Bijna alweer 3 weken in Florida - Reisverslag uit Sanford, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Bijna alweer 3 weken in Florida - Reisverslag uit Sanford, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Bijna alweer 3 weken in Florida

Door: Jeffrey Kregel

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Sanford

Hallo Iedereen,

Bijna 3 weken na aankomst dacht ik het is maar weer eens hoog tijd voor een update. Weer veel gebeurd in de tussentijd met veel belangrijke gebeurtenissen, maar de eind streep ik nog niet in zicht.

Ik begin waar we eindigden de laatste keer, simpel nabij het einde van mijn verblijf in Nederland. De laatste weken stonden in het punt van voorbereiden en afscheid nemen van mijn Nederlandse familie en vrienden. Het hoogtepunt hiervan was het algemene afscheidfeest van 17 mei, tijdens dit afscheids feest waren over het algemeen familie aanwezig op een handje vol vrienden na. Uiteindelijk was het 19 mei de dag van vertrek, wel moeilijk, terglijkertijd ook wel eforisch moment omdat ik al zo ver ben gekomen. Op Schiphol rondom het midden van de ochtend nam ik afscheid van mijn moeder en zus die me die dag naar Schiphol haden gebracht. Vertrek richting Florida was rond 11:00 toen ik opsteeg met Britsh Airways voor mijn eerste etappe van mijn emmigratie reis naar Florida. Na een overstap van bijna 3 uur op de luchthaven van London Gatwick kon ik mijn reis vervolgen, met een rechtstreekse vlucht naar het internationale vliegveld van Orlando. Rond 18:00 lokale tijd aangekomen was het tijd om het land binnen te komen, 1 van de makkelijkste ooit. Na inspectie van mijn documenten kon ik het land in en ben geholpen tijdens mijn eerste meters door de douane met mijn bagage. Toen was het tijd om af te reizen na mijn nieuwe huis in Sanford, waar ik rond 20:45 aankwam. Met een klein welkomst feestje samen met Brandy en Cody.

De daarop volgende periode tot aan het heden waren redelijk inspannend maar ook genoeg relax moment. De hoogte punten uit deze periode waren, dat we ons huis voorledig hebben ingericht zoals wij dat wilden. Met nieuw dressoir, 2e hands droger en andere kleinigheden om het meer naar ons gemak te maken. Over het huis gesproken, momenteel zitten we in een situatie dat het huis dat we huren door de bank (Deutsche Bank) is overgenomen van de verhuurder/makelaar. Momenteel zitten we dus een beetje in het midden en tot dat we iets van de bank horen, hoeven we geen huur te betalen. Natuurlijk een ander groot evenement, waar het allemaal om ging was onze trouwerij. Wat plaats vond op 23 mei, ja slechts 5 dagen na aankomst. Maar dit was ons doel, er moet nog wel het een en ander gebeuren om permanente verblijfstatus te krijgen. Waar we per 11 juni mee aan de slag gaan. Maar onze nieuwste aankoop kan ons hier erg bij helpen, een 2e handsauto een Kia Rio uit 2006 met zo’n 149.000 kilometer op de teller. Dit helpt ons om meer uit te gaan en niet zo afhankelijk te zijn. Dus er is nogal wat gebeurd, maar redelijk stabiel. Geniet van mijn leventje hier in Florida en hoop snel permanente verblijfstatus te verkrijgen.

Tot die tijd houdt ik iedereen op de hoogte hoe het hier gaat met updates, tot die tijd. “Journey On” en bedankt voor het lezen!

Groetjes Jeffrey,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 1104
Totaal aantal bezoekers 49168

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: