 naar bed gegaan.

Woensdag 27 juli 2011

Zoals gebruikelijk ging ik vandaag ook weer per fiets richting DRC, het begin van mijn werkdag begon rustig. De eerste activiteit van de dag was een Encounter assisteren, niet echt een bijzondere Encounter maar de dolfijnen waren zoals altijd geweldig. Na de Encounter ging ik de Splash Docks schoonvegen, natuurlijk had ik diverse interacties met de dolfijnen. Vooral Delta was erg blij om me te zien, hij werd helemaal enthousiast toen ik op het vlot kwam. Na de Splash Docks ging ik lekker lunchen en me klaar maken voor de volgende Encounter van 13:15. De Encounter was leuk om te assisteren, de gasten waren enthousiast en de dolfijnen natuurlijk ook. Na deze Encounter ben ik in de kantine gaan zitten om gezellig met mede vrijwilligers te praten. Aan het eind van de dag mocht ik nog een Encounter assisteren met dolfijn Santini. Santini Encounters zijn altijd leuke sessies om te assisteren. Helaas waren er ouders (geen Nederlanders) die aan de kant stonden te kijken, die maar al te graag over het touw wilden stappen om hun kinderen te filmen en dus ook deden. Aan het eind van de Encounter heb ik hun even aan de tand gevoeld, dat die touwen er niet voor niks hangen. Na deze Encounter heb ik de vogelverblijven schoongespoten en de afwas gedaan, uiteindelijk was ik iets na 17:00 klaar. Toen ben ik terug naar huis gegaan en kwam daar na 20 minuten fietsen aan, eenmaal thuis heb ik avondeten klaar gemaakt en tas ingepakt voor morgen. De rest van de avond heb ik televisie gekeken en ben rond 21:30 naar bed gegaan.

Donderdag 28 juli 2011

De laatste werkdag voor de periode van vrijwilligerswerk begon met de dagelijkse fietsrit naar DRC, onderweg had ik een verfrissend regenbuitje die me letterlijk afkoelde. De echte werkdag begon met het schoonspuiten van de vogelverblijven, daarna ging ik eten klaarmaken maar werd afgelost om de Splash Docks schoon te maken. Interacties had ik niet echt wel een paar nieuwsgierige dolfijnen die kwamen kijken. Nadat ik samen met Tiffany de Splash Docks had gedaan hielp ik Becky nog even met de vogels. Daarna kon ik de eerste Encounter van de dag assisteren, niet zo bijzonder speciaal maar wel leuk. Na deze Encounter ging ik gelatine maken voor de dolfijnen en hielp nog heel even in de viskeuken met schoonmaken. Tussen de middag ging ik lunchen en ging ik ook praten met de bezoekers, er waren ook weer Nederlanders op het park. Deze mensen waren wel in voor een praatje dus dat was wel gezellig. Om 13:00 ging ik de tweede Encounter van de dag assisteren, deze was erg leuk. De gasten waren erg enthousiast en met de leergierige Louie was het gewoon super! Toen ging ik even rusten en bijkomen van de warmte in de kantine van de vrijwilligers. Na gerust te hebben ging ik in mijn eentje de Office Recycle ronde doen, dus mocht ik weer eens de golfkar besturen. Het is een erg zweterige en moeizame klus maar vond het niet erg om te doen. Nadat ik Office Recycle had afgerond ging ik meehelpen met de vogels, ik spoot de vogelverblijven schoon terwijl Tiffany de afwas deed. Uiteindelijk waren we om 16:30 en ging ik wachten voordat het tijd was voor “Dock Time”, wat ik al een tijdje niet had gedaan.

“Dock Time”

Iets na 17:00 ging ik samen met Theresa op de vlotten zitten tijd voor aandacht van de dolfijnen. Na een paar ‘drive-by’s” en enkele backrubs van Gypsi en Santini kregen we de aandacht van Luna. Ze was helemaal geobsedeerd met een blaadje die we van haar af moesten pakken, maar om ons te pesten hield ze het ook vast. Dus werd het een soort van blaadje-trek-spel. Ook kregen we de kans om haar een paar keer te aaien. Even later kwam Louie er aan met een stokje in zijn mond. Dus Luna ging samen met mede vrijwilliger Theresa spelen en ik ging met Louie spelen. Louie was nog geen jaar geleden een wilde dolfijn maar al zo gewend aan mensen. Ik had een geweldige tijd met Louie en speelde het zelfde spelletje wat Luna deed. Na spelen en diverse back-rubs waren we alweer 15 minuten verder. We wilden ook nog even gedag zeggen bij de baby dolfijnen dus gingen we naar achteren. Eerst deelden we gelatine uit aan de jongens aan de rechterkant van de Causeway, maar al snel gingen we naar de moeders met de baby’s. Eenmaal plaats genomen op het vlot kwamen de bijna 9 maanden oude Flagler en Gambit naar ons toe. Flagler kwam mij gezelschap houden en Gambit hield Theresa bezig. Ze waren beide erg nieuwsgierig en wilde maar al te graag spelen. We kregen ook de kans om ze te aaien en ik had even de kans om Flagler op de buik te aaien. Na deze super lieve en leuke ervaring besloten we weer om verder te gaan. We sloten de “Dock Time” sessie af met het uitdelen van gelatine en gingen we weer terug naar de viskeuken om de metalen emmer schoon te maken. De viskeuken was al afgesloten dus besloten we de emmer even af te spoelen, Theresa kon het niet laten en besloot een emmer water over me heen te gooien.

Na deze super leuke “Dock Time” nam ik even afscheid van Becky die me veel plezier toe wenste tijdens de aanstaande “rollercoaster trip” en gaf me nog een knuf. Om 17:45 stapte ik weer op mijn fiets terug naar huis en na een rustige rit was ik weer thuis. Eenmaal thuis ging ik eerst bezig met mijn verslagen en later ging ik mijn avondeten klaarmaken. In de avond ging ik verder met mijn koffer in pakken en ben rond 23:30 gaan slapen.

Vrijdag 29 juli 2011

Dus de eerste periode van mijn verblijf op de Florida Keys eindigde vandaag, na een goede nachtrust werd ik om 7:45 wakker gemaakt door de wekker. De tijd die ik had heb ik gebruikt om het huis een beetje aan kant te maken en de laatste spullen ingepakt. Keurig op tijd werd ik om 9:00 opgehaald door de Florida Keys Shuttle die me naar Miami zou brengen. De rit zelf was lekker rustig en heb zoals gewoonlijk weer genoten van de “overzeese rit”, onderweg maakten we nog een korte stop in Key Largo. Om 11:40 kwam ik uiteindelijk aan op het vliegveld van Miami en ging direct naar de check-in machines van American Airlines. Nadat ik was ingecheckt zocht ik een bankje op om nog even rustig wat te eten en drinken, voordat ik door de beveiliging ging. De tijd op de luchthaven ging best snel voorbij en rond 14:05 begon de instapprocedure voor de vlucht naar Orlando. De vlucht vertrok op tijd en ging best snel voorbij, ik heb zelfs even geslapen tijdens deze korte vlucht. Het vliegtuig kwam aan bij de gate in Orlando om 15:40 en was dus precies op tijd. Ik ging als 1 van de laatste personen het vliegtuig uit en ging rustig richting de hoofdterminal en de bagagebanden om mijn koffer op te halen. Mijn koffer kwam best snel van de band af rollen en ging even later richting de bushalte om bus 111 te nemen richting International Drive. Na een rit van 40 minuten was ik aangekomen op mijn eindbestemming, het Days Inn hotel waar ik ondertussen vaste klant ben. Ze herkenden me ook nog en verwelkomden me met open armen. Toen richting mijn kamer gegaan even uitrusten en even later richting de McDonald’s voor avond eten. Om 18:30 ben ik richting SeaWorld gegaan om daar de avond door te brengen. Ik kreeg nog de kans om een deel van de orkashow “One Ocean” te zien, daarna bleef ik in het stadion zitten om “Shamu Rocks” te bekijken. Na 2 spetterende orkashows ging ik de SeaWorld dolfijnen gedag zeggen en ben vervolgens weer terug naar mijn hotel gegaan. Het was best een lange dag en ben rond 22:30 op bed gaan liggen.

Zaterdag 30 juli 2011

Op deze dag heb ik eerst lekker uitgeslapen tot 10:30 en ging me daarna klaar maken voor de eerste volle dag in Orlando. Eerst ging ik naar de Wal-Mart in South Park om beltegoed te kopen voor mijn Amerikaanse GSM. Na dit uitje bereide ik me voor om weer richting SeaWorld te gaan. Om 16:00 kwam ik in het park aan en ging direct naar Shamu Stadium om een goede zitplaats te bemachtigen voor de 17:30 “One Ocean” show. Na een spetterende orkashow ging ik pizza eten bij Seaport Pizza en kreeg 20% korting, omdat ik een seizoenspas heb voor dit park en het was na 17:00. Toen ging ik naar Dolphin Cove en heb bij het “overview” gedeelte nog met iemand gepraat van educatie. Nadat ik de dolfijnen had bekeken was het tijd om ze proberen aan te raken. Uiteindelijk had ik wel even succes en dat was vlakvoor dit gedeelte van het park ging sluiten. Toen ging ik weer terug richting Shamu Stadium voor de Shamu Rocks show van 21:15. Maar voor de show ging ik nog even de beluga’s bekijken van Wild Arctic. Na Shamu’s avond rockshow ging ik richting de ingang van park om nog een ritje in de achtbaan Manta te maken. Iets na 22:00 ging ik weer terug naar mijn hotel en ging uiteindelijk rond middernacht naar bed.

Zondag 31 juli 2011

Op de laatste dag van juli ging ik nogmaals naar SeaWorld Orlando. Gedurende de dag heb ik 1 Blue Horizons (dolfijnen) show en 1 Clyde and Seamore (zeeleeuwen) show gezien. Verder ben ik nog 2 keer in de achtbaan Manta gegaan en rond 17:00 ging ik richting Shamu Stadium. Van 17:15 tot en met 21:00 heb ik in Shamu Stadium doorgebracht, ze sloten het stadion niet af tussen de verschillende shows dus dat was wel gaaf. Eerst heb ik een One Ocean show gezien vanaf de bovenste rij in het stadion, omdat ik dat ook eens wilde zien. De andere One Ocean show mocht ik van de SeaWorld medewerkers die me kende bij de slide-out zitten en bleef hier ook zitten tijdens de Shamu Rocks show. Tijdens de laatste 2 orkashows werd ik vergezeld door een paar Orlando vrienden, Bob en Lisa. Ook kwam ik andere bekende “locals” tegen en het leek net een soort meeting. Het was een erg gezellige avond met spetterende orkashows. Ik werd aan het eind van de avond terug naar mijn hotel gebracht door Bob en Lisa, uiteindelijk ben ik rond 23:00 gaan slapen.

Maandag 1 augustus 2011

Net zoals op de laatste dag van juli, ging ik op de eerste dag van augustus weer naar SeaWorld. De dag begon met aandacht te bemachtigen bij de Dolphin Cove dolfijnen, daar slaagde ik behoorlijk en mensen waren onder de indruk. Toen het ging onweren zocht ik een droge locatie op en dat was in Shamu Stadium, daar heb ik de onweersbui uitgezeten en gewacht tot dat de One Ocean show begon. Na deze show ging ik een beetje rondlopen en ging rond een uur of 4 naar het Whale & Dolphin Theatre voor de Blue Horizons show. Na deze dolfijnen/vogel show ging ik weer naar Dolphin Cove voor meer aandacht van de dolfijnen. Daar slaagde ik nogmaals in, ik was zelfs toe in staat om dolfijnen “vast te houden”. Dus ik had een losjes hand om het lichaam van de dolfijn terwijl ik met mijn andere hand hem ging aaien. Natuurlijk waren er andere mensen die hier profijt van maakten. Dus waar ik vandaag heb aangewerkt is om vertrouwen te krijgen van de dolfijnen in Dolphin Cove. In het begin van de avond ging ik weer naar Shamu Stadium om de dagelijkse Shamu Rocks show te zien. Blijft gaaf, leuke muziek en prachtige sprongen van de orka’s. Na dit rockconcert ging ik weer terug naar mijn hotel en ging “vroeg” slapen, want morgen was alweer de laatste volle dag in Orlando.

Dinsdag 2 augustus 2011

Mijn voorlopige volle dag in Orlando begon met een bezoekje aan de wasserette van het hotel. Dus ik had nu weer schone kleren voor de aankomende week, voor de achtbaantrip waar ik al 11 maanden op te zitten. Nadat ik mijn kleren had gewassen ging ik rond 13:30 voor de 5e dag op rij richting SeaWorld. De dag begon met het bekijken van de orkashow “One Ocean” van 14:30. Na deze orkashow ging ik de achtbanen berijden die SeaWorld te bieden had. Uiteindelijk ben ik 2x in Manta, 2x in Kraken en 1x in Journey to Atlantis gegaan. Na deze ritjes in deze bekende achtbanen ging ik weer naar de dolfijnen van Dolphin Cove, om te kijken of ik het zelfde kunstje weer kon uit halen, Eigenlijk kwam het behoorlijk in de buurt, had genoeg kans om de dolfijnen te aaien dus daar was ik wel erg tevreden mee. Na een aller laatste back-rub vanaf het blaasgat tot aan de staart ging ik richting Shamu Stadium om een mooi plekje te bemachtigen voor de Shamu Rocks show van de avond. Natuurlijk weer bij de slide-out, grootste kans om nat te worden maar de beste plaats om de orka’s van dichtbij te zien. De Shamu Rocks show was natuurlijk erg leuk en spectaculair om te zien, na de show begon er een onweersbui te arriveren dus vertrok ik eerder uit het park dan gepland. Ik was allang blij dat ze in staat waren om de Shamu Rocks show af te ronden. Eenmaal terug in mijn hotelkamer ging ik me klaar maken voor de aanstaande reis door het Noord Oosten van de VS. Deze avond ben ik rond 23:30 naar bed gegaan.

Het weer in de Florida Keys

Altijd nog steeds warm en vochtig op deze tropische eilanden met temperaturen overdag rond de 32 en 33 graden. Diverse onweersbuien waren ook nog aanwezig maar het was vooral erg zonnig. ’s Nachts was het altijd nog erg warm buiten rond de 28 graden.

Het weer in Orlando, Florida

In Orlando was het voor mijn gevoel minder vochtig maar was het op sommige dagen wel warmer. Overdag lagen de temperaturen tussen de 32 en 35 graden. In de nacht was het wat koeler dan in de Keys, maar met 25 graden altijd nog warm. De luchten waren vooral blauw gekleurd overdag, maar zoals alle zomers die ik in Orlando heb meegemaakt waren er ook dagen met onweersbuien.

De volgende update zal waarschijnlijk rond zondag 14 augustus online komen. Zoals altijd, weer bedankt voor het lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 49343

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: