Dag 58 t/m 64 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Dag 58 t/m 64 - Reisverslag uit Marathon, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Dag 58 t/m 64

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

14 Maart 2009 | Verenigde Staten, Marathon

Hallo Familie, Vrienden en andere geïnteresseerden!

Nu kunnen jullie gaan lezen wat ik allemaal heb meegemaakt in de week van zaterdag 7 maart tot en met vrijdag 13 maart 2009. Veel plezier!


Zaterdag 7 Maart 2009. (dag 58 van 124)

En na 2 vrije dagen ging de wekker zoals gewoonlijk om 7:15 weer af. En natuurlijk bleef ik nog even liggen tot dat het 7:40 was, toen ben ik uit bed gestapt en me klaar gemaakt voor een nieuwe werkdag bij DRC. Ik stapte deze ochtend zoals gewoonlijk om 8:15 op de fiets en na een fietstochtje van ongeveer 25 minuten met wolken en zon was ik weer bij DRC. Ik ben eerst achter de computer gegaan om mijn verhaal van de vorige week up te loaden, maar er waren maar 4 mensen ingepland voor vandaag dus moest ik toch alweer een klusje doen in de ochtend. En het was mijn favoriete klus namelijk de Splash Docks schoonmaken, tijdens het schoonmaken heb ik kleine interacties gehad met diverse dolfijnen waardoor het werk zo leuk is. Ik had er deze keer wel lang over gedaan want ik was pas om 10:15 klaar met het schoonmaken. Maar ik had verder niks te doen tot en met 13:45, ondertussen heb ik bij de dolfijnen gekeken en had ik nog wel een paar kleine opdrachten maar dat stelde niet zoveel voor. Ik heb verder nog op de computer gezeten voor persoonlijke redenen. Om 13:45 stond ik ingepland om een Encounter te assisteren en dat was deze keer met een groepje van 7 mensen en de ene helft kwam uit Franstalig België en de andere helft kwam uit Zweden dus een Europees groepje. Helaas was het Europese groepje niet zo enthousiast maar dolfijnentrainer Rick en dolfijn Pax waren echt geweldig. Wat wel leuk was nadat de Encounter was afgelopen liep ik met de reddingsvesten (dit moeten we afspoelen als ze gebruikt worden) even kijken bij dolfijn Kibby. En toen ik naar hem ging zwaaien zwaaide hij terug, echt ontzettend lief van hem en je had de gezichten moeten zien van de gasten die naast me stonden. Te hilarisch voor woorden! Na deze Encounter was er weer een rustige periode tot dat ik de laatste dingen bij de vogels moest doen samen met Katherine. Katherine was vandaag al onder haar viskeuken dienst uitgekomen maar ze kwam niet onder haar avond vogels dienst uit en daar zorgde ik persoonlijk voor. Ik heb namelijk het eten en drinken uit het verblijf gehaald en schoonwater gegeven en ook verder de kommen afgewassen. En zij moest de verblijven schoonspoelen, toen ik bijna klaar was kwam Alice er nog aan om haar diensten aan te bieden maar dat was niet nodig omdat ik bijna klaar was. Ik was uiteindelijk om 16:35 klaar en 10 minuten later stapte ik op de fiets om terug naar huis te gaan. Na een rit van zo’n 20 minuten kwam ik weer bij mijn huisje aan waar ik eerst wat heb gegeten en gedronken voordat ik met mijn verslagen bezig ging. Nadat ik klaar was met mijn verslagen heb ik mijn kleren opgevouwen die ik gisteren had opgehangen na de was beurt van diezelfde dag. En toen ben ik begonnen met het maken van mijn avondeten en even later natuurlijk lekker opgegeten terwijl ik televisie aan het kijken was. De rest van de avond heb ik gewoon televisie gekeken en enkele klokken in mijn huis 1 uur vooruit gezet, omdat de zomertijd hier vannacht om 2 uur ’s nachts in gaat (dat is 3 weken eerder dan in Nederland). Dus dat betekend ook dat ik een uurtje minder slaap heb aankomende nacht, ik ben deze avond om 21:45 (Wintertijd) gaan slapen. Dankzij deze vroege ingang van de zomertijd is er (tijdelijk) 5 uur tijdsverschil tussen Nederland en Florida in plaats van 6 uur.

Het weer van Zaterdag 7 Maart 2009 op de Florida Keys

De dag begon wat heel wat wolkenvelden maar de zon af en toe doorheen kwam. Maar toen de dag vorderde kwam de zon er steeds meer doorheen en aan het eind van de dag was het helder. Vandaag werd het zo’n 25 graden (77 graden Fahrenheit)

Zondag 8 Maart 2009. (dag 59 van 124)

Na een uurtje minder hebben kunnen slapen werd ik gemakkelijk wakker maar natuurlijk heb ik even gewacht om echt op te staan tot 7:45. En na het gebruikelijke ochtend ritueel was ik weer om 8:15 op de fiets gestapt richting DRC waar ik na zo’n 25 minuten fietsen aankwam. Vandaag was ik weer eens Day Captain en begon mijn dag dus met het schema ophalen van het ACT-kantoor. En nadat ik het schema had opgehaald kon ik bezig om iedereen te gaan inplannen en het beloofde een rustige dag te worden, we waren vandaag met z’n 5en en dat was eigenlijk te veel. Mijn eerste activiteit had ik zelf ingepland om 13:00. In de tussentijd heb ik enkele kleine Day Captain dingen gedaan en verder gepraat en gelachen met collega’s, maar natuurlijk ook naar enkele trainingssessies gekeken. Rond 12:30 heb ik nog gelachen met de dolfijnentrainers wat ik gewoon niet kan uitleggen, daar moet je eigenlijk persoonlijk bij zijn. Voor mijn eerste activiteit heb ik nog in de souvenirwinkel staan praten met het personeel wat daar werkt. Om 13:00 ging ik naar de ontmoetingsplek gegaan voor de mensen die de Encounter van 13:15 gingen doen. Daar heb ik mensen verwelkomd en nog een beetje geïnformeerd en even later zat ik op het trappetje om naar een Encounter te kijken. Het was een gezellige groep van 4 mensen, dolfijn Aleta en dolfijnentrainster Jennifer (niet te verwaren met Jennifer van Educatie). En de Encounter duurde niet zo heel lang zo’n 25 minuten en toen kon ik weer een hele lange periode niks doen. Tijdens deze stille periode heb ik nog bij de dolfijnen gekeken en nog achter MSN gezeten en gechat met Wilco, Mandy en Nicole. Toen was ik begonnen om het afval van het ACT-kantoor bij de weg te zetten en vervolgens samen met Katherine en Sue de laatste dingen bij de vogels doen. Ik heb alleen de kommen afgewassen maar daar ben je wel het langst mee bezig, maar uiteindelijk was ik om 16:15 klaar. Maar alleen Katherine was er nog maar ik gaf de personen toestemming om weg te gaan als alles gedaan is wat ze moesten doen en even later ging Katherine ook weg. Ik ben nog even gebleven om nog een laatste ronde over het park te doen en daar heb ik nog even geinteract met A.J. en Gypsi, ik vroeg of ze konden zwaaien en beide zwaaiden terug. Ze leven niet in het zelfde bassin dus het gebeurde gewoon 2 keer. Uiteindelijk ben ik ook om 16:30 op de fiets gestapt om terug naar huis te gaan waar ik om 16:55 aankwam. Toen ik thuis kwam heb ik rustig mijn spullen uitgepakt, wat gegeten en gedronken en vervolgens bezig gegaan met mijn verslagen. Toen ik klaar was met mijn verslagen heb ik televisie gekeken maar ben ook bezig gegaan met het klaar maken van mijn avondeten. Toen ik klaar was met mijn avondeten heb ik vrijwel direct een lunchpakketje gemaakt voor morgen. De rest van de avond heb ik vooral televisie gekeken maar ik heb ook nog even naar DRC gebeld, omdat ik voor morgen weer Medical Assist stond maar helaas voor morgen stond niks ingepland. En ik ben om 20:30 ook nog een halfuurtje in bad geweest en uiteindelijk ben ik om 22:15 gaan slapen. Ik moest wel even wennen toen de zon niet om 18:30 maar om 19:30 onder ging. Maar ik denk dat ik in de loop van aankomende week lekker ga liggen op het strand nadat ik heb gewerkt.

Het weer van Zondag 8 Maart 2009 op de Florida Keys

De dag begon geheel bewolkt en dat bleef het ook tot ongeveer het middaguur, daarna begon de zon er doorheen te komen en is voor de rest van de dag ook fel blijven schijnen. Het werd vandaag net zo warm als gisteren met zo’n 25 graden.

Maandag 9 Maart 2009. (dag 60 van 124)

En na een goede nachtrust ging de wekker zoals gewoonlijk weer om 7:15 af maar natuurlijk bleef ik nog liggen tot en met 7:40. Daarna weer uit bed gestapt en me klaar gemaakt voor de dag en vervolgens om 8:15 weer op de fiets gestapt. Na zo’n 25 minuten fietsen kwam ik weer aan bij DRC waar ik eerst achter de computer ben gegaan voor e-mail en dat soort dingen. Het eerste uurtje verliep rustig maar daarna begon de dag echt op gang te komen, ik kon namelijk een Encounter gaan assisteren die om 10:15 begon. Het was een Encounter met 6 personen (waarvan 3 uit Denemarken kwam) en met dolfijnentrainster Kelly-Jane en een van de jongste dolfijntjes van DRC Cayo en Gypsi. Het was een leuke Encounter om te zien en het is altijd leuk om te zien hoe mensen genieten van hun ervaring. Na deze Encounter had ik een uurtje van niks doen en heeft een groepje vrijwilligers “zwemmersboeken” in elkaar gezet. Nou eigenlijk gewoon een paar flyer’s in een boekje doen, maar de boeken waren op dus moesten we die eerst ophalen. Dus Jean en ik werden door Becky meegenomen waar alle boeken lagen en mochten we 3 dozen vol met die boeken met de “mooie” golfkar naar de kantine brengen van de vrijwilligers, omdat het te zwaar was om te tillen. Ik ging achter het stuur op de heen reis met een rustig tempo en hadden de dozen uitgeladen bij de kantine en Jean ging terug rijden. Tijdens het terug rijden werden we aangesproken door de vaste betaalde medewerkers van “Caretaker’s” dat we die golfkar waar we op zaten niet mochten gebruiken. Ik heb toen als back-up gezegd dat we deze golfkar mochten gebruiken van Becky. En reden vervolgens verder. Dus nadat we weer genoeg boeken hadden konden we beginnen met het in elkaar zetten van de boeken en dat hebben we tot en met 12:00 gedaan, want toen begon de meeting. De wekelijkse meeting van de vrijwilligers had als hoogtepunt dat vandaag 2 nieuwe Zeeleeuwen uit Gulfworld (Panama City, Florida) deze ochtend waren aangekomen. Na de meeting had ik vrijwel direct mijn 2e Encounter van de dag en dat was een privé Encounter. Dus met maar 2 mensen en ze waren wel oke, beter dan sommige groepen die ik heb gehad met 6 personen. En samen met dolfijnentrainster (alweer) Kelly-Jane en deze keer met de dolfijnen Santini en Merina was het een leuke Encounter om bij te wonen en het was ook mijn eerste privé Encounter. Ik heb aan Kelly-Jane moeten vragen of zei de minuten op kon schrijven hoelang de gasten in het water waren geweest, want vrijwel direct naar mijn 2e Encounter van de dag had ik een 3e Encounter. De 3e Encounter begon wel verwarrend want eerst werd er besloten om 1 groep van 8 mensen te doen, toen werd de groep gesplitst in 2 groepjes van 4. Maar door de dolfijnen moesten de trainers improviseren en de 2 groepjes weer bij elkaar zetten voor 1 grote groep. En omdat het zo’n grote groep was waren er 2 trainers (Rick en Marie) en 2 dolfijnen (A.J. en Tanner) en beide groepjes kregen 1 trainer en 1 dolfijn op het zelfde vlot. Dus moest ik op beide groepjes letten wat wel een beetje een uitdaging was maar het ging allemaal goed. Dus na deze 3e en direct ook grootste Encounter die ik ooit had gehad was ik klaar. Vandaag was ook de 1e keer dat ik 3 Encounters op 1 dag had. Toen was er weer een rustige periode maar in die rustige periode kregen Jean en ik te horen van Becky dat de “Caretakers” hun excuses aanboden in verband met hun gedrag van vanochtend. En ook heeft een groepje van vrijwilligers (waar ik natuurlijk bij was) gekeken bij de nieuwe zeeleeuwen Caren en Rene wat best wel leuk was om te zien. Aan het eind van de dag heb ik samen gewerkt met Terry om het verblijf van de vogels schoon te maken, de vogels schoon water te geven en de kommen schoongemaakt waar we om 16:15 mee klaar waren. En Vlakvoor dat ik naar huis ging heb ik nog even een rondje gemaakt bij de dolfijnen en vervolgens om 16:40 op de fiets gestapt om terug naar huis te gaan. Bij aankomst heb ik nog een gesprekje gehad met 1 van de vaste bewoners van de condo’s waar ik in woon. En toen ik binnen was heb ik eerst wat gegeten en gedronken voordat ik bezig ging met mijn verslagen. Nadat ik klaar was met mijn verslagen was ik gelijk begonnen met het maken van mijn avondeten. Nadat ik mijn avondeten op had heb ik even televisie gekeken en ben ik rond 19:00 op de fiets gestapt om even naar de benzinepomp te gaan om mijn vochtvoorraad aan te vullen. Voor 20:00 heb ik DRC nog even gebeld, omdat ik net zoals vandaag voor morgen Medical Assist stond en moest ik dus controleren of er morgen iets speciaals aan de hand was, maar dat was niet het geval. Ik sta voor de rest van de week niet als Medical Assist en hoef ik dus ook niet meer tot en met zondag naar DRC te bellen. De rest van de avond heb ik televisie gekeken en een beetje muziek geluisterd, uiteindelijk ben ik pas om 0:15 gaan slapen.
Vandaag was een mijlpaal tijdens mijn verblijf in de Verenigde Staten, vandaag was het namelijk alweer 2 maanden geleden dat ik Nederland verliet en dat betekend dat ik zeer binnenkort halverwege ben (na Woensdag 11 Maart)

Het weer van Maandag 9 Maart 2009 op de Florida Keys

De dag begon onbewolkt en dat is het vrijwel ook de hele dag gebleven op een paar stapelwolkjes rond 16:30 na. Het werd vandaag zo’n 27 graden.

Dinsdag 10 Maart 2009. (dag 61 van 124)

En na weer een goede nachtrust ging de wekker zoals gewoonlijk weer om 7:15 en na het gebruikelijk ochtend ritueel van eerst nog blijven liggen, tandenpoetsen en ontbijt was ik om 8:15 op de fiets gesprongen. Na zo’n 25 minuten fietsen kwam ik aan bij DRC weer als eerste van de vrijwilligers en ik had dus tijd om even achter de computer te gaan. Maar al snel werd ik aan het werk gezet en mocht ik de Splash Docks schoonmaken, tijdens het schoonmaken ben ik begroet door Gypsi, A.J., Tanner, Kibby, Santini, Merina en Ras. Maar niet echt speelse gedragingen en kon ik best snel doorwerken deze keer. Om 9:40 was ik klaar met het schoonmaken en ging ik weer terug richting de kantine waar ik op het schema zag dat ik om 10:00 me moest klaar maken voor een Encounter met Cayo en Gypsi. Dus nadat ik even wat had gedronken ben ik samen met Carol naar het ontmoetingspunt gegaan om de gasten te ontvangen. Daar hebben we natuurlijk met de gasten gepraat tot dat de trainers eraan kwamen. Dus met deze Encounter had ik Cayo en Gypsi en daarbij was dolfijnentrainster Kelly-Jane, ik had het grotere groepje van 5 personen. Met hele gezellige mensen die ook echt enthousiast waren en zo’n Encounter is altijd leuk om te assisteren. De Encounter zelf duurde best lang vooral omdat Kelly-Jane de dolfijnen nog ijsblokjes gaf en dat deden de andere trainers niet, maar dat vond het ik erg. Dus na deze interessante Encounter ging ik weer terug naar de kantine en zag ik ook dat ik tot en met 16:00 niks te doen had en dan moet je maar iets leuks vinden om te doen. En ik heb dus in de tussentijd de watervoorraad in onze kantine bevoorraad en daar had ik een golfkarretje voor nodig dus kon ik weer even rijden. De rest van de dag heb ik gewoon dolfijnen gekeken, met collega’s gepraat en achter de computer gezeten. Vandaag was ook de grote recycle dag om bij alle kantoren van het park langs te gaan om papier en andere recycle bare spullen op te halen. En die taak werd gewezen naar mij en Carol (dit was de 2e keer dat ik dit deed sinds ik werk bij DRC). En ik mocht achter het stuur met het golfkarretje en we moesten natuurlijk samen het “afval” ophalen en daar waren we van 14:00 tot 15:00 mee bezig. Ik heb over het algemeen wel goed gereden en het was al een poosje geleden dat ik dit klusje had gedaan maar het was minder dan ik had verwacht. En omdat we dit klusje hadden gedaan hoefden we niet over het park om het ECHTE afval bij de weg te zetten. Na eventjes hebben gerust omdat het warm buiten was en het best wel inspannend werk was even wat gedronken. Toen moest ik de leen T-shirts die de vrijwilligers mogen gebruiken voor het vishuis in de wasmachine gooien maar vrijwel tegelijkertijd heb ik ook meegeholpen bij de vogels dus ik deed 2 dingen tegelijkertijd. Al had Kris mijn klusje min of meer opgevangen. Toen was het ook alweer bijna 17:00 en dat betekende “Dock Time!” (waar ik me gisteren weer had voor ingeschreven.)

Dock Time (vrijwillige interactie tijd met de dolfijnen)

En rond 17:00 gingen ik, Terry, Carol, Jeanette, Alice, Jean en Becky (als begeleider) richting de vlotten voor wat dolfijnen interactie en wellicht een aanraking. We begonnen met het begroeten van A.J., Tanner en Kibby en vervolgens de grote jongens. Toen zijn we naar de “westzijde” van het hoofdpad gegaan om interacties te hebben met de dolfijnen daar. Het groepje werd in tweeën gesplitst en ik ging samen met Alice en Jean bij Calusa en Molly kijken maar daar hadden we niet erg veel succes. Het enige wat er gebeurde was dat Molly met een stuk zeesla uit het water kwam (waar Jean van schrok) en Alice gooide het terug, dat was de enige interactie met Calusa en Molly. Toen ben ik samen met Alice en Terry naar het bassin gegaan van Pandora en Ras, en Ras heeft altijd wel zin in om te spelen en dat hadden we ook gedaan met het gooien van zeesla in het bassin en dat Ras het terug bracht. Maar we konden haar niet echt aanraken, maar we hadden wel een leuke tijd op dit vlot. Toen mocht Alice, Terry en ik het proberen bij de andere jongere dolfijnen op het vlot waar ik nog nooit op was geweest. En dat vlot bewoog aan alle kanten toen de dolfijnen er tegen aan stoten of als wij er op of af stapten. Maar we werden daar verwelkomd door Jax, Gypsi en Cayo, Cayo en Gypsi waren vooral weg van het apporteren van zeesla en Jax ging gewoon achter de meiden aan. Maar hier heb ik wel alle drie de dolfijnen kunnen aanraken met een uitgebreide aai over de bol bij Cayo. En vlak voor dat we vertrokken (Becky begon haar zin al) heb ik Gypsi nog uitgebreid kunnen aaien en dat was eigenlijk het einde van het interactieve deel tussen met en dolfijn bij deze Dock Time. Natuurlijk hebben we nog met ze gepraat toen we langzaam maar zeker het gebied verlieten. We zijn nog met Becky naar de nieuwe zeeleeuwen gaan kijken die lekker in de zon lagen de zonnebaden, maar ik ging ondertussen alweer terug naar de kantine om me klaar te maken voor de fietsrit terug naar huis.

Weer terug in de kantine heb ik me klaar gemaakt voor de fietsrit en iedereen ging langzaam maar zeker terug naar huis. Toen ik op de fiets stapte op de autoweg ben ik nog begroet door Carol en verder was het een rustige fietsrit terug naar Coco Plum. En na zo’n 20 minuten fietsen heb ik nog in mijn brievenbus gekeken (en ik had weer post) en kwam even mijn buurvrouw tegen die nog tegen me zei: “Het einde van weer een lange dag”. Maar het was wel een leuke dag, dacht ik in mijn hoofd. Dus toen heb ik wat gegeten en gedronken voordat ik bezig ging met de verslagen en kijken van wie ik een brief deze keer had ontvangen. En deze keer kreeg ik een brief van 1 van mijn beste vrienden Goffe uit Kollumerzwaag. Uiteindelijk was ik om 19:15 echt klaar met mijn verslagen en het uitpakken van mijn spullen zodat ik bezig kon met het klaar maken van mijn eten. Nadat ik klaar was met mijn avondeten heb ik een lunchpakketje gemaakt voor morgen op het werk en de rest van de avond heb ik vooral televisie gekeken en uiteindelijk ben ik om 22:30 gaan slapen.

Het weer van Dinsdag 10 Maart 2009 op de Florida Keys

De zon was weer lekker uitbundig aanwezig vandaag en op een paar vriendelijke stapelwolkjes was het helder. Het werd vandaag zo’n 27 graden.

Woensdag 11 Maart 2009. (dag 62 van 124)

En na een niet zo hele goede nachtrust ging de wekker wel om 7:15 maar heb ik uit gedrukt en schrok ik wakker rond 8:00. Dus moest ik heel snel het hele gebeuren wat ik altijd doe in de ochtend in de helft van de tijd doen. Ik was 3 minuten later vertrokken dan normaal maar kwam toch 3 minuten eerder aan met mijn fiets bij DRC. Maar toen ik deze ochtend opstond en ook toen ik op het terrein was voelde ik me al niet zo lekker en dat was blijkbaar te zien, want iedereen vroeg: Gaat het met je, je ziet er niet zo goed uit. Maar ik heb wel geprobeerd om te gaan werken en dat begon met het ochtend gebeuren bij de vogels wat ik samen met Andrea (nieuwe vrijwilliger) en Jean heb gedaan, ik heb samen met Andrea de verblijven schoon gespoten. En daar waren we om 9:35 mee klaar, toen vroeg Kris aan mij of ik de kleren uit de droger wilde halen die ik er gister later op de dag had in gedaan. Dus heb ik even snel de kleren uit de droger gehaald en direct naar het verzamelpunt gegaan voor de mensen die de “Dolphin Encounter” gingen doen. Daar heb ik nog gezellig met mensen gepraat die ook het programma gingen doen. En toen ben ik samen met een groepje van 7 (2 jonge kinderen) naar de dolfijnen Merina en Santini gegaan. Deze sessie was Jennifer de dolfijnentrainster er ook bij. Na een normale sessie waar als gewoonlijk de jonge kinderen heel moeilijk gingen doen was het wel een leuke om te zien. Toen Jennifer terug liep naar de viskeuken heb ik haar nog even geholpen met het dragen van de cooler’s en ben terug naar de kantine gegaan en daar even voor 10 minuten gerust. Toen kon ik direct beginnen met het schoonmaken van de Splash Docks wat eigenlijk wel leuk was, heb nog leuke interacties gehad met Cayo, Gypsi, Jax, Aleta, Calusa, Ras, Merina, Santini en Pandora. Dus het was wel een actieve dag voor de dolfijnen, maar toen ik terug kwam heb ik toch maar besloten om vroeg naar huis te gaan deze keer. Misschien door de slechte nachtrust en toch wel harder gewerkt deze week dan ik had verwacht en de aanhoudende warmte heeft me uitgeput en was ik dus vroegtijdig aan mijn weekend toe. Ik ben om 13:00 op de fiets gestapt en na een rit van zo’n 25 minuten kwam ik weer aan in mijn huisje waar ik eerst wat ging drinken en vervolgens ben ik bezig gegaan met mijn verslagen. Nadat ik klaar was ben ik op de bank gaan liggen om vervolgens op bed te gaan slapen tot en met 16:30. Na dit middagdutje voelde ik me al weer veel beter en even later was ik ook begonnen met het avondeten koken. Rond een uur of 19:00 ben ik nog even in bad geweest en verder heb ik de rest van de avond muziek geluisterd en televisie gekeken. Uiteindelijk ben ik pas om 1:15 gaan slapen, dit kwam vooral omdat ik in de middag ook 2 uurtjes had geslapen.

Het weer van Woensdag 11 Maart 2009 op de Florida Keys

Vandaag leek veel op gisteren met heel veel zon en weer wat vriendelijke stapelwolkjes werd het zo’n 27 graden op de Florida Keys.

Donderdag 12 Maart 2009. (dag 63 van 124)

Vandaag werd ik om 9:45 uit mezelf wakker en ging als eerst televisie kijken met een hapje en een drankje. En dat televisie kijken in combinatie achter de computer zitten heb ik tot en met 12:45 volgehouden. Toen ben ik naar het strand gegaan om lekker in de zon te gaan liggen en een korte duik genomen in de Atlantische Oceaan, om ongeveer 14:00 ben ik weer terug gegaan naar mijn condo. Om vervolgens rond 15:00 mijn moeder te bellen voor mijn wekelijkse telefoontje naar Nederland. En na een redelijk lang telefoon gesprek en even later nog wat hebben gedronken was ik om 15:45 op de fiets gestapt richting het centrum van Marathon om naar de wasserette te gaan. Ik heb ook nog 5 brieven op de post gedaan richting Nederland en het was weer tijd om wat geld te pinnen. Voor dat ik weer 5 Mijl terug moest fietsen heb ik nog wat gegeten bij de McDonald’s en vervolgens was ik om 17:30 thuis. Toen ik thuis was heb ik eerst mijn kleren opgehangen om te laten drogen en toen ben ik lekker op de bank gaan zitten om televisie te gaan kijken met een colaatje erbij. Rond een uur of 18:30 ben ik nog naar het benzinestation gegaan om nog mijn vochtvoorraad aan te vullen voor deze warme dagen en de rest van de avond heb ik voor de computer en televisie doorgebracht en ben uiteindelijk om 0:45 gaan slapen.

Het weer van Donderdag 12 Maart 2009 op de Florida Keys

Een mix van wolken en zon was het vandaag met een tempratuur rond de 26 graden en een matige oostenwind een prachtige dag op de Florida Keys

Vrijdag 13 Maart 2009. (dag 64 van 124)

En na een goede nachtrust kon ik nogmaals lekker uitslapen, omdat ik gewoon nog weekend had. En dat heb ik ook gedaan, ik heb geslapen tot ongeveer 9:30 en daarna heb ik zoals gewoonlijk televisie gekeken met een hapje en drankje op bed. Rond 11:00 ben ik op de fiets gestapt om weer naar het centrum te gaan van Marathon om even achter internet te zitten, weer eens naar de kapper toe omdat het eigenlijk alweer best lang begon te worden. Maar ook omdat het echt lente begint te worden hier in Florida. En als laatste ben ik naar de Publix geweest voor mijn wekelijkse boodschappen en vervolgens ben ik weer terug naar huis gefietst waar ik om 13:00 aankwam. Toen ik thuis was en alles had uitgepakt ging ik even wat drinken en ben vervolgens weer op de fiets gestapt om naar de Circle K te gaan om mijn snackvoorraad aan te vullen. Daar was ik om 13:45 van terug ik kon ik nu genieten van mijn laatste halve dag van mijn weekend. Rond 15:00 ben ik nog op de fiets gesprongen om lekker een uurtje op het strand te liggen zonnebaden en natuurlijk nog even gezwommen in de Atlantische Oceaan. Rond 17:00 was ik begonnen met het maken van mijn avondeten en daar was ik ook wel een beetje aan toe. De rest van deze dag heb ik eigenlijk niet zoveel meer gedaan, gewoon lekker op de bank hebben gelegen en televisie gekeken met een hapje en een drankje. Al ben ik wel rond 19:30 in bad gegaan. Ik ben deze avond rond 21:00 op bed gaan liggen maar nog niet direct gaan slapen. Maar 1 ding was wel zeker dat ik weer klaar ben voor een nieuwe werkweek bij het Dolphin Research Center.

Het weer van Vrijdag 13 Maart 2009 op de Florida Keys

Vandaag was het een prachtige dag met heel veel zon en af en toe wat stapelwolkjes met een graad of 27 was het heerlijk op de Florida Keys.

En dat was het weer voor deze week, volgende week zaterdag (21 maart) kunnen jullie gaan lezen wat ik aankomende week allemaal heb meegemaakt.

Groetjes Jeffrey,

PS. Als je nog graag een kaartje naar me wilt sturen kan dat via het volgende adres:

Jeffrey Kregel
102 Avenue D
Appartment 3
Marathon, FL 33050-4071
United States of America

En als je een kaartje naar Amerika stuurt vergeet dan niet een internationale of een prioriteit postzegel te gebruiken. Want als je gewone postzegels gebruikt doet het kaartje er langer over dan normaal of komt helemaal niet aan.

  • 14 Maart 2009 - 16:07

    Renske:

    nou jeffrey het gaat nog steed goed zie ik heb je mij nkaart al gehad?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 49339

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: