Hoe het allemaal begon..... - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu Hoe het allemaal begon..... - Reisverslag uit Assen, Nederland van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

Hoe het allemaal begon.....

Door: Jeffrey Kregel

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

10 Oktober 2013 | Nederland, Assen

Hallo iedereen,

De allereerste update van het grootste avontuur van mijn leven en er zullen nog vele volgen. Maar natuurlijk voordat ik verder ga, even een uitgebreide update hoe deze plannen zijn ontstaan, met vervolgens een kleine update waar we nu zijn.

Maar we beginnen eerst hoe het allemaal is begonnen wat mij besloot om te emmigreren naar Amerika en wat er allemaal is gebeurd. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden……

In de zomer van 2007 bezocht ik voor het eerst in mijn leven de Verenigde Staten en al gelijk vond ik het een geweldig land om te bezoeken. Een nieuwe interesse begon zich ook duidelijk te ontwikkelen gedurende dit jaar wat er heeft voor gezorgd dat ik als maar terug terug kwam naar Florida. In 2009 heb ik 4 maanden in de Florida Keys “gewoond” om werkervaring op te doen als vrijiwilliger bij het Dolphin Research Center. Dus connectie’s opbouwen in de VS begon vanaf dit punt serieus waar ik de daarop volgende bezoeken erg veel aan heb gehad. Ook kwam ik steeds meer vrienden tegen, waaronder Lisa Pelusio die me inspireerde om toch ooit de stap te maken om te emmigreren naar Amerika. De meest voor de handliggende optie was om met een Amerikaanse te trouwen om via die weg toegang te verkrijgen tot Amerika en een Amerikaan te worden. Hier heb ik me nooit echt comfortabel meegevoeld en wilde het ook niet doorzetten.

Op mijn 22e verjaardag in 2011 ben ik via vrienden bevriend geraakt met Brandy Hughes, puur uit zelfde interesse overwegingen. Het eerste jaar dat we vrienden waren hadden we eigenlijk nauwelijks contact, we reageerden wel op elkaar Facebook status updates en foto’s. Maar daar bleef het eigenlijk ook bij. Tijdens mijn 11e bezoek aan de Florida in augustus/september 2012 hadden we geprobeerd om elkaar te ontmoeten, maar dit was door een drukke planning aan weerszijden niet doorgegaan. In hetzelfde jaar maar dan in december begonnen Brandy en ik meer te praten en al snel werd duidelijk dat Brandy een oogje op me had. Achteraf had ze al een oogje op me sinds we in 2011 bevriend raakte. Persoonlijk vond ik Brandy ook een erg leuke jonge vrouw en desondanks de afstand tussen ons begonnen we per 29 december 2012 toch met een lange afstands relatie.

Deze dag heeft alles veranderd en mijn leven voorledig omgegooid. De hierop volgende maanden na dat we deze relatie aangingen hadden we vrijwel elke dag contact met elkaar via Facebook chat. Tijdens deze chat sessie’s kwamen we er achter dat we ongelooflijk veel dingen in gemeen hadden. We begonnen steeds meer naar elkaar toe te groeien en natuurlijk kwam het onderwerp om elkaar te ontmoeten weer naar boven. Voordat ik een relatie begon met Brandy stond mijn volgende reis naar Amerika alweer op de planning, maar stond behoorlijk volgepland. Maar natuurlijk moet je tijd maken voor de liefde van je leven en dat heb ik ook gedaan. Uiteindelijk op 24 mei 2013 hebben we elkaar voor het eerst ontmoet, de ontmoeting was ongelooflijk. We vlogen elkaar eigenlijk in de armen en het was liefde op het eerste gezicht, sinds ik haar eigenlijk nog nooit in het echt had ontmoet. Maar door al die gesprekken van de vorige maanden was dit een perfecte ontmoeting en onze liefde was echt oprecht! We hebben nog 2 andere dates gehad tijdens mijn 12e bezoek aan Florida en we hebben dingen gedaan die alle verse stelletjes doen, om onze band te versterken. Op 8 juni hebben we elkaar ten huwelijk gevraagd om onze leven voor altijd met elkaar te verbinden. Het vertrek was erg moeilijk op 22 juni 2013 en vooral met de gedachte dat ik haar niet tot nieuwjaar zou zien at me levend op.

Op 16 augustus nadat ik er enkele dagen had over nagedacht heb ik een soort van “last minute flight” geboekt op 26 augustus om mijn verloofde te bezoeken voor 1 week. Gedurende deze week hebben we meer aan onze relatie gewerkt en dit was ook geen vakantie, maar meer een proef hoe het samen leven met elkaar ging. Want ik heb gedurende deze hele week elke nacht bij haar geslapen en deelgenomen aan haar dagelijks leven. Natuurlijk hebben we nog enkele dates gehad op andere locatie’s, maar al snel bleek dat onze liefde zeer oprecht was. Tijdens deze week hebben we geen enkele keer een conflict gehad en we wisten nu zeker dat we voor elkaar bestemd waren. Op 1 september heb ik haar gevraagd of het een idee zou zijn om on huwelijks verzoek in te dienen, dit was eigenlijk de bedoeling dit te doen tijdens mijn bezoek aan Florida begin 2014. Maar het kwam erop neer dat we beide niet meer konden wachten en we gingen al snel aan de slag. Helaas moesten we wel weer afscheid van elkaar nemen, wat het meest pijnlijke moment ooit was. Gedurende de maand september en begin oktober hebben we ons pakket voorbereid om aan de Amerikaanse overheid te tonen dat we willen gaan trouwen……. Vanaf hier gaat het verhaal verder.

-- 9 oktober 2013 –

Deze dag heeft eigenlijk het begin ingeluid tot de echte stap tot ons huwelijk en mijn emmigratie richting de Verenigde Staten. Want op deze datum heeft mijn verloofde onze trouw applicatie, het I-129F formulier tezamen met alle andere benodigde document naar het USCIS (United States Citizenship and Immigration services) kantoor gestuurd in Dallas, Texas. Nu geen we afwachten of onze huwelijks applicatie wordt geaccepteerd, maar update zullen er zeker volgen mochten deze er zijn.

Tot de volgende update en “journey on”

Groetjes Jeffrey,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 49342

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: