Toestemming om te werken - Reisverslag uit Sanford, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Toestemming om te werken - Reisverslag uit Sanford, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Toestemming om te werken

Door: Jeffrey Kregel

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

16 November 2014 | Verenigde Staten, Sanford

Hallo iedereen,

Nadat ik mijn blog serieus heb verwaarloosd, terwijl er zoveel is gebeurd. Lijkt het me maar weer eens hoog tijd om een update te doen, vooral sinds de laatste update dateert van 8 juni….. ruim 5 maanden geleden! Laten we maar bij het begin, beginnen.

Op 11 juni was de originele datum dat ik samen met me pas getrouwde vrouw mijn applicatie naar het USCIS verstuurden, om mijn status aan te passen. In andere woorden om een verblijfsvergunning te verkrijgen, zodat ik kan wonen en werken in de Verenigde Staten. De daarop volgende maand was het nog al still en kregen we maar niks te horen van het USCIS. Als limiet besloten we maximaal tot 11 juli te wachten om actie te ondernemen. Nou alsof the duivel er mee speelde kregen we op 10 juli post van USCIS. Maar niet echt de post die je wilt ontvangen, het was het gehele pakket dat we op 11 juni hadden verzonden. Terug in de brievenbus, want er klopte iets niet met de applicatie. De enige reden en hoofdreden was dat er een onjuist geld bedrag is meegestuurd met de applicatie. Om precies te zijn ging het om 10 dollar, maar het was niet te weinig…. Het was te veel!

Dus enkele dagen later weer naar het postkantoor gegaan en het pakket nogmaals verstuurd naar het USCIS. Ditmaal met het juiste bedrag en omdat we al vertraging hebben opgelopen. Was er een optie om een aanvraag tot werkvergunning toe te voegen een juiste keuze, zonder extra kosten. Zodat ik tijdens het verwerken van mijn applicatie, tenminste ben toegestaan om te werken. Dus op 14 juli verzonden we ons pakket en enkele dagen later kregen we een bevestiging dat het pakket was aangekomen geaccepteerd. Toen was het even stil voor een paar weken, tot dat ik een uitnodiging kreeg van USCIS om vingerafdrukken te maken met foto. Deze afspraak werd op 10 augustus gepland en werd op deze datum succesvol afgerond. Letterlijk 1 dag later keek ik online op mijn status van mijn “status verandering” en werkvergunning. Met de werkvergunning was niks aan de hand en was nog steeds in behandeling. De status verandering had aangegeven dat er meer bewijs nodig was om verder te gaan met mijn zaak. Enkele dagen later kregen we de brief met uitleg. Wat nodig was, was extra financiele informatie en wellicht steun. Want onze financiele situatie liet het niet toe om mijn zaak af te ronden. Na heel wat gespeur hebben we een familie lid van mijn vrouw Brandy gevonden. Die me op papier financieel kan ondersteunen, maar dit heeft wel zo’n 2 en een halve maand geduurd. Dus nogmaals erg veel vertraging opgelopen. Omdat mijn status verandering en mijn werkvergunning nogal verbonden met elkaar waren, zijn beide zaken stil blijven liggen.

Op 28 oktober hebben we ons aanvullende pakket verzonden met informatie over het financiele aspect. Dit werd al snel bevestigd duur het USCIS dat dit was ontvangen, op de online dienst waarop je je status kan controleren. Vervolgens bleef het voor ongeveer 9 dagen stil, totdat er een update verscheen voor mijn werkvergunning. De werkvergunning is goed gekeurd en zal worden geproduceert en toegezonden naar je woonadres. Dat was het bericht van 6 november. Ongeveer anderhalve week later op 15 november kwam de werkvergunning in de bus. Dus theoretisch gezien kan ik nu werken in de Verenigde Staten. Opzich ook niet echt een belaberde timing, vanwege de feestdagen die er aankomen. Al zal ik iets te laat zijn voor Thanksgiving, maar wel mooi optijd voor kerst.

Ook al heb ik mijn werkvergunning, ik kan nog niet direct aan het werk. Vandaar dat ik Thankgiving mis, want ik moet nog een “social security number” aanvragen. Vrijwel gelijk aan de Nederlandse versie van het burgerservice nummer. Dit nummer heb je nodig om onder andere te werken in de Verenigde Staten. Dit zal ik zo snel mogelijk aanvragen, bij het Social Security Administration kantoor in Orlando.

Dus dit is er allemaal gebeurd in de afgelopen maanden, op grond van mijn immigratie procedure. Ondertussen in de tijd dat ik niet kon werken, heb ik het er beste van gemaakt met mijn kers-nieuwe vrouw. Om ons zelf bezig te houden hebben we verschillende uitjes ondernomen. Zo gingen we, en gaan we nog steeds om de 2 a 3 weken naar SeaWorld Orlando. Ook hebben we de Florida Keys bezocht, tijdens een 3 daagse reis. Andere uitjes waren familie bezoekjes, toeristische attracties bezoeken en ook een keertje naar het strand. Dus zoveel mogelijk ook genieten van mijn gloednieuw leven hier in de Verenigde Staten.

We leven nog steeds op het zelfde adres, met een nieuwe huiseigenaar. Hier blijven we ook nog wel even zitten, maar we hebben 5 maanden kunnen sparen. Want we hoefden geen huur te betalen, want er want niemand aan wie we huur hoefden betalen. Sinds deze maand (november) betalen we weer huur, wat ook wel weer een geruststelling is. Want mocht er iets zijn dat reparatie nodig heeft aan het huis, kunnen we weer naar iemand keren die dit kan verhelpen.

Ik zal proberen mijn blog niet zo te verwaarlozen zoals ik eerder deed. Maar geen beloftes. Nu zijn jullie tenminste wel weer up-to-date en heb ik weer tekens van leven vertoont op mijn blog.

Maar voor nu bedankt voor het lezen en graat tot de volgende update! Tot die tijd “Journey On”

Met vriendelijke groeten,
Jeffrey Kregel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 49156

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: