De week in Centraal Florida - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu De week in Centraal Florida - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Jeffrey Kregel - WaarBenJij.nu

De week in Centraal Florida

Door: Jeffrey

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey

06 Juni 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Hallo Iedereen,

Na een geweldige eerste week op de Florida Keys, had ik ook een geweldige tijd in Centraal Florida. Deze keer weer geprobeerd om het zo kort mogelijk te houden, maar het blijft gewoon moeilijk om dat te doen. Geniet van deze verhalen en bereid je voor op het lezen van 7 voorledig getypte A4’tjes.

Zaterdag 28 mei 2011

De eerste dag in Orlando begon om 9:00, toen mijn wekker afging. Al ben ik nu wel in Orlando, ik ging niet eerst naar de attractieparken. Eerst heb ik mijn kleren gewassen bij de wasserette van het hotel waar ik verbleef. Dit kon ik mooi combineren met foto’s op mijn laptop zetten van de dagen in de Keys. Nadat alle kleren schoon en droog waren ging ik met de bus naar een Wal Mart in district SouthPark. Daar heb ik me laten informeren om een Amerikaanse telefoon te kopen voor toekomstige bezoekjes. Ik heb uiteindelijk een prepaid telefoon gekocht van het merk Samsung met provider AT&T. Het werkt wel anders dan hier in Nederland maar heb alles begrepen. Toen met de bus weer terug naar het hotel om mijn nieuwe telefoon op te laden en ook mijn verslagen bij te werken. Om 16:00 ging ik richting SeaWorld om daar de rest van mijn namiddag en avond door te brengen, eenmaal weer in het park ging ik eerst bij de dolfijnen kijken van Dolphin Cove. Vervolgens ging ik door naar Shamu Stadium om mijn eerste One Ocean show te zien, echt een geweldige show om te zien. Wat ook mooi was om de nog geen jaar oude orka Makaio te zien, die ondertussen al best groot is geworden. Na de show zag ik mijn oude vrienden Lisa en Bob weer, wat een mooi moment was. Ook werd ik door enkele Shamu Stadium werknemers verwelkomd, het is toch mooi om op 7.500 km afstand herkend te worden. De rest van de avond heb ik bij Shamu Stadium doorgebracht samen met Lisa, Bob en 2 hele lieve meisje uit Vietnam waar Lisa en Bob voor oppassen als hun ouders aan het werk zijn. We hebben nog 2 Shamu Rocks shows gezien, wat gewoon een geweldige show blijft. Aan het einde van de avond met ik nog met 1 van de meisjes, de 14 jarig Elicia een ritje op Manta gemaakt. Toen werd ik door Lisa en Bob weer terug naar het hotel gebracht, waar ik direct een bad heb genomen. Om 00:30 ben ik lekker gaan slapen, want morgen ging ik weer naar SeaWorld.

Zondag 29 mei 2011

Na een goede lange nachtrust werd ik om 11:00 wakker, deze nachtrust had ik wel nodig want de afgelopen 2 weken stond ik altijd voor 8 uur ’s ochtends op. Ik heb vandaag lekker rustig aan gedaan en ben voor een deel van de middag bij het hotel gebleven, uiteindelijk ging ik om 16:00 terug naar SeaWorld. Eerst ben ik weer naar Shamu Stadium gegaan voor de orkashow One Ocean, daarna ben ik op zoek gegaan naar een restaurant in het park. Nadat ik mijn buik vol had ging ik naar “Dolphin Cove” hopend op wat dolfijnen interactie. Ik had geluk, vooral de jongere dolfijnen waren erg aanhankelijk. Hier ontmoete ik ook een jongeman die ook best veel wist van dolfijnen en kreeg wat advies van hem, hoe ik het beste de dolfijnen hun aandacht kon krijgen. Na een paar uitgebreide “back rubs” ging ik naar Shamu Stadium voor een Shamu Rocks show. Ik wilde deze opnemen, de weercondities waren perfect, helaas de mensen die naast me zaten maakte het al wat minder. Toen ik in het begin van de show zag/merkte dat het niet lekker ging bij de orka’s stopte ik met opnemen. Uiteindelijk kreeg ik gelijk want tijdens de laatste 3 minuten gebeurde er helemaal niks, de orka’s hadden er geen zin meer in. Toen ging ik weer terug naar Dolphin Cove, deze keer underwater viewing. Daar ontmoete ik de jongeman weer die ik eerder deze avond bij de dolfijnen heb ontmoet. Heb nog voor een halfuur met hem staan praten over verschillende dingen, natuurlijk allemaal zeedieren gerelateerde onderwerpen. We zijn samen nog naar de uitgang gelopen en aan het eind hadden we elkaar nog even voorgesteld. Ricky was zijn naam en het zal me niks verbazen als ik hem nog eens een keer ga zien hier in SeaWorld. Toen ben ik lopend terug naar het hotel gegaan en ben uiteindelijk die avond om 00:15 gaan slapen.

Maandag 30 mei 2011

Net zoals de vorige 2 dagen ging ik weer naar SeaWorld, alleen was dit een redelijk lange dag. Maar niet zo heel veel bijzondere momenten, het grootste gedeelte van de dag heb ik bij de dolfijnen doorgebracht. Proberen om een band te ontwikkelen met deze dolfijnen in SeaWorld. Ik heb wel het vertrouwen gekregen van een paar dolfijnen en begin ook zekerder te worden. Naast de dolfijnen heb ik nog 3 orkashows gekeken, 1 voorstelling van One Ocean. In de avond beide Shamu Rocks shows bekeken samen met Lisa en Bob. Super om deze shows te zien, helemaal met deze hele aardige Amerikaanse vrienden. Na bijna 12 uur in het park te zijn werd ik terug naar mijn hotel gebracht door Lisa en Bob, natuurlijk nog even afscheid genomen. In de avond heb ik nog televisie gekeken en heb lekker gedoucht. Uiteindelijk ging ik om 23:30 naar bed.

Dinsdag 31 mei 2011

In tegenoverstelling van de afgelopen 3 dagen besloot ik vandaag maar Universal Resort Orlando te bezoeken. Dat betekende 2 pretparken op 1 dag, maar gelukkig was het niet al te druk in beide parken. Bijna alle attracties die ik wilde doen heb ik gedaan, op 1 achtbaan na in Universal Studios. De highlight van de dag was toch wel de darkride van Harry Potter in Islands of Adventure. Ik was er eerder in geweest, maar dat was ruim 9 maanden geleden. Deze keer ging ik er 2 keer in, beide parken blijven mooi om te bezoeken. Mijn favoriete park is toch Islands of Adventure, door de hoge aantal thrillrides maar ook de thema gedeeltes. Helemaal die van Jurassic Park en Weg-is-Weg/Zweinstein. Rond 18:00 was ik weer terug bij mijn hotel en ging ik ook wat eten bij de nabij gelegen McDonald’s. De rest van de avond heb ik bij mijn hotel doorgebracht en nog even gezwommen in het zwembad. Uiteindelijk ging ik rond 22:45 slapen.

Woensdag 1 juni 2011

Na een dag Universal ging ik op mijn 22e verjaardag naar SeaWorld Orlando. Ik vertrok om 10:00 richting het park, waar ik direct naar de dolfijnen ging van Dolphin Cove. Er werd al gezegd dat het niet droog bleef vandaag en daar kwam ik snel genoeg achter. Het bleef lang nat en het dreigde bijna mijn dag in het water te laten lopen, maar ik bleef de hele dag in SeaWorld. Gedurende dag heb ik 2 One Ocean shows gezien, beide waren super om te zien. Tijdens de eerste show ging ik vooraan bij de slide-out zitten, ik was de enige parkbezoeker die hier zat. De andere mensen die naaste me zaten waren allemaal SeaWorld medewerkers. Ik mocht op deze gereserveerde bank zitten, omdat ik een terugkomende bezoeker ben van SeaWorld. Dus een “special treatment” zonder dat men wist dat ik jarig was. SeaWorld weet wel hoe ze haar klanten tegemoet kan komen. Natuurlijk hield ik het niet droog, maar kreeg aan het eind van de show een handdoek om me af te drogen. Verder heb ik nog 3 ritjes in Manta en 2 ritjes in Kraken gemaakt, het blijven 2 super gave achtbanen om te doen. Tijdens het avondeten ontdekte ik nogmaals de voordelen van mijn SeaWorld abonnement. Ik kreeg 20% op eten, in plaats van de gebruikelijke 10%. Ook mocht ik een gratis toetje uitkiezen, deze actie was geldig vanaf 17:00. Uiteindelijk was om rond 20:00 weer terug in mijn hotel en sloot deze dag af toen ik om 23:00 ging slapen.

Dit was echt een leuke dag, al dreigde het bijna in het water te vallen door het front wat overtrok. Gelukkig was de 2e helft van de dag veel beter en had nog een geweldige verjaardag in SeaWorld Orlando. Dit was een bijzondere verjaardag in verschillende veel opzichten. Alleen al het feit dat ik voor het eerst in mijn leven mijn verjaardag vierde in Florida, dus op 7.500 kilometer van huis. Toch voelde het toch als thuis, omdat ik deze plek zo goed ken.

Donderdag 2 juni 2011

Vandaag stond een dagje naar Busch Gardens in Tampa op het programma, maar om daar te komen moest ik wel vroeg op staan om de bus vanaf SeaWorld naar Busch Gardens te nemen. De busrit duurde iets meer dan een uur en kwam rond 10:45 aan bij dit park. Busch Gardens is een dierenpark en attractiepark met veel achtbanen, ik kwam naar Busch Gardens puur voor de achtbanen. Mijn dag begon met de nog geen week geopende achtbaan genaamd “Cheetah Hunt”, natuurlijk was het erg druk bij deze achtbaan. Maar deze wilde ik gewoon doen, dus moest ik daar ruim een uur voor wachten. Na Cheetah Hunt ging ik op naar de andere achtbanen, waar de wachttijden varieerden van geen wachttijd tot 25 minuten. Als tweede stond Montu op het programma, een mooie hangende achtbaan aan het rand van het park. Toen was het tijd voor 2 kleinere achtbanen, namelijk de Scorpion en Sandserpent, allebei wel de moeite waard. Toen weer 2 grotere achtbanen, eerst Kumba, een achtbaan met 7 loopings. Vervolgens de snelste achtbaan van het park SheiKra, met een topsnelheid van 112 km/u. Na SheiKra was het tijd voor een kinderachtbaantje, waar geen wachtrij voor was. Toen stond er nog 1 op het programma, Gwazi maar dit is een zogenaamde “racer achtbaan” dus 2 verschillende achtbanen maar dezelfde naam. Deze houtenachtbaan was net zo ruig zoals ik me kon herinneren. Nu had ik alle achtbanen van het park gehad en ging ik weer terug naar Cheetah Hunt. Deze achtbaan heeft een topsnelheid van 90 km/u en wordt 3 keer gelanceerd, wat dit toch een bijzondere baan maakt. Na 2 ritjes in Cheetah Hunt en een veel minder langere wachtrij was het weer tijd om met de bus terug te gaan naar Orlando. Na een lange, warme dag in Tampa was ik om 19:45 weer in mijn hotel maar ging nog wel even wat eten bij de McDonald’s. De rest van de avond heb ik op mijn hotelkamer doorgebracht en in het zwembad. Uiteindelijk na deze geslaagde dag ben ik om 22:30 gaan slapen.

Vrijdag 3 juni 2011

De laatste volle dag was alweer aangebroken voor deze reis, op de reis van voor morgen na dan. Natuurlijk ging ik ook deze keer weer naar SeaWorld en was daar redelijk op tijd gearriveerd, rond 10 uur in de ochtend. Mijn dag begon met de orkashow “One Ocean” die ik graag wilde opnemen. Natuurlijk zat ik weer bij de slide-out, samen met een gezin uit Alabama waar ik gezellig mee heb zitten praten. Na de orkashow ben ik een beetje gaan rondlopen tot dat ik naar binnen kon bij de “Clyde and Seamore” show. Deze show had ik nog niet gedaan tijdens dit bezoek, maar blijft een lachwekkende show om te bekijken. Na deze zeeleeuwen/otter/walrus show ging ik naar de dolfijnenshow Blue Horizons, eerst bezocht ik nog even een bezoekje aan de dolfijnen van Dolphin Cove. Rond 14:00 begon Blue Horizons, wat ik ook deze dit bezoek nog niet had gezien. Na deze show had ik wat “achtbaan tijd” ingepland, dus ben ik 1 keer op Kraken geweest en 2 keer met Manta “meegevlogen.” Toen ging ik naar de andere kant van het park om de beluga’s, walrussen en ijsberen te zien van Wild Arctic, waar ik ook nog niet was geweest. Dus ik had heel wat inhaal werk te doen tijdens dit bezoek aan SeaWorld. Toen ging ik weer terug naar Dolphin Cove voor wat aandacht van de dolfijnen. Ik kreeg het even voor elkaar om een dolfijn naar me toe te krijgen. Totdat er een trainingsessie begon, natuurlijk bleef ik bij de muur staan en daar heb ik van geprofiteerd. Al moest ik het wel het bekopen met een natpak. Het publiek werd vaak (heel vaak) overdonderd met water. Ik kon geen kant op want iedereen stond achter mij, dus kreeg ik de volle laag. Maar ik had ook vaak de mogelijkheid om de dieren uitgebreid te aaien. Toen was ik dus doorweekt dus ging ik lekker in de zon liggen om op te drogen. Ik wilde nog wel even de dolfijnen vis geven, dus kocht ik wat vis en had de kans om ze te voeren. Maar ook nog even aan te raken, de laatste dolfijn gaf ik letterlijk een handdruk voordat ik ging. Na de dolfijnen ging ik nog een laatste orkashow kijken, waar ik met een aantal parkmedewerkers heb gepraat. Natuurlijk zat ik weer vooraan bij de slide-out maar werd niet zo erg nat. Na deze show ging ik nog een rondje over het park maken en uiteindelijk verliet ik het park 30 minuten na sluitingstijd. De rest van de avond heb ik op mijn hotelkamer en zwembad doorgebracht. Om 00:15 ging ik maar slapen, want morgen werd een lange reisdag terug naar Nederland.

Zaterdag 4 juni 2011

De reisdag terug naar Nederland begon om 9:00, maar bleef nog in mijn hotel tot 12:00. Toen werd ik opgehaald door Bob en ben ik samen met hem naar Kissimmee gereden, om daar mijn laatste uren door te brengen in Centraal Florida. Thuis bij Lisa en Bob werd ik begroet door de vogels en we hebben nog gepoold en uiteindelijk ook nog delen van de film Avatar gekeken. Om 16:30 werd ik naar het vliegveld gebracht, maar eerst kreeg ik een dikke knuffel van Lisa, afscheid nemen is nooit leuk. Want ik werd alleen door Bob naar het vliegveld gebracht, eenmaal op de luchthaven van Orlando aangekomen ging ik me inchecken voor mijn vlucht. Er was alleen een probleem, de vlucht van Londen Heathrow naar Amsterdam was overboekt. Dus werd ik op een andere vlucht gezet die pas de daarop volgende dag vertrok. Ik heb er op het vliegveld maar genoegen meegenomen, eerst maar mijn vlucht naar New York JFK. Dit was een korte vlucht van ongeveer 2 uur en had genoeg overstaptijd op mijn aansluitende vlucht naar London Heathrow. Op het vliegveld van New York heb nog wat gegeten bij de McDonald’s, voordat ik vertrok naar Londen. Rond 23:30 steeg het vliegtuig op vanaf Amerikaanse bodem en ging ik richting het Verenigd Koninkrijk.

Zondag 5 juni 2011

Door de duur van de vlucht en de tijd zones was het alweer zondag 5 juni. Na een vlucht van ongeveer 6 en een half uur, met een aardige man die naast me zat. Kwam ik om ongeveer 11:15 aan in Londen, eenmaal aangekomen ging ik direct mijn koffer ophalen en kijken wat ik kon doen om dezelfde dag nog naar Amsterdam te komen. Helaas waren alle vluchten vanaf Heathrow als Gatwick voorledig volgeboekt dus had ik geen keus om een hotel te boeken. Ik werd prima geholpen door het luchthaven personeel en voordat ik het wist zat ik in een bus naar een hotel een paar kilometer van London Heathrow Airport. Eenmaal bij het hotel aangekomen, wat het zelfde soort hotel was waar ik mijn reis mee begon, een Holidays Inn. De rest van de dag heb ik geslapen en uitgerust, al kon ik het even niet laten om in de avond met de metro naar het hartje van Londen af te reizen. Daar heb ik even rondgelopen en onder andere de Big Ben gezien. Verder heb ik nog wat gegeten op Victoria Station voordat ik weer terug naar mijn hotel ging. Eenmaal terug in het hotel ging ik best snel slapen, want morgen moest ik nog doorreizen naar Amsterdam.

Maandag 6 juni 2011

In de vroege ochtend van deze nieuwe week ging ik rond 6:20 terug terug naar London Heathrow Airport om me in te checken voor de vlucht naar Amsterdam met British Airways. De vlucht zelf vertrok om 8:50 en na ongeveer 44 minuten vliegen lande ik weer op Nederlandse bodem. Nadat ik mijn bagage had opgehaald nam ik de 12:19 trein richting Groningen. Na iets meer 2 uur trein reizen kwam ik op station Assen aan, waar me zus me ophaalde en wat het einde betekende van deze bijzondere reis.

Zoals gewoonlijk was dit bezoek aan Florida even geweldig als alle anderen, deze was natuurlijk wel speciaal op zijn eigen manier. Het heeft echt mijn wijze van denken veranderd en ook weer gemotiveerd om verder te gaan met mijn droom. Deze keer verliet ik Florida met een ander gevoel, want ik heb het geluk dat ik over 4 weken weer terug keer naar dit geweldige gebied op deze planeet.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het lezen van mijn blog en hopelijk hebben jullie ervan genoten. Ik genoot er zelf ook van om deze ervaringen met jullie allemaal te delen. Houdt mijn waarbenjij.nu pagina in de gaten, want mijn volgende trip begint op 3 juli 2011.

Tot dan, groetjes Jeffrey!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeffrey

Actief sinds 03 Nov. 2008
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 49336

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2013 - 31 December 2014

Greatest adventure of a life time

22 Mei 2013 - 25 Juni 2013

USA trip 2013

03 Juli 2011 - 04 September 2011

The Ultimate Summer

20 Mei 2011 - 05 Juni 2011

DolphinLab en Orlando

25 Maart 2010 - 18 Mei 2010

The Perfect Get-a-Way

09 Januari 2009 - 12 Mei 2009

The Great Escape

Landen bezocht: