Dag 11 t/m 15 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Dag 11 t/m 15 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Dag 11 t/m 15

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

24 Januari 2009 | Verenigde Staten, Marathon

Hoi Vrienden en Familie hier zijn mijn belevenissen van dag 11 t/m 15 in het weer warmer wordende Florida!

Maandag 19 Januari 2009. (dag 11 van 124)

Om 6:00 ging de wekker om vroeg wakker te zijn voor de grote dag, wat uiteindelijk helemaal geen grote dag werd. Ik had me dus helemaal klaar gemaakt en vertrok om 7:15 vlak na zonsopgang richting DRC. En ik had een voorgevoel dat ik iets niet goed had gedaan en bij aankomst om 7:45 had ik gelijk. Daar kwam ik Summer tegen die gewoon haar werkdag begon en ik zag in de verte al enkele mannen in wetsuits staan. Dus dat was eigenlijk einde verhaal, vervolgens kwam ik Sue tegen die tegen me zei: Iemand anders is al ingevallen voor jou. Ik was in eerste instantie best kwaad op mezelf en dat ben ik ook nog wel een tijdje gebleven, ik ben verder wel bij de hele gebeurtenis geweest van de uitleg tot bijna de klus was geklaard. Ik mocht wel enkele dingen doen zoals visemmers even terug brengen naar het vishuis en het zwaardere werk op de grond. Maar meest heb ik toegekeken vanaf een afstandje. De klus ging met een kleine tegenslag best goed en Gypsi zit nu bij de andere baby’s en Tursi zit bij de grotere meiden. Toen ik de kantine binnen en ik was niet erg goed in mijn vel, ik heb mijn excuses aangeboden. Wat er nou precies aan de hand was is het volgende. Ik had gisteren naar DRC gebeld en toen kreeg ik te horen: “A Quater to eight” dit heeft 2 betekenissen in het Engels. Kwart voor of kwart over 8. Dus ik ging van kwart over 8 uit, maar het was dus kwart VOOR achteraf. Toen werd me inderdaad verteld dat het heel onduidelijk was en het werd me absoluut niet kwalijk genomen. Achteraf gezien is het ook beter geweest voor DRC maar ook voor mij om eerst te kijken hoe het er aan toe gaat en later echt mee te helpen en ik werd gelukkig al snel opgevrolijkt. De rest van de dag zag er best rustig uit. Het begon met de vogels eten te geven, wat ik nog nooit had gedaan in de ochtend. En dat ging in het begin niet echt goed omdat Johanna en ik allebei nieuw waren en niet precies wisten wat we moesten doen. Gelukkig kregen we wat assistentie van Beckie die ons ging helpen. Na de vogels had ik echt wat vrije tijd en ben gaan rond wandelen over het park en heb vervolgens nog achter internet gezeten. Toen mocht ik samen met Johanna de Splash Docks doen waar ik meer ervaring in had dan haar, we gingen beide een kant op en werkten naar elkaar toe. Het laatste gedeelte mocht ik helemaal alleen doen wat wel leuke was bij de baby’s en kreeg best veel reacties van medewerkers maar ook bezoekers. Vervolgens heeft het hele groepje vrijwilligers 2 afleveringen gezien van “Dolphin Days” wat uitgezonden gaat worden op Animal Planet (wat Amerika niet kan ontvangen). Maar de reden was vooral omdat deze 2 afleveringen het Dolphin Research Center een belangrijke rol speelde. Na de meeting hoorde we dat het heeft geregend en het begon net op te klaren maar het was wel een beetje aan het afkoelen. Om 13:30 en om 14:30 heb ik nog presentaties gezien puur om mijn Engels te verbeteren en om informatie in te winnen over dolfijnen, van Jennifer (degene die de presentaties gaf) hoorde ik dat er ook Nederlanders op het park waren. Dus hebben we met z’n tweeën nog even rond gekeken maar ze waren blijkbaar al weg. Na een rustige namiddag ben ik rond 16:30 weer terug naar huis gegaan en met een forse tegenwind kwam ik pas om 17:00 aan. Thuis ben ik eerst even gaan relaxen en vervolgens weer met mijn logboek bezig, om Nederland zo goed mogelijk op de hoogte te houden. Toen heb ik even wat gegeten alleen maar 2 hamburgers zelf gemaakt en gekocht bij de Publix, het rare van dit gebied mijn eetlust is heel laag maar ik drink wel heel veel. Maar in ieder geval de hamburgers waren wel vet maar ook heerlijk, en ik maak me geen zorgen over dat vet ik fiets tenslotte 18 kilometer per dag. Na een rustige avond van televisie kijken, computeren en ook nadenken wat er vanmorgen was gebeurd en of dit het juiste was geweest. En ik denk wel dat dit het juiste was geweest, hopelijk krijg ik nog een kans om in het water te springen in de komende 15 weken. Rond 19:30 heb ik nog een lekker warm bad genomen om te ontspannen en mijn dag eindigde toen ik om 20:30 naar bed ging.

Het weer van Maandag 19 Januari 2009 op de Florida Keys:

De dag begon heel erg zonnig met een zwakke wind in het begin van de middag heeft het even geregend maar vervolgens klaarde het weer behoorlijk op maar de wind begon wel weer aan te trekken en met een tempratuur rond de 23 graden was het net iets onder normaal.

Dinsdag 20 Januari 2009. (dag 12 van 124)

Na een nachtrust waarin ik heel veel heb gedroomd werd ik uitgerust wakker iets voor dat de wekker afging om 7:10. Toen ben ik wel blijven liggen tot en met 7:35 en ben er toen uitgegaan na televisie hebben gekeken en me klaar maken voor de dag had ik me best dik aangekleed, omdat het kouder zou gaan worden. Maar dat was blijkbaar dus later op de dag. Maar goed ik was om 8:20 vertrokken naar DRC waar ik om ongeveer 8:40 aankwam en toen ik me melde bij de kantine waar Kris zat, van haar hoorde ik dat ik de eerste van de dag was. En degene die er als eerst is mag de Splash Docks doen, wat ik maar al te leuk vond! Ik begon bij de jongere dolfijnen die me weer aan het pesten waren en een beetje wilde gaan spelen en ik moest soms het werk gewoon staken. Maar het was heel erg gaaf, iets later kwam Julie eraan (een Engelse (Groot Brittannië) vrijwilliger) en ze wilde ook graag mee helpen en ze had een verzoek of ze de links achterste gedeelte mocht doen. En dat vond ik wel oké dus ben ik verder gegaan met schoonmaken, maar de rest van de dolfijnen moesten nog een beetje wakker worden. Om 9:30 was ik klaar en zag op het schema dat ik pas rond 16:00 weer wat hoefde te doen, toen werd er voorgesteld om een paar presentaties te gaan bekijken die ieder uur werd gehouden van 10:30 tot en met 15:30 (niet steeds dezelfde presentaties hoor) Ik heb de presentaties gezien van 10:30, 11:30 en 12:30. Vanaf toen begon het iets drukker te worden voor mij maar aan de andere kant was het nog steeds rustig. Ik wilde graag wat anders gaan doen, ik heb even bij de dolfijnen gekeken waar Calusa lekker actief was en ging me na doen met geluidjes maken, verder hebben de dolfijnen Tursi, Molly, Aleta, Merina en Santini me nog kunnen verleiden met hun lieve blik van hun oogjes. Vervolgens ging de tijd eigenlijk wel snel en moest ik even meehelpen om de vogels naar binnen te brengen, omdat het gewoon echt koud begint te worden hier in Zuid-Florida. Er worden tempraturen verwacht van ’s nachts rond de 3 graden (boven nul) en overdag rond de 15 graden. Dat is hier vriezen bij wijze van spreken. Na een beetje mee helpen met de vogels was de tijd om al het afval te verzamelen over het hele park, omdat dinsdag Recycledag is. En Vannesa en ik werden door Julie geïnformeerd hoe we dat moesten doen. Ik mocht ook even het golfkarretje besturen maar dat ging niet al te goed dus liet ik Julie het werk maar even doen. Na al het recyclebare afval hebben opgehaald was het een tijd voor niks doen. Het weer werd slechter en de mensen die zich hadden opgegeven voor “Dock Time” trokken ze zich toch terug. Tot dat er twee (van de zes) over waren. Ik had me op maandag al ingeschreven en omdat het de vorige keer niet zo goed ging ik het vandaag weer proberen, maakt niet uit hoe koud het weer was ik zou en moet een dolfijn aanraken vandaag.

Dock Time (Interactietijd met dolfijnen)

Iets voor vijven ging het over gebleven groepje van Julie en ik met een burgerleidster Becker naar de vlotter onderweg kwam nog iemand van team Educatie en vroeg of ze ook mee mocht doen met Dok Time. En dat vonden we geen probleem, dus helemaal ingepakt in jassen want het was niet echt heel warm buiten en het waaide best hard en de zon scheen ook niet. Eerst probeerden we het bij de dolfijnen A.J. en Claus maar die kijken maar even rond en daar gaven we het al snel op. Toen naar de dolfijnen Tanger, Marina en Santin waar wel dichtbij een aanraking waren maar niet dichtbij genoeg. Tijd voor poging nummer 3 bij de dolfijnen Molly, Tursi en Aleta, maar dat werd hem ook niet. Dus het zag er weer naar uit dat het weer niet door ging net zoals vorige week dinsdag. Toen probeerde we heb bij de jongere dolfijnen en die waren heel enthousiast! Theresa (de oudste dolfijn van DRC) hield zich er een beetje buiten, Gypsi en Pandora kwamen af en toe even langs maar de de grootste interacties hadden we met Jax, Ras en Cayo (allemaal dolfijnen van 2 jaar oud) Jax was dol om met zeewier te spelen, hij gaf ons zeewier of een andere onderwaterplant zodat wij het weer terug het water in gooiden. En zo ging het steeds over en weer. Ras en Cayo waren helemaal weg van om geaaid te worden, de meeste uitgebreide aanraking van deze dag was met Ras. Hij lag voor ruim 30 seconden op zijn zij recht voor mijn knieën in het water. Dus kon ik hem ook de hele tijd op zijn zij aaien terwijl hij me in de gaten hield met zijn linker oog. Toen werd er verteld dat het eigenlijk niet de bedoeling was om het op zo’n manier te doen, we mochten eigenlijk alleen over de rug heen aaien. Maar als een dolfijn zo voor je ligt vindt hij of zij het niet erg, ik heb het vaak genoeg gedaan bij de Nederlandse dolfijnen (onder andere Skinny). En daarbij komt ook nog dat ik nu dolfijnen voor zijn jaar echt bestudeer en weet precies wat wel en wat niet kan. Maar goed…. Op geef moment probeerde Cayo om op het vlot te komen (Beaching), het begon met een enthousiast uit het water komen van “hallo, hier ben ik!”. Ik zat naast Julie helemaal aan de rechterzijde. Maar Cayo probeerde dus echt op het vlot te komen want de 2e keer stote hij met zijn nostrum (neus) tegen mijn knie aan en met de 3e keer kwam hij zover op het vlot dat hij met zijn hele hoofd tot bijna zijn borstvinnen aan toe op het vlot tegen mijn linkerbeen aan lag. Toen schoof hij weer terug en hebben we ons terug getrokken, want toen we ons omdraaiden lag Cayo op de plek waar ik nog geen 10 seconden geleden op mijn knieën zat. Dus het was hem weg gelukt om op het vlot te komen. Dat was het einde van de “Dock Time” maar het was wel heel leuk en ik ga het zeker nog wel een keer proberen en hopelijk kan ik ook kennis maken met de andere dolfijnen.

Het was ondertussen ook al bijna 17:30 en Julie en ik waren de laatste vrijwilligers die aanwezig waren. Bij het vertrek mocht ik van Beckie gerust een jas meenemen van DRC, omdat het zo koud werd komende dagen. Maar goed ik kwam dus als eerst vandaag binnen en ging dus ook als laatste weg. Julie komt ook elke dag op de fiets naar DRC en woont 2 kilometer verder op dan mij. Dus daagde ze me meer een beetje uit voor een wedstrijd maar wel gewoon in een normaal tempo dus gewoon om te kijken hoe snel je fietstempo is. Dus gewoon in ieders eigen wereldje en nadenken over de dag. Toen ik bij de kruising was vlakbij waar ik woonde heb ik nog op Julie voor zo’n 6 minuten gewacht en daar kwam ze aan. Daar heb ik nog even met haar gepraat en hebben we elkaar een prettige avond toegewenst. Als ik er zo over nadenk, als ik over ongeveer 7,5 kilometer 6 minuten kan uitlopen dan kan ik toch aardig hard fietsen, want zij fietst ook best snel. Maar goed vervolgens nog een sprintje naar mijn huis wat vanaf dat punt nog zo’n 1,5 kilometer was rond 18:00 thuis kwam ik aan bij mijn kleine Condotje. Toen even bijkomen rustig televisie gekeken en direct bezig gegaan met eten “koken. Ik had weer zin in hamburgers dus heb ik even snel klaar gemaakt en opgepeuzeld. Vervolgens ben ik maar begonnen aan mijn dagboek op de laptop en op papier. Na een rustige avond van televisie kijken vooral naar American Idol en hoe Obama president werd van de VS. Ben ik na een hele leuke dag, vooral de afsluiter rond 21:15 naar bed gegaan.

Het weer van Zaterdag 20 Januari 2009 op de Florida Keys:

Het was een best warme ochtend met een tempratuur van zo’n 21 graden maar later op de dag begon het al wat af te koelen en de wind en bewolking begonnen ook een grotere rol te spelen, het is wel droog gebleven vandaag. Het zal zeer koud gaan worden op woensdag en donderdag met tempraturen van ’s nachts rond de 2 a 5 graden en overdag rond de 14 graden. Na vrijdag begint het weer warm te worden en als het goed is ligt te tempratuur volgende week woensdag weer rond de 27 graden overdag.

Woensdag 21 Januari 2009. (dag 13 van 124)

De wekker ging vandaag weer om 7:15 af maar natuurlijk bleef ik nog 20 minuten wachten. Na snel klaar maken van mijn eten en persoonlijke verzorging met de jas van DRC naar mijn werk toe. En even later reed ik op mijn fiets met mijn zonnebril op tussen de palmbomen, ingepakt in kleding en het was 8 graden boven nul. Om 8:45 kwam ik aan bij DRC en was deze keer niet als eerste, vandaag was Gil en Day Captain en hij is best wel leuk, hij heeft veel humor. Om 10:00 mocht ik ben een Encounter assisteren wat wel heel leuk was, aardige mensen en mijn inzet werd ook gewaardeerd, maar op dat moment kon ik merken dat ik er vandaag niet zo bij was. Tussen mijn activiteiten door mocht ik even op de gastenlijst kijken en daar stond tot mijn verbazing een Nederlandse achternaam op. Dus ik enthousiast iedereen dat vertellen en iedereen was ook blij voor mij. Dus kon ik eindelijk even Nederlands praten en Amerika. Maar eerst ging ik samen met Gil de Splash Docks doen wat met heel wat dolfijnen spelletjes spelen was geblazen. Van de oudste tot de aller jongste en was eigenlijk ook de Highlight van de dag. Toen ging ik naar de workshop van de Encounter om zelf te achter halen wie de Nederlander was, maar daar was ik toen nog niet achter gekomen. Bij het bassin van de dolfijnen werd ik gebracht naar de Nederlandse man en had me dus netjes voorgesteld. Hij kwam uit Amsterdam en hij was al eerder bij DRC geweest maar nu ging hij zwemmen met de dolfijnen, ik kon wel merken aan de manier hoe hij pratte en zijn lichaamstaal dat hij het niet kon waarderen. Maar zo zijn Nederlanders in het buitenland en vooral als ze uit dat gebied komen, dus heb ik maar met een paar Amerikanen gepraat in het zelfde groepje die konden het wel waarden. Verder hoorde Danniele dat ik Nederlands sprak en dat vond ze wel leuk om te horen, vervolgens hem ik me terug getrokken van de Encounter. Ik kon het gewoon niet waarderen hoe hij tegen mij deed. En dat konden mijn collega’s ook merken en ze vonden het niet leuk voor mij. Hopelijk zijn de volgende Nederlanders aardiger! De rest van de dag heb ik niet veel gedaan ik voelde me al de hele dag niet zo goed en dat begon na 14:00 zijn tol wel te eisen dus heb ik rustig aan gedaan. En ben ik om 16:15 naar huis gegaan samen met Gil en Viv door de poort gegaan. Ik heb er een halfuur overgedaan om thuis te komen. Thuis heb ik wat gegeten en gedronken en toen ben ik naar Circle K gegaan om de prijzen te verglijken met het lokale benzinestation. Tot mijn verbazing was het benzinestation goedkoper dus weet ik tegenwoordig waar ik zwaardere boodschappen ga doen. Na een rustige avond van televisie kijken ben ik om 21:15 naar bed gegaan.

Het weer van Woensdag 21 Januari 2009 op de Florida Keys:

Het was vandaag heel erg zonnig buiten maar dankzij een depressie vanuit Canada werd er hele koude lucht aangevoerd naar Florida en met heel veel wind was het gewoon KOUD vandaag. De maximum tempratuur was niet hoger dan 15 graden. Vannacht worden er tempraturen verwacht van iets boven nul, maar in het weekend gaan we terug naar de normale tempraturen voor dit gedeelte van Amerika (25 C)

Donderdag 22 Januari 2009. (dag 14 van 124)

Vandaag kon ik weer uitslapen want ik had weer een vrije dag, om ongeveer 9:00 werd ik wakker door vrachtwagens die door de straat reden. Er wordt namelijk druk gewerkt aan de straat maar ook aan de oevers van het kanaal waar ik nog geen 10 meter vanaf woon. Toen heb ik rustig televisie gekeken en dat redelijk lang vol gehouden. Ben nog achter de computer gegaan voor een gezellig muziekje op te zetten. En toen ben ik maar weer gaan schoonmaken, niet dat het vies is maar gewoon om alles schoon te houden. Ik heb toch genoeg tijd dus waarom ook niet. Om 13:15 was ik weer naar het strand gegaan en al was het maar 15 graden toch heb ik met mijn zwembroekje op het strand gelegen, want de zon is sterk en zolang je uit de wind bent is er niks aan de hand. Om 14:30 ging ik weer terug naar mijn huisje en ging ik mijn moeder maar weer eens bellen, want dat was ook alweer 1 week geleden dat ik haar had gesproken. Na ik mijn moeder weer had gesproken ging ik weer op de fiets om naar het centrum van Marathon te gaan en onder andere kleren te wassen, brieven op de post te doen naar Nederland (zeg niet naar wie) en dan maar wat eten bij de McDonald’s lekker makkelijk en snel. Ik was om iets over 5 terug van mijn klusjes ging toen nog wel even mijn wasgoed ophangen. Toen ging ik om 17:45 nog even na het strand om foto’s te maken van de zonsondergang maar helaas dat ging niet door de zon was verscholen achter de bomen die hier groeien. Dus ging ik maar weer terug naar mijn huisje waar ik de hele avond muziek heb geluisterd maar ook televisie heb gekeken, rond 22:00 ging ik slapen.

Het weer van Donderdag 22 Januari 2009 op de Florida Keys:

Vandaag was het zonnig “Nederlands” lenteweer op de Florida Keys er was geen wolkje aan de lucht en met een beetje wind werd het niet warmer dan 14 graden.
Vrijdag 23 Januari 2009. (dag 15 van 124)

Vandaag werd ik dankzij de vrachtwagens al om 7:45 wakker en dat was me toch iets te vroeg voor een gedeeltelijke vrije dag. Dus ben ik naar de andere slaapkamer gegaan waar ik nog in alle rust zo’n 2 uurtjes heb kunnen slapen. Na mijn verlengde nachtrust ben ik terug naar de andere slaapkamer gegaan om daar televisie te kijken met een lekker ontbijt op bed. Vervolgens ben ik om 11:00 me gaan aankleden en maar achter de computer gaan zitten om mijn logboek een beetje up-to-date te houden. Om 11:30 ging ik richting de Publix voor wat boodschappen maar ik had ook mijn camera meegenomen om foto’s te gaan maken van de omgeving. Ik ben verder gegaan dan de bedoeling was ik ben over de Oude “Seven Mile Bridge” heen gereden naar Pigeon Key (Even voor de duidelijkheid naar Pigeon Key is geen 7 maar ongeveer 2 a 3 Mijl, de nieuwe brug loopt nog door naar de andere eilanden. De oude brug gaat tot en met Pigeon Key) en vervolgens weer terug richting de Publix en bij de Publix mijn boodschappen gedaan en vervolgens weer terug gereden naar Coco Plum waar ik iets voor 14:00 aankwam. Dit was een rit van zo’n 19 Mijl wat gelijk staat aan ongeveer 30 Kilometer. Maar ik heb wel hele mooie foto’s kunnen maken. Toen heb ik even 45 minuten kunnen rusten en toen ben ik weer op mijn fiets gesprongen om foto’s te maken bij DRC en een paar foto’s van de route die ik vrijwel elke dag fiets. Toen ik bij DRC aankwam werd ik direct begroet door mijn collega’s en vervolgens heb ik allemaal foto’s gemaakt van het park maar vooral van de dolfijnen, dit zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik foto’s ga maken van de dolfijnen. In de kantine heb ik nog met Pat gepraat over afgelopen woensdag en volgens haar was dit een “heimwee punt” wat ik afgelopen woensdag had en dat het voorkomen normaal is na ongeveer 10 dagen. Na 2 dagen rust voel ik me ook veel beter en kan ik er weer tegen aan. Om 16:45 kwam iedereen bij een voor de grote inventarisatie van de souvenirs winkel en na uitleggen voor de nieuwe mensen gingen we natuurlijk eerst eten “American Style”. En toen begon de inventarisatie ik was ingedeeld samen met Venassa en het ging op sommige punten niet zo goed maar we hebben gewoon rustig aan gedaan. Om ongeveer 19:15 was iedereen klaar met inventariseren en konden we gaan vertrekken, ik had met Kris geregeld dat ik niet in het donker hoefde terug te fietsen dus ging ik met haar mee. Maar eerst nog een afspraak maken voor morgenavond, want ik ga morgen avond stappen op de Florida Keys! Na een ritje van 7 minuten samen met Kris en de man van Kris was ik weer thuis en ging ik natuurlijk weer achter de computer om te typen wat er allemaal was gebeurd vandaag. Om 20:30 heb ik DRC nog gebeld, omdat ik voor de volgende dag als “Medical Assist” stond ingepland. Maar morgen hoef ik het water niet in, zondag sta ik ook als Stand-by ingepland als Medical Assist .Iets voor 21:00 ben ik lekker in bad gegaan en na een avond van televisie kijken ben ik rond 22:00 naar bed gegaan

Het weer van Vrijdag 23 Januari 2009 op de Florida Keys:

Het was zonnig weer vandaag, geen wolkje aan de lucht en het koude weer hebben we ook achter ons gelaten. Want de tempraturen gingen weer naar de 20’ers. In de loop van volgende week wordt het nog warmer naar het normale niveau.

Ik probeer weer wat van me te laten horen rond Donderdag 29 januari 2009, dan kunnen jullie lezen wat ik heb meegemaakt op 24 januari t/m 28 januari.

Iedereen succes in het koude, verregende Nederland.

Groetjes uit het Zonnige warme Florida!
Groetjes Jeffrey!

  • 24 Januari 2009 - 16:22

    Renske :

    Hoi Jeffrey!!!!!!!

    Je hebt weer een leuk verhaal geschreven

    Liefs Renske

  • 24 Januari 2009 - 16:28

    Els:

    hoi jeffrey

    nou als ik het zo lees vermaak jij je wel
    ik wens je daar nog heel veel plezier en mooi weer

    groetjes uit paterswolde

    van de blaauwtjes

  • 25 Januari 2009 - 06:52

    RICK:

    Hoi Jeffrey , vroeger kende ik je nie, en nu zit ik te wachten op je geweldige verhalen en belevenissen , raar toch.
    Het is fantastisch wa jij doet, da wil toch iedereen.
    sukses en thanks.

  • 28 Januari 2009 - 16:56

    Nicole :

    Heeey Heey

    pfff jeetje wat kan jij typen zeg !
    Maar ik wilde je ook even bedanken voor de kaart die je me hebt gestuurd.
    Ja met mij gaat het ook wel goed maar ik ben mega druk met werken.
    Ik ga in de vakantie even voor jou gaan de gang ;o)

    Nou tot krabbels

    Nicole

  • 28 Januari 2009 - 19:01

    Mandy:

    Wooow lang verhaaaal!
    Maar wel heeel leuk!nog veel suc6 daarooo

    xx mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 49336

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: