Weer terug in Nederland, maar voor hoelang? - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Weer terug in Nederland, maar voor hoelang? - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Weer terug in Nederland, maar voor hoelang?

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

05 September 2011 | Nederland, Assen

Hallo Iedereen,

De reis naar de VS zit er helaas weer op, dus ik ben weer terug op Nederlandse bodem. Ik kijk erg positief terug op de afgelopen 2 maanden, kan eigenlijk nauwelijks geloven dat het alweer voorbij is. Mijn tijd bij DRC was zoals altijd geweldig, maar het is ook tijd om verder te gaan. Natuurlijk kom ik wel terug bij DRC als ik de kans daar voor krijg, maar qua werkervaring ga ik verder zoeken naar een bedrijf waar ik meer hands-on-experience kan krijgen. De rollercoaster trip was zeker ook een hoogtepunt van deze trip. Het was een prachtige afsluiter van mijn “achtbaan hoofdstuk”, natuurlijk ga ik nog wel pretparken bezoeken. Maar ga ik me meer focussen op mijn missie om trainer te worden. Ik kan tenminste wel zeggen dat ik in 1 van de snelste en beste achtbanen ter wereld ben geweest. Geniet van deze laatste update wat 8 pagina’s lang is.

Maandag 29 augustus 2011

De eerste dag van deze nieuwe week begon met mijn tweede vrije dag van mijn weekend. Maar dat betekende nog niet dat ik niks had te doen vandaag, na een kort ontbijt stapte ik op de fiets om richting de wasserette te gaan. Natuurlijk om mijn kleren te wassen voor de aankomende week, nadat mijn kleren waren gewassen ging ik terug naar huis. Rond 11:30 stapte ik nogmaals op mijn fiets om richting DRC te gaan voor de vrijwilligersmeeting en om foto’s te maken. De meeting begon met een presentatie van stagiaire Tiffany in de “Dolphin Theater” over training. Na de presentatie ging we terug naar het vrijwilligerskantoor voor de wekelijkse meeting. Vandaag was de eerste dag voor 4 nieuwe stagiaires voor het aankomende semester. Na de meeting ging ik foto’s maken van DRC en ging uiteindelijk rond 15:45 terug naar huis. Ik wilde later naar huis gaan, maar omdat ik op de radar zag dat er een onweersbui aankwam, ging ik eerder naar huis. De rest van de namiddag en avond ging ik televisie kijken en heb ik nog lekker kunnen genieten van mijn “vrije uren.”

Dinsdag 30 augustus 2011

De eerste dag van mijn laatste werkweek besloot ik iets later van huis te gaan, maar ik was altijd nog voor 9:00 bij DRC. Mijn dag begon met het schoonspuiten van de vogelverblijven, terwijl de nieuwe stagiaires werden getraind om eten voor te bereiden voor de vogels. Rond 10:00 had ik de eerste Encounter van de dag, dat deed ik samen met 2 nieuwe stagiaires Olivia en Jackie. De mensen waren niet echt enthousiast wat wel jammer was, de dolfijnen Cayo en Gypsi waren natuurlijk geweldig. Tot 12:30 was er een rustige periode, maar ik bleef niet stil zitten ik ging bij de dolfijnen kijken, met mensen praten en diverse sessie bekijken. Daarna ging ik DJ spelen voor een Dolphin in Tune sessie, waarbij ik de 4 nieuwe stagiaires uitlegde hoe de DVD speler werkte. Na deze sessie van de “Big Boys” ging ik mijn tweede Encounter van de dag assisteren. Deze keer ging ik met Melissa de Encounter assisteren, waar dolfijn Santini in mee deed. Na de Encounter ging ik samen met alle stagiaires de vogels hun lekkernijen geven en daarna kon ik lekker rusten. Natuurlijk ging ik bij de dolfijnen kijken en met mensen praten nu ik de tijd had. Rond 16:00 begonnen we met z’n allen met de afsluitende werkzaamheden voor de vogels, omdat we met 6 personen waren ging het best snel en waren binnen 20 minuten klaar. Toen was het wachten tot 17:00 want ik had me ingeschreven voor een Dock Time sessie, wat mijn laatste Dock Time sessie wordt.

Rond 17:00 kregen de nieuwe stagiaires een briefing over hoe Dock Time in zijn werk ging, en even later naar de viskeuken om gelatineblokjes te snijden. Eerst gingen we met z’n 5en naar de Front Lagoon, daar kwamen Delta en Luna de nieuwe stagiaires bekijken. Louie kwam ook nog even langs en de iets oudere Cayo en Gypsi kwam ook even een kijkje nemen. Ik kon Luna en Cayo heel even aaien voordat we verder gingen. Toen gingen we naar de jongens waar we ze alleen gelatine hebben gegeven, ik kwam niet droog van de steigers toen we naar de meiden gingen. Eerst had ik interactie met Flagler, hij was vooral geïnteresseerd in mijn hand en knabbelde aan mijn vingers. Hij beet wel maar niet hard en het was puur spelen, gelukkig kreeg ik genoeg de kans om hem een paar “back-rubs” te geven. Later gingen we naar Gambit en Tursi, waar Gambit erg speels was. Net zoals Flagler was hij erg speels met mijn hand en van beide dolfijnen hield ik kleine krasjes over. Het gaat allemaal om vertrouwen in de dolfijnen en dat maakt dit zo gaaf. Gelukkig kreeg ik nog de kans om Gambit te aaien voordat we iedereen gelatine gingen voeren. Als de dolfijnen gelatine krijgen zijn ze erg fanatiek met uitsloven en is erg leuk om te zien. Dit was het einde van de Dock Time.

Dit was het einde van deze werkdag en rond 17:45 stapte ik op de fiets terug naar huis. De rest van de avond ging ik lekker televisie kijken en relaxen.

Woensdag 31 augustus 2011

Vandaag stapte ik weer iets later op de fiets dan gebruikelijk, maar net zoals gisteren was ik altijd nog voor 9:00 op mijn “werk.” De dag begon met helpen bij de vogels in de ochtend, ik ging de vogelverblijven schoonspuiten terwijl Viv en Melissa het eten voorbereide. Rond 10:00 was het tijd om de eerste Encounter van de dag te assisteren, Olivia en Melissa moesten nog afgetekend worden om dit alleen te doen. Dus ze ging met mij mee om de Encounter te assisteren, om aan de eisen te voldoen om het uiteindelijk solo te doen. Toen was er een rust periode van ongeveer 2 uur, in de tussentijd ging ik met mensen praten en had ik mijn lunch. Rond 13:00 kon ik me klaar maken voor de 2e Encounter van de dag, beide Encounters waren niet zo bijzonder. Maar wel leuk om te assisteren, blijft leuk om zo dichtbij de dolfijnen te zitten. Na de Encounter ging ik de vogels hun lekkernijen geven en had nog een paar andere klusjes te doen gedurende de dag. Aan het eind van de dag hielp ik weer mee met de afsluitende werkzaamheden van de vogels. Ik deed waar ik goed in was en spoot de vogelverblijven schoon, rond 16:45 waren we klaar en ging ook weer naar huis. Het was een leuke dag, maar lekker rustig aan gedaan omdat dit mogelijk was. De rest van de avond heb ik lekker gerelaxt en televisie gekeken.

Donderdag 1 september 2011

De eerste dag van de maand september begon als een normale dag, op de fiets richting DRC. Maar deze dag was toch wel anders dan andere dagen, het was namelijk mijn “Animal Care and Training Day.” Dit hield ik dat ik de hele dag met de trainer mee mocht lopen om bij de dolfijnen te zijn. De eerste sessie van de dag was met dolfijn Pax en trainer Jennifer. Ik mocht diverse “high energy” gedragingen doen met Pax. Ook natuurlijk diverse “back-rubs” en een “stand-up handshake”. Verder was het gewoon pret hebben met de geweldige dolfijn vergezeld door de aardige Jennifer. Ik ging van de ene sessie naar de andere, de volgende sessie ging ik op het vlot zitten met Kelly-Jahne bij de dolfijnen Gambit en Tursi. Dit was een rustige sessie maar had genoeg speel tijd met Tursi als Gambit. Verder heb ik gezellig met Kelly-Jahne gepraat. Gambit was vooral geïnteresseerd om te spelen en ik hield hem bezig toen Kelly-Jahne dolfijn Tursi water gaf. Na deze sessie ging ik even helpen in de viskeuken om de viskoelers schoon te maken, maar even later was ik alweer op de vlotten te vinden. Deze keer ging ik een sessie doen samen met trainer Erica en de dolfijnen Louie en Luna. Geen erg bijzondere sessie, maar wel erg leuk om deze 2 jonge leden van de DRC familie te ontmoeten. Diverse “handshakes” en “back-rubs” maakte de sessie erg leuk en natuurlijk ging de tijd erg snel voorbij. Rond het middaguur ging ik samen met trainer Linda een sessie doen met dolfijnen Pandora en Calusa. Natuurlijk weer veel “back-rubs”, maar Linda ging me ook testen. Ze gaf me combo-opdrachten, dus ik vroeg Calusa om te “praten”, haar flippers bewegen en te springen allemaal als 1 gedraging. Was erg leuk om te doen en weer eens wat anders dan normaal. Daarna ging ik lekker lunchen en had ik even rust, natuurlijk moest ik ook gewoon eten en drinken. Rond 13:15 stapte ik weer met Linda op het vlot, deze keer met dolfijnen Kibby en AJ. We hadden erg veel lol en bedachten allemaal leuke spelletjes, er worden ook foto’s gemaakt en er waren zoveel grappige momenten. Ik kreeg ook een knuf van Kibby en heb daar ook een foto van! De DolphinLab studenten keken ook mee met deze sessie en ze leefden erg mee. Dit was een erg leuke sessie en was misschien wel de leukste van de dag. Daarna had ik weer een rust periode, ik gunde mezelf ook rust. Rond 15:30 werd ik uitgenodigd door Carol om en sessie te doen met Santini en Molly, een leuke en low-energy sessie. Maar wel erg leuk met Carol’s humor en de enthousiasme van Santini en Molly was het erg leuk. Natuurlijk weer veel back-rubs en ook een kusje van Molly. Na deze sessie ging ik een Dolphins in Tune sessie bekijken en alleen de vrijwilligers en stafleden waren bij deze sessie. Dit maakte de sessie eigenlijk best leuk, we gingen allemaal dansen op de muziek. Aan het eind van de sessie werd ik nog over de luidsprekers bedankt door Daniel voor mijn vrijwilligerswerk. Ook kreeg ik de kans om kort een “hand-shake” te doen met AJ, Tanner, Kibby en Jax. Dit was een leuke afsluiter van de dag en ging bezig met een pre-afscheidronde. Er waren namelijk genoeg mensen die ik niet meer zou zien, simpelweg omdat ze op mijn laatste dag een vrije dag hadden.

En alsof ik nog geen genoeg dolfijnen aandacht had gehad vandaag, ging ik nog meedoen aan “Dock Time”. Het begon met aandacht proberen te krijgen in de Front Lagoon, maar we werden gewoon genegeerd. Toen gingen we gelatine voeren aan de jongens aan de rechterkant van de Causeway. Dit was erg leuk om de jongens uit te zien sloven. Toen ging ik spelen met babydolfijn Flagler, natuurlijk vloog hij direct naar mijn arm en begon weer aan mijn arm en hand te knagen. Was erg leuk en hij had het behoorlijk naar z’n zin, net als ik. Nadat we Flagler hadden gezien gingen we naar Gambit, daar had ik niet zoveel interactie. Ik kreeg wel af een toe een “back-rub” van de kleine jongen. Toen was het weer gelatine tijd en natuurlijk haalden de dolfijnen alles uit de kast om gelatine te krijgen. Ik probeerde in ieder geval iedereen 1 stukje gelatine te geven. Nadat de gelatine op was betekende dat ook dat de Dock Time voorbij was.

Deze eerste dag van de maand September was echt geweldig, waarschijnlijk de beste dag van de maand. Ik stapte weer op de fiets rond 17:45 om terug naar huis te gaan, eenmaal thuis ging ik me klaar maken voor een avondje uit. Ik ging namelijk met de nieuwe als oude stagiaires naar “the hurricane” en leuk restaurant/bar in Marathon. Daar hadden we gegeten en ontmoete nog vele andere DRC medewerkers. Dit was een erg gezellige avond en ik was rond 21:30 weer thuis. De rest van de avond ging ik lekker relaxen en ben op in de late avond naar bed gegaan.

Vrijdag 2 september 2011

De laatste werkdag bij DRC begon als een normale dag, natuurlijk wilde ik graag de Splash Docks doen. Ik heb ze niet allemaal schoon kunnen vegen, maar werd geholpen door Marissa, maar ik moest Theresa helpen met het opzetten van materiaal voor een “research session” voor de dolfijnen. Nadat ik klaar was met de Splash Docks ging ik een beetje rond lopen en met mensen praten. Op geef moment werd ik geroepen door trainer Daniel om een schrijfplank en een kwast te pakken voor Delta. Hij ging namelijk Delta trainen om te verven. Ik mocht Daniel even helpen om de schrijfplank omhoog te houden, terwijl Delta de kwast vast hield en probeerde de schrijfplank met de kwast te raken. Dit duurde niet zo lang en mijn hulp werd erg gewaardeerd door Daniel. Vandaag werd me de tijd gegund om rustig afscheid te nemen van de dolfijnen, dus had ik niet zoveel te doen. Ik mocht nog wel even gelatine maken voor de dolfijnen. Daarna ging ik nogmaals de Splash Docks doen, deze keer met nieuwe vrijwilliger Ryan. Ik leerde hem hoe hij de plateaus schoon kon vegen. Maar ook hoe je kan spelen met de dolfijnen tijdens deze klus, ook waarop je moet letten als je deze klus uitvoert. De rest van de dag heb ik vooral rondgelopen en gekeken en begon met afscheid te nemen van diverse DRC medewerkers. Dit werd erg gewaardeerd en natuurlijk was het niet altijd even makkelijk. Grappig was wel dat iedereen zei: we zien je toch wel weer terug, want je blijft steeds maar terug komen. Aan het einde van de dag ging ik nog even de vogelverblijven schoonspuiten en toen was het tijd om echt te gaan. Nadat ik van iedereen afscheid had genomen ging ik nog 1 keer naar de Front Lagoon om de dolfijnen te zien. Daarna stapte ik op mijn fiets en ging voor de laatste keer de 9 kilometer lange rit maken naar Coco Plum. Natuurlijk had ik een dubbel gevoel om deze geweldige plek te verlaten, ik weet dat ik ooit terug kom op deze plek. Terug in mijn huisje ging ik me klaar maken om te zwemmen in de Atlantische Oceaan, als een laatste duik in de zee. Ik ben 1 uur wezen zwemmen en zorgde ervoor dat ik voor 19:00 weer terug was. Want ik wist dat mijn moeder me ging bellen om de laatste dingen te bespreken. Nadat ik mijn moeder had gesproken ging ik mijn avondeten koken en had lekker gegeten. Toen stapte ik nogmaals op de fiets om Viv en Gil te bezoeken in Key Colony Beach. Dit bezoekje werd erg gewaardeerd en heb een groot deel van de avond bij hun doorgebracht, rond 23:00 werd ik terug naar huis gebracht en afscheid genomen van deze geweldige mensen. Voor de zoveelste keer terug in mijn huisje ging ik mijn verslagen bijwerken en ging ik lekker relaxen. Rond middernacht ben ik naar bed gegaan en ging ik rusten voor mijn lange reisdag van morgen.

Zaterdag 3 september 2011

De reisdag terug naar Nederland begon rond 8:30 toen ik wakker werd gemaakt door de wekker. Na een kort ontbijt ging ik lekker douchen en begon ik met voorbereidingen om het huis te verlaten. Zoals de afwas doen, het huis aan kant maken en natuurlijk mijn koffer inpakken. Rond 10:45 werd ik opgehaald door de Florida Keys Shuttle en ging ik terug richting het vliegveld van Miami. Tot aan Key Largo was ik de enige die in het busje zat, natuurlijk toen we langs DRC reden nam ik nog even afscheid. In Key Largo haalde we de 2e passagier op die naar Miami ging. Maar even dacht ik wel, Amerikanen kunnen dit zo mooi zeggen “alright, this really freaked me out”. Ironisch genoeg kwamen we langs Dolphins Plus, dit was mijn volgende adres waar ik stage wilde gaan lopen. Dus ik zag mijn potentiele toekomstige werkplek toen ik er langs reed. De passagier die in Key Largo in stapte had hier eigenlijk stage gelopen in hun “Special Needs Department” en ze kwam uit Duitsland. Ik heb gezellig met haar kunnen praten tot aan het vliegveld van Miami. De reis ging ongelofelijk snel, de rit duurde 2 uur en 15 minuten. Eenmaal aangekomen op het vliegveld ging ik naar de check-in balie van Iberia. Maar ik was zo vroeg dat de check-in balie nog gesloten was, dus moest ik even een halfuur wachten. Nadat ik was ingecheckt voor beide vluchten ging ik wat eten bij de Burger King. Nadat ik had gegeten ging ik door naar de douane en dus ook naar mijn vertrek gate. Daar heb ik een tijdje gerelaxt, foto’s bekeken en muziek geluisterd tot dat de instapprocedure begon. Helaas begon het instappen best laat en dat betekende automatisch dat ik vertraging zou oplopen, uiteindelijk steeg het vliegtuig op vanaf Miami rond 18:00. Dit betekende dat ik al een uur vertraging had opgelopen, maar ik ging me erg geen zorgen om maken. Gelukkig had ik een goede plek in het vliegtuig en was het verder een stille vlucht.

Zondag 4 september 2011

Door de lange vluchttijd en het passeren van 6 verschillende tijdzones was het alweer 4 september. Na 8 en een half uur vliegen kwam ik aan in Madrid-Barajas, het was voor mij onmogelijk om mijn geplande vlucht naar Amsterdam te nemen. Dus nadat ik was uitgestapt ging ik naar de Iberia balie om mijn nieuwe instapkaart op te halen voor een andere vlucht naar Amsterdam. Deze stond gepland om te vertrekken rond 12:10 in de middag, dus moest ik ongeveer 3 uur wachten in Madrid. Nadat ik weer door de beveiliging was gegaan ging ik wat drinken kopen en probeerde ik een plekje op te zoeken. Helaas zijn de stoelen op dit vliegveld echt keihard en niet echt comfortabel. Na een korte zoektocht vond ik een stopcontact en kon hierop mijn laptop op aansluiten. Nog steeds met de keiharde stoelen, maar had nu tenminste wat te doen. Rond 11:40 begon de instapprocedure voor mijn vlucht naar Amsterdam. In het vliegtuig zat ik naast een paar Nederlanders die dezelfde route als mij volgde, dus ik had ze al een paar keer gezien. Deze keer zaten ze naast mij, voordat we opstegen hebben we even met elkaar gepraat. Maar eenmaal in de lucht ging iedereen proberen te slapen, ik dus ook. Na 1 uur en 50 minuten vliegen lande ik op de Polderbaan van Schiphol, dus het was nog wel even rijden naar de terminal. Rond 14:45 stapte ik uit het vliegtuig en belde het thuisfront op dat ik was geland en vertelde hoe laat ik mogelijk in Assen zou aankomen. Bij de bagagebanden had ik best veel geluk, want mijn koffer kwam best snel van de band gerold. Dit veranderde ook mijn reisplan, want nu kon ik 1 trein eerder nemen dan ik had verwacht. Rond 15:20 vertrok de trein richting Groningen en had ik simpelweg alleen nog maar deze treinreis en korte autorit voor de boeg, voordat ik thuis was. Na een rustige, relaxte treinreis kwam ik rond 17:30 aan op station Assen. Waar mijn moeder me op de stationstrap stond op te wachten en me naar huis zou brengen. Dit luide het einde in van de “Ultimate Summer” trip.

Het weer in de Florida Keys

Altijd nog warm zomer weer in de Florida Keys, veel zon maar ook natuurlijk de gebruikelijke onweersbuien. De maximumtemperaturen tussen de 31 en 34 graden, ’s nachts werd het niet kouder dan 27 graden. Verder eigenlijk relatief rustig zomerweer.

Erg bedankt dat jullie me hebben gevolgd tijdens deze voor mij fantastische zomer. Natuurlijk erg leuk dat ik een aantal reacties kreeg op deze verslagen. Jullie kunnen van mij nog meer verslagen verwachten in de toekomst, op mijn avontuur om uiteindelijk mijn doel te bereiken.

  • 05 September 2011 - 16:12

    Heleen:

    Go for it Jeff, follow your dreams, keep on trying.....

    Bedankt dat ik meemocht naar de keys.

    Nu hoop ik gauw wat foto's te zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 49336

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: